4.737 visninger
|
Oprettet:
Udekatte burde forbydes {{forumTopicSubject}}
Ja jeg vil fandme være statsminister og lave en ny lov..
Synes at folk der lader deres katte rende rundt ude burde havde en bøde.. så hver gang en kat bliver fundet f.eks ved en vej så skal ejeren havde en bøde for at bringe deres dyr i fare.. så kunne det være folk tænke sig om en ekstra gang inden de bare lod dem rende rundt og blive kørt ihjel..
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Bliver så ked, når jeg ser døde katte i vejkanten...
Eller f.eks de katte der render rundt ude ved os... ved ikke hvor de hører til, men de ser så syge ud...
Så en lille hunkat, der havde grøn snot ned over hele snuden og øjnene fulde af betændelse...
Det sørgelig er, at nogle folk bare ikke regner katten som et dyr, der er noget værd...
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Jeg forstår det heller ikke på nogen måde..
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
Bor lige ud til nogle stier og fodbold baner, og han er meget bange for bilerne, så lad være med at skære alle over ens.
Føler mig ikke truffet, men sys ikke man kan sige at det skulle være forbudt at lade sine katte rende frit.
Misling elsker det og ved han aldrig ville gå nær vejen, for han følger altid efter mig når jeg er ude, men hvis jeg går hen mod vejen stopper han med at følge efter, og bare venter på jeg kommer tilbage igen.
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.676
mar 2006
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Jeg bor heller ikke tæt på vejen, men på skov og marker. Det afholder mig da ikke fra at holde dem inde.
Nu er vejen jo ikke den eneste forhindring der kunne være. Folk kan faktisk være ret så ondskabsfulde, hvis nogen ikke havde bemærket det (!)
Her i byen bliver der hængt katte, sprængt katte og hvad ved jeg. Det sker alle steder, nogle steder er det bare mere omtalt - det er jeg helt sikker på.
Alligevel lader folk deres katte rende løs, som var de ligegyldige??? Jaja, jeg kan kun ryste på hovedet af det og sige stakkels katte. Det er jo ikke ejeren der bøder for det (desværre) men katten.
mar 2007
jul 2007
Kan godt forstå han er udekat, hvis han slet slet ikke kan holdes inden døre. Det er der mange katte der ikke kan.
Men helt ærlig? Så kan man bygge en løbegård til katten. Så får katten stadig udelivet + du ved hvor du har ham
mar 2007
mar 2006
mar 2006
mar 2007
jul 2007
Min hankat Oliver er smuttet ud ved et uheld 2-3 gange efter hånden. Heldigvis er han en lille tøseskid, så der går højst to minutter, så sidder han ved døren og vil ind (specielt hvis det regner og er vådt (: ) - Men de to minutter er nok til jeg kan gå helt i spåner og få mit hjerte helt op i halsen. De to minutter kunne jo i realiteten være tid nok til, at han blev ramt af en bil.
Jeg ville aldrig aldrig nogensinde tilgive mig selv, hvis en af mine katte blev ramt, eller udsat for noget som helst udenfor. Jeg som ejer, har det ansvar at gøre det så godt for mine katte som muligt.
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 37 Svar: 360
så det er kattens natur at være lukket inde hele sit liv???
ja jeg har selv indekat ikraft af jeg bor på 2 sal, men hvis jeg boede et sted hvor simba havde mulighed for at komme ud, ja så skulle han dælme have lov til det!
men er i også selv indefor døgnets 24 timwe, for i kan jo blive kørt ned voldtaget/overfaldet. få fyrværkeri i hovdet osv osv!
og jo jeg elsker min simba højere ind noget andet, og kunne ikke forstille mig at leve uden ham. så vil gerne være mig frabedt for kommentar at jeg er ligeglad med ham osv!
men mine katte på 13 år som bor hos mine forældre er udekatte, selvfølig er man da nervøs for de ikke kommer hjem osv, men det er dælme også synd at holde dem indedøre nåår der er have de kan komme ud i! de kan leve som katte fange mus fulge løbe krudten af sig, og lave andre katteting, som kun kan lade siig gøre udenfor i det fri
mvh jannie
jul 2007
Er det ikke NOK at VIDE den kan risikere det? Hvorfor i det hele taget tage chancen???
