{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Prinsessens hårde velkomst - Lang {{forumTopicSubject}}

Så har jeg hentet min dejlige hvide prinsesse. Vi hentede hende i går aftes. Hun sov nærmest igennem køreturen hjem, så jeg tror hun bliver en nem lille en.

Hun er så smuk og dejlig. Røskva, tror jeg hun skal hedde, men er ikke sikker endnu - skal lige opleve hendes temperament først, se om navnet passer til hende.

Men Tjalfe var nu ikke sønderlig begejstret for hende... han var nysgerrig nok, og de snuste lidt til hinanden da hun blev lukket ud af transporttasken. Men så snart han havde vænnet sig til hende begyndte han at gå på hende..

Han ser ikke agressiv ud i sit kropssprog, og han siger ikke noget.. han springer bare på hende, og holder hende nede, eller slår ud efter hende (tror dog ikke det er med kløerne ude). Hun hvæser af ham, når det bliver for meget - og tror også at hun knurrer lidt nogen gange.. Så trækker han sig tilbage, og hun leger videre med deres legetøj eller går rundt og snuser til alting, men kort efter angriber han hende igen. Jeg bliver lidt bekymret når det ser ud som om han bider hende i halsen.

Han gør hende dog ikke noget når hun sover.

Jeg har læst i andre indlæg at han højst sandsynlig bare leger, og at hun bare lige skal fatte det. Men tror, I at det kan være for overvældende for hende at få et nyt hjem, samtidig med at han går på hende på den måde?

Jeg har også læst at de nok skal finde ud af det elv, og at vi ikke skal blande os, så det har vi prøvet at lade være med. I nat stjal hun hans soveplads, så han sov på gulvet, den stakkel.

I morges gik han på hende igen, på samme måde som igår aftes, så jeg turde ikke lade dem gå sammen mens vi er på arbejde, derfor er hun i køkkenet med mad, vand og bakke, og han har resten af huset med mad, vand og bakke. Når vi kommer hjem tænker vi at sætte dem sammen igen og lade dem prøve at finde ud af det igen. Imorgen har moin mand fri og så er der weekend - så de næste par dage kan vi være hos dem (og holde øje) hele tiden.

Hun er jo noget mindre end ham, så det er lidt svært ikke at blande sig i hans hårde behandlig af hende... Tror I at det er en ok måde at gribe det an på? Eller bør vi gøre det på en anden måde?

Ellers er jeg så glad for hende, hun er bare lækker og blød (Norsk skovkat/huskat). Men vi er obs på at forkæle ham lige så meget, som før hun kom smiley

Tak for eventuelle kommentarer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prinsessens hårde velkomst - Lang
  • #1   7. feb 2008 (link fjernet)

Prøv at læse i denne tråd, der var en bruger, som havde lidt problmer også.

feliway bruger vi altid ved sammenføring. Da vi fik vores hunkat, var Miko også hård ved hende og de var kun sammen, når vi var der og gav dem mange time outs. Vi brugte også, at have dem isolerede på skift, hvor vi var hos hver vores kat og så var der en dørstopper i døren, så de kunne snuse til hinanden. For os tog det en uge, inden de kunne gå sammen uden opsyn.

Pøj Pøj smiley

• #2   7. feb 2008 feliway... kan det købes hos dyrehandler (fx. maxi zoo, som er tæt på os), eller skal jeg forbi en dyrelæge?

• #3   7. feb 2008 Jeg ved det faktisk ikke. Jeg plejer at købe det hos dyrlægen, det kan dog også købes på nettet, men du har jo brug for det nu.

Kan du ikke ringe til maxi zoo og spørge?

• #4   7. feb 2008 Glæder mig til at se billeder af den

• #5   7. feb 2008 Diana, Glæder mig også til at oprette hende.. men har kun et billede indtilvidere, så det må lige vente lidt smiley

Pernille.. jo det gør jeg.. tak for dit råd smiley

• #6   7. feb 2008 Jeg kunne meget godt forestille mig at de har det i maxi zoo.. I Randers ved jeg de har det i både plantorama, farmland og petworld.. Så det tror jeg bare de har i alle dyrebutikker..

• #7   7. feb 2008 Min Basse plejer også gøre præcis det, som du beskriver. Men jeg er sikker på han bare gerne vil lege, selvom han ser lidt sur ud.

Min dyrlæge gav mig noget katteurt, som Basse er heeel vild med, og hun mente det kunne bruges til sammenføring.

