{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.019 visninger | Oprettet:

Drægtig kat - Killingerne ikke ønsket. {{forumTopicSubject}}

Min veninde kommer igen og fortæller mig at hende kater med killinger.

Og IGEN! ! vil hendes stefar ikke have dem og vil aflive hele bundet.. når de self har været i live et par uger og har set det hele . og begynder at lugte..

jeg er rasende.. han kan ikke ofre penge på at få den stilleriliseret.. men kan godt stå og slå små levende væsner ihjel?..

jeg har af min godhed sagt at jeg gerne overtager alle killingerne når de i det mindste er over 2 uger. og opflasker dem.

kan da bare håberdet ikke er 13 killinger jeg får på slæb :).

også har han sagt.. at han gerne vil beholde 1 !!?? hvad faen ske der i roen på den mand..

jeg er virkelig rasende..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drægtig kat - Killingerne ikke ønsket.
  • #1   28. jan 2008 Det kan jeg godt forstå du er.. Puha sikke en dum skid.
    Jeg synes det er flot af dig, uden tvivl, men husk du må overveje inden om du har råd til det, og vide at det kommer til at kræve rigtig meget af din tid, hvis ikke nærmest al din tid til de begynder at spise selv.

• #2   28. jan 2008 Kan du ikke tilbyde at passe hunkat og killinger, indtil de små er gamle nok til at "flytte hjemmefra"?

• #3   28. jan 2008
    har skam alt det på plads..
    min mor går hjemme.

har en aftale med min skole om at tage dem med.. hvis det bliver nødvendigt..

Råd .. har jeg skam..
    arbejder jo selv hårdt for føden.. smiley

• #4   28. jan 2008
    Bliver lige jordet på HG..
    mere eller mindre.. no offence..

Er det så slemt at tage killingerne til mig?..
    Jeg ved godt de ikke bliver præget som andre killinger..
    Men min egen frygtløs er da mere eller mindre en helt normal kat.

Går på kattebakke. vil ud. osv. også bliver killingerne jo ikke alene da de har dem selv. og frygtløs?.

• #5   28. jan 2008 og self. min søster kat.. som er en hunkat som tager næsten alle små dyr til sig.

• #6   28. jan 2008 Jeg kan altså heller ikke tage folk med den uansvarlige holdning til dyr. Anskaffer man sig et dyr må man ofre hvad det koster at fodre, neutalisere, øremærke og dyrlæge.

Jeg kan godt forstå du er rasende Blancka ... folk som dem skulle slet ikke have dyr.

Jeg havde en diskussion med en fra mit arbejde som har taget en tilløbende hankat til sig, han vil heller ikke ofre kasteration. Sådan noget gør mig altså vred!

• #7   28. jan 2008 Jeg synes det er rigtigt flot at du gerne vil påtage dig en så stor opgave, men der ingen tvivl om der er god grund til killinger først bør flytte fra deres mor når de er 12 uger.
    De har brug for deres mor al den tid og ofte lidt længere, det bedste ville klart være at du også kunne tage moren med og så er det mindre arbejde for dig med at give dem flaske og mad.
    Så består arbejdet mere i at sørge for at de bliver vant til mennesker og præge dem ordentligt, samt at finde gode hjem, hvilket i sig selv kan være en svær opgave. Disse killinger skulle jo netop helst blive kastreret så de ikke skal gå samme skæbne i møde som deres mor og lave endnu flere overskudskillinger.

Uanset hvad burde den mand slet ikke have dyr, han burde virkeligt få den hunkat neutraliseret, da det også er utroligt synd for hende at ikke beholde en eneste killing, pkus at det altså slider hvis hun bare får kuld på kuld.
    Han burde virkeligt være sit ansvar voksent og ellers kunne din veninde, msåke selv sørge for at hunkatten bliver neutraliseret.

• #8   28. jan 2008 Blancka A - igen: Er det ikke en mulighed at du passer hunkatten i de 3 måneder, mens hun opfostrer sine killinger.

Du har jo så ansvaret for killingerne og deres fremtid - og din venindes stedfar slipper for besværet og kiilingerne redder livet?

• #9   28. jan 2008
    Nej .. har sprugt dem.. Og svaret er.. det er vores kat.. få din egen..

hvis du vil have killingerne.. så tag dem.. vi skal bare have 1!..

desuden.. ville jeg selv sørge for a de alle er kasteret. / stilreliseret inden de forlader mig.

• #10   28. jan 2008 Blanca hmmm syntes du skal snakke med hittekilling folkene de har meget mere erfaring inde for den slags og det er den bedste måde du kan hjælpe de killinger hvis ikke du tager dem alle til dyrelægen og giver dem fred ( hvilket du måske skulle overveje) ikke for at være hård men hvis de bliver aflivet på ordenlig måde så lider de ingen nød og det er trods alt bedre end hvis de ikke bliver helt raske i hovedet *SS*

• #11   28. jan 2008
    Hvis.. kilingerne ikke bliver raske.. vil jeg tage ansvaret for det. og selv ofre mine penge på en afliving..

