{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Vægttab, træls pels osv. {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen, jeg håber virkelig i kan hjælpe mig med dette problem.

Jeg er bange for at min kat er syg smiley

Han er en Maine Coon hankat, ikke steriliseret, fra år 2006.

Her på det sidste er han blevet meget tynd smiley

Han s pels er begyndt at blive træls snasket og uglet (børster ham hver dag som jeg plejer, men det hjælper ikke rigtigt) og han har mistet ædelysten.

Han drikker stadigvæk, heldigvis.

Han vil helst være i fred/alene, og ligger for det meste nede på vores badeværelsesgulv på et håndklæde eller lignende (der er varme i gulvet).

Han siger ikke noget til at vi snakker med ham, men han virker lidt sløv i det.

Vi har ikke skiftet foder, og vores anden kat poxy, stortrives.

Hvad kan der være galt med vores Ozzy?? smiley

Håber virkelig i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Vægttab, træls pels osv.
  • #1   13. feb 2008 Hvor længe har det stået på?
    Hvis det var mig, havde jeg da taget til dyrlægen for længst - eller i det mindste bare ringet.
    Den med pelsen er i hvert fald et sikkert tegn på sygdom.


  • #2   13. feb 2008 Har vi skam også tænkt på, men det kunne jo være at det "bare var et eller andet", især nu hvor han jo er hankat.

    har før hørt om hankatte der har fået sjove vaner, og måske er jeg overbeskyttende, men tager ikke rigtigt nogen chancer.



  • #3   13. feb 2008 Lykke: Okay, tak.

    Det har ikke stået på særlig længe. Vil egentlig sige at det sådan er "brudt ud" her i dag. Derfor vi ikke har gjort noget med dyrlægen endnu.


  • #4   13. feb 2008 Natascha: okay, tak :o)

    Ozzy er vores første racekat, og jeg har i princippet aldrig haft en racekat før. men kan da sagtens se at han ikke trives >_<

    Han kommer bare til en dyrlæge så, og så må vi håbe vedkommende kan fixe min stakkels kat smiley


  • #5   13. feb 2008 *Racekat eller syg kat. det manglede lige i sætningen smiley

  • #6   14. feb 2008 hvis han ikke er neutraliseret og evt. er udekat kan han være stresset over alle de hunkatte er er ved at være/komme i løbetid.

    Måske har han travlt med at parre dem. Jeg har før set og hørt om stresset han katte.
    De ser syge ud og deres pels falder af osv.

    Nu ved jeg ikke om din går frit ude... Men du skal nok tænke på at få ham testet for div. sygdomme

    knus og held og lykke


  • #7   14. feb 2008 Tja, jep en tur til dyrlæge... For mig lyder han som et ret frustreret hankat, som kun har en ting i hovedet HUNkatte

  • #8   14. feb 2008 Han er indekat. Og han vil ikke ud, måske syntes han det er for koldt, I don't know smiley

    Poxy er jo en hunkat, og han er absolut ikke interesseret i hende >_<

    Der er ikke sket noget nyt i hjemmet´overhovedet, men derfor kan han da godt være stresset eller frustreret. kan bare ikke lige se hvad det skulle være over. men måske ER det simpelthen fordi at det er forår, og han er hankat smiley

    Men en tur til dyrlægen, det kommer han anyways.


  • #9   14. feb 2008 Jeg er helt sikker på at meget af det ville gå væk når han bliver kastrat, en ukastreret hankat taber vægt og bliver frustreret og udslidt af sine hormoner, særligt når han ikke får lov til at parre.

    Den fedtede pels og er nok også foresaget af hans hormoner, der giver fedthale og det kan gøre pelsen meget fedtet og slasket at se på. Så til dyrlæge med ham og få ham undersøgt grundigt, og så få ham kastreret, hellere igår end i dag.


  • #10   14. feb 2008 Jeg ville også tage til dyrlæge med ham. Det er altid bedre at tage til dyrlæge en gang for meget end en gang for lidt.

    Jeg ville også få ham kastereret, hvis jeg var dig. Men det lyder i hvert fald ikke til at han har det godt og trives.
    Jeg håber, at du vil skrive herinde, når I har været nede ved dyrlæge. Så vi ved om han har det godt??

    Held og lykke med det. Jeg xxx fingre for, at der ikke er noget galt.


Kommentér på:
HJÆLP! Vægttab, træls pels osv.

Annonce