{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.549 visninger | Oprettet:

Hellig Birma aflives inden kl. 16..... {{forumTopicSubject}}

Jeg har via en birma liste fået denne besked:

Hejsa

Via en Veterinærsygeplejeske jeg kender, har jeg fået en forespørgelse på om
jeg kendte nogle der kunne være interesseret i en 6 år gammel Hellig Birma,
han-kastrat.
Katten vil blive aflivet i dag inden dyrlægen lukker, med mindre et hjem
findes. (hvilket er kl. 16)
Ejeren har afleveret katten til dyrlægen, med henblik på aflivning pga., at
det efter en flytning til mindre plads, samt ikke længere har mulighed for
at komme ud, er blevet urenlig. Katten bor lige sammen med 2 andre katte.
Ejeren er selvfølgelig interesseret i, at finde nyt hjem til den frem for
aflivning.

Katten befinder sig i Fredensborg.

Hvad gør vi ????????????

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hellig Birma aflives inden kl. 16.....
  • #1   6. feb 2008 Hvordan kan man bare aflive sin kat det forstår jeg ikke...

• #2   6. feb 2008 Nej det forstår jeg heller ikke. Vi har kun fået besked på grund af vet. sygeplejersken kender hende der har sendt mailen rundt nu...

Mon der er nogen der snart kunne hente ham ?

Mine katte kommer ikke ud og der står han er vant til at komme ud og derfor nu er urenlig..............

• #3   6. feb 2008 Jeg bor også på 4sal og min kommer heller ikke ud ellers havde jeg bare hentede den

• #4   6. feb 2008 hvor ligger fredensborg ??? *S*

• #5   6. feb 2008 Overvejer lige nu at tage ham ind midlertidigt til der kommer en der vil have ham ???????

• #6   6. feb 2008 Heidi hvis du har brug for støtte på nogen måde med foder eller noget for at tage ham så sig til

• #7   6. feb 2008 Økonomisk er det INTET problem her

Men mine katte kommer ikke udenfor og han er åbenbart vant til det. Derudover er det ikke meningen jeg skal have flere kastrater her, da jeg med tiden skal opdrætte...........

Fredensborg ligger i Nordsjælland i nærheden af Hillerød

• #8   6. feb 2008 Heidi nej ved godt det er midlertidigt hmmm har en kvinde der er intresseret i en kat de bor på en gård og hvis du tager ham ind kan det vel ikke være helt umuligt kvinden bor på sjælland jeg kan nok først få fat i hende i aften <*SS*

• #9   6. feb 2008 kan selvfølgelig ikke garantere at hun vil ha ham men det kan ikke være helt umuligt at finde et hjem

• #10   6. feb 2008 ja jeg tør desværre ikk når den er så gammel og jeg har hund...

• #11   6. feb 2008 Be Lucky : Han kunne ellers være et godt selskab til Nova....:-)

• #12   6. feb 2008 Jeg må lige kommenter her..

• ˜”°º• Helena •º°”˜ • M Skrevet: 06-02-2008 12:34:39

Hvordan kan man bare aflive sin kat det forstår jeg ikke...
    ----

Nogle gange har man ikke andre valgmuligheder, og jeg mener ikke nogen kan skrive sådan.

Jeg har selv lige stået i den situation, hvor jeg var tvunget til at få aflivet en kat, fordi vi skulle flytte. Vi må ikke have mere end to dyr, her hvor vi er flyttet hen, og tro mig - det var sq ikke nogen nem beslutning at tage, men den var nødvendig.

Inden folk begynder at blive forarget over sådan en beslutning, så prøv lige at overvej, om ikke der er taget forholdsregler inden. Prøv at have i jeres overvejelser, om ikke de folk der er tvunget ud i sådan en beslutning, allerede har gjort hvad de kunne, for at finde et nyt hjem.

• #13   6. feb 2008 Jeg har lige talt med vet. sygeplejersken.

