{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Nær kørt galt pga. katte.. {{forumTopicSubject}}

Da jeg skulle køre hjem fra arbejde her til aften, fik jeg da godt nok lige mit livs skrækoplevelse. Jeg arbejder inde i byen, men skulle ud til min veninde og hente noget tøj, så kørte en omvej ud ad en landevej...
Det småregnede og var en lille smule diset, så jeg kørte kun godt og vel 65-70 km/t, da der ligepludselig smutter to katte ud foran bilen.. Som en refleks drejer jeg bare skarpt til højre - lige direkte ind i en pæl ved et hegn. Puha, aldrig i mit liv har jeg været så bange.. Jeg tænker hverken på mig selv eller på bilen (som i øvrigt ikke er min egen) - men på de skide katte som rendte ud foran......! Jeg går ud og ser ingen katte nogen steder og begynder at blive bange for at jeg måske har ramt dem eller noget, selvom jeg ikke lige var opmærksom på noget, da jeg drejede ind i pælen. Men da jeg står og sunder mig lidt og prøver at forholde mig roligt og ringer til min kæreste kommer der to små ungkatte frem, fra skoven. Den ene havde et lyslilla halsbånd på og var meget snaksalig. Den anden holdt sig lidt i baggrunden. De lignede dog meget søskende, de var begge sort/hvide.
Jeg ved ikke lige hvorfor det her skulle ud på kattegalleri. Mest af alt har jeg nok bare fået en kæmpe forskrækkelse - men ellers er det vel også et spørgsmål til udekatte-ejerne - hvad bilder I jer ind????
Jeg ved med mig selv, at jeg ville have det rigtig rigtig dårlig, hvis jeg så meget som havde ramt en af de katte. For et års tid siden kørte jeg en hare over, hvilket jeg stadig har onde mareridt over - det er end ikke andet end et par måneder siden jeg faktisk turde bevæge mig ud på en køretur i mørket...
Øv en dårlig oplevelse smiley Bilen holder nu med en smadret forlygte og en ret så bulet forlygte, ude på landevejen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nær kørt galt pga. katte..
  • #1   9. feb 2008 Mini - Det er kattens natur? Det vil sige, at indekatte de lever ikke deres liv fuldt ud??? %&#/#((#=/#&&¤"......
    Gu gør de da så. Hvad med at folk lærer at indhegne deres haver? Hvad med at folk begynder at overholde de love der rent faktisk er på disse områder, i stedet for at skide højt og helligt på dem - så netop deres fritløbne katte, kan være skyld i en bilulykke...


  • #2   9. feb 2008 Mini - Dvs. du ikke kender den lov? Vågn op og velkommen til virkeligheden. Man SKAL holde sine katte på egen matrikel. Dvs. indendørs eller indhegnet..
    Og vildkatte? Hvad i alverden har det med mit indlæg at gøre. Som jeg skrev havde den ene halsbånd på, det har vildkatte nok ikke? Ja, godt nok fik jeg kun en forskrækkelse OG en smadret bil, som ikke er min egen pga. to katte, der er i realiteten kunne være dine og som kunne være risikeret at blive kørt ned.


  • #3   9. feb 2008 Mini - Ingen du kender indhegner deres have til katten? Jeg kan linke til utallige, bare herinde der gør det. Ansvarlige katteejere vil jeg så kalde dem.

  • #4   9. feb 2008 Mini - I orden du smiley God weekend.

  • #5   9. feb 2008 Beanmor - Nu er huskatte (bl.a.) jo nogle katte vi som mennesker selv har taget til os og gjort tamme. Derfor mener jeg også, at vi bør tage ansvaret for dem OG i øvrigt overholde de regler der er.
    Jeg synes heller ikke man kan sammenligne et rådyr, en hare og en kat, f.eks. SELVFØLGELIG havde det været ligeså slemt hvis det havde været et rådyr. Men tanken ligger stadig i mit baghovede, at den ene kat havde halsbånd på. Det gør mig ærlig talt ret arrig.


