{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.284 visninger | Oprettet:

Bamsernes historie - tilbage som lovet {{forumTopicSubject}}

Som mange af jer ved skulle jeg hente mine bamser hjem den 23 nov.

Jeg havde 8 uger forinden købt to british shorthair killinger til henholdvis 5000 kr, da han er købt som udstillingskat og en kælekat til 4000 kr.

Da jeg kommer for at hente mine bamser, studser jeg over hvor små de er! Opdrætter forklarer at "sort/silver tabby" er mindre end de blå og cremfarvede killinger. Det undre mig da det jo er samme race! Men hvad ved jeg om katte!

Dernæst bliver jeg forlagt en fælles kontrakt på begge mine killinger, hvor der står at de begge "er købt som kælekat til kælekatspris!". Det studser jeg over, og påtaler dette for opdrætter, som siger at det er uden betydning, da jeg kan udstille alligevel! Lige inden vi går, siger opdrætter at såfremt der bliver noget med mine killinger, skal jeg kontakte dem da jeg så bare kunne hente piller ude hos dem!

Jeg syntes jo mine killinger er lidt små i det, men min mand og datter, som jo er vant til huskatte, beroligere mig med at de jo kun er killinger! Jeg forklarer min mand om kontraktens indhold som jeg ikke er helt tilfreds med.

Jeg skriver så et brev til opdrætter om, at jeg ønsker to kontrakter, da det har betydning ifht. forsikringen af mine katte. Opdrætter lover så at fremsende to nye kontrakter.

Lørdag, dagen efter, begyndte mine bamser at kaste op -det lignede hvidt skum. Jeg kontaktede opdrætter flere gange i løbet af weekenden, men får hver gang det svar, at det ikke var noget jeg skulle bekymre mig om, da bamserne dagen før, jeg hentede dem, var blevet revaccineret og at de jo var flyttet til en ny bakterieflora! Det lød jo meget plausibel!

Jeg vælger alligevel om mandagen at kontakte min datters dyrlæge som beroliger mig og siger at så længe de er aktive og leger, skal jeg bare sørge for at give dem godt med mad! .

Igen kontakter jeg opdrætter ang. mine bamsers vægt, og igen får jeg den besked at sort/silver er så små i det, så det skal jeg ikke bekymre mig om - bare de ikke taber sig!

Jeg er i daglig kontakt med dyrlægen frem til og med den 28 nov, hvor jeg beslutter mig til at spørge jer herinde til råds

Herinde får jeg så af vide at den vægt mine bamser har lyder for lav og jeg får en tid hos en anden dyrlæge - dem jeg altid har brugt til mine hunde!

Her får jeg afvide, at mine killinger er undervægtige og skal have antibiotika og en fornyet ormekur, da dyrlægen ikke mener, at vi skal "lægge ud med" en masse prøver, da mine killinger leger og er aktive! De skal dog på "fede-kur" og jeg får noget special-mad med hjem de skal have i den kommende tid.

Jeg bliver rådet til at kontakte opdrætter ang. annullering af handlen, da jeg risikere at stå med nogle killinger der del aldrig vil opnå stardard for briter samt kan risikere lange udsigter med dyrlægeregninger. Dette er jeg dog ikke intresseret i - det er jo VORES bamser og de er jo en del af VORES FAMILIE!!

Jeg kontakter igen opdrætterne, som igen hævder at de er som de skal være og at dyrlægen ikke kender til racen. Forholdt prisen på mit dyrlæge besøg var kommentaren blot: "Det var da dyrt!". Ikke noget med at beklage overfor mig, at jeg har haft nødvendigt at søge dyrlæge med killingerne!

Da jeg ikke på nettet kan finde noget hvad "sort/silver" skal veje, kontakter jeg en konsulent for british shorthair klubben, som bekræftiger at mine katte er undervægtige. Ligeledes oplyses jeg om at det er brud på reglerne, at sælge killinger der vejer under et kilo!

Jeg er så rasende over, at jeg ikke har fået ren besked fra opdrætters side omkring mine killinger!

Jeg er rasende over, at jeg som første-gangs-katteejer, satte min lid til denne opdrætter. Jeg fortalte jo ærligt fra starten, at jeg ingen forstand havde på kattes ernæring og pleje.