Synes bare det er grotesk at skulle aflive sunde og raske dyr!

du har selv killinger.. hvordan ville du ikke have det :(.

• #12   28. jan 2008 mine killinger er planlagte og har deres mor og "tanter" så det ville ikke ske men hvorfor er det synd ??? jeg mener killingern mærker ikke noget ?? er det ikke mere synd at de vokser op til et meget dårligt liv ??? i mine øjne er det mere ondt ....... og nej jeg prøver ikke på at være ond men nogle gange må vi slå hjertet fra og tænke med hjernen og hvad der er bedst *S*

• #13   28. jan 2008 Rigtig godt at du vil tage dig a killingerne !
    Men synes egentlig at du med det samme bare ska indlevere dem til kattens værn eller lign. forresten vil du ikke skrive til mig når det er de små er komme til verden, har en veninde hvis' mor gerne vil ha en killing, og de internater på sjælland har i øjeblikket ikke nogle killinger, så en af dem er jo afsat, hvis det er smiley kontakt mig li når det er smiley

• #14   28. jan 2008 Lucky C.
    Jo vil jeg.
    Men eftersom de fleste killinger på internater også vil blive aflivet.. vil jeg sørge for det mig selv..

Tja.. det bare min holdning.. synes det er syndt at første lade dem leve også tage deres liv når de er sunde og raske..

Og ditte jeg mente.. lad os sige at du nu "ikke ville have" dine killinger (siger bestemt ikke det er noget der vil ske.. men hvis nu).. også du bare aflivede sunde og raske killinger.. det kan du ikke se det forkerte i?

måske kun mig med dne holdning smiley

• #15   28. jan 2008 Nej Deler din holdning smiley
    Selvf. skal kattene få et så godt liv som muligt smiley
    og ingen kat fortjener et sølle liv, men at tage chancen for livet fra dem med det samme er bestemt ikk en løsning ! og det er ikke i orden nej ...

• #16   28. jan 2008 Jeg vil gøre mit bedste atogså overtage hun katten..
    i den tid.. med mit bedste jeg kan..

jeg vil lade dig vide når killingerne er født.. ved faktisk ikke om der går en uge eller meget mere..

• #17   28. jan 2008 hvis mine killingers mor døde og jeg ikke havde mulighed for en amme til dem jamen så ville jeg helt klart overveje aflivning .... aflivning er ikke nødvendigt noget ondt i mine øjne ... nogle gange kan det være en befrielse . jeg syntes bare ikke at det lyder særlig optimalt at de er hos dig fra de er 2 uger ... det absolut ikke det bedste for små killinger ,,,, kontakt hittekilling og snak med dem eller find en amme eller aflivning hmmm det med at du selv tager ansvar for dem og tager dem med i skole hmm nej det ser jeg ikke som oki .. jeg elsker killinger og alle katte men du bliver nød til at forstå at man kan ikke redde dem alle og nogle gange er det slet ikke det bedste *SSS*

• #19   28. jan 2008 nej klart..
    forstår jeg også godt..

Men nu vil jeg prøve mit bedste at få dem overtalt til atgive mig katten med..

ellers må jeg jo bare storme deres hjem og "stjåle" katten i 12 uger .

• #20   28. jan 2008 Blanka *SS* ja gør det ggg
    men der findes osse ammer måske her på kg

• #21   28. jan 2008 hejsa

jeg tager hatten af for dig, og dit store hjerte!

men har du overvejet hvor hårdt det bliver, det er mad hver 3 time i sutteflaske med killingsmodermælkserstatning som er pænt dyrt, simba spiste en alene på 14 dage mener vi gav 314 kr, de skal have hjælp til at komme af med aføring ddvs du skal massere deres små maver,
    man kan få rigtig sære katte ud af de bliver taget for tidligt fra deres mor, de kan bla blive urenlig, sære agrasive osv, meeeen man kan også få nogle gode killinger ud af det. men overvej det meget seriøst, jeg har opforset simba og han var kun en og det var hårdt!

bare du ved hvad du går ind til!

det er ikke for at tage modet fra dig, men ved bare som sagt hvor hårdt det er med en!

held og lykke mvh jannie

ps du må endelig spørge hvis du vil vide noget! måske jeg kan svare hehe

• #22   28. jan 2008
    Frygtløs i min profil.. er forresten en af killingerne fra det sidste kuld..

opfostrede ham fra han var 4uger.
    ja jeg købte også sådan en til ham. af værdi 267kr.

men det jo ikke prisen det kommer an på. har self råd til det. og ved det er hårdt..

