{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Blodansamling efter sterilsering :o( {{forumTopicSubject}}

Perle Puf blev steriliseret i torsdags, og jeg opdagede i forgårs en bule (ca. 5 cm i diameter) ved siden af arret, og i dag er den næsten dobbelt så stor!

Min mor, som er sygeplejerske, siger, at det ser ud som et hæmatom, dvs. en blodansamling, og at der er et blodkar, der står, og bløder inde i maven på hende. Jeg har en tid hos dyrlægen kl. 16.30, men er der nogen, der i mellemtiden kan fortælle, om de har været i en lignende situation, og som kan komme med lidt forvisning om, at det nok skal gå, for jeg er lidt smånervøs for min lille pige... :o(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blodansamling efter sterilsering :o(
  • #1   11. feb 2008 Det lyder da også som et hæmatom... Det burde ikke være skadeligt men godt at du lige besøger dr. dyr for at være sikker.

    *Lotte*


  • #2   11. feb 2008 Nala fik også en bule på maven efter neutralisering. Det viste sig også bare at det var fordi hun fik en allergisk reaktion overfor stingene

  • #3   11. feb 2008 Tusind tak for jeres svar! :o)

    Jeg håber, at det er ligeså "uskyldigt" med Perle Puf, men nu får vi snart at se!


  • #4   11. feb 2008 Vi er nu kommet hjem fra dyrlægen.

    Perle Puf havde fået brok, og de måtte operere med det samme. Nu er hun hjemme igen, men får lov at blive inde i transportkurven, selvom hun helst ville vakle rundt... Hvilket nok er det, der var årsagen til problemet i det hele taget - at hun simpelthen har været alt for aktiv efter steriliseringen, og at suturen i bugvæggen var sprunget op, hvorefter tarmen røg ud gennem hullet. Nu er det hele på plads, men hvor var jeg urolig og ulykkelig, og jeg tudede som pisket, da vi efterlod hende hos dyrlægen!

    Nu må vi se, hvordan det går; jeg har både fået smertestillende med til 5 dage samt antibiotika, og forhåbentlig sker der ikke mere, når jeg nu sørger for, at hun holder sig i ro!


  • #5   11. feb 2008 Det var dælme da godt at du kom afsted til dr. dyr og du kan tro at vi kryder både fingre og poter for at lille Perle Puf bliver hurtig rask.

    *Lotte*


  • #6   11. feb 2008 Tusind tak, Lotte, det er sødt af dig! :o)

    Lige nu er den lille dame ved at splitte kurven ad i utilfredshed over at være spærret inde! Men jeg kan simpelthen ikke have hende til at rende for meget rundt endnu, og har fået strenge ordrer fra dyrlægen om, at hun skal blive i sin kurv til i morgen (med undtagelse af toiletbesøg) og ellers holdes i ro de næste mange dage. Men det er godt nok svært, når hun har så meget krudt i r****!!


  • #7   11. feb 2008 Ja det er ikke nemt for hende at forstå. Hvis hun så heller ikke har de store smerter, er det jo slet ikke nemt at lade være med at gøre som man plejer men jeg syntes det er fint at du er sp standhaftig og holder hende i kassen.

    *Lotte*


  • #8   11. feb 2008 Pyha det var godt du kom af sted Therese. Ellers kunne det måske have endt galt.

    Ja det kan være svært at holde krudtugler i ro.

    Rigtig god bedring med hende.


  • #9   12. feb 2008 Tusind tak! :o)

    I dag er hun selvfølgelig mere mobil, og jeg er simpelthen nødt til at have hende i kurven igen, da hun er alt, alt for aktiv! Men nu har hun fået lidt smertestillende og ligger og sover sødt!

    Og jeg tager hellere til dyrlægen en gang for meget end en gang for lidt!! Om det så skal ruinere mig, bare mine små dyr har det godt!


  • #10   12. feb 2008 Ja sådan har jeg det også Therese. Hellere leve af vandgrød og luftkasteller og vindfrikadeller med skysovs resten af måneden end at man kommer en gang for sent til dyrlæge.

Kommentér på:
Blodansamling efter sterilsering :o(

Annonce