Jeg er gal på mig selv over at jeg ikke kontakte konsulenten inden jeg købte mine killinger, så jeg vidste hvad jeg skulle have været opmærksom på inden jeg købte!

Jeg er gal på mig selv over, at jeg troede at valgte jeg en reg.opdrætter fra en anerkendt organisations killingeliste, så var jeg sikker på at købe killinger fra "et godt sted!"

Jeg er sur på mig selv over, at jeg ikke forhørte mig om pågældende opdrætter inden, da denne opdrætter er "kendt" for at avle mange killinger!

Jeg har i sinde at give opdrætter "kamp til stregen". Det gør jeg for at der vil komme fokus på opdrætters måde at opdrætte og sælge killinger på og for at andre katteejere ikke skal komme i den situation jeg nu står i.

Bamserne? De er MINE og DE FORBLIVER MINE! Koste hvad det koste vil!







Karina H


Skrevet: 04-12-2007 16:45:38

Puha, kan godt forstå du er gal. Men lad være med at tage det på din samvittighed, da du jo hele vejen igennem har gjort alt hvad du kunne for at sørge for at dine bamser har det godt..

Held og lykke fremover, håber at din "historie" kan være med til at få stoppet opdrætteren.

MVH Karina

marlene A


Skrevet: 04-12-2007 16:46:15

hvor jeg føler med dig, og er ked af at høre hvor mange besværligheder du står over for i noget der skulle være en lykkelig begivenhed. godt du fik kontaktet konsulenten. man må håbe de lukker opdrættet, da det da slet ikke er ansvarlige folk der driver det.
håber du med tiden får fornøjelse af bamserne, og at de ikke skal plages med for meget sygdom i fremtiden.

Pernille H - Garai er kommet hjem .


Skrevet: 04-12-2007 16:48:49

Mai:

Hvor er jeg ked af det på dine vegne.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med killingerne, jeg forstår så godt, at du ikke kan gå af med dem nu.



Charlotte B


Skrevet: 04-12-2007 16:54:36

Mai T, ej hvor uheldigt, det er jeg ked af på dine vegne :o( ked af at du skulle løbe ind i en useriøs opdrætter.
Jeg vil råde dig til at melde dig ind i en hovedklub, og så dernæst køre en desiplinær sag imod hende + forlange halvdelen af købs prisen tilbage for købet at killingerne. Da hun er registreret skal hun følge købeloven samt loven for registrede opdrætter Jvf Felis Danica og FiFE. se evt på felis danicas hjemmeside.

Jeg krydser fingre for dig og dine små bamser.

Store poteknus herfra

gitte H


Skrevet: 04-12-2007 16:58:55

hej det lyder rigtig træls husk når du får lavet nye kontrakter der skal stå udstillingskat for så er der andre krag der gælder end når der står kælekat. Ja man tror jo man gør det rigtige når man køber igennem en opdrætter vi lavede noget af samme fejl som jer held og lykke

Mai T


Skrevet: 04-12-2007 16:59:44 Slet indlæg


Charlotte B.

Er medlem af BB-klubben er det nok eller skal det være en af hovedklubberne - hvilken? Bor i jylland!

Hvordan kører jeg en diciplinær sag?

Mette S


Skrevet: 04-12-2007 17:00:50

Øv, hvor ville jeg også føle mig snydt. Stakkels killinger.

Hvordan har killingerne det nu? Tager de på som de skal?

marlene A


Skrevet: 04-12-2007 17:02:56

jyrak er en god klub


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bamsernes historie - tilbage som lovet
  • #1   29. jan 2008 Mai havde ikke hørt hele historien før og sidder her med en tom fornemmelse og skammer mig på andre de opdrætters vejne der ikke tænker på kattene og som ikke tænker på køberne af kattene .. .det er en helt igennem sørgelig historie og det eneste man kan sige er at den slags skal stoppes

  • #2   29. jan 2008 Det ovenstående indlæg blev postet første gang den 4 december 2007.

    Sagen blev sidste år overdraget til JYRAK som valgte at holde hånden over opdrætter, som selv sidder i bestyrelsen og tilside sætter deres egne regler som foreskriver følgende:

    Kopi fra JYRAKS egne regler på deres hjemmeside:


    Hvis uheldet er ude og katten er syg.

    Du er beskyttet af købeloven, når du har købt en killing eller en voksen kat. Hvis der er mangler eller fejl på katten eller killingen, så ret henvendelse til sælgeren med det samme.

