{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
728 visninger | Oprettet:

Min hunkat skal neutraliseres {{forumTopicSubject}}

Så skal min lille prinsesse under kniven i morgen. Så jeg er lidt nervøs på hendes vegne.

Nu har jeg valgt at få hende steriliseret, fordi hun ikke skal have killinger, men hvad kan jeg forvente? Jeg tænker på om hendes personlighed vil ændre sig? Hun er en utrolig kælen, opmærksomhedssøgende og legesyg stor killing, vil hun blive mere "kedelig" efter neutraliseringen?
Og hvad kan jeg forvente mht hendes sår, skal jeg købe en krave til hende og hvor længe skal hun i så fald gå med sådan en? Hvornår skal stingene fjernes?

Hvad fjerner dyrlægen helt præcist ved sterilisering på en hunkat?

MVH Mille


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hunkat skal neutraliseres
  • #2   27. feb 2008 Din lille mis vil kun blive endnu mere kælen.
    Jeg har fået 6 katte steriliserede, og ingen af dem har haft krave på. Min oplevelse er, at kattene tilsyneladende ikke er særligt generede af sårene. Mine har altid sprunget op i sengen samme aften - selv om jeg havde lavet den lækreste katteseng ved siden af min egen. Men næ, man skulle da op og ligge i arm som sædvanligt.
    Dyrlægen fjerne livmoder og æggestokke.

    Held og lykke Mille, det skal nok gå godt.


  • #3   27. feb 2008 Min ska også imorgen så kan vi krydse fingre sammen alle samme. !

  • #5   27. feb 2008 ja' så kan vi snakke oplevelser dagene efter (:
    hehe'


  • jesper k
    jesper k Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 1 Katte: 2 Svar: 3
    #6   27. feb 2008 Hejsa.
    Jeg fik min lille Belle neutraliceret for en mdr. siden. og er kun positiv over det. Hun er blev meget mere kælen efter operationen. såret heler på en uges til og stingene kan fjernes efter 10-12 dage. Min mis opdagede slet ikke at hun var opereret.


  • #8   27. feb 2008 Min dyrlæge sterilisere hunkattene,så såret kun er omkr.1½ cm. lang og syet med indvendige sting,så en krave har aldrig været nødvendig.
    De dyrlæger,der stadig sætter krave på en kat efter en sterilisation,trænger til at få revideret deres operationsteknik !


  • #9   27. feb 2008 Jeg fik min lille pige sterileseret i går, og jeg holdt et vågent øje med hende. Hendes syning sprang op da hun skulle strække sig, så jeg lå med en serviet på hendes mave. Sikken en missemor jeg var. Blev nødt til at kalde dyrelægen ud, da jeg virkelig var bange for hendes ve og vel, men i dag slikker hun sårene og har både spist og drukket. Men I har ingen grund til panik, de kan godt bløde, men bare tag en serviet og put noget vand på og få det væk. De skal nok klare sig vores små misser.

  • #10   28. feb 2008 vores lille mis er endelige hjemme i trygge rammer.
    Dyrelægen var så stolt, for hun havde været så dygtig deroppe og nysgerrig omkring alle menneskerne.
    Hun er også syet med opløselige sting indvendig. GENIAL opfindelse ! Og så render hun nu helt tåget rundt. Dog var mad et stort hit. (:


  • #12   28. feb 2008 Lyder ligesom min Freja. Hun sad bare og hang i sin mad og tog det letspiselige og våde mad først. (:
    Men ja' hun lignede en med en øl for meget indenbords, og væltede rundt. ! Hun ville ikk ligge og slappe af, men så sov hun i mine arme flere timer pludselig.


  • #14   1. mar 2008 Ja det vores også. Narkosen gik forholdsvis hurtigt over, og hun fandt ud af at gå langsom på sine ben.
    Hun var simpelthen så sulten, at hun bare hang i madskålen, så vi håber hun tager lidt på. Hun tabte sig lidt under sin løbetid nemlig.


  • #15   3. mar 2009 Min musse er også blevet steriliseret i dag

    Hun har også gået som en fuld mand smiley
    Men den strømpeting, som hun fik på hos dyrlægen har hun allerede pillet af selv - og jeg har sat det på efterfølgende. Men kan den godt undlades?
    Hun har allerede været rundt i lejlligheden og fået mad og vand. Sprang selv op i sengen (lykkedes i 2. forsøg) og ligger nu og slapper af. Håber godt nok hun snart får det bedre smiley og at operationen har gjort, at hun ikke piver sådan mere. Hun har været ulidelig de sidste par dage, så håber det hjælper smiley


  • #16   3. mar 2009 De fleste dyrlæger fjerner kun æggestokkene - det er dem der producerer hormon og giver løbetid.

    Der er katte der uddviser allergisk reaktion på de indvendige sting - det er en anen tråd end den der bruges til udvendige. Alle mine får udvendige sting (klog af skade)

    Hanne N
    "De dyrlæger,der stadig sætter krave på en kat efter en sterilisation,trænger til at få revideret deres operationsteknik !"

    Hvad mener du med det? - det har INTET med operationsteknik gøre. Det har noget at gøre med katten kan, trods ndvendige sting i løbet af mindre end en nat raspe ind til de inderste lag.

    Kamilla F
    De bodyer dyrlgerne har sidder ikke fast nok - lav en af en mincrofiberknæstrømpe - har du brug for modellen kan du sende mig en pb med din private e-mail - så sender jeg den.
    Den er bedst til ikke for store katte - ellers skal du ud og finde microfiber til store ben - eller dem der er maskede (lidt i stil med en gammedags undertrøje i mønstret) Føtex har dem


Kommentér på:
Min hunkat skal neutraliseres

Annonce