  • #6   9. feb 2008 Nu vil jeg sgu også prøve med et lille indlæg hér smiley

    Jah, men den er jo god nok, den med at katten skal holdes på egen matrikel..nok bare svært at fortælle katten..og hegnet skal være pænt højt smiley
    Bortset fra det, så valgte vi selv at have indekatte, netop da vi ikke ville miste dem i trafikken og de vi selv hader når en kat har sat sine store grimme poter over hele bilen..nu er det jo altså desværre bare blevet sådan, at det er naturligt at hunde skal holdes i snor og ikke løbe frit, mens katten skal have lov at løbe lige så meget rundt den vil...og ja, det er da på en måde ansvarsløst. Og den der med at "jamen det er kattens natur at være ude...det er synd kun at holde den inde". Hallo, bong-kammerat!! Det er sgu heller ikke naturligt for en kat at blive fodret hver dag, at skide i en plasticbakke og blive sløbt til dyrlægen bare den nyser...men det gør "Du" jo alligevel, så kom ikke med alt det "naturlig begrænsnings-lort".

    Jeg synes det er uheldigt du har den refleks med at dreje af vejen. Nogle gør det, andre gør ikke. Personligt har jeg da taget livet af nogle dyr efterhånden, men jeg drejer heller ikke. Og har da hørt om katte-ejere, der blev møgsure, når deres kat er blevet kørt ned (ikke fordi bilisten er stukket af eller noget) og "han kørte også aaaalt for stærkt" osv. Hvis katten er udekat, så FORVENT at den bliver ramt før eller siden...så er chokket ikke så stort.

    Mvh Brian


  • #7   9. feb 2008 Brian - Du har simpelthen så meget ret i det du siger.
    Man hører jo også den der "Du skal ikke stoppe op for en kat" eller noget i den stil. Og nej, det ville da ærlig talt også være dumt, at risikere menneskeliv for en kat, groft sagt.
    Hvis jeg havde kunne tænke lidt hurtigere, så skulle jeg ikke have drejet - men alligevel har jeg det sgu godt med det nu for 7-9-13, skete der ikke noget alvorligt med hverken mig eller kattene. Jeg kan bare blive ret så bitter over at jeg nu har smadret min venindes bil - fordi jeg undlader at køre to ungkatte over :s
    Jeg synes dog heller ikke ejere med udekatte, kan begynde at råbe op over det. Som du siger, det må man forvente som udekatte-ejer. Det er en af de ting jeg ikke selv ville kunne leve med - og derfor har jeg valgt at have indekatte, hvilket i øvrigt fungerer super.


  • #8   9. feb 2008 hej
    Hold da op hvor er jeg glad for at mine katte har en løbegård, kunne ikke bære hvis de blev kørt over.


  • #9   9. feb 2008 Jeanette - Det kan jeg godt forstå. Ved heller ikke hvad jeg ville gøre hvis jeg skulle ud og skrabe mine katte op fra vejen.

  • #10   9. feb 2008 Mine hundes tidligere natur var at jage deres eget vildt og at strejfe frit omrking, så jeg tror da bare jeg vil lade mine hunde rende, for det er jo deres natur smiley
    Og hegn, det skal jo være vildt højt for at holde mine kære hunde inde, så det besvær gider jeg da ikke smiley

    Mine ponyers natur er at vandre mange timer dagligt ude på stepperne, så tror da bare jeg vil lade ledet stå åbent (jeg bor jo på landet smiley så kan de gå som de har lyst til og som deres natur siger de bør smiley

    Hvorfor er det lige denne diskution gang på gang kommer op når det gælder katte? Er kattens ve og vel mindre værd end hundens? Hestens? Fuglens? Eller nogen af de andre dyr vi holder som husdyr?

    P.S. Læs nu den ironi og humor mit indlæg er skrevet med smiley


  • #11   9. feb 2008 Først og fremmest...
    Hvor er det godt der ikke skete andet end materiel skade Lykke, det kunne have gået så meget værrer, håber forskrækkelsen i dig har lagt sig igen.

    Men hvor er jeg dog træt af at hver gang der sker den slags uheld med katte involveret så skal udekatte ejere lige have en omgang herinde, hvor tit er det ikke lige der sker uheld hvor danmarks "vilde" dyr er skyld i det eller måske en lille vuffer hund i løb er stukket af hjemmefra?

    Loven siger du ikke må bremse for en kat, reflekser eller ej.

    Loven siger også man skal beholde sin kat på egen grund, men hvad så med f.eks ræve de er deres egen herre... Nu har jeg ikke kørekort, men jeg ville nok have det lige så skidt med at ramme en ræv som en kat... et dyr er et dyr..

    Det er jo det man må tage med i købet, skal man kører i bil så ved man at man kan risikere at ramme et dyr, dyrerne var her nu en gang før bilerne.

