867 visninger
|
Oprettet:
Ejer søges til kat! {{forumTopicSubject}}
Er der nogen der ved hvor man kan sætte en fremlysning her på kattegalleriet? Jeg har nemlig fået en tilløber og kan ikke se noget øremæske eller mærke en ghip, så ved ikke lige hvad jeg skal gøre.
Det er noget main coon eller skovkat, sort med hvid, og den trænger virkelig til en omgang børstning, den har virkelig mange totter.
Den er kæle, men kan ikke helt se om det er en hun eller en han, men den er stor, men heller til det er en pige.
Er der nogen der har nogle råd?
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Jeg ville tage til dyrlægen med den imorgen og få dem til at tjekke om den er chippet.
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 5
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 28 Svar: 754
Hvis den ikke er ville jeg sætte sedler op ved dyrlægerne i området, i nærmeste (og måske også den næste) købmand/brugs eller hvad der nu er i nærheden af dig. og evt en annonce både her, i gul og gratis og den blå. Så har du vidst gjort hvad du kan for at finde ejeren. Hvis ingen melder tilbage, kan du beholde katten eller finde den et nyt hjem. Bare husk at gemme dokumentation for at du har femlyst den, så ejer ikke bliver sur over at du har "stjålet hans kat".
Taler af erfaring
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Som Trine P skriver, opslag i lokalområdet, og annonce i avis, og forhør dig hos dyrlæger, dyreinternater og kattehjem, om nogen har spurgt efter katten.
Tjek på Dyrenes Beskyttelses efterlysningsside, om den skulle være efterlyst. Der kan du også selv fremlyse den.
Hvis ingen melder sig, så kan du indlevere den på dyreinternat. Normalt vil internatet lade katten tjekke for chip, ordne pelsknuder og forsøge at finde et nyt hjem til den.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
www.dyrenesbeskyttelse.dk
Der er nogle efterlysninger (med billeder) af bl.a. skovkatte og Maine Coon.
Du kan se oprette en fremlysning samme sted (det er gratis).
nov 2006
Følger: 24 Følgere: 22 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 138
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 3 Svar: 5
Ejer søges til kat!