Byld pga. kattebid... Byld pga. kattebid...
Vores kat Brutalis har desværre lige fået en midre 'operation' efter han havde fået en stor byld, der var kommet af et kattebid.. Han havde fået lavet et dræn, men selvom han havde halskrave på, så fik han revet drænet ud.. Ups.. Så nu prøver vi uden, og så behøver han heller ikke have den dumme krave på..
Ville høre om der er nogen af jeres katte der har været ude for det samme, og hvor hurtigt de var helt friske igen..?!
feb 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 946
Han blev også skåret en lille smule og vi fik besked på at give ham antibiotika i nogle dage, og at han ikke måtte komme ud det næste døgns tid...
Det tog ham en lille uge også var han som han plejer at være (fræk, glad og legesyg)...
Hvor sidder den der byld henne?
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 19
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 5 Emner: 90 Svar: 363
Frygtløs har også lige hat/fået et bid.
Hans byld er der ikke gået hul på.. og dethar resulteret i betændelse i hele benet. nu en ue efter kan han stadig ikke bruge benet. og han får piller . vi skal til drelæge i næste uge..
for at tjekke op på deet.
jul 2007
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 487
Uh en omgang vi var igennem. Hun var ikke på dupperne før end kraven kom af hende.
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Jeg kom tilfældigt til at mærke at han havde en lille bule mellem kæbebenet og hans øre, men jeg tænkte at jeg lige ville se det an.
Til morgen da han vækkede mig ligenede han en kat med fåresyge. Han var fuldstændigdig hævet i den ene side af hovedet. Han kunne næsten ikke miave eller spise. Jeg synes ikke at jeg kunne se at han var blevet bidt. Han har den tandsygdom der hedder Neck lesion, men jeg synes heller ikke hans tandkød var rødt. Så jeg ringede straks til dyrlægen og fik en tid til kl. 13.30.
Da jeg kom derud kunne dyrlægen straks se at det var en byld. Nu er han lagt i narkose så han kan få lagt et dræn, og så skal han hentes kl. 18. Det er jeg lidt spændt på.
Dyrlægen sagde at det var godt at vi kom så hurtigt med ham, for hvis bylden nåede at sprænge kunne det være at det var et større indgreb der skulle til.
jul 2007
Camilla H: Ja det er lidt af en omgang...
Mette S: Okay.. Så håber vi det bedste for ham.. Godt I kom afsted i tide..
sep 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 20 Svar: 260
Dyrlægen kunne ikke se noget bidsår, men han havde et lille sår i munden. Hun var lidt utilfreds med at der ikke kom mere puds ud end der gjorde, så hun tog en biopsi og lavede en celleprøve. Umiddelbart synes hun ikke det så ud som om han havde celleforandringer, men hun er heller ikke lige ekspert på området, så det er der en af de andre dyrlæger, som der skal tjekke. Men eftersom bylden er kommet i løbet af 24 timer, kan det også være at der ikke er nået, og komme så meget puds endnu? Det kan også være at noget er kommet ud af det sår han havde i munden?
Men nu har han fået lagt et dræn, og det væsker også lidt ud af det. Jeg har heller ikke fået noget med til at komme i drænet, men har fået antibiotika med, som han have 1 pille 2 gange om dagen i 10 dage.
Denne omgang kostede mig 4985,80 kr. Puha, er lidt chokeret, men heldigvis har jeg forsikring på mine katte, så jeg skulle gerne få ca. 3600 kr igen.
Nu er jeg bare lidt spændt på hvad celleprøven viser, men kunne ikke forestille mig at der er celleforandringer, når bylden er kommet så hurtigt. Men nu må vi se.
Byld pga. kattebid...