{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Lidt flere spørgsmål til professoren:) {{forumTopicSubject}}

Først vil jeg sige mange tak for alle fine og fyldestgørende svar i min tidligere tråd. Det var jo en succes smiley

Efter at have læst jeres svar og mere om de forskellige racer, tror jeg, vi er lidt forelskede i Ragdoll'en. Vi har endnu ikke besluttet, om det skal være killing eller voksen, men vi er af den holdning, at vi skal finde katten, hvor kemien bare er perfekt!

Vi har skrevet sammen med en opdrætter, som har to voksne katte til salg. De er tidligere alvskatte, og blir begge neutraliseret ved køb. Vores spørgsmål lyder så på:

1. Er der nogen ulemper ved, at katte har været avlskatte? Vil de stadig blive "gale", selvom de er neutraliseret? Altså miauve i døgndrift og strinte? Eller vil de falde til ro og "glemme" denne adfærd for at tiltrække det modsatte køn?

2. I skriver, vi skal være vågne og "passe på". Det tager vi self. til os, og vil derfor gerne lave en lille "research". Er der nogen, der har hørt om Ragdolls á Chardani - http://www.ragdollcats.dk/index.html ? Vores indtryk er nemlig, at der er styr på tingene, og det er fine katte, som lever under gode forhold! Men derfor skader det ikke, at høre , om I kender noget til dem.

I skal igen have mange tak på forhånd!

Mvh. Madeleen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt flere spørgsmål til professoren:)
  • #1   26. feb 2008 1. der er ingen ulemper ved at få en tidligere avlkat, hvis den som alvkat ikke har vist adfærd med strinteri. har de en gang strintet bliver de ved trods neutralisering. en hunkat stopper med at gå i løb, og vil derfor ikke miauve og té sig længere.
    2. et besøg hos dem vil sikkert afgøre om der er kemi, og om i har samme syn på katte.


  • #2   26. feb 2008 glemte at tilføje.. tror ragdoll er en god race ud fra det i ønskede i sidste tråd.

  • #3   26. feb 2008 "... har de en gang strintet bliver de ved trods neutralisering"

    Nogle gør, men bestemt ikke alle, og især ikke hvis de skifter miljø.

    Mig egen MEGET fertile hankat strintede værre end et sprinkleranlæg ... hele tiden, men han holdt helt op, da han blev kastreret.


  • #4   26. feb 2008 Jeg har kun hørt det bedste fra denne hjemme side :O)
    vi har selv købt Niro hos
    www.sonneholt.dk
    Hvor jeg ved der snart er killinger så Niro bliver store bror :O) det er super katte du kan prøve at se Niro på min profil :O)


  • #5   26. feb 2008 Hvis du har nogle spørgsmål så bare skriv så vil jeg hjælpe dig så godt jeg kan :O)

  • #6   26. feb 2008 I langt langt de fleste tilfælde stopper en hankat med at strinte, når han bliver neutraliseret, men en sjælden gang kan det fortsætte.
    Hvis I overvejer at købe en neutraliseret hankat, mon ejerne så ikke har haft ham gående lidt tid efter neutraliseringen, så de kan sige noget om hans tendenser? Ellers snak med dem om det.

    Held og lykke med at finde drømmekatten(e)


  • #7   26. feb 2008 Mega: synes det er dristig at tage en strintende kat til sig. mener ikke chancen for at den stopper er særlig stor.

  • #8   27. feb 2008 ej hvor er de to voksne katte de sælger dog mega lækre!!
    Min svoger har en ragdoll og hun har simpelthen det skønneste sind..en bestemt dame, men kærlig og totalt afslappet. Skøn race!


  • #9   27. feb 2008 Mht. hankattestrinteri så kan det såmænd også forekomme indtil flere år efter, at hankatten er neutraliseret (uden at have været fertil), så man kan aldrig være 100% garderet.

Kommentér på:
Lidt flere spørgsmål til professoren:)

Annonce