    Som katteejer af en udekat, ved man at der er mulighed for at man kan miste katten i trafikken, eller en ræv kan tage den, eller en sur nabo kan skade den osv..
    Jeg mener at det optimale liv for en kat er ude i den store hvide verden og kan fuldt ud følge mange udekatteejere deres valg... og havde det været meningen at katte kun skulle være indekatte så var de nok blevet født i et lille bur fra start af.

    Men jeg kan jo sagtens sidde her og kæfte op, jeg nænner jo ikke selv at lukke at mine katte ud men jeg respektere andre folks valg...


  • #12   9. feb 2008 Når katte er vant til at være udekatte så kan man jo ikke PLUDSELIG begynde at holde dem indenfor! Og LIS D - Du skriver at du ikke bryder dig og Mini's måde at skrive til andre på - hvorfor tager du ikke lige et kig på opretteren af denne tråd - det er jo en direkte overfusning af udekattejeere, det bliver kaldt både det ene og det andet - lovovertrædere og uansvarlige. Som hun selv siger kørte hun på en LANDEVEJ - disse to katte kan altså meget vel have været staldkatte. Hvordan vil du bære dig ad med at hegne marker ind med så stort et hegn så det kan holde katte inde, uden marken går til af det manglende sollys samt forbliver mulig at høste? På landet har MANGE katte, og der er langt mellem naboerne så derfor generer deres katte nok ikke hinanden - og at du så reagerer ved at dreje din bil ind i et hegn - tjah.

  • #13   9. feb 2008 Og du skal ikke komme og sige til mig at indekatte ikke ville have et bedre liv hvis de kom udenfor - ALLE dyr har det da bedst i frisk luft - en kat har brug for en masse motion, og hvis vi pludselig herhjemme begyndte at nægte vores katte adgang til haven så vil jeg sige at det ville være mere humant at aflive dem - det ville simpelthen være dyreplageri overfor dem!

  • #15   9. feb 2008 Jamen vores katte bliver tit når de er udenfor generet af en stor grå hankat, som endda ligger inde i vores have om sommeren osv, og det er jo hvad man må tage med - vi skræmmer den med lidt vand osv. Og det må man jo så forvente at andre også gør med vores katte hvilket er fuldstændig uforståeligt. Men jeg synes bare ikke man kan tillade sig at kalde folk for uansvarlige og lovovertrædere når man vil det bedste for sin kat. I øvrigt synes jeg det er SYND at holde katte som indekatte. Men det er jo så bare min mening!!!!

  • #16   9. feb 2008 Lykke - Sikke en frygtelig oplevelse..
    Og du kan tro jeg deler din forargelse overfor udekatteejerne, og den enorme uansvarlighed de udviser ved at lade deres katte rende frit, som måske en dag kommer til at være skyld i en ulykke.

    Josefine K - Jo, katte kan have det ligeså godt indenfor som ude. Så længe man opfylder kattens behov for motion og aktivering, er den sikkert ligeglad.

    Og ja, det VAR alle dyrs natur at leve frit, men i takt med at vi mennesker vælger at gøre det meget farligt for dyrene at leve i naturen, er det også VORES ansvar at passe på dem, og opfylde alle deres behov UDEN det risikerer deres liv.
    At folk ikke indhegner deres have, så de kan have kattene ude med god samvittighed, er kun ren og skær dovenskab i mine øjne.


  • #17   9. feb 2008 Hej allesammen.

    I kan bare hegne jeres haver ind, så er den potte ude. Katte har godt af frisk luft, men ikke af at blive kørt over.

    Se her hvordan man hegner haven ind: (link fjernet)

    Og så lige engang et spørgsmål til jer rakse folk ude på landet - har I også jeres heste løbende frit rundt? Nej? Hvad så med jeres geder? Nej? Jeres grise, så?



  • #18   9. feb 2008 til alle jer raske folk der er så snæversynet... kan i slet ikke se der er brug for katte der løber ude i det fri... de har rent faktisk en gavn... i ved mus og rotter og mosegrise og muldvarper og alverdens andre gnavere der er smittebærere og til gene for dig og mig og vi to...

    Tror bare jeg hopper ud af denne tråd, disse inde/udekatte debatter får gerne mig til at se rødt, fordi folk ikke kan... ikke vil... se sagen fra to sider...
    Der skal være plads til os alle...


  • #19   9. feb 2008 Signe - Prøv da lige, ærlig talt og styr dig smiley !!
    Det er nok en DEL lettere at holde heste, grise, køer, whatever indespærret. Har du nogensinde den en gris hoppe over et hegn? Nej vel! Hold op hvor er i simpelthen latterlige for at sige det rent ud. Jeg gad godt se et Danmark med huse spærret inde i to meter solidt hegn fordi nogle folk ikke kan køre bil smiley Undskyld mig!