    Hvis sælgeren jævnligt sælger killinger, er der tale om såkaldt forbrugerkøb. I så fald kan køberen ikke stilles dårligere i kontrakten end i købelovens bestemmelser.

    Hvis det senere viser sig, at killingen ikke er rask eller har defekter:

    - Skaf skriftlig dokumentation fra din egen dyrlæge.

    - Reklamér hurtigst muligt til sælgeren og forsøg at løse problemerne. Reklamér skriftligt. Noter datoer for samtaler og aftaler ned.

    - Kontakt Felis Danica eller Felis Danicas Disciplinærnævn, hvis problemerne ikke kan løses ved en fornuftig dialog.

    Købeloven passer desværre ikke særlig godt til handel med katte og andre levende dyr, fordi man jo ikke køber en færdig vare, men et levende væsen, som udvikler sig både fysisk og psykisk. Efter købeloven er der 2 års garanti på skjulte fejl og mangler ved katten.

    Efter købeloven er der som udgangspunkt fire muligheder, hvis der konstateres en mangel. Manglen skal have været til stede på leveringstidspunktet, men behøver ikke at have været synlig på leveringstidspunktet. Synlige fejl skal oplyses af sælger. Ikke enhver fejl er en væsentlig mangel, f.eks. er en manglende tand eller et lille haleknæk, ikke en væsentlig mangel ved en almindelig kælekat, fordi det ikke forhindrer katten i at leve et aktivt og lykkeligt liv i familiens skød.

    - afslag i prisen (ved mangler, som katten lever fint med)

    - ophævelse af handel (ved svære mangler/aflivning)

    - behandling eller operation

    - bytte til anden killing

    Du kan inden for rimelighedens grænse selv vælge, hvilken mulighed du ønsker at anvende, så du er ikke tvunget til at levere killingen tilbage, hvis der er noget i vejen med den. De fleste mennesker (heldigvis da – det er jo meningen med købet), bliver glade for netop den killing, de har fået, og ønsker naturligvis ikke at tilbagelevere den.

    Mangler, der viser sig inden for de første seks måneder efter leveringen, formodes at have været til stede ved leveringen, d.v.s. de enten er arvelige, medfødte eller kan tilskrives sælgerens/opdrætterens forhold. I denne periode er det sælgeren/opdrætteren, der skal dokumentere, at katten ikke fejlede noget på leveringstidspunktet.

    De efterfølgende 18 måneder er det køberen, som skal bevise, at manglen var til stede på leveringstidspunktet.

    Når alt det kedelige og fornuftige er på plads og vidunderet ligger og flyder i sofaen, så ønsker vi:

    Citat slut.




    Min klage over såvel opdrætter som JYRAKS behandling af min sag, blev sendt til Felis Danica som ikke så meget som har givet lyd fra sig, om så blot for at sige at de har modtaget min skrivelse, og som ikke ringer tilbage trods beskeder på telefonsvareren om at kontakte mig.


    Den 21 januar i år mistede vi Malou, da hun var så afkræftet af de sygdomme hun havde kæmpet med, at hendes coronavirus muterede til sygdommen FIP som er uheldbredeligt!

    Heller ikke dette har opdrætter reageret på!



  • #3   29. jan 2008 Ditte jeg kæmper min egen personlige kamp imod opdrætter og systemet der beskytter opdrætter. Desværre vil andre som har købt syge katte hos denne opdrætter ikke stå frem, så jeg er ret alene i min kamp.

    Glemte da lige den bedste.

    Den dyrlæge der skulle have tilset mine killinger og udfyldt deres sundhedsbog har aldrig set mine killinger.


    Moderen til mine killinger har iflg. killingelisten sit trejde kuld killinger siden august......

    Nogen sover altså i timen!



  • #4   29. jan 2008 har heller ikke lige læst den her historie og sidder og er rystet over den historie, samtiddig er jeg rystet over at en seriøs klub som jyrak eller rettere en useriøst klub ka opfører sig sådan fordi opdrætter er i bestyrelsen, hvad fanden er det for noget, så er jyrak jo ikke en skid værd når det kommer til stykket. øv hvor er jeg skuffet og hvor er jeg bare ked af det på Mai`s vejne

  • #5   29. jan 2008 johnny jeg er så enig *S*

  • #6   29. jan 2008 Det lyder jo fuldstændigt grotesk!