Jannie - Du kan ikke sammenligne katte og mennesker. Mennesker er individer som har andre behov end en kat. Katten vælger ikke selv, hvor den vil være. Det gør mennesket.
jan 2007
Hvis jeg fandt en af mine elskede katte halvdød og kold og rædselsslagen efter påkørsel, hvis jeg fandt den hængt eller på anden måde mishandlet til døde, Hvis den blev mega syg af en uhelbredelig sygdom.. Jeg ville ALDRIG nogensinde kunne tilgive mig selv, og have mareridt resten af mit liv..
Jeg forstår ikke at nogen som helst kan retfærdiggøre med noget som helst, at lade sin kat rende frit hvor alle slags grusomheder kan ske..
mar 2006
mar 2006
mar 2006
jan 2008
hvorfor er det så indekatten sider og mijaver og vil ud??
mar 2006
mar 2006
jan 2008
men verden uvikler sig derfor internet bare til din orientiring ligesom folk avler på katte for at de kan blive perfekte for at tilfredstille mennesket BEHOV for det perfekte!
vi ser vel snart at katte blive båret rundt på samme sindsyge måde som paris hilton bære rundt på sine stakkels hunde!
mar 2006
uha perfekte katte.. :o) det er alle mine og er nu kun 2 af dem som er racekatte.. perfekte INDEKATTE
jul 2007
jan 2008
jeg melder fra her nu, det bliver sgu for muderkaste agtigt det her
mar 2006
mar 2006
jul 2007
jul 2007
jan 2008
og der er så fri hetz på jannie, men værsgod
så siden "du kender mig nok" til at sige det er fordi jeg ikke kan argumentere ordenligt lykke, så kan jeg ikke tage dig seriøst!
mar 2006
jul 2007
Hvis du læser Troldemors indlæg bl.a. så ser jeg da nogle fine argumenter for hvorfor katten skulle være indekat? Og ikke bare den der "mennesker går da også ude, osv. osv." JA, men man kan langt fra sammenligne en kat og et menneske.
mar 2006
mar 2006
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 82
Jeg kunne da aldrig drømme om at spærrer min kat inde.
Min tidligere kat var indekat. Jeg boede på anden sal i en leglighed lige ud til en ret trafikeret vej. Men han kunne ikke affinde sig med at være inde. Han hang i gardinerne, forsøgte at sprænge ud af vinduerne. Strintede over alt. Til sidst gav jeg efter og lod ham komme ud. Det fungerede super. Han kom når jeg kaldte. Og i de to år jeg boede der fik jeg aldrig en klage og jeg hørte heller aldrig en bil bremse for ham.
Så det er altså ikke alle katte som kan affinde sig med at være inde.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Trods det, at jeg vistnok er er temmelig uenig med Felis om div. politiske spørgsmål, så ved jeg godt, hvilken af statsministerkandidaterne i denne tråd jeg skal sætte mit X ved
Nej, jeg ser det nu ikke så sort/hvidt, at katte enten skal holdes 100% inde eller have en hel tønde land at løbe på. Men jeg kommer aldrig til at forstå den enorme modstand der er mod udekatte. På mig virker det ærlig talt helt hysterisk og fuldkommen ude af proportioner.
Det er efter min erfaring (heldigvis) ikke den gængse holdning, at katte bør holdes inde, selv om man nogle gange kan få det indtryk her på KG. De fleste katteejere jeg har mødt (og det er mange), der har mulighed for at lade deres katte komme ud, lader dem komme ud
Anne P er inde på noget væsentligt med at tage hensyn til, hvor man bor. Det savner jeg tit i denne slags debatter. Der er da en vis forskel på, om man bor på Nørrebrogade eller om man bor langt nede af en grusvej på Lars Tyndskids mark.
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Når det kommer til ejerne af disse katte, så er mine øjne tilo gengæld helt tørre. Jeg kommer aldrig til at forstå, at man frivilligt udsætter sine dyr for disse farer under parolen, at det er kattens natur.
okt 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 1 Emner: 24 Svar: 455
maj 2004
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 19 Svar: 74
Jeg havde en ide om at mennesker der kommer på et forum som dette, er meget glade for deres katte, og så sidder jeg her og læser, at det er dyreplageri at lade sin kat komme ud!!!