Vi har aftalt at hun skal overtale ejerne til at vente nogen dage, da vi nu alle i "birma verden " er ved at finde et hjem til ham. Vil de ikke det, tager hun ham med hjem til sin kattepension. Så han aflives ikke idag, men der skal stadig findes et hjem hurtigst muligt!!!!! Så spørg rundt omkring, hvem der øsnker sig en hellig Birma.....

• #14   6. feb 2008 der er en elev på min arbejdsplads der evt gerne vil have en kat mere, men de har også hund. kender hende ikke særligt godt, men vil gerne spørge hende og hun vil have den. kan dog ikke nå det inden kl. 16.

• #15   6. feb 2008 Åh nej da. smiley Trist for både kat og ejer.

Vides det om der allerede er fundet en løsning?

• #16   6. feb 2008 Kan jeg så lige se at der ikke er. Nye svar kom frem efter jeg sendte min besked...

• #17   6. feb 2008 Han skal helst til et nyt hjem med ro, så tror ikke at et sted med hunde er optimalt for ham, da han ellers vil være urenlig.

• #18   6. feb 2008 så må jeg melde pas med bud, men skal nok have øjne og ører åbne smiley

• #19   6. feb 2008 Han kunne med andre katte ikke?
    mht at komme ud, er det frit eller skal det være i løbegård?

Skal bare lige høre....

• #20   6. feb 2008 Han kan godt med andre katte, men skal have ro i det daglige ( sådan forstod jeg det )

De gamle ejere er flyttet til et mindre sted og det har åbenbart gjort at han har reageret ved at blive urenlig. Men jeg tror bare ikke de har gjort nok, de fleste katte reagerer jo på en fltning.

Jeg ved ikke om en løbegård er nok, men som sagt tror jeg bare han skal have en chance for at falde til et nyt sted, evt med feliway.

• #21   6. feb 2008 Ok ja jeg tænkte bare.

Ja det ville jo være ret unaturligt med en kat, som ikke umiddelbart reagere på en flytning.

Håber på det bedste for den stakkels fyr.

• #22   6. feb 2008 Der er muligvis fundet en løsning, jeg vender tilbage iaften med nyt :-))))))

• #23   6. feb 2008 Ej hvor super! smiley

• #24   6. feb 2008 nej, hvor godt. det er næsten ikke at bære at en sund og rask kat skal aflives. jeg krydser fingre, tæer mm.

• #25   6. feb 2008 på FD opdrættersitet har de lige skrevet at katten har fået et nyt hjem

• #26   6. feb 2008 det er da en god nyhed... må håbe han holder op med at tisse inde, det er ikk til at leve med.....

• #28   6. feb 2008 Jeg har os hørt den har fundet et hjem..

• #29   6. feb 2008 Jeg må jo nok rygklappe Felis her.

Hvorfor er det så forfærdeligt at aflive den?

Det er måske det bedste for katten.

Og så undrer jeg mig lidt. (får nok på puklen for det jeg skriver nu)

Hvorfor kommer der kun den her slags indlæg når det er racekatte?

Hver dag aflives sunde og raske huskatte, men det er der ingen der sætter himmel og hav i bevægelse for at undgå.

Det undrer mig altså.

Hilsen Dorte, der HAR reddet huskatte fra døden.

• #30   6. feb 2008 hvor er det dog synd! stakkels kat... gid jeg kunne hente den men så skal der først lige ordnes med forældre og sådan og jeg kan jo heller ikke bare lige tage til fredensborg... og nu er der jo også nogen der siger at den har fået et hejm... og til sidst: meget enig med Dorte der er vist ret mange der sætter racekattene højere og det er jo uretfærdigt

Christine

• #31   6. feb 2008 hørt hørt dorte lad os os lige tænke på huskattene. Og håber da der er fundet en løsning på missen så den kan få et godt og blivende hjem.

• #32   6. feb 2008 huskattene er bestemt lige så meget værd. jeg ville dog være mere tvivlsom over for at tage en tilløben huskat til mig ift. en racekat, fordi jeg tænker i potentiel smittefare. huskatte er ikke altid men til tider dårligere passet med vacc, og så er der inde/ude-kats problematikken. udekatte skraber altså bare mere til sig af sygdom og utøj.

