1.000 visninger
|
Oprettet:
Erfaringer med en fertil hankat? {{forumTopicSubject}}
Jeg søger jo en legekammerat til min blide rex Malte, og har fået tilbudt den aller skønneste, dejligste devon rex ungkat.
Den skal bruges til avl, og opdrætter vil derfor naturligvis gerne holde den fertil, og så evt. ud til mig som en slags "udstationering".
Men jeg har hørt mange grumme historier om fertile hankatte der lugter, strinter er dominante osv osv.
Derfor vil jeg meget gerne høre nogle "kloge hoveders" erfaringer med dette
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
Jeg ville nok ikke løbe risikoen og få mit hjem overstrintet af en hankat som ikke er min egen.
Fertil hankatte strint lugter ikke, det stinker!
Jeg ved heller ikke hvordan det vil gå din egen Malte som er kastrat hvis han skal være sammen med en fertil hankat som højest sandsynlig vil dominere ham.
Det er tit opdrættere må sælge deres "udtjente" avlskatte som er neutraliserede fordi de mistrives sammen med fertile katte. Men det er kun noget jeg har hørt da jeg ikke selv er opdrætter.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Jeg ville dog tage en længere snak med opdrætter omkring det, rent økonomisk ville jeg synes det var fair du fik ham en smule billigere, hvis han kun skal være kælekat hos dig og du holder ham fertil for opdrætterens skyld.
I skal have lavet en vandtæt kontrakt omkring ham, hvem der er ansvarlig for hvad, hvem der ejer ham og hvem der klarer hvad rent økonomisk. Desuden synes jeg det er rimeligt at du har mulighed for at hive i nødbremsen, hvis han begynder og strinte og det bliver for meget.
Jeg kender nogen der har lavet en lignende aftale, der betaler køber et vis beløb og får så 1000 kr. tilbage af de penge hvis opdrætter når at bruge ham, så det er en mulighed.
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 37 Katte: 7 Emner: 28 Svar: 495
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Og langt hen ad vejen gir jeg dig da ret.... men har man investeret i en god avlhan og den så begynder at strinte... så er det f... træls at skulle kastrere og begynde forfra....
Erfaringer med en fertil hankat?