• #23   28. jan 2008 jeg ville heller ikke tage modet fra dig.

men nogen har bare en meget romatisk drøm om at opfostre en killing, de glemmer bare prisen, og den måske bliver en problemkat osv osv!

men din venindes stedfar skulle satme skamme sig! tænk at være så hjerteløs og egoistisk grrrr :O(

jamen held og lykke med det! jeg håber dog han kommer på andre tanker og lader dem blive hos moren!

• #24   29. jan 2008 Arghhh. Desværre er det tilladt at aflive killinger i den første uge efter fødslen. Sker det senere SKAL personen, der afliver være dyrlæge, jæger eller slagter.
    De stakkels missemødre, der mister deres bittesmå killinger er loven åbenbart ligeglad med.

Blancka A, Jeg forstår din vrede og frustration, og venindens far burde skamme sig. Men jeg synes det er en dårlig ide at tage de små killinger og flaske dem op.
    Og hvad med missemor?
    Jeg håber du får held til at kunne overtage missemor med killinger. MEN hvad så om nogle måneder ? Katten bliver jo med killinger igen igen, igen.....

• #25   29. jan 2008 Det er faktisk allermest synd for missemor, der slet ikke kan forstå hvor hendes killinger er. Det gør ondt helt ind i hjertet på mig. Den "Far" skal være glad for at jeg ikke ved hvem han er........

• #26   29. jan 2008 Ja desværre vil hun komme med killinger igen..
    har overvejet at købe p-piller til den.. men som sagt det er ikke min kat..

Dog overvejer jeg at "købe" katten af dem.. og give hende et godt liv..

som en neutraliseret kat..

Men .. bliver nød til at forhører mig om det. osv.

• #27   29. jan 2008 Blancka.

Kan din veninde ikke se det vanvittige i det her med at hendes kat konstant får killinger?

Hvis du gerne vil hjælpe og er villig til at ofre dine penge, ja så syntes jeg at du og veninden skulle besøge dr. dyr og få neutraliseret den kat, når hun har født.

Mht. killingerne ja så syntes jeg der skal meget erfarne folk til - ikke at jeg ved om du er det - til at opfostre så små nogle killinger ellers er det mest humant at aflive dem!

Vi mennesker gør ofte dyrene en bjørnetjeneste i humanismens navn!

• #28   29. jan 2008 Blancka: Jeg tager også hatten af for dit store hjerte og din velvilje til at hjælpe killingerne! smiley

Jeg er rystet over din venindes far - det er jo hel groteskt at han ikke neutraliserer hunkatten, hvis han ikke ønsker killinger! Uhumane idiot, det er hvad han er!!

Men ros til dig! smiley

• #29   29. jan 2008 meget enig! det er da så helvedes synd at han først vil aflive dem efter noget tid? giv katten en abort, få den neutraliseret whatever? altså det ville da være det mest humane...

• #30   29. jan 2008 Hvis de killinger kan undgå at blive født, vil jeg mene, at det er den bedste løsning og så skal den kat naturligvis neutraliseres ved samme lejlighed. Jeg undrer mig over, hvad folk tillader sig at byde deres dyr... :-(((((

• #31   29. jan 2008 Blancka A - jeg synes det er storhjertet det du gør, nu har jeg lige læst alles kommentarer og jeg må sige at det mest optimale er at få hunkatten med hjem.

Jeg har stået i samme situation som sig for mange år siden, jeg havde en god kammerat (og jeg siger HAVDE) Han havde en gård med 7 hunkatte. Hver gang de fik killinger blev de slynget i cement gulvet når de var max 12 timer gamle. Jeg var TOSSET hver gang. Til sidst blev det enden på vores 7 årrige lange venskab. Men jeg tog et af hans kuld på 6 til mig. 6 Huskattekillinger. Jeg kunne ikke få moderen med.
    Jeg troppede op ved dyrlægen med dem, og spurgte hvad gør jeg? Og de sagde straks - afliv dem. Det var i otterup på Fyn. Fik afvide de havde ingen jordisk chance på en god start på livet uden deres mor. Dog valgte jeg ikke at lytte til dem og forsøgte selv... og PUHA et hårdt arbejde. Op om natten og tidlig morgen. pusse og pleje. hjælpe dem med at komme af med afføring, made, pleje osv osv. Alligevel endte 3 af dem med at dø, og de sidste 3 fik desværre porblemer. sådan adfærdsmæssigt, og det var trods jeg selv havde 5 voksne katte de kunne lære af.
    Hvis jeg havde været klogere dengang havde jeg afleveret dem til en, med en amme. Det ville havde givet dem bedre forudsætninger.

Du kan ikke tage de små pus med i skole..

Men tja, ville lige dele min historie og min erfaring... thumps up.. håber det lykkeds for dig. Og håber du virkelig har tænkt det igennem.

Poteklem fra Louise

Kommentér på:
Drægtig kat - Killingerne ikke ønsket.

Annonce