    Kan man ikke lave et fælles opråb til hovedklubberne? Hvis alle herinde, der er medlem af en af klubberne bidrog med en underskrift på, at klubben må tage deres ansvar alvorligt i en sådan sag - så må man da kunne komme igennem?

    Hvis opråbet kommer fra klubbens egne medlemmer - som vel for langt de fleste vedkommende må tage inderligt afstand fra en sådan opdrætter - så er de vel nødt til at reagere... også selvom vedkommende selv sidder i bestyrelsen.

    Det kan være at jeg er naiv? (Er ikke inde i den verden)... men er i hvert fald også vred på dine vegne!


  • #7   29. jan 2008 jeg skriver gerne under kan man ikke true med at melde sig ud så altså boycutte dem

  • #8   29. jan 2008 Det der harmede mig mest var at jeg overfor opdrætter og JYRAK gjorde det klart at jeg under ingen omstændigheder ville have annuleret handlen men betalt mine udgifter til dyrlægeregninger. Som der står i deres regler er en af mine valg muligheder:


    - afslag i prisen (ved mangler, som katten lever fint med)

    - ophævelse af handel (ved svære mangler/aflivning)

    - behandling eller operation

    - bytte til anden killing


    Men opdrætter siger nej og JYRAK gør absolut intet - jeg spiller med åbne kort og sender min klage til hele besyrelsen dvs også min opdrætter, jeg hører aldrig personligt fra JYRAK under forløbet. Jeg ser bare en kopi af deres mail til opdrætter, hvor de beder hende lade handlen gå tilbage for de 9000 kr vi havde betalt ...citat: "så der kan komme ro på sagen.".

    Vi havde på det tidspunkt brugt næsten 10.000 på dyrlægeregninger. Opdrætter skriver at hun vil komme og hente killingerne og medbringe 9000 kr. Jeg svarer at hun som en del af bestyrelsen havde modtaget min respons på dette "tilbud". Jeg hører derefter intet førend jeg klager til JYRAK igen som svarer at de havde sendt hende den mail om at lade handlen gå tilbage.... Så havde de jo vasket deres hænder!




  • #9   29. jan 2008 hmmm er sgu for nemt at vende ryggen til smiley

  • #10   29. jan 2008 Ja, så bør handlen jo gå tilbage for Malou - og behandlingen af Aslan blive dækket af sælger!

    Hvor er det dog vattet - lad handlen gå tilbage, så der kommer ro på sagen...det er sq da ikke en vaskemaskine du har købt.

    Og i øvrigt har klubben vel også et ansvar for at noget sådant ikke sker igen? Det ansvar tager de jo ikke alvorligt, når sagen ikke har nogen konsekvenser for opdrætter!


  • #11   29. jan 2008 JYRAK skriver i deres vedtægter:

    Købeloven passer desværre ikke særlig godt til handel med katte og andre levende dyr, fordi man jo ikke køber en færdig vare, men et levende væsen, på skjulte fejl og mangler ved katten..... er der 2 års garanti .........................................Du kan inden for rimelighedens grænse selv vælge, hvilken mulighed du ønsker at anvende, så du er ikke tvunget til at levere killingen tilbage, hvis der er noget i vejen med den. De fleste mennesker (heldigvis da – det er jo meningen med købet), bliver glade for netop den killing, de har fået, og ønsker naturligvis ikke at tilbagelevere den.

    Jamen hallo skal bestyrelsesmedlemmer ikke selv følge reglerne????

    Bør der ikke være en skærpet pligt til at en opdrætter som oven i købet sidder i bestyrelsen:

    - Ikke sælger killinger der vejer under 850gr som 12 uger.?

    (link fjernet)

    - Ikke sælger tydlilge sygdomsramte killinger?

    - Ikke navngiver en dyrlæge som den der har udfyldt
    sundhedsbøgerne, når han aldrig har set killingerne?

    - Påstår at en langhårs brite er korthåret og opfører
    den som sådan på stamtavlen?

    Ja jeg spørger bare.

    Hvis en anden opdrætter gjorde det samme var det så svindel??????



  • #12   29. jan 2008 det er svindel uanset hvem der er hmmm

  • #13   30. jan 2008 Nej nej Ditte der tager du fejl......

