3.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Mærkeligt sår bagi? Mærkeligt sår bagi?

Hej alle
Ku godt tænke mig et par meninger om min lille busters sår...
Det er de tre sidste billeder på min profil. Såret sidder lige 0,5 cm bag anus. Jeg synes det ser meget mærkeligt ud og tænker hvordan har han dog pådraget sig det?
Det er ret åbent som i kan se, på billederne har jeg lige renset det med brintoverilte, og inden da var der meget gul væske ved det.
De er min plan at holde ham inde et par dage og se om ikke det bliver pænere.
Hvad synes I? tror I at det gror sammen af sig selv?
Tak for hjælpen

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkeligt sår bagi?
  • #1   28. feb 2008 Sådan lige ved første øjekast syntes jeg at det ligner et bidsår.
    Hvis det er betændt, syntes jeg at du skal lade dyrlægen kigge på det, så katten eventuelt kan få noget antibiotika.
    Hvis det ikke er betændt, skal du holde øje med det, det må ikke blive hævet, rødt og lign. Hvis det gør det, så er det tegn på infektion, og så skal du have fat i dyrlægen.
    Jeg ville IKKE bruge brintoverilte til at rense det med, da det kan beskadige vævet.
    Brug istedet en mild sæbeopløsning et par gange om dagen.
    Håber at det lille pus får det godt igen.
    Maddy

• #2   28. feb 2008 Anna.

Nu er alt jo svært at bedømme ud fra et billede, men min umiddelbare mening er at når det sidder så tæt på anus vil huden jo blive spilet ud hver gang katten presser afføring ud og såret vil derfor ikke få "ro" til at hele. Du skriver at der var noget "gult", hvilket tyder på betændelse. Da du reelt ikke ved hvordan det er opstået. Alle tre ting gør, at jeg ville vælge en tur omkring Dr. dyr bare for en sikkerheds skyld.

• #3   28. feb 2008 brintoverilte er ikke godt hverken til dig selv eller til dine dyr det heler ikke såret du skal bruge klorhexidin istedet, det svinder heller ikke:)

• #4   29. feb 2008 Jeg tror han har haft en byld.

Nu er der så gået hul, og det er fint.

Du skal holde øje med at det ikke lukker sig og danner en ny byld, og at det ikke bliver betændt.

Ellers behøver du ikke gøre andet.

De fleste katte er gode til selv at holde sår rene, så det skal nok gro sammen igen.

Hilsen Dorte og de 15 nusse-misser.

• #5   29. feb 2008 Tak for fine råd
    Jeg troede ikke det var muligt, men i dag ser såret rigtig pænt ud og er ved at gro fint sammen, lækkert!
    Så ind til videre gør jeg ikke mere.
    Han har ellers holdt mig vågen det meste af natten fordi han har ligget ved siden af mig og slikket i såret som en vanvittig... men alt forladt, bare han bliver god igen.
    God fornøjelse med jeres egne søde katte

Kommentér på:
Mærkeligt sår bagi?

Annonce