Og katteurt er vel beroligende, også? og måske billigere end feliway, så prøv det smiley

• #8   7. feb 2008 Hejsa Jeg er er helt ny inde for denne her katteverden og har lige mistet min lille kat har et forum herinde der hedder min lille special klarede ikke livet.
    Den døde af noget med tarmen der var gået ind i sig selv kan stadig ikke huske det fine ord dyrelægen bruger.
    Det diarre han havde kan komme af stress, og dyrelægen og jyrak siger at flytte hjemmefra er den værste tid i en lille killings liv.
    Hvis jeg igen og det skal jeg jo nok have en ny så skal den være ældre end de 12 uger så den kan give min hunkat lidt igen, men det de andre nævner er "feliway" er jeg så blevet anbefalet at bruge næste gang.
    Jeg har også læst mig frem til på nettet at det ikke er sikkert at 2 katte nogensinde kommer til at enes men at de på et tidspunkt laver en form for våbenhvile så de kan være i samme hus.
    Men jeg ville da også gøre det samme som Jer at skille dem ad det førate stykke tid indtil man var sikker på de kunne enes.
    Beklager hvis jeg lyder for negativ det er altså ikke min mening men min oplevelse er bare så ny at den stadig sidder rigtig rigtig dybt .

• #9   7. feb 2008 Hejsa,

Jeg sammenførte også 2 katte for ca. 2 uger siden - havde en lille hankat og fik en hunkilling, så de havde hinanden at lege med.

Det kunne lige så godt have været mig, som havde skrevet dit indlæg, for havde præcis de samme problemer...

Jeg vil så trøste dig med, at den dag i dag - er de bedste venner!! De sover sammen, slikker hinanden, leger osv. Det er så dejligt. smiley Der gik lidt over en uge, så jeg er sikker på, at det nok skal komme... smiley

• #11   7. feb 2008 Felis F:

Jeg forstår ikke hvad du mener, med ikke at blande sig.. For på de fleste hjemmesider, siger man at man skal skille dem af, altså lade den nye have sit eget rum fra starten af..

Vil den gamle så ikke allerede her vide at den nye er mystisk?

• #12   7. feb 2008 felis:
    Jge er så ikke helt enig og synes det er uforsvarligt at lade dem gå sammen uden opsyn med den adfærd, det ville jeg i hvert fald ikke turde.

• #13   7. feb 2008 Må hellere købe noget af det der beroligende på vej hjem fra arbejde.

Tak for alle jeres kommentarer.. Er også glad for at læse andres erfaringer med det..

Men hvis Tjalfe ellers ikke virker truende i sin adfærd/kropssprog, så behøver jeg ikke være bekymret for at han bider hende (håber at han bare markerer) i halsen? Det er dét jeg synes virker mest voldsomt..

Og så synes jeg at det er så sødt, når prinsessen - efter Tjalfe er sprunget af hende igen - bare tøffer videre og snuser til alting, som om intet var hændt... Hun er nu bare kær

• Marina B
    Marina B Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 1 Svar: 14
    #14   7. feb 2008 Hendes reaktion viser at det bare er leg. Det ser voldsomt ud når de bider i halsen, men er en udvikling i lege/ kampadfærd og hun vil bare "fryse" et øjeblik til han slipper eller rulle om på ryggen. Han reagerer også korrekt ved at slippe når hun giver besked om at han går over stregen.
    Hvis I synes det ser for voldsomt ud, så aflænk dem med leg, især diverse "fiskestænger" er gode til at de glemmer deres småslåsseri.

Marina

• #15   7. feb 2008 Jeg ville lige komme med en opdatering..

Da jeg kom hjem lukkede jeg dem sammen igen.. og for mig virkede de nærmest glad for at se hinanden, da de stak snuderne sammen. Og han slikkede hende endda på hovedet ved øret. Rigtig sødt.

Og nu har de været sammen i nogen tid, og han leger stadig med hende på samme måde, men det virker ikke så voldsomt - véd ikke om han har fundet grænsen eller om jeg bare er mere rolig end i går aftes.

Det er også dejligt at se at han respekterer når hun siger fra.. så slipper han hende lidt.

Lige nu sidder de på hver sin side af en åben dør, og "jagter" hinandens poter - jeg kan ikke lade være med at smile af dem.

Så nu er jeg meget fortrøstningsfuld, om at de nok skal blive rigtig gode venner.

• #16   7. feb 2008 Dejligt at høre. Da jeg fik mine 2 nye killinger havde jeg i forvejen sat feliway op et par dage før de kom. Sammenføringen med mine 3 voksne katte gik over al forventning. Baloo sagde bare hej og var mere interesseret i deres transportkasse, Coco hilste men hvæste lidt og Lillemand hilste og ville straks lege med dem.

Næste dag hvæste Coco lidt hvis de kom tæt på hans madskål når han spiste og ellers kiggede han bare på dem. Baloo og Lillemand legede med dem stille og rolig. Tredie dag havde Coco totalt glemt at han ikke brød sig om dem og legede med dem.

Jeg tror helt sikkert at Feliway har været med til at min sammenføring gik så smertefrit.

Kommentér på:
Prinsessens hårde velkomst - Lang

Annonce