  • #14   30. jan 2008 hmmm er sørgelig *S*
    og burde sgu ikke være iorden smiley øv


  • #15   30. jan 2008 Karen.

    Måske er jeg ikke særlig objektiv, men jeg syntes da det skriger til himlen at der er "en sag!"



  • #16   30. jan 2008 Mig stole på opdrætter igen?

    Det er lige så sandsynlig som at jeg får Malou tilbage.


    Opdrætter udstiller, sidder i bestyrelsen, og ja .............
    og så kan hun ikke kende en langhårs brite og kender ikke reglerne for at de ikke må udstilles?

    Påstår at JYRAK siger at man ikke må nøjes med at sætte kryds i udstillingskat men skal sætte kryds i selskab, selv om katten er solgt som udstillingskat til en forhøjet pris?

    At man er "gammel" briteopdrætter og så ved man ikke ved at briter skal veje over 1300 gr. som 12 uger?

    At man har haft en kat der brækkede sig ud over køber under tre besøg, har sendt en mail til køber om at kattene var syge og så påstå overfor JYRAK at de da aldrig har fejlet noget

    foruden alle de andre ting jeg har nævnt......................


    Jeg leder virkelig efter en lille smule troværdighed hos den her opdrætter så .................nej jeg vil aldrig aldrig nogensinde få tillid til den opdrætter igen!


  • #17   30. jan 2008 LOL.

    Undskyld .....Jamen de opdrætter jeg har mødt herinde og konsulenten for BB-klubben har skam vist mig at sådan er opdrættere ikke og hun er en af få brodne kar!

    Den opdrætter i BB-klubben er guld værd og en kanon seriøs opdrætter med stor respekt for sine katte hun sælger desværre bare ikke silver.

    Jer opdrættere herinde kan jeg kun beundre dybt!



  • #18   30. jan 2008 Mai: nej hvor gør det mig ondt at høre du skal sådan noget igennem.. jeg har haft aller samme kamp bare med en hundeopdrætter. heldigvis fik jeg pengene tilbage...

    håber du kommer dig over tabet af den lille.. og kan komme videre med den du har tilbage... hun var skøn... gør mig virkeligt ondt. føler med dig..


  • #19   30. jan 2008 Jeg ville under alle omstændigheder kontakte Ankenævnet og bede om en <b>skriftlig</b> bekræftelse på, at de har modtaget din henvendelse med bilag.

  • #20   30. jan 2008 Mega.

    Det har jeg forsøgt, men der er sgi ikke hul igennem til dem.

    Jeg håber virkelig ikke at det ender som med JYRAK

    IKKE HØRE IKKE SE IKKE TALE!

    Problemet er at opdrætter #¤*^`%¤# ikke ved hvem hun har lagt sig ud med, men det skal hun sgi nok opdage for jeg er sgi for ingenting kendt som "pittbull" - det "lidet flatterende" navn min chef i en meget positiv mening har givet mig!


  • #21   30. jan 2008 I dagens post lå der et brev fra Felis Danica at de havde modtaget min sag og at de vil behandle min sag så snart jeg har indbetalt 250 kr.

    Så det gør jeg så!

    Lad os håbe at der snart sker noget!


  • #22   30. jan 2008 Jeg håber og krydser fingre for, at der snart sker noget. Keg synes, at denne historie er så sørgelig.

    Noget helt andet Mai, hvad med den dyrlæge, som har skrevet i sundhedsbøgerne, kan man ikke tippe fødevarestyrelsen om ham...?


  • #23   30. jan 2008 Pernille.

    Der er jo netop ikke nogen dyrlæge der har skrevet under i sundhedsbøgerne. Der er en dyrlæge der har vaccineret dem det er alt. Denne dyrlæge nægter at have gjort andet end at vaccinere dem.

    Adspurgt oplyser opdrætter navnet på en dyrlæge der iflg. hende har sundhedstjekket mine killinger.

    Den dyrlæge der iflg. opdrætter har sundhedstjekket mine killinger, og hvis navn opdrætter har givet mig på skrift, har aldrig set dem. Det har den pågældende dyrlæge afgivet en erklæring på at h*n ikke har.

    Jeg kan kun gætte på hvem der har udfyldt sundhedsbøgerne, men det er ikke op til mig at bevise. Jeg kan kun indgive klage til Fødevarestyrelsen sammen med en erklæring fra min egen super dupper dyrlæge og ja så må de jo bede opdrætter bevise hvem der har udfyldt mine bamsers sundhedsbog!

