{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
755 visninger | Oprettet:

Urenlig {{forumTopicSubject}}

Nu synes jeg at Basse er ved at være lidt for meget.

Han har jo sine problemer med vægten, men jeg synes han er blevet tungere end før, så det er jo godt.

Men han er blevet så pokkers urenlig!! han har haft uheld før, men nu er det slemt. Han har skidt i min taske, som nu er ødelagt og smidt ud, og nu har han også tisset på gulvet og på mit rene tøj, som nu skal vaskes.

Kattebakken er ren, og der blevet skiftet nyt grus hver uge, og "tømt ud" hver dag.

Det er så slemt at jeg snart ikke gider den kat mere, især fordi han ødelægger trægulvet når han tisser. Og det er jo ret irriterende smiley

Hvad skal jeg dog gøre? dyrlægen mener at han ikke har adfærdsproblemer eller ser ud til at fejle noget.
Jeg holder jo af katten, men jeg har ikke råd til at flå trægulvet op, eller købe nyt tøj hele tiden pga. hans "uheld".

Har I prøvet noget ligennde? og hvad gjorde I?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urenlig
  • #1   17. feb 2008 Prøv med en ekstra bakke . Og hvis det er en med låg så prøv at pille låget af . Og vask godt og grundigt der ´hvor han tisser og ''prutter'' .
    Er han neutraliseret ?

• #2   17. feb 2008 Han har to katte bakker, en på altanen og en ude på badeværelset.
    Og vasker altid med rodalon, og han tisser aldrig samme sted, det bliver så bar et andet nyt interessant sted.

Han er neutraliseret og er 1 år og nogle måneder gammel..
    Kan dyrlægen mon havde taget fejl? måske har han adfærdsproblemer eller "fejler" noget deroppe?
    For han kan sagtens finde på angribe mig og bide mig lige pludselig, og andre dage kan han være utrolig kærlig og gnide sin kind op af mit kind og det hele.. som om han har to "personligheder"? ...

• #3   17. feb 2008 Altanen er selvfølgelig sådan en med vinduer, så han ikke kan komme ud smiley

• #4   17. feb 2008 Kan man godt bare tage ud til en anden dyrlæge? troede man kun kunne tage hen til den, katten er "registeret" hos..

• #6   17. feb 2008 Sally: den anden kat kommer først hjem om 2 uger.

Hvad mener du med længere tålmodighed?

Og jeg ved godt at dyrlægere kan have forskellige opfattelser af tingene, men jeg vidste ikke at man kunne tage sin kat hen til en anden, den ikke er regisiteret hos.

Føler lidt at du hakker ned på mig her, en smule smiley

• #8   17. feb 2008 Sally: det er helt ok smiley

Han er indekat.
    Jeg er tilfreds med min dyrlæge, men hun sagde at Basse bare var dybt frusteret over at være alenekat, men jeg ved ikke om det kan være årsagen, siden han stadig var sur, da jeg havde en anden kat med ham før.

Jeg tror sørme jeg prøver dyrlægen i Bagsværd, de har et godt ry. Så må jeg håbe at han måske fejler noget, der kan ordnes.

Han har været bidsk siden han var noget med 4-5 måneder, han var sådan en dejlig killing men så blev han sådan her..

• #10   17. feb 2008 Sally; mjaaa. jeg har haft to katte før, som ikke kunne klare Basses legesyge, hende som kommer hjem om 2 uger, hun bliver her ligemeget hvad.. Er Basse så til besvær om ½ år eller lignende, så må jeg jo finde på en løsning.

• #12   17. feb 2008 Hej Sarina M.. Det skal nok hjælpe når du får den nye mis hjem For kan være han er ensom... Så held og lykke.

• #13   18. feb 2008 Sarina en kat er ikke urenlig for at straffe sin ejer. Katte opfatter deres efterladenskaber således:

"

Urenlighed

Brug et godt, klumpende fint, sandagtigt grus - idet de fleste katte foretrækker dette. Sørg for at katten har et egentligt klatre-kradse træ med hylder, hvor den kan overskue sit territorie fra, og hvor den kan gå i "sikkerhed". Nogle katte foretrækker overdækkede kattebakker, mens andre føler sig "fanget" i dem, under alle omstændigheder skal bakken placeres, hvor katten let kan komme til og hvor katten ikke kan blive generet af mindre børn eller hunde, når den benytter bakken. Sørg for en ordentlig bakke hygiejne - nogle katte tolererer ikke urin- eller afføringsklumper i bakken. Hvis der opstår problemer - så hjælper det ikke at dyppe kattens næse i urinen eller afføringen, klapse den bagi eller skælde den ud - som regel forstærker det problemet! HUSK katte opfatter hverken deres egen urin eller afføring som noget negativt, eller afstraffende over for ejeren, men som et middel til bl.a at berolige sig selv eller hævde deres ret til området."