  • #20   9. feb 2008 Puhh, det er så forfærdeligt når de pludselig bare tager chancen og løber ud foran bilen... Jeg har selv oplevet det en aften hvor jeg hentede en veninde i en anden by fordi hun var helt nede pga. en ekskæreste, hun boede ude på landet og da vi kører hjem af, kører vi også meget langsomt fordi der simpelthen var så tåget og jeg kendte ikke vejen 100%. Pludselig ser jeg en kat løbe ind foran mig, jeg hører den under bilen som en slags raslen og ved ikke om jeg skal bremse hårdt op eller bare køre videre. Jeg tænker at hvis jeg triller ligeså stille videre, kan det være den har en chance for at få fodfæste, men nej, jeg mærker et faktisk ret voldsomt bumb og da jeg kigger i bagspejlet kan jeg se den ligger midt på vejen. Jeg anede ikke hvordan jeg skulle reagere, græd voldsomt og kunne bare ikke køre den over endnu en gang, så jeg går stille over til den, prøver at tage den med over i bilen og fluks til dyrlægen - men i det jeg løfter missen op laver den et spjæt og hopper ned på jorden og springer over markerne. Jeg tror den var ret slemt såret, og har sikkert løbet derud for at gemme sig, hold op så ked af det jeg var! Følte en enorm skyldfølelse og hele vejen hjem kørte jeg nok 10kmt og synes bare alle små dyr løb ud foran mig. Da jeg endelig kom helt hjem blev jeg nødt til at tage nogle smertestillende piller for at falde lidt ned, sad med mine egne katte og var sønderknust ved tanken om at den sikkert led og der var en familie som ville komme til at savne den helt vildt! Jah, det her er så ved at være en to år siden, men tanken strejfer mig stadig af og til. smiley

  • #21   9. feb 2008 Josefine - øh nej, det er da ikke lettere... Alle dyr kræver indhegninger. om man køber et hegn på en meter og sætter op for at holde sin hund inde, eller om man køber et hegn på to meter og sætter op, for at holde katten inde, er da lige meget..

    At tale for loven og ansvaret man påtager sig ved at få kat, eller at tale imod loven og komme med undskyldninger for sin uansvarlighed, og til og med gøre den til andres problem..

    Ja hos hvilken del ligger det latterlige? smiley

    Smileygadget - tror snakken går mere på kæledyrene der går frit, end på musefangerne.


  • #22   9. feb 2008 Godt sagt NatF

  • #23   9. feb 2008 Nu taler jeg om det eksempel med heste - et stødhegn bliver sat op og holder dem inde .. En kat ville nok lige løbe under, tror i ikke?

    Prøv og hør her - katteejere overtræder åbenbart loven ved ikke at spærre deres katte inde - Damen overtræder loven ved ikke bare at køre ligeud - som LOVEN siger man skal. Man må ikke bremse op eller forsøge at undvige mindre dyr - så nu synes jeg ligesom vi skal stoppe med at være så hellige herinde - SPECIELT dig Lykke!! Man kan sku ikke bare skyde skylden på katteejere!!!


  • #24   9. feb 2008 Jamen tag hendes parti hvis i føler for det. Hun skal bare ikke fremstå som en helgen fordi hun kører ind i et hegn.

  • #25   9. feb 2008 Ved du hvad? Jeg har argumenteret for min sag - mine katte er udekatte og det vil de altid være.

  • #26   9. feb 2008 Josefine - Hvorfor er det mig der skal fremstå som bussemanden, fordi jeg vælger at køre ad en landevej. Ikke engang kører jeg det man må. Hvorfor skal jeg være den dumme fordi der to uansvarlige ejere der ikke kan styre sine katte og lader dem rende vidt omkring?
    JA, jeg ved det også kunne have været en ræv eller lignende - og det havde for mig da været ligeså frygteligt. Et dyr ér et dyr i mine øjne. Det jeg er så bitter over, er at der er masser af sådanne uheld der kan undgåes, hvis katteejerene begynder at overholde de love der er.
    Hvor ville jeg ønske jeg kunne tale med de pågældende kattes ejere og spørge dem hvordan de havde det, hvis jeg IKKE var kørt ind i pælen og i stedet havde ramt deres katte???


  • #28   9. feb 2008 Felis - "For så risikerer man det modsatte nemlig at gøre skaden større i stedet for at begrænse den..."