Nej undskyld mig, der da et eller andet meget grundlæggende om kattens natur, i har misforstået.
Hilsen Marianne
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Føler mig ikke truffet, men sys ikke man kan sige at det skulle være forbudt at lade sine katte rende frit.
Jooo men se, det ER forbudt at lade sine katte (alle sine dyr) løbe løs..............længere er den ikke. Der ER jo faktisk en lov om dette.
At så nogen tror de er klogere end andre, ja det er jo så det sædvanlige på dette forum.
Jeg har indkatte, de har adgang til en løbegård, men gider kun være der hvis solen skinner og der er fugle i haven.
Mine katte stortrives, men jeg gør også meget for at de skal/kan trives...........det må være der essensen er..........at man VED noget om katteadfærd og kattehold.
Atter en gang, kan jeg så se, at "de kloge hoveder" (jeg mangler i den grad en smilie der ruller med øjnene) vil kloge sig på at man skulle kunne se en øget tendens til at indekatte har de fleste adfærdsforstyrrelser....................helt ærligt, atter en gang noget gevaldigt bræk.
Nej det vil jeg gerne se sort på hvidt og gerne underbygget TAK.
okt 2006
Jeg går helt ind for at lukke katten ud, hvis den kan komme ud i en indhegnet løbegård, men ellers mener jeg sgu ikke, det er i orden.
okt 2006
mar 2006
dec 2004
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 22 Svar: 82
En kat er et rovdyr, det er en hund ikke helt i samme forstand.
Men til trods for det syntes jeg nu nok at der er rigeligt med løse hunde.
Jeg mener ikke at det er i orden at spærre dyr inde. Altså indendørs. Ingen dyr er fra naturens side lavet til at være indedyr.
Men jeg syntes så at dyr skal holdes hjemme på egen matrikel. Og det er jo ret svært med en kat, medmindre man har en indhegning til dem.
maj 2004
Han vil gå fuldstændig bananas, hvis han ikke kan få lov til at komme ud.
Vi bor forøvrigt på en grusvej og alle i omegnen elsker Basse.
Om 3 uger skal vi flytte, og jeg frygter den tid, så SKAL Basse nemlig være inde i huset i minimum en uge, for at vi kan være nogenlunde sikre på at han ikke løber tilbage til vores gamle hus og vennerne på vejen.
Jeg VED at vi får masive problemer med en kat som vil gøre alt for at gøre os opmærsom på at han vil ud...
I som har jeres katte inde, det er jeres valg, at det ikke lige er min stil det er noget andet, men at beskylde os, som lukker vores katte ud, når de vil ud, for at være dyremishandlere, det kan jeg kun ryste på hovedet af!
Hilsen Marianne
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
mar 2006
Følger: 27 Følgere: 24 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 116
Syntes det er synd hvis de aldrig måtte komme ud i det fri og tit er det ikke katten der gør noget forkert men folk der kører ad H til
maj 2004
Det er jo ikke sådan så min kat som får lov til at komme ud, laver indbrud i huse med indekatte og overfalder dem, den "snakker" kun med andre udekatte, hvis ejere selv har valgt at deres katte skal ud, og dermed valgt at deres kat må snakke med andre katte.
Så os med udekatte er nok rimelige tolerante over for hinanden.
Mit største problem er et der er nogen i omegnen som fodre de vilde katte, og Basse han kan altså ikke se på madskålen at maden ikke er beregnet til ham...
Jeg har det fint med at i ikke lukker jeres kat ud, jeg synes det er synd for jeres katte, men i gør det af en god mening, ligesom jeg lukker min kat UD af en god mening.
Jeg bryder mig bare ikke om fanatisme, det er fanatikerne der starter krigene, det er de intolerante som starter uvenskaber, og det ser jeg absolut ingen grund til, at gøre på et forum som dette!
Hilsen Marianne(som bliver ved med at skrive "Hilsen Marianne" fordi det er høfligt!)
maj 2004
Jeg har også en hest og alt muligt kan ske når man lukker den på fold. Den kan løbe ind i hegnet og blive skadet, den kan hoppe over hegnet og blive kørt ned, den kan brække benet, den kan blive sparket alvorligt af de andre heste.... men ud skal den, det er i min verden synd ikke at lade en hest komme ud og få frisk luft og danne relationer med andre heste.
