{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.510 visninger | Oprettet:

Kat+kollegie {{forumTopicSubject}}

Halløj.

Jeg har et par spørgsmål mht kat og kollegie. Jeg har haft kat før med en tidligere kæreste og vi boede i en 2værelses lejlighed, hvor vi havde en kat lidt som denne
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9387
Jeg bor nu på kollegie, og kunne egentlig godt tænke mig en kat igen, men jeg vil ikke have den hvis den ikke kommer til at have det godt. Det jeg tænker på, om en kat kan holde ud at bo på så lidt plads? Værelset er på ca. 15m^2. Jeg bor i stuen, med et vindue der kan åbnes nok til at lukke den ud og ind, HVIS den skulle gå hen og blive ude kat. Jeg bor ved Lyngby sø, så området er vel fint nok.

Men i bund og grund, kan en kat klare så lidt plads? Og jeg studerer, så jeg er ind i mellem væk mange timer i løbet af en dag. Katten må gerne være kontakt søgende og legesyg smiley

Håber I kan hjælpe mig lidt her.
Go weekend.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat+kollegie
  • #1   25. jan 2008 Jeg ville ikke have en kat på 15 kvm... Hvor skal katten lige lege?

• #4   25. jan 2008 Okay. Selve "værelset" på 15, så er der entra og badeværelse. I alt er det ca. 28.

• #5   25. jan 2008 entré*

• #7   25. jan 2008 smiley
    Det var sådan set også bare for at "tjekke" om jeg skulle vente til jeg får noget større. Kan godt vente - ville være hyggeligt med en lille ven smiley

• #8   25. jan 2008 Jeg ville nok også vente..

Har selv 2 indekatte i et hus på 90 og de kunne såmænd sagtens bruge mere plads.. de elsker jo at løbe sig en tur fra den ene ende til den anden..

Så jo jeg syntes at 30 er for lidt..

• #9   25. jan 2008 vi har 2 katte på 44kvm... De har dog et stort kradsetræ og masser af gulvplads...

Foråbentlig flytter vi snart op i en lejlighed på 60kvm smiley

• #10   25. jan 2008 Er der tilladelse til du må have kat?

• #11   25. jan 2008 Ja, der er sådan set tillade til husdyr. Så længe de andre på køkkenet/gangen er med på den er på værelset.

• #12   25. jan 2008 Jeg kan sagtens forstå dit behov for at få en kat. Dog ville jeg personligt vente, til jeg fik en bolig der var stor nok til at huse to katte, da jeg ikke mener at det er godt for en kat at være enekat, såfremt dens ejer studere eller arbejder.

Hvorvidt 28 m2 er "stort nok" til 2 katte, skal jeg dog ikke kunne udtale mig om, såfremt man indretter den med en masse hylder og klatremiljø? Det vil jeg overlade til andre at afgøre.

Kan dog fortælle at min første bolig var et 1værelses rækkehus på i alt 26,5 m2, dog var der en have til der var større end selve lejligheden. Her jeg boede med en glad og harmonisk kæmpe rottweiler i 3½ år.

• #14   25. jan 2008 Jeg syntes det er helt fint. Har selv boet i en lejlighed på 30kvm med to katte....

• #15   25. jan 2008 Nu er jeg vist lidt forvirret.

De 28m2 er det de m2 du råder over bag din dør, eller er der kun 15 m2 der er helt dit eget? Tæller fælles køkkenet, hvor katten ikke må komme, med i de 28m2?

Hvis det vil sige at der reelt kun er tale om 15 m2, syntes jeg det er for lidt plads!

• #16   25. jan 2008 Det er ca. de 28m^2 som er bag min dør smiley Men det er med entré og wc, og det "store" lokale smiley To katte er totalt udelukket smiley Og jeg må ikke skrue ting i væggene

• #17   25. jan 2008 Hvis du vælger at gennemføre, så ville jeg sørge for at have et godt gulv til loft kradsetræ.
    Og så ville jeg måske vænne katten til at gå tur i sele, fremfor at den skal løbe helt frit rundt.

• #19   25. jan 2008 Jeg synes det er for lidt plads til indekat!

• #20   25. jan 2008 Michael A.

Nu er det jo dit valg, men personligt syntes jeg ikke at det du pt. kan byde en kat er det optimale, så i dit sted ville jeg vente.

Du skriver at du ikke må skrue ting i væggene, hvilket jo gør at du ikke kan indrette de få m2 optimalt for katten.

Ydermere er du igang med et studie der tager din tid, og du kan kun have en kat. Det vil være egoistisk at byde en kat et sådan liv, set med mine øjne!

Kommentér på:
Kat+kollegie

Annonce