    I mine øjne, havde skaden sgu været større hvis jeg havde ramt de katte? Den skide bil er kun noget materielt og kan laves.. Det kan to overkørte katte sgu da ikke?
    Er jeg den eneste der har medfølelse for de to katte, som har nogle uansvarlige ejere? Det er da ikke kattenes skyld, at de ikke bliver holdt indendørs eller i en løbegård - det er sgu da EJERNES!?
    Dvs. at jeg bare skulle have kørt de katte over, fordi man ikke må undvige (hvilket jeg i øvrigt er så udemærket klar over, behover du eller andre ikke at belære mig) - fordi de har nogle dumme ejere? Det skal da ikke gå ud over kattene.


  • #29   9. feb 2008 Er jeg den eneste der har medfølelse for de to katte, som har nogle uansvarlige ejere?

    Nej lykke, jeg er helt enig med dig.

    For mig går snakken heller ikke at give ejerne skylden for at hun kørte ind i en pæl, men skylden for at hun kunne have kørt kattene ned


  • #30   9. feb 2008 nu er det ikke fordi at jeg skal virke som frøken klog men vi er alle mennesker og jeg mener ikke at den ene mening i denne sag er mere rigtig end da anden da vi jo somsagt kun er mennesker og skal have ret til have vores egne meninger og jeg tror det ville være klogt at prøve at se sagen fra begge sider self. er det ikke smart at have en kat til at rende frit midt inde i københavn feks. eller hvis man bor lige ved siden af en stor hovedvej men hvis man bor langt ude på bøhlandet hvor mågnerne har madpakke med og der er små biveje osv. syns jeg ikke det gør noget at der løber katte rundt jeg tror at det er sundt for kattene at få stimuleret deres jagt instink hvis de har mulighed for det vel og mærke ikke at jeg mener at løbegård til katte er noget lort det syns jeg er fantastisk og skal da også have det til mine katte når jeg får have, men vi er jo alle bekendt med at der er nogen der kun har katte for at de skal holde musebestanden nede på gården og de katte kan man jo så ikke sætte i indhegning.

    vi skal jo have lov til at have vores meninger
    og jeg syns ikke der er nogen der er bøller eller dumme i denne sag jeg syns det handler om hvad hvert mennesker mener der er bedst for katten og der er ingen af tingene der er forkert syns jeg...

    det var så lidt fra mig og håber da ikke at jeg bliver anklaget for jeg prøver bare på at få os til at se sagen fra forskellige sider...


  • #31   9. feb 2008 Nu har jeg ikke læst hele tråden... men syns du får rimeligt meget på puklen... Jeg kan godt forstå du er chokeret... og jeg syns lissom jeg at katte burde holdes under opsyn når de er ude... lige så meget for at undgå ulykker, som for at de risikerer livet.... holder folk virkelig ikke mere af deres små misser, end de vil sende dem ud og lege på motorvejen?? Det går langt over min forstand.
    Havde engang en grim oplevelse her hvor vi bor... en hunkat i løbetid blev ved med at kryde vores store og trafikerede vej, fordi den havde en kæreste på den anden side.... og resultatet var, at næste morgen lå dem påkørt og død lige uden foran vores vinduer, hvor vi plejer at sidde og spise morgenmad. Hvordan tror I mine to tøser, der dengang var 12 og 7, tog det?? Det var synd for katten, synd for den der kom til at køre den ned men f... da lisså synd for mine unger, der sad og græd, mens vores egne misser slikkede deres tårer af...
    Tænk lidt over det, byg jer en kattegård, hvis de absolut skal være ude eller flyt laaangt ud på landet, hvor der kun kommer en bil hveranden dag...


  • #32   9. feb 2008 Sikke en kedelig oplevelse - og så endda i din venindes bil ØV!

    Der er ikke kun indekatte eller udekatte, der er også masser vilde katte som ingen hegner haven ind til eller nogen har inde i stuen. Lidt i stil med, hvad andre har skrevet om ræve, fasaner og hvad der ellers kan vælte ud foran bilen, så man bliver møgforskrækket.

    Hvis kattene går frit/ude, så er der jo risiko for at de bliver kørt over. Det kan man ikke lægge bilisten til last. Samtidig må katteejeren dække økonomisk, hvad der er kattejerens ansvar, hvis katten forvolder skader, i det den rammer bilen.

    Jeg kan godt forstå du blev forskrækket, men jeg tror ikke en hetz mod udekatte-ejere løser "problemet". Der er jo stadig alle de andre dyr og vilde katte tilbage at skulle gøre noget ved, når først "udekatte-ejerne" har lært lektien :o).