De fleste heste kan godt affinde sig med, at stå i boksen i al den tid den ikke bliver redet, mine egne har selv haft perioder, hvor de ikke kom på fold, og det gik fint. Men det ændre ikke på min mening om, at de har bedst af at komme ud, på trods af, at der kan ske alt muligt. Kan i forestille jer at man aldrig så en hest på marken, fordi alle hesteejerne var bange for at der kunne ske hesten noget på folden?
Hilsen Marianne
maj 2004
Men det kan heste også i en indhegning!
Ja en kat kan være generende for andre mennesker, men det gør jo ikke os udekatteejere til dyremishandlere, det kan i værste fald( i nogens øjen) højst gøre os til mennesker som ikke viser hensyn til andre mennesker ! og det er jo noget helt helt ander end dyremishandlere.
Det er ordet "dyremishandling" jeg synes er lige groft nok!
Hilsen Marianne
maj 2004
Men det jeg skriver om og bliver meget stødt over, der et at vi katteejere, som lader vores katte være udenfor under "ikke kontrolable forhold" bliver beskyldt for at være dyremishandlere, fordi katten kan blive kørt over.
Det er jo det hele tråden starter med...
Hilsen Marianne
maj 2004
Da vi anskaffede os Basse, gjorde vi det helt klart hos alle naboerne at hvis de ikke ville have noget med ham at gøre, så skulle de sprøjte vand på ham, da han var en meget opsøgende kat. Kun een familie har benyttet sig at dette, og det er fordi de er meget allerigiske, ikke fordi de ikke kan lide ham.
Hilsen Marianne
apr 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 50 Svar: 154
Er enig i det betyder noget hvor man bor!
Der er ikke noget bedre om sommeren end at sidde på terrassen og se misserne spæne rundt i haven og på marken, og drøne op og ned i træer, og bare fede den for vildt fordi de stortrives! Selv Calvin på 8,5 kg. kan kaste sit store korpus rundt i luften i dobbelt-halvskruer for at fange myggene i aftenskumringen....skønt. Og alle de fine "gaver" vi får af Freja hver sommer i form af mus, - hun bliver helt elektrisk og bjæffer som en gal hvis hun bliver holdt inde.....
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
En af de farer en udekat er ude for :(((
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 5 Emner: 86 Svar: 256
Mine to ber selv om at komme ud, vi har en lille have som de render i. De bliver altid i haven eller ´lige omkring.. Kunne aldrig finde på at holde dem spærret inde. Sys det er synd og hvor bliver de bare skøre i hovedet af det.....
Sys man skal behandle dem som man selv vil behandles...... De er sku også levende væsner
maj 2004
Tråden starter med at man er dyremishandler hvis man lukker sin kat ud.
Men man er åbenbart ikke dyremishandler, hvis man er ligeglad med at ens hund slår en kat ihjel, hvis den kommer ind i ens have??? En kat som vel og mærke ikke selv vælger om den vil bo hos en familie som har valgt at være så onde så de lukker den ud.
Du kan måske se nu at vi snakker forbi hinanden...
Jeg ved at der er ricici ved at lade Basse komme ud, og det er ok med mig, jeg kan se at han trives og jeg ved at han vil mistrives ved kun at komme ud i løbegård eller for enden af en snor.
At han følges med mig og hunden når vi går tur det er noget helt andet, det vælger han jo selv.
apr 2006
okt 2006
apr 2006
okt 2006
Det er helt okay at misse løber ude og æder karperne i naboens havedam, for det er kattens natur.
Det er altid kattens natur..
Det er aldrig med omtanke til, at der findes allergikere,
det er aldrig med omtanke til naboens have - der er brugt over 30 år på at anlægge
Det er aldrig med omtanke på, at der lever ræve i baghaven (der var en tråd for nyeligt, om x antal katte der sikkert var spist af ræven - sørgelig tråd)
Det er aldrig med omtanke på, at katte ikke harmonerer med biler.
Det er aldrig med omtanke på, at katte der træder ind i en "hundehave" kan dø af det - næææ så er hunden en dræbermaskine og det er dens skyld ALDRIG KATTENS
Det drejer sig KUN om hvad katten vil, og det er helt ærligt enormt sørgeligt.
