{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.627 visninger | Oprettet:

Klatrevæg..? {{forumTopicSubject}}

Vi er ved at flytte om hjemme ved os, og i den forbindelse ville jeg lave noget, som kattene kan klatre på. Jeg vil gerne have det integreret i indretningen, da jeg ikke er heeelt vild med de kattemiljøer, man kan købe - det må jo gerne se lidt godt ud jo smiley

Selvfølgelig vil jeg dække nogle rør med sisal, som de kan klatre op ad.. men kan katte egentlig også klatre op/ned ad en lige flade, hvis den er dækket med sisal?

For så ville jeg nemlig "tapesere" den ene side af vores reolsystem med sisal, og lægge en blød pude oven på skabet i reolsystemet.. men jeg vil selvfølgelig ikke gøre det, hvis de ikke får nogen glæde af "sisalvæggen".

Nogen der véd om de ville kunne bruge det til noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klatrevæg..?
  • #1   12. feb 2008 Hmmm, jeg tror det kan blive et problem for kattene med vejen NED fra væggen, så det vil nok være en god ide at montere et par hylder og/eller køjer på - i hvert fald et enkelt "trin" midtvejs.
    Forresten har jeg heller aldrig været vild med de kattemiljøer man kan købe og havde forestillet mig et specialdesignet klatretræ af naturstammer (som jeg overhovedet ikke kan finde ud af at lave). Men det gulv-til-loft (et hvidt Eiffel fra Kattens No. 1) der står i min stue, synes jeg faktisk er pænt og diskret. Prøv evt. at google det, så du kan se et billede af det.

• #2   12. feb 2008 Men op er ikke noget problem? For så kunne jeg jo lave noget hylde værk på den anden side, som de kunne komme ned af...

Dét Eiffel ser faktisk ret sødt ud, ja smiley

• #3   12. feb 2008 Jeg har hos tæppehandleren fået sådan nogle tomme tæpperør gratis som jeg har beklædt med sisal og sat tæt op ad et skab så kattene kan klatre på dem. I bund og top er en lille træplade (der går op mod loft og ned mod gulv) og på pladen er monteret 2 havlcirkler som passer ned i røret. Det er meget diskret og kattene bruger det flittigt.

• #4   12. feb 2008 Jep, jeg vil også have de der rør.. men tænkte at det ville virke fint med en enkelt skabsside beklædt med sisal, oven i alt det andet selvfølgelig.. men hvis ikke de kan finde ud af at klatre på det, så er det omsonst for mig at lave det (altså den flade væg).

Så det er bare det jeg spørger; om det ville være en god idé, som del af en masse andet.. ?

Tak for jeres svar.. det er nu dejligt at have sådan et forum. Det har hjulpet mig meget her i starten smiley

• #5   12. feb 2008 Hvis du vil vove dig ud i at tapetsere reolen med sisal, så vil jeg tro det er bedst at tapetsere på to sider - altså sisal rundt om et hjørne (evt med et rør på hjørnet, så reolens hjørne lissom bliver rundt - øh hvordan man så laver dét), ellers tvivler jeg lidt på at kattene kan bruge det til klatring.
    Hvis det er en smal reol, så sørg for at fastgøre reolen til væg eller loft.
    Jeg har ikke selv set din ide i praksis, men har selv tænkt på noget lignende. Jeg forestiller mig at kattene nærmest vil løbe op af en glat sisalvæg, og så hoppe ned fra reolen.

Hvis du får det lavet, og får det til at fungere, så må du da gerne vise billeder smiley

Ja, Eiffel er nemlig et fint træ. Eneste problem (for den ene af kattene) er, at han synes det er træls med hylderne, der er i vejen, når han skal spæne op af træet, så nu får han snart et galoptræ også. Det er jo også ganske diskret.

• #6   12. feb 2008 Tina D, hvordan har du sat det hjemmelavede klatrerør fast?

• #7   12. feb 2008 Det er da osse usmart sådan at blive bremset på vej op smiley

Jeg tænker at jeg vil afprøve idéen.. se om de vil bruge det, man kan jo altid tage det af igen, ikk smiley Men skal nok tage billeder af det når (og hvis) det lykkes hehe

Planer er jo nemme at have smiley - det er dét med at få det udført, der kan være lidt af en udfordring hehe

• #8   12. feb 2008 Tinka tæpperør er ca. 4 meter lange og man skærer det til så det er en anelse mindre end afstanden fra gulv til loft. Så lavede jeg de plader med halvcirklerne som bliver sat i bund og top på røret således at det står i spænd. Jeg kan godt tage nogle billeder af det og lægge i et fotoalbum hvis du ønsker?

• #9   13. feb 2008 De der halvcirkler kan jeg ikke lige greje... Og jaaaa tak til fotos, Tina D.

• #10   13. feb 2008 Det var heller ikke en halvcirkel (rødmer) det er en helcirkel ca. det er så længe siden jeg har haft det nede så jeg havde glemt det.

her er mit foto album af det. http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3819

Det er ikke så kønt fordi jeg manglede lidt sisal men det er funktionelt.

• #11   13. feb 2008 Næeh se, det er jo et fint galoptræ, du har lavet der smiley Lige sådan et Bruno ønsker sig. Det ser jo enkelt ud, men hmmmm.... hvordan laver man så lige en træcirkel der passer nøjagtigt i røret ??? Jeg har tidligere forsøgt at skaffe en træcirkel for at redde det gamle Maccatræ, men måtte opgive, og købte så et nyt træ.

Med mine "handyevner" og mine kattes vægt, så må jeg dog nok hellere bide i det sure æble og betale de 1013 kroner for et Galoptræ. (irriterende dyrt for et paprør med sisal).

... Gad vide om topsøjlen med spændskiven fra Kattens No 1 kunne bruges til tæppehandlernes paprør ....

• #12   13. feb 2008 Med lidt handy snilde kan det lade sig gøre at udskære cirklen med en stiksav og så pudse den lidt til med sandpapir bagefter.

Kommentér på:
Klatrevæg..?

Annonce