Klatrevæg..? {{forumTopicSubject}}
Vi er ved at flytte om hjemme ved os, og i den forbindelse ville jeg lave noget, som kattene kan klatre på. Jeg vil gerne have det integreret i indretningen, da jeg ikke er heeelt vild med de kattemiljøer, man kan købe - det må jo gerne se lidt godt ud jo
Selvfølgelig vil jeg dække nogle rør med sisal, som de kan klatre op ad.. men kan katte egentlig også klatre op/ned ad en lige flade, hvis den er dækket med sisal?
For så ville jeg nemlig "tapesere" den ene side af vores reolsystem med sisal, og lægge en blød pude oven på skabet i reolsystemet.. men jeg vil selvfølgelig ikke gøre det, hvis de ikke får nogen glæde af "sisalvæggen".
Nogen der véd om de ville kunne bruge det til noget?
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Forresten har jeg heller aldrig været vild med de kattemiljøer man kan købe og havde forestillet mig et specialdesignet klatretræ af naturstammer (som jeg overhovedet ikke kan finde ud af at lave). Men det gulv-til-loft (et hvidt Eiffel fra Kattens No. 1) der står i min stue, synes jeg faktisk er pænt og diskret. Prøv evt. at google det, så du kan se et billede af det.
jan 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 22 Svar: 42
Dét Eiffel ser faktisk ret sødt ud, ja
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
jan 2008
Så det er bare det jeg spørger; om det ville være en god idé, som del af en masse andet.. ?
Tak for jeres svar.. det er nu dejligt at have sådan et forum. Det har hjulpet mig meget her i starten
dec 2006
Hvis det er en smal reol, så sørg for at fastgøre reolen til væg eller loft.
Jeg har ikke selv set din ide i praksis, men har selv tænkt på noget lignende. Jeg forestiller mig at kattene nærmest vil løbe op af en glat sisalvæg, og så hoppe ned fra reolen.
Hvis du får det lavet, og får det til at fungere, så må du da gerne vise billeder
Ja, Eiffel er nemlig et fint træ. Eneste problem (for den ene af kattene) er, at han synes det er træls med hylderne, der er i vejen, når han skal spæne op af træet, så nu får han snart et galoptræ også. Det er jo også ganske diskret.
dec 2006
jan 2008
Jeg tænker at jeg vil afprøve idéen.. se om de vil bruge det, man kan jo altid tage det af igen, ikk
Planer er jo nemme at have
nov 2007
dec 2006
nov 2007
her er mit foto album af det. http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3819
Det er ikke så kønt fordi jeg manglede lidt sisal men det er funktionelt.
dec 2006
Med mine "handyevner" og mine kattes vægt, så må jeg dog nok hellere bide i det sure æble og betale de 1013 kroner for et Galoptræ. (irriterende dyrt for et paprør med sisal).
... Gad vide om topsøjlen med spændskiven fra Kattens No 1 kunne bruges til tæppehandlernes paprør ....
nov 2007
Klatrevæg..?