Hvor er respekten for den danske lovgivning?
hvor er respekten for sine medmennesker?
den er væk - helt og holdent, for katten har talt - og den vil ud ... Det siger den nemlig selv.
maj 2004
Men...
Jeg kan godt forstå at nogle mennesker hader katte, som invadere deres have, min far er selv een af dem, han er træt af at kattene spiser fuglene, han siger sågar at hver kat spiser i gennemsnit 100 fugle om året. Om det er rigtigt eller forkert, det skal jeg ikke kunne sige.
Men hvis jeg skal gøre op, om jeg vil have kat som ikke må komme ud, eller ikke have kat, så ved jeg godt hvad jeg vælger...
Jeg synes det er fint at du går tur med din kat og at de kan komme ud i et indelukke.
Det jeg ikke kan forstå, der er at du, på din profil, skriver, at du er en stor dyreelsker, men åbenbart ikke så stor, så du ikke vil være ked af, at din hund slår en kat ihjel??? Er det kun dine egne dyr du er en stor dyreelsker overfor? Kattene som kommer ind i din have, ved jo ikke andet end at det er ok, det er da ikke kattens skyld.
Jeg synes det er ok at hunden jagter katten ud af haven, men jeg ville godt nok være ked af det hvis den slog en kat ihjel. Det er en af forskellene på dig om mig.
Nu ved kattene i dit område jo nok godt, at de ikke skal komme ind i din have, da de vil bliver jagtet ud af hunden, men der er jo også andre muligheder for at få katten til at holde sig væk, hvis man ikke har hund...
Hilsen Marianne
apr 2006
Jeg synes det er fint din hund får lov til at løbe frit, - så længe den ikke er til fare for evt. børn i området, - har hørt om hunde der skambider børn, - har dog aldrig hørt om katte der skambider børn..;O) *GGG*
Det var bare måden du formulerede dig på der stødte mig : "Og et eller andet sted er jeg også ret ligeglad med det...."
jan 2007
Vi er (de fleste af os hvert fald
Og derfor er det VORES ansvar at tage vare på dem.
Lidt ligesom det er en mors ansvar at passe på og sørge for sit barn. En mor skal også sørge for at sit barn får sine vaccinationer og lægebesøg når det er nødvendigt, OG også sørge for at ens barn ikke render rundt ude ved vejen, for det er jo farligt. Og det er også farligt for vores katte.
Jeg har oplevet at komme kørende på scooter, hvor der var en kat i vejsiden, som blev bange og derfor besluttede at løbe henover vejen, i stedet for at løbe den anden vej.
En anden gang jeg kom kørende på scooter en sen aften, lagde der en missemor med diende killinger MIDT ude på vejen. og de rokkede sig ikke ud af stedet for scooteren. Først da jeg stod af og gik hen for at se om de var ok siden de ikke flyttede sig, løb de.
Havde jeg været uopmærkson havde jeg kørt dem ned.
Det er SÅ langt fra alle katte der "kigger sig for", "kun holder sig i eller omkring haven" eller "Holder sig fra vejen".. I katteejere der bruger disse argumenter lukker fuldstændig øjnene for at katte ikke er så kloge altid.
I giver kattene ansvar for deres eget liv, som de ikke er kloge nok til at påtage sig blandt biler og psykopater, et ansvar I burde påtage jer.
Køber man en kat påtager man sig et ansvar, og kan man ikke finde ud af at leve op til det, skal man slet ikke have dyr.
I siger det er kattens natur at rende frit.. Men Troldemor har helt ret når hun siger at det også er hundes natur at rende frit, og hunden ER et ROVDYR.. Ligesom kattene..
Hvis en kat var stor og kunne gøre alvorlig skade på mennesker ligesom en hund, så ville i holde den inde..
Men katten er jo KUN til fare for sig selv, så skidt med det.. TSK..
apr 2006
maj 2004
Der er ingen på vores vej eller i omegnen, som er i tvivl om at det er ok at smide an bpand vand i hovedet på katten. Det kan umiddelbart lyde ondt, menså har vi gjort det klart med naberne og de andre på vejen, at vi godt er klar over at det kan være irreterende at have en kat i deres have, og at det vil være ok at give os en klage.