    Som sagt er jeg en Pittbull og som skrevet i andre tråde så bærer jeg bærer nag.

    Opdrætter har ikke uheldigvis fejlernæret mine killinger. Opdrætter har bevidst valgt at ignore at killingerne ikke tog på i vægt og var loppe- og sygdomsangrebet, uden at få dem bragt til dyrlægen.
    Mine kiillinger var afhængig af den *"#¤%& kattehandler og hun levede ikke op til sit ansvar overfor sine katte og det kostede Aslan og Malou en masse unødige kvaler og i sidste ende Malou livet, så jo jeg er bitter, rasende og harm på mine killingers vegne!


  • #24   30. jan 2008 Jeg er skam harm sammen med dig og håber, at denne sag kommer hele vejen....

    Py ha, sender dig overskudstanker, det får du brug for i denne "sag".

    Pøj pøj, Mai smiley



  • #25   30. jan 2008 "... Den dyrlæge der iflg. opdrætter har sundhedstjekket mine killinger, og hvis navn opdrætter har givet mig på skrift, har aldrig set dem. Det har den pågældende dyrlæge afgivet en erklæring på at h*n ikke har."

    Og denne erklæring har du forhåbentlig kopieret og sendt til Ankenævnet?


  • #26   30. jan 2008 Hej Mai...

    Hvor er jeg ked af at høre dette. Jeg havde slet ikke hørt om det før nu. Hvor er det synd, at du skulle være så uheldig at købe fra sådan en opdrætter... Det skulle have været den rene fornøjelse for dig med 2 små bamser, og istedet for har du haft en masse bekymringer, og endda mistet den ene af dine elskede bamser...

    Jeg bliver sempelthen så harm og rasende indeni, når jeg læser sådan noget. Jeg forstår ikke, hvordan en opdrætter kan finde på sådan noget. Og syntes det er helt vildt når hun sidder i bestyrelsen i Jyrak...

    Det er virkelig en dårlig behandling, du har fået både af opdrætter og Jyrak. Jeg håber virkelig, at du får så MEGET ud af denne sag. Og syntes at det er så godt at du skriver om det herinde, så der kan komme lys på sådan noget her. Og andre som er intresseret i denne race, kan få afvide at de ikke skal købe fra denne opdrætter.

    Igen viser det bare hvor meget vi killing køber skal have vores øjne åbne, når vi skal købe killinger...
    Jeg føler virkelig med dig...

    Jeg vil meget gerne modtage en pb med denne opdrætters navn, så jeg kan advare andre imod hende.

    KH.
    Petrine og misserne


  • #27   30. jan 2008 Sikke en redelighed. smiley Jeg vil give Karen P. ret, du skal væbne dig med tålmodighed, når din sag skal behandles. Det tager desværre en rum tid, og det kan jo være svært at gå og vente på.

    Der findes ingen erstatning, som kan dække dine sorger og dine bekymringer for dine katte. Men dyrlægeregninger og købssumme kan erstattes helt eller delvis, og jeg synes bestemt, at du skal klage.

    Ud over din klage til Felis Danicas Klagenævn (eller Ankenævn, eller Desciplinærnævn, eller hvad de nu kalder sig), kan du vælge at klage til Forbrugerklagenævnet. Som du ganske rigtigt citerer, er køb af kæledyr nemlig dækket af Købeloven på linje med alle mulige andre forbrugsgoder. Du kan google deres adresse, og på Forbrugerklagenævnets sider kan du søge fx på ordene "hund" eller "kat" og læse om, hvordan tidligere sager er faldet ud, hvornår køber har fået medhold og hvilke størrelser erstatning, der er blevet tildelt.

    Nu kender jeg jo ikke den anden side af historien, men sådan som du fremstiller det, var handlen både urimelig og uforsvarlig, så jeg tænker, at du skulle have gode chancer for at få medhold. Pøj-pøj med det hele.


  • #28   31. jan 2008 Ja som du ved Mai føler jeg også med dig. Jeg synes det er rystende at et bestyrelsesmedlem af en hovedklub kan opføre sig så dårligt, hun virker mere som en BYB'er end en seriøs opdrætter.