• #33   6. feb 2008 Den måde folk kunne tænke på at hjælpe huskattene, var at stoppe med at lave så mange kuld på dem......

Katten har fået et nyt hjem!!

• #34   6. feb 2008 jeg synes bare stadig det er lidt unfair at huskatte betegnes som overflødige katte for det kunne det godt lyde som om! som Marlene A skriver: potentiel smittefare
    jamen hvor skulle den komme fra? en race kat kan jo lige så godt bære smitte som en huskat så jeg kan ikke helt se problemet? det er bare min mening men jeg vil selvfølgelig ikke rakke ned på nogen bare fordi de bedre kan lide race katte det er jo en smagssag smiley

hende der ELSKER huskatte (og ikke tøver med at tage dem i forsvar!)

• #35   6. feb 2008 Christine C: Jeg elsker også huskatte og min bedste ven Figaro igennem 14 år var en huskat. Derfor synes jeg også det er forfærdeligt at folk laver så mange kuld, uden at tænke sig om. Der er en grund til at der er så mange hjemløse, da folk får dem kastet i nakken.

men selv herinde, hvor man skulle mene at folk elskede dyr, laves der virkelig mange kuld, ØV

• #36   6. feb 2008 Alleos7 Dorthe H skrev:
    **Hvorfor kommer der kun den her slags indlæg når det er racekatte?

Hver dag aflives sunde og raske huskatte, men det er der ingen der sætter himmel og hav i bevægelse for at undgå.

Det undrer mig altså.***

Samme tanker her.

Håber at katten vil falde godt til i sit nye hjem.

• #37   6. feb 2008 Jeg har nu set flere gange, at der laves en "storstilet" aktion for at redde en huskat, men sjovt nok så ses det ikke, når sådan en tåd her kommer frem.

Jeg synes efterhånden, at det er ved at være usmageligt. Hvorfor i alverden kan folk ikke bare se på det gode i tanken bag? Hvorfor skal det liiiiiiiiige nævnes, at katten er en racekat med en stamtavle?
    Hvorfor ikke liiiiiiiiige fremhæve de "aktioner" med huskattene??

NEJ for det er jo ikke smart. Det lyder jo af mere, når det drejer sig om en racekat og alle de opdrættere der står på spring for "deres højt elskede tavlekræ".

Inden I begynder at hagle opdrættere så meget ned, så kig lige på hvilke katte de har, har haft og er startet op med i sin tid.

• #38   6. feb 2008 godt sagt Anette *S*

• #39   6. feb 2008 alleos7 Dorte H.

Den der var ikke fair!!!!

Der udkæmpes altså nøjagtig samme kamp for huskatte herinde.

Det er de samme personer jeg oplever gang på gang herinde gå på barrikaderne for at redde en kat og de skelner ikke til hvorvidt den har stamtavle eller er en huskat.

De mennesker har tilbudt husly, penge osv hver gang en kat har haft behov for hjælp!

Til jer jeg mener: Skønt at I er til!

• #40   6. feb 2008 Heidi, med Bimsen, Dullen og lille Olle........... B: der må jeg jo så nok overgive mig smiley ja du har ret der er mange der avler alt for mange huskatte og det er nok mest fordi at folk ikke vil bruge de penge det koster på at få dem neutraliseret.

til Lis D: nu forstår jeg så ikke helt hvad du mener...

• #41   6. feb 2008 Mai - du kan lige så godt opgive det..

ALLE opdrættere er dumme, grimme bæster der KUN tænker i tavle og ellers skider højt og flot på huskatten.
    Det siges jo - eller hvad???

Jeg er bare ved at være SÅ godt og grundig træt af at høre alt det bavl om tavle / ikke tavle, og hvor lidet huskatten er set.

Men okay - jeg kunne da sagtens vælge at skide højt på huskattene, for jeg er jo også en dum og hjerteløs opdrætter.

