3.674 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Julie H
Julie H
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 1

Kat laver opkastbevægelser med grynte/nyselyde Kat laver opkastbevægelser med grynte/nyselyde

Hej alle,
Jeg er ny her på på siden og håber derfor at jeg gør det korrekt.

Sagen er den at min han kat på 9 måneder de sidste 2-3 dage og op til to gange om dagen lavet opkastbevægelser med en nyse/gryntende lyd. Dog kommer der ikke noget ud. Jeg har derfor givet ham lidt ekstra kattemalt fordi jeg tænkte det var en hårbolle der ikke kunne passere. Her i dag har han så lavet de bevægelser og lyde igen bare lidt voldsommere og gryntede imens han slappede af også som han ikk gjorde før. Jeg ringede derfor til dyrlægen med det samme og hun sagde jeg skulle give ham parraffinolie. Hvilket jeg self. vil gøre. Derefter sku jeg ringe hvis ikke der kom noget ud det næste døgn. Jeg er dog stadig bekymret og ikke sikker på at det blot er en hårbolle. Jeg nåede at optage en video af det som jeg håber i vil se og måske kunne relaterer til noget i måske også har oplevet.

JEG KAN IKKE VEDHÆFTE VIDEO HER MEN SÆTTER DEN OP MIN PROFIL UNDER VIDEOER. Så håber i vil tage et kig derind smiley

Hilsen Julie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat laver opkastbevægelser med grynte/nyselyde
  • #1   9. sep 2019 umiddelbart ville jeg nok få taget temperturen på ham
    for det ligner mere at han er begyndt at have snot/hoste syge noget

kan jo ikke sige hvad det kan være. Men måske noget luftvejsinflektion eller noget i den stil

så en tur til dyrlægen vil ikke være af vejen

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 496 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #2   9. sep 2019 Det kunne lyde som noget der generer ham i halsen,da det er voldsomme host ,du må en tur til dyrlægen ..

• #3   9. sep 2019 Det lyder meget som hoste, det er nok bedst dyrlæger lytter på hans lunger. Nogle gange har mine gjort det, men da havde jeg skiftet grus som så støvede en del når de rodede i det smiley

• #4   9. sep 2019 Jeg kan ikke se nogen video. Måske skal han testes for Bordetella?

• Julie H
    Julie H Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 13 Emner: 2 Svar: 1
    #5   9. sep 2019 Tak for svar alle sammen. Han har ikke lavet de bevægelser og lyde siden i morges. Han har lige været på bakken med fin afføring, spist og drukket. Leget en del også. Håber det måske bare var noget der sad i halsen og irriterede ham. Jeg vil i hvertfald ringe til dyrlægen igen i morgen hvis jeg skulle høre det mindste host igen. Tror også jeg vil købe ham noget kattegræs eller pletter i luften som er ynglings snack her hjemme, da jeg kan fornemme han prøver at nappe i mine tørrede pynte planter. Hvad mener i om det? Bør han både få kattemalt og kattegræs/plante? smiley

• #6   10. sep 2019 Her bruger vi aldrig kattegræs eller malt, men vi har til gengæld blandet Iams anti-hairball i deres tørfoder. smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #8   10. sep 2019 Mine katte holder meget af at æde græs smiley

Det hjælper dem til at brække sig uden for meget anstrengelse

De allerbedste hilsener

Kommentér på:
Kat laver opkastbevægelser med grynte/nyselyde

Annonce