    Netop bestyrelsesmedlemmer burde jo gå foran som et godt eksempel på hvordan de ønsker deres øvrige opdrætter medlemmer burde opføre sig. Jeg går ikke ud fra at det er en general holdning JYRAK har at det er i orden at deres medlemmer bryder reglerne? En af hovedformålene med hovedklubberne er vel at der er nogen til at "holde øje" med de forhold de forskellige opdrætters katte holdes under og at der ikke bare bliver avlet løs på kattene uden hensyntagen til kattenes ve og vel. Desuden burde hovedklubberne jo være dem der sørger for at de regler de pågældene opdrættere er pålagt også bliver overholdt. At det så er et bestyrelsesmedlem der ikke gør det, gør jo sådan set sagen værre i mine øjne og hun burde smides ud for fuld musik!

    Jeg kender da heldigvis opdrætters navn og advarer alle jeg ser der gerne vil købe en brite mod at købe hos denne.

    Jeg ønsker dig god vind i sejlene mht til din kamp mod denne opdrætter, selvom det nok bliver en hård kamp.

    Jeg synes det er frygtelig, at du som førstegangs køber render i kløerne på sådan en useriøs opdrætter der for at sige det på godt dansk "har taget r*ven på dig". Du havde jo netop gjort hende opmærksom på at du havde brug for råd og vejledning da du var første gangs køber. Det er skammeligt.

    Jeg er ked af alt det den stakkels lille smukke Malou måtte gennemgå og at hun fik alt for kort et liv.

    Heldigvis er der også mange gode og seriøse opdrættere. Jeg købte jo 2 burmesere, Bastian og Cirkeline. Desværre viste det sig at Cirkeline havde en medfødt hjernefejl og jeg turde ikke beholde hende, da jeg ikke kan vide hvordan hendes fremtid kommer til at se ud. Om hjerneskaden bliver værre, bedre eller som den er nu. Havde det været et haleknæk eller et andet handicap end hjernen havde jeg beholdt hende. Opdrætter forstår udemærket min bekymring og der var ingen problemer i at levere hende tilbage. Jeg ved at hun hos opdrætter vil få det godt. Jeg går nu og venter på svar om deres blå dreng de har tilbage er solgt eller om jeg får ham i stedet. Ellers får jeg mine penge for Cirkeline retur.

    Held og lykke Mai, og vi hører gerne opdateringer om din sag.


  • #29   31. jan 2008 Tina D.

    Jeg mener at hun er en vaskægte reg. (desværre) BYB´er intet mindre!

    Jeg ville ønske medlemmer at Jyrak krævede at Jyrak førte opsyn med de opdrættere der er tilmeldt klubben. Jeg ville ønske at der kom skærpet krav om at opdrættere siddende i Jyraks bestyrelse skal ekskluderes såfremt de ikke overholder klubbens retningslinier, da de som bestyrelsesmedlemmer tegner klubbens moralske og etiske holdning ud ad til.

    Jeg kan så godt forstå at Jyrak vælger opdrætters parti. Jeg kan - vil dog ikke - højest bidrage med et årskontigent på 275,00 kr.

    Opdrætter indbringer Jyrak en hulens masse penge hver år.
    175 pr killing - og hun får mange killinger hvert år + de summer de bruger på udstillinger, som er deres store lidenskab, og de deltager jo ikke kun med en enkelt kat på udstillingerne.

    Jeg er så dybt dybt skuffet over at katteverden er så sådan skruet sammen og at en af vores hovedklubber tænker i kroner/øre fremfor i kattevelfærd og klubbens renomé.

    Jeg vil ønske at Jyraks medlemmer krævede at der blev ryddet op internt i klubben for det skader jo alle seriøse opdrættere at et bestyrelsesmedlem i hovedorganisation opfører sig sådan og at der i Jyraks øvrige bestyrelse er opbakning til at denne opdrætter ikke skal overholde købelovens bestemmelser og Jyraks egne bestemmelser!








  • #30   31. jan 2008 Jeg er 100% enig med dig Mai!

    Det er virkeligt skammeligt at de holder hånden over hende. Hun burde efter min mening ekskluderes fra sin post og fra klubben. Det kan ikke være rigtigt at hun kan trække 3 kuld i træk på samme hunkat uden pause og endvidere fuske med sundhedsbøgerne.

    Jeg håber også at BB klubben vil sparke hende ad h.... til.


Kommentér på:
Bamsernes historie - tilbage som lovet

Annonce