Heller det end at de skyder den(som vist nok er lovligt, hvis katten går inde på ens grund). Eller at man bliver uvenner over en kat.
Hvis skulle komme ud for at jeg fik klager over min kat, og konsekvensen ville være at den skulle være indenfor resten af sit liv, og kun komme ud i snor, så ville jeg stærkt overveje ,at forære ham til en familie på landet, hvor den kan komme ud hver dag.
Hilsen Marianne
jan 2007
Og lader du et så ungt barn rende ude uden opsyn på en vej, ja så er der da et eller andet galt.
og satme om jeg gad sidde og vente med en spand vand, foran min havedam, for at sikre mig at mine fisk stadig levede dagen efter..
okt 2006
Hvis alle nu ville tage sig i nakken, og få styr på alle de fritløbende katte, så ville der ikke være problemer med nedkørte katte, mishandlede katte, skambidte katte, færdselsuheld på grund af katte og især alle de uønskede killinger.
Naboskabet ville bevares og katten ville få en bedre status i det ganske land, fordi man ikke er tvunget til at "nyde" naboens eller genboens kat uanset hvad.
maj 2004
Ja vi har et ansvar for katte, men det ansvar gælder bestemt også i forhold til hvordan katten trives bedst, i den tid den er i live.
Hilsen Marianne
maj 2004
Jeg troede ikke at man kan ikke styre en kat!
okt 2006
De katte der er vokset op indendøre, er ikke vant til udendørslivet, så de aner ikke hvad de går glip af, og når de ikke aner hvad de går glip af, så savner de det altså ikke.
det er en menneskeskabt følelse af, at katten har sin natur (misforstået godhed)...
okt 2006
maj 2004
Jeg ville se mig selv som dyremishandler, hvis jeg havde min kat inde.
Hvad i vælger det er op til jer selv, men jeg ville ikke kunne se mig selv i øjnene.
Men så skulle jeg måske slet ikke have kat? he he den tanker er jo absurd, "jeg skal ikke have kat fordi det er synd for den at den må løbe ud og ind som det passer den".
Fuldstændig lige så absurd som, at jeg ikke må have hest, fordi den vrinsker på folden og hovene larmer på asfalten, når jeg rider forbi en have.
Eller at køer ikke må gå på marken, fordi det tiltrækker fluer i de omkring liggende haver.
Jeg kan godt forstå at det er meget irreterende, hvis der kommer en fremmed kat ind i haven og spiser alle guldfiskene i haven, men så må man jo gøre noget ved det konkrete problem, nemlig at kontakte ejeren af katten og bede dem om at tage affære, og fortælle, hvad konsekvensen er. Så har katteejeren mulighed for at foræger katten væk til nogle andre, eller at holde den inde, men der er sørme langt fra den løsning til løsningen med at ingen katte må løbe frit.
Hilsen Marianne
maj 2004
"Så ja, hunden har et fat job med at jagte fremmede katte ud af haven..... Ikke noget vi har lært ham, det gjorde vores "gamle" kat, og hvad han vil gøre hvis han får fat i en kat ????? Tjaaaaaa, det ved jeg ikke... Og et eller andet sted er jeg også ret ligeglad med det...."
jan 2007
Hvordan skal man bare lige kunne kontakte kattens ejer? der står jo ikke navn på..
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 176
Er SÅ træt af naboens kat der skider i min have, kradser på vinduerne udenfor, stresser mine katte som sidder indenfor og ikke forstår hvad katten udenfor laver eller at folk lader deres katte komme ud uden at holde øje med hvornår den vil ind, så der ligger kattelort i opgangen og kattene render og miaver..
Mine katte kommer ud i snor, og har ikke på et tidspunkt, miavet fordi de ikke må komme ud..
maj 2004
Og det var det, hele denne tråd startede med at beskylde mig for at være!!!
maj 2004
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Bare endnu et eksempel på det groteske i den der opfattelse af hvad der er vores kæledyrs "natur"..
okt 2006
Igen husdyrets natur - og dog er det kun katten det er synd for, hvis den skal holdes inde??
apr 2006
okt 2006
jul 2006
Mine naboers katte render også i min have, jeg har ikke sagt noget, men hold da fast, hvor det "piner" mig og et eller andet sted, kan det jo godt være, at min nabo har den fejlagtige oplevelse, at jeg faktisk synes, at det er rart.