    Du får lige et kram *kram* for du lyder til at du trænger. Derudover......alle der tager del i diskusionen herinde eeeelsker vel katte, ellers havde man ikke oprettet sig herinde - så LIDT er vi alle da enige om ;o)

    KH Dorthe "indekatte-ejer, som intet har imod udekattejere, som ikke holder katten på egen matrikel"


  • #33   9. feb 2008 det var en rigtig god idè lis D

  • #34   9. feb 2008 Ved ikke om dette er blevet sagt. Kan forstå nogen synes det er svært at overholde loven og holde deres kat på egen matrikel og gerne vil tage risikoen for at den bliver kørt over?

    Må så bare også lige spørge: Hvad med din hamster? Din undulat? Dine høns?

    Lad os da lukke dem alle ud i det fri, og så bare droppe bilerne! Den er jeg med på!


  • #36   9. feb 2008 Kære Felis F - Det er da vel ikke dit navn?

    Nå, til sagen. Jeg tror du misser min pointe lidt. Min pointer er at vi ikke har naturen som den var her i DK - ikke længere.

    Vi har overtaget alt med vores civilisation, og dermed følger et ansvar, især overfor de dyr, som vi har indrettet til at passe på den.

    Men jeg så da også gerne at her stadig var ulve og bjørne, men det er her jo lissom ikke.


  • #37   9. feb 2008 puha, der er sgu kommet mange indlæg til, isden mit sidste i nat smiley
    Jeg har sagt min mening så nu sidder jeg blot tilbage og smiler lidt for mig selv over følgene sætning:
    "nu taler jeg om det eksempel med heste - et stødhegn bliver sat op og holder dem inde .. En kat ville nok lige løbe under, tror i ikke?"

    Jo, det ville den da bestemt! Og hvis man bruger et sneglehegn til at holde på en elefant, så du´r det altså heller ikke...jamen sætningen gir da ingen mening?? Hvis man skal holde en kat på sin grund, kan man bygge en løbegård..kan slet ikke se hvor hestehegnet kommer ind i kattebilledet? :-s

    Nå, fuck det...Vores katte bliver ihvertfald indenfor og det har de det fint med ("det ved du da ikke...du kan jo ikke spørge dem!! Øh nej, kan du da snakke med dine udekatte?? For så har du væsentligt større problemer, Disney).


  • #38   9. feb 2008 Anette - på det punkt at en eller andet følte at bringe dyr som stalddyr ind i billedet - hvilket er fuldstændig ligeså latterligt som at give katteejeren skylden! Hvis man ikke er klar over at et levende dyr kan løbe ud foran bilen og iøvrigt sidder og bitcher over det bagefter - jamen så lad være med at sætte dig i en bil. Færdig punktum.

  • #39   9. feb 2008 Og en løbegård - det er sku det samme som at give børn halsbånd og snor på!!!!

  • #40   9. feb 2008 Josefine... den indstilling du har siger mig, at du ikke holder nok af dine dyr til at beskytte dem for at blive slået ihjel--- men nå ja, katte får man i nakken.. så pyt hvis der ryger et par stykker på den bekostning... så anskaffer jeg mig bare en anden...
    Det er bare ikke godt nok efter min mening!


  • #41   10. feb 2008 Børn med halsbånd og snor... Nu er du altså for latterlig.. Det viser bare så hvor lidt du har forstand på katte..

  • #42   10. feb 2008 Vores katte har løbet ude så lang tid vi har haft katte, i hele deres liv, uden nogensinde at blive kørt ned.

    Zabrina - det er vidst DIG der er latterlig. Du er måske kattehvisker - og ved hvordan dine katte har det bedst? Fair nok - det må du sku gerne lære mig! Prøv da at tage dig sammen taber :S


  • #43   10. feb 2008 Josefine - Hvad er det der giver dig retten til at nedgøre andre personligt og kalde folk for en taber?
    Vi har alle forskellige meninger. Jeg respekterer jeres, men dermed ikke sagt at jeg deler samme holdning.
    Hvis du alligevel ikke har noget ordentlig at komme med, så bliv dog ude af tråden.


  • #44   10. feb 2008 Josefine k - Hvis du havde forstand på katte, ville du vide at en kat sagtens kan have et rigtig dejligt liv, udelukkende som indekat. At man så har en løbegård er jo bare et ekstra plus..



Kommentér på:
Nær kørt galt pga. katte..

Annonce