{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Aflivning vs. vidersalg?? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i dilemma angående Mille pigen... Hun er killing af Shiva og en huskat og har haft hende siden hun blev født. De bor begge ved min mor, som egentig er den der er i dilemma, da Mille så gerne vil ud og derfor efterhånden har ødelagt samtlige vinduer i huset ved min mor - der er ingen mulighed for at være udekat der, da de bliver hentet hvis de er til den mindste gene for andre... Men min mor er ved at få spat af at hun ødelægger samtlige vindueskarme og for den sags skyld også en dørkarm. Hun bruger også kradsetræ, og vi ved ikke hvad vi skal gøre ved det. Ville super gern at hun kunne lukkes ud, men vil jo ikke have at hun bliver fanget...

Hun har det bedste sind og er altid glad, kan være lidt bange for fremmede, men er der ro på, er der ikke problemer... Hun er ikke glad for hunde, og elsker sin mor (Shiva). Ved ikke helt hvordan hun er med andre katte, da hun kan virke noget sur når hun kan se andre katte ude...

Problemet er så om man skal lade hende komme til et sted hvor hun kan være ude eller om hun har bedst af at blive aflivet?? Håber nogle kan hjælpe! Ville gerne selv tage hende da hun er så dejlig, men har selv Scarface og Tinkerbell og en hund, så den går ikke...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning vs. vidersalg??
  • #1   14. feb 2008 Min mor havde hund i næsten 3 uger og ingen af kattene kom ned mens han var der... Han var desværre uhelbredelig syg og hun har ham ikke længere...

  • #2   14. feb 2008 Sorry 3 måneder...

  • #3   14. feb 2008 Det ville da være synd at aflive, en sund og rask kat.

    Er der ikke mulighed for at lave en løbegård?

    Ellers synes jeg helt bestemt, du skal finde et nyt hjem til hende.


  • #5   14. feb 2008 Min menig er nu stadig at det er synd at aflive hende, når det "eneste" problem er at hun gerne vil ud. Jeg er bestemt ikke fortaler af fritløbende katte og derfor mener jeg også, at et nyt hjem, med løbegård/indhegnet have er det mest optimale.

  • #6   14. feb 2008 Jeg kan ikke rigtigt se på din profil, om Mille er neutraliseret, får p-piller eller er i løbetid af og til.
    (Måske har jeg ikke læst ordentligt).

    Hvis NEJ til, om hun er neutraliseret, ville jeg få det gjort ret hurtigt. Det kan dæmpe hende og hendes udlængsel en del.

    Og så spørger jeg lige som andre:
    Har i ikke mulighed for at lave en løbegård, måske indhegne en terrasse, så hun kan komme ud?
    Har du også prøvet at lade hende kom med ud i sele?


  • #7   15. feb 2008 Stine A *DK Mafian* . - Der er ikke plads til en løbegård nogen steder, og min mor ville ikke turde have det, da folk i området ikke behandler dyr udenfor og derfor ville hun fortsætte om natten, da hun allerede gør det nu om natten...

    Felis F - grunden til at jeg spørger, er nemlig at jeg vil være bange for at hun bliver mishandlet andre steder, netop fordi hun er så ivrig for at komme ud og muligvis ødelægger endnu et vindue, hvem ved havd folk så kan finde på??

    Og ja Shiva vil blive ked af det, så vil have det passet til med at de kan få en ny kat, til min lillesøster som kun er 5 år og elsker Mille - det er hende der har fundet på navnet, og derfor har min mor lovet hende at der kommer en ny en, da Shiva ikke er glad for min søster. Så både for Shivas og min lillesøsters skyld, skal der en ny mis til...

    *Mega* . - Hun er steriliseret, da hun fik en killing, og lige da vi kom af med den som 12 uger gammel og derefter stak hun af, ved at få åbnet en dør og derefter et vindue, som min mor har sat en lås på for at hun ikke kan åbne...



  • #8   15. feb 2008 Forstår ikke lige denne her smiley :derfor ville hun fortsætte om natten, da hun allerede gør det nu om natten...

    Jeg synes du skal se om du ikke kan finde er nyt hjem til hende, med indhegnet have eller løbegård.


  • #9   15. feb 2008 Stine A *DK Mafian* . - Ja at hun allerede nu om natten forsøger at komme ud, og hvis hun så ved at der er en løbegård vil hun blive endnu værre tror jeg... Og ved min mor ikke ville turde at have misserne ude om natten, da der er mange unge der ikke er søde ved dyr - nogle kaster katte i søen :o( Og hvem ved om de kunne finde på at ødelægge buret...

  • #10   15. feb 2008 Okey, nu forstår jeg smiley

  • #11   15. feb 2008 Men tror jeg vil finde hende et andet hjem, da hun er så sød... :o)

  • #12   15. feb 2008 Det var da i hvert fald, et forsøg hver synes jeg smiley

  • #13   15. feb 2008 Ja helt sikkert! Blev helt ked af det da min mor sagde det i går og sagde at jeg lige ville undersøge det! Har været emd til fødslen af hende og hjalp lige præcis Mille til verden, da Shiva havde problemer med hende, så hun er noget helt specielt!

Kommentér på:
Aflivning vs. vidersalg??

Annonce