Lad mig fastslå, at det ikke er tilfældet. Jeg elsker katte, men i min have, gider jeg ikke at se andres katte, hvor ville jeg ønske, at alle I med fritl'øbende katte ville tænke på, hvor træls og ulækkert det er, at jeres katte besørger i andre folks haver, sandkasser etc. Så, nej, ingen nabolagsmaskot hos mig, men op til flere uønskede besøgende i haven... :-((((((((((((((
jul 2006
maj 2004
Jeg ser ikke nogen steder, at jer der holder jeres katte inde, bliver kaldt for dyremishandlere. Jeg siger bare at jeg ikke vil have en indekat, ligesom jeg ikke vil have en bokshest, som ikke kommer på fold. Men I er da ingen sted blevet kaldt for dyremishandlere.
Det er for pokker da os, som tillader os at lukker katten ud, som er de onde... i hvert fald ifl. trådstarter og det er det, jeg synes er lige grove nok!
I kan kalde mig en ubetænksom nabo, ok med mig, men dyremishandler det bryder jeg mig ikke om at blive kaldt.
Min mening er at alle os, som holder af dyr, vi passer dem, så godt vi kan, uanset om vi gør det på den ene eller anden måde, men vi er ikke dyremishandlere.
Hilsen Marianne
maj 2004
Pernille: så sig det dog til din nabo...
okt 2006
Øhhhh - er du fuldstændig ligeglad med, at du kan være med til at forpeste din nabo??
Det det ligegyldigt hvad andre mener, så længe du slipper for besværet hjemme??
Hvad nu hvis man ikke lige ved hvem der ejer katten? det behøver jo ikke nødvendigvis være en nabo.. ??
maj 2004
Snakken om den dårlige nabo er første startet langt inde i tråden.
Det jeg blev sur over, det er at jeg åbenbart i nogles øjne er en voldsom dyremishandler.
Jeg føler mig heller ikke truffet over at være en dyrmishandler, men jeg ser det som værende ude af propotioner at kalde een som lader sin kat løbe frit, være dyremishandler.
mar 2007
Alle os med udekatte kunne lige så godt kalde jer for dyremishandlere men det gør vi eller jeg selvf ikke, for i passer jeres kat som i finder bedst og har det bedst med.
Tro mig jeg har prøvet at ha misling som indekat men han flipper fuldstændig ud og spurter rundt og blir helt forstyrret oven i hovedet det er da mere mishandling end at lukke ham ud.
Det stresser ham at være inde kat, og min dyrlæge siger også, at han umuligt kan være indekat for så blir han ondskabsfuld.
I har ret til jeres mening og ja måske er jeg en dårlig nabo men jeg er ingen dyreplager.
Vi alle gør hvad vi finder bedst for vores katte og længere er den ikke, der er ingen grund til, at svine hinanden og beskylde hinanden for ting. Lad os dog alle være voksne mennesker og respektere, at alle folk passer deres katte på hver sin måde!
maj 2004
Hvis man ikke kan komme til katten, så er der en overvejende sandsynlighed for at det er en vildkat og så er der jo ikke nogen ejer at klage til, men så kan man få sat fælder op og på den måde fjerne problemet.
Hilsen Marianne
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 3 Emner: 15 Svar: 62
maj 2004
mar 2007
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 15
Holder dog min inde om natten..
jan 2007
maj 2004
he he mener du så også at det ikke er dem der bliver generet af fx. indbrudstyge eller dem der ser en spristbillist sætte sig ind i bilen, at det ikke er dem der skal ringe til politiet, det er jo ikke dem der bryder loven.
Ej nu må du da holde op, hvis man bliver generet af en kat, kan man sige det til ejerne i første omgang, hvis det ikke hjælper kan man henvende sig til politiet, ligesom enhver anden som ser en forbrydelse ville gøre....