Ovenstående er taget fra kattepsykologen www.felismir.dk.

Jeg tror helt sikkert din kat har et adfærsproblem. Adfærdsproblem er jo når katten gør noget den ikke burde gøre med mindre han var fertil og det er han jo ikke. Hans adfærd kan tyde på at han er usikker på nogen ting og måske stresset. Katte stresser ikke over de samme ting som os mennesker, men omrokering af møbler, ny kæreste, naboens kat gennem ens have osv kan sagtens stesse katten.

Min Coco begyndte også at blive urenlig pga. uoverensstemmelser med Lillemand og der købte jeg Feliway (link fjernet) og satte op. Allerede et par dage efter var han renlig igen og har ikke haft nogen "uheld" siden. Det er nu over 8 mdr. siden. Feliway er også god at bruge et par dage før din nye killing ´kommer for det lægger en god dæmper på kattene. Se evt. i tråden killing vs kat der er oprettet i dag, der har jeg fortalt om min nemme sammenføring.

Dyrlæger vælger man selv. Det er ikke som hos menneskelæger. Dyrlæger kan man skifte så tit man har lyst til. De opretter bare en ny journal hos den anden dyrlæge. Hvis man må tage til en vagtdyrlæge opretter de også en journal på katten. Så en kat kan godt have journaler hos flere dyrlæger uden det betyder noget.

• #14   18. feb 2008 Sarina M,
    Det lyder som om din kat er frustreret. Var han vant til at være indekat, der hvor han kommer fra?

Prøv at søge på "urenlighed". Der er rigtig mange tråde om dette emne.
    Se tråden fra d 8-2 hvor Tina D henviser til et par gode links (23:10:35), som du skulle tage at læse.

• #15   18. feb 2008 Sally: det er jo ikke "ud til højre". Men det er ikke alle, som vil have en kat der kan bide når som helst. Det er kun det der er problemet. Det er jo ikke sjovt at blive bidt til blods, vel?

Tina D:

Tak for dit indlæg smiley
    Gruset er fint og klumpende, og tror nok ikke der er sket noget, sådan han bliver stresset.

Skal alligevel skaffe noget Feliway inden den nye kommer, så håber jeg at han bliver renlig igen.

Jeg plejer ikke at skælde ud, jeg siger kun NEJ på en bestemt måde og bærer ham ud på bakken, hvis jeg opdager ham når han er i gang med det.

Ærgeligt at katte ikke kan tale, det kunne løse mange problemer smiley

• #16   18. feb 2008 Ja det ville lette en for mange bekymringer Sabrina hvis de kunne fortælle hvad der er galt.

Jeg synes hvis det ikke hjælper skulle du prøve at snakke med en kattepsykolog. www.felismir.dk tager 50 kr. for en tlf. konsultation.

Hvor gammel var han da du fik ham?? Hvor længe er det siden han blev neutraliseret?

• #17   18. feb 2008 Tina D: Jeg hedder Sarina, og ikke Sabrina smiley

Jeg prøver og se nærmere på den der hjemmeside, senere på dagen.

Han var en killing da jeg fik ham, ved ikke lige hvor gammel han var, men dyrlægen sagde at han nok var noget med de 4-5 måneder. Han blev neutraliseret omkring de 5-6 måneder. Det er så snart 1 år siden.

• #18   18. feb 2008 Hej Sarina...

Pu ha det er ikke sjovt, når ens kat er urenlig. Jeg har selv Nakuru, som har været urenlig. Han tissede i min seng og sofa. Og man prøver alle mulige ting, men intet hjælpe, man føler sig en smule magtesløs. Jeg kan ikke fortælle dig, hvad der hjalp på Nakuru, for lige pluskelig stoppede han med det. Og hvor er jeg glad for det.

Som Laila siger, så kan det være at det er fordi han er ensom. Det var også det jeg tænkte på. For hvis du har fået ham tjekket hos dyrlægen, og hun ikke mener, han fejler noget. Så kunne det jo godt være, at der er fordi han keder sig og føler sig ensom. Så jeg håber, at det hjæper, når du får den lille nye hjem. Jeg vil xxx mine fingre for jer.

Jeg vil så lige sige, at jeg aldrig kunne finde på, at gå af med en af mine katte pga af, at de er urenlige. Men det lyder da heldigvis også til, at du vil kæmpe for dette problem. Som mange af de andre også siger, så kan du prøve at tage til en anden dyrlæge, og se om han har et andet syn på det.

Held og lykke med at finde en løsning på det hele...

• #19   18. feb 2008 du må ikke bruge rodelon det har jeg læst

Kommentér på:
Urenlig

Annonce