• #42   6. feb 2008 For præcis 2 måneder siden sørgede jeg selv for at Elliot, der er halv MCO og halv NFO (og derfor ikke var en racekat) kom hjem til Ina herindefra. Det kostede mig 1000 kroner at købe ham fri og 600 i dyrlægeregning. Så for mit vedkommende redder jeg ikke kun racekatte med tavler. Jeg havde gjort det samme hvis det var en huskat.

Herhjemme er min mands favorit race faktisk huskat .-)

• #43   6. feb 2008 til * ^ ~ AnÆdde ~ ^ * .: nu må jeg give mai ret det der er bestemt ikke fair! opdrættere tænker joi også på andet og de skider da ikke så meget på huskatte og hvorfor skulle de være 'dumme og hjerteløse'?

• #44   6. feb 2008 Christine - det ligger jo lidt mellem linierne - gør det ikke???

det skal jo lige nævnes, at katten hér er med stamtavle.
    Hvorfor nævnes det aldrig, når en opdrætter (som der efterhånden er rigtig mange af) hjælper en huskat??

Jeg vender den bare lidt.

Vi opdrættere har gennem tiden fået så mange verbale høvl, fordi vi bruger meget tid på vores opdræt.
    Vi har fået høvl, fordi vi ikke accepterer en såkaldt ægte racekat uden stamtavle for værende helt ægte.
    Vi har fået at vide SÅ mange gange, at vi bare er hjertelæse og kolde i vores dertil indrettede - fordi der lige er noget omkring en huskat vi ikke lige kan hjælpe med.

Der ses aldrig på de ting vi opdrættere gør for huskattene, for det er der jo ingen sport i..

Jeg er sur - det skal der bestemt ikke herske nogen tvivl om. Jeg er så rasende over, at det liiiige skal påpeges, at den her kat er med stamtavle - og lad os gøre noget for huskattene, for ved du hvad? Vi er mange der gør er stort stykke arbejde for huskattene også.

Tag eksempelvis hittekilling....
    Det var i sin tid en opdrætter sammen med en (hus)katteejer, der startede med, at tage moderløse HUSKATTEkillinger ind, for at redde dem.
    Hvem tror du hjælper med at opflaske killingerne? Opdrætterne SAMMEN med andre der ikke opdrætter.

Jeg er virkelig ved at brække mig over den skide hellighed der er kommet, for vi kan jo altid få hugget, hvis noget skulle gå galt.

FØJ

• #45   6. feb 2008 Jeg kan kun give dig ret AnÆdde.

Om det er en kat med eller uden tavle gør dem jo ikke ringere, dog skal det siges at opdrættere med tavle nok gør sig en del flere overvejelser mht. at trække killinger på deres hunkatte end de fleste huskatteejere.

Det er synd for huskattene som også er pragtfulde katte. Der er bare den hage at utrolig mange er af den mening at hvis de har en hunkat så skal den liiiige have et kuld killinger eller 2 for det er bedst for hunkatten. Det er det rene sludder. Katte er ligeglad med at få "børn". For dem er forplantningen blot en måde at videreføre deres gener på, men selvom de ikke får mulighed for det ved neutralisation så har katten alligevel et lykkeligt liv.

Alle mine dyr har altid været glade og harmoniske selvom ingen af dem har fået lov til at forplante sig.

• #46   6. feb 2008 anÆDDE

HOST! jeg har ikke skrevet at de ikke hjælper huskattene har jeg? svar: nej
    jeg mente bare at det var lidt unfair at skrive det om opdrætterne og det jeg så ikke fattede var jo at du selv tilsyneladende er opdrætter....

og ja jeg ved udemærket godt hvad der gøres for huskattene.

• #47   6. feb 2008 Enig Tina..

men hvis vi så ser på alle de huskatte der står under blanding af racer. Hvem accepterer så bedst sin kat som det den er??

Huskatteejerne - eller blandingskatteejerne?

Ja det er jo nok ikke så fancy at have en ren huskat, som det er at have en blanding - og hvem er det der råber højest op om det? Det er såmænd vi "skide" opdrættere...
    Jeg ved ihvertfald for mit vedkommende (og mange andre opdrætteres også) at vi er ved at miste racen huskat, fordi den ikke er så fancy.
    Det er sørgeligt, men selvfølgelig skal vi opdrættere have på puklen for det...
    Klart klart..

