1.532 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Vil ikke tage antibiotika Vil ikke tage antibiotika

Jeg har brug for et godt råd...
Charlie skal have antibiotika i 8 dage men han nægter at tage dem.
Dr. Dyr sagde at det var okay at jeg skildte kapslerne ad og blandede dem i noget mad men han nægter at spise af det...
Har i ikke en god idé til hvad jeg kan gøre?

*Lotte*

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Den gamle opvaskemaskine skal udskiftes og der skal monteres en ny opvaskemaskine. 625 kr.
  • 16A Kraftstik 1.500 kr.
  • Løsne 10 skruer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke tage antibiotika
  • #1   27. feb 2008 Smør pillen ind i smør og læg dem på køl.. så glider de letter ned

• #2   27. feb 2008 Hanne med skovtrolde P:
    Jeg kan på ingen måde stoppe den i munden på ham...
    Han er en meget bestemt herre og vil ikke holdes fast. Jeg har prøvet at smørre leverpostej på en og givet ham den men det ryger ud igen...

*Lotte*

• #3   27. feb 2008 Der er kommet nyt penicillinpræparat på markedet,et depotmiddel der virker i 14 dage og gives vha en indsprøjtning.
    Tal med din dyrlæge omkring det,det er bestemt en stor hjælp.
    Det er lidt dyrere end pillerne,men så slipper man til gengæld også for besværet med at putte noget i munden på katten.

• #4   27. feb 2008 Hanne N:
    Jeg tror da lige at jeg prøver at snakke med dr. dyr i morgen for det lyder som en god idé.
    Ved du hvad præparatet hedder?

*Lotte*

• #5   27. feb 2008 Hanne.. Det er et udemærket produkt, men det er desværre ikke alle infektioner den kan tage og den er god imod..

Men jo, det er da en ide at høre om den ikke kan bruges

• #6   27. feb 2008 Nej,desværre ikke,men hvis din dyrlæge ikke kender det,så skriv en pb til mig,så vil jeg spørge min egen dyrlæge.
    Hvem er din dyrlæge og hvad hedder klinikken ?

• #7   27. feb 2008 Hanne N. Det er Frijsenborg dyrlægerne i Hammel

Jeg har lige læst nogle råd om hvordan man evt. kan få katten til at sluge en pille. Det vil jeg prøve men tvivler nu på at det virker

*Lotte*

• #8   27. feb 2008 Jeg kom lige i tanke om noget...
    Charlie er jo helt tosset med mælk, ligesom mange andre katte...
    Jeg holder bare kapselindholdet ud i en smule mælk og blander det sammen så ryger det lige ned.

*Lotte*

• #10   27. feb 2008 da min kat skulle have piller lignede min mand et helt kradsetræ på hans arme, men vi fandt ud af at hvis vi tog pillen og lagde noget kittenfoder fra rc ovenover pillen så spiste hun det uden at opdage pillen

• #11   27. feb 2008 vrøvl ikke kitten men babycat foder

• #12   27. feb 2008 Da min gamle kat engang skulle have antibiotika, opgav jeg få dem i hende. Løsningen blev at dyrlægen gav mig sprøjter med hjem, med præcis afmålt medicin i hver sprøjte. Jeg var ikke glad for at stikke i min kat, men det gik meget bedre end pillerne.

• #13   28. feb 2008 Det lyder voldsomt, Natascha. Så hellere et bette stik i nakken da.

• #14   28. feb 2008 pak katten ind i et håndklæde og helt ned i halsen med pillen - de er bare fornærmde over sådan at skulle nedværdiges med en finger i halsen *s*
    det virker hver gang - også til stride kanaljer

• #15   28. feb 2008 jeg ligger min baby ned på ryggen på mit skød. Og åbner hendes mund og ligger pillen helt ind bagerst på tungen, så kan du ikke undgå den glider lige ned. Hun blir bare lige fornærmet når det sker og så er hun glad igen.

• #16   28. feb 2008 Tak for de mange foreslag.

Nogen af jer skriver om at holde katten også i et håndklæde. Som skrevet tidligere går Charlie i panik hvis man holder ham tæt. Det gælder også hvis man vil tage ham op og nusse med ham.

Jeg ved godt at antibiotika og mælkeprodukter ikke er den gode blanding men som dyrlægen sagde er det bedre end hvis han ikke får det.

Mange af jer skriver om tabletter. I Dette tilfælde er det kapsler og de kan jo ikke knuses...

*Lotte*

• #17   28. feb 2008 Lis D: Har du ikke læst hvad jeg skrev??? Charlie går i panik og bliver mega bange og meget voldsom når han bliver holdt fast. Det er da ikke fedt at gøre ham så bange med vilje når man nu kan undgå det...

*Lotte*

• #18   29. feb 2008 sine gry A, Den medicin Lotte Skov har fået til sin kat er i kapselform, og jeg mener, der er noget om det, Felis skrev længere oppe. Så de skal sluges hele.

Lotte Skov,
    Jeg ved ikke om det er alle former for antibiotika, der findes i flydende form. Men antibiotika i sprøjter var i hvert fald en god løsning for mig og min kat dengang. Hun mærkede overhovedet ikke det lille stik.
    Synes du skule overveje det, når din kat sådan panikker over piller.
    Ellers så kan man få en pilletang, der skulle kunne gøre det lidt lettere at give piller, (har dog aldrig selv prøvet pilletang). Men man skal jo stadig holde katten fast....

Kommentér på:
Vil ikke tage antibiotika

Annonce