• #48   6. feb 2008 ChrisTINE - vil du have en halstablet`????

Christine C Skrevet: 06-02-2008 17:08:52

hvor er det dog synd! stakkels kat... **snip**... og til sidst: meget enig med Dorte der er vist ret mange der sætter racekattene højere og det er jo uretfærdigt

Christine

• #49   6. feb 2008 Og så er det jeg tænker...

Hvorfor påpeges det ikke, når himmel og hav sættes i bevægelse for en huskat????

• #50   6. feb 2008 Lige en bemærkning.

Den omtalte kat denne tråd handler om, vidste vi faktisk ikke om det var en ren Hellig Birma med tavle, men alligevel hjalp vi katten og den har fået nyt hjem. Det viste sig så at den faktisk havde en tavle.... men den havde fået nyt hjem alligevel.

• #51   6. feb 2008 anÆDDE

ja jeg står ved hvad jeg skrev for de sætter dem jo generelt højere, men mange hjælper dem og mange kan stadigvæk godt lide dem. og ja jeg synes sgu det var synd for katten!

• #52   6. feb 2008 Nej der tager du fejl Christine.. Racekatte sættes ikke højere - det kommer bare til at lyde sådan fra folk der tror de ved hvordan opdrættere tænker.

Ved du i hvor stor stil, vi prøver at fremhæve huskatten kontra blandingskattene?
    Jeg tvivler..

Heidi - jeg er rigtig glad for at katten har fået et nyt hjem;-)

• #53   6. feb 2008 Synes snart at opdrættere skal have ansvar for alt. Nu skal de sørme også have ansvar for alle de huskatte og blandingskatte der avles løs af her i landet. Hvad med om de folk der avlede løs på dem også tog ansvaret for dem, så ville problemet være løst ??!!

• #54   6. feb 2008 anÆdde

tro mig jeg har mødt mange opdrættere der var både snobbede og egoistiske når man bar nævnede ordet 'huskat' og jeg siger ikke at alle er sådan bestemt ikke men man hører bare generelt ikke så meget om huskatte...og nu synes jeg efterhånden at det her er ved at være lidt åndsvagt så jeg smutter nu og så vil jeg da bare sige undskyld hvis jeg har sagt noget forkert men hva pokker jeg er 12 år gammel og ved ikke bedre hej hej

• #55   6. feb 2008 Annette.

Du kan sgi da osse bare skrive at du er ironisk det ved man jo ikke hvis man ikke lige kender dig. Slemme pige og så har du altså personlighedsspaltning med alle de navne!

(Tillykke med boligen! Hvor er du flyttet hen. Stadig tossebyen eller??????)

• #56   6. feb 2008 Hvis jeg må være så fræk at spørge - hvor har du mødt alle de snobbede opdrættere?? Jeg kender nemlig ikke én opdrætter, der ikke sætter huskatten højt...

Tak skal du have Mai ;-)) Næææ vi forlod tossebyen *GGG*

• #57   6. feb 2008 anette

dem har jeg mødt på forskellige katte udstillinger osv.

• #58   6. feb 2008 Forvirrende tråd, for jeg kan altså ikke lige få øje på nogle indlæg her, der revser opdrættere.... men der er måske blevet slettet nogle indlæg ...
    Nå, men bortset fra det, så er jeg faktisk kommet i tanker om en gang, hvor der blev sat redningsaktion i gang for huskatte, der sad på en dyreklinik og deadline nærmede sig.

• #59   7. feb 2008 selv om man vil have killinger på sin kat, så er det da ikke ens betydende med at man ikke kan lide katte!!!! jeg overvejerde stærkt at få killinger på min kat, men har dog ombestemt mig. og hun skal steriliseres så snart det kan komme til, og når jeg har fundet en løsning angående penge med dyrlægen.. (for hun skal have den hele tur)

Kommentér på:
Hellig Birma aflives inden kl. 16.....

Annonce