Det er jo netop fru Olsen som har et problem, der et ikke katten eller katteejeren, i hvert fald ikke før fru Olsen handler på ulovlighederne.
okt 2006
I snakker om respekt, men kig lige til højre og venstre og se hvad jeres fritløbende katte laver. Først derefter kan I være med til at debattere respekt
I vil skide loven en hatfuld, og fred være med det, men I med fritløbende katte brokker jer aller højest, hvis man ikke lige klapper jer på skulderen og siger "hvor er det synd for dig, at din kat er rendt væk".
I med fritløbende katte går jo amok, hvis en hund har bidt en kat ihjel - se selv de svar Troldemor har fået til hendes hund - tænk hvis han bed en kat ihjel..
Ville I forlange ham aflivet, hvis han bed jeres kat ihjel????
I forlanger respekt og forståelse for jeres valg, men I respekterer ikke jeres nabo - så hellere være en dårlig nabo...
Moral er godt - dobbelt moral er dobbelt så godt.
Tænk lige over det en gang...
okt 2006
eller Hr. Jensen har lige lidt rottegift.
Eller mikkel - den lille S**** af en rod - binder lige lidt fyrværkeri på katten, for det ser sq da sjovt ud.
NEJ det er IKKE andres problem. Det er og bliver ejerens og kattens problem - aldrig andres
jan 2007
GUD hvor er jeg træt af jeres dårlige argumenter..
Det er ALDRIG fru jensens opgave at indfange en kat og søge på nettet for at finde ejeren, bare for at bede ham/hende om at overholde loven.. Undskyld mig, men så meget hjerne burde ejeren selv have.
jan 2006
Kan alle I fremmed/fritløbende kattehadere ikke bare skramme dem væk fra jeres egne have, så stopper de vel af sig selv.. Og så når der kommer en ny til, kan i starte forfra. GG.
Hvis der kommer en fremmed katte ind på min grund og generer min egne kat, så sender jeg min rottweiler ud til dem - Hun elsker nemlig katte, men det ved de fremmed katte jo ikke, og så snart de ser hende, er de over alle plankeværk
En af mine naboer var rigtig træt af, at min kat sad oven på taget af han fint poleret bil - det kommenterede han selvfølgelig. Jeg gav ham en lille vandpistol, og spurgte om han ikk ville sprøjde efter hende, når han så det. Og det er ikke længere et problem..
Selvfølgelig synes jeg det er noget svineri, hvis folk bare lader deres katte rende frit og samtidigt er ligeglade med deres ve og vel.
Alt det med bøder osv. INGEN KOMMENTAR
maj 2004
Flere gang har i hvert fald jeg skrevet at jeg godt er klar over de ricici der er ved at min kat løber frit. Jeg er helt på det rene med , hvad der kan ske. Det er et valg jeg har taget.
Men jeg har åbenbart ikke lov til at være ked af det hvis den døde? bare fordi jeg har givet katten det liv, som jeg mener er et ordenligt katteliv
Må jeg så heller ikke være ked af det, hvis min hest brækker et ben på folden?
Det med Tralletrod og hendes hund, ja der undrede jeg mig bare over at hun skrev at hun var en stor dyrelesker på sin profil, jeg fik et kort øjeblik indtryk af at hun kun holdt af sine egne dyr. Hun skrev en provokation og det ved du, sikkert godt. Hvis man er ligeglad med om ens hund slår en kat ihjel, så tror jeg ikke på at man kommer på dette forum.
Jeg vil på ingen måde lade andre end mig selv tage ansvar for, hvis der sker min kat noget, om det bliver kørt over eller spist af en hun eller går i en kattefælde!
maj 2004
Det er mit ansvar og jeg påtager mig det gerne(men derfor kan jeg da godt være ked af det), i den forstand, at det vil være min skyld hvis den skal lade livet for en person som ikke gider at fortælle ejeren af katten, at de har et problem med at den render og skider i deres have.
Hvis i ikke gider, at henvende jer til ejer, så er det jo kun jeres problem, ejeren har ikke noget problem,... hun/han aner jo ikke at der er nogle som har et problem, med katten. Det ER jo ikke alle der har problemer med at der er en fremmed kat i deres have....
jan 2006
Det kan aldrig blive kattens skyld, at den tager mod sin ejers tilbud om et rigtigt katte liv som fritløbende..
jul 2006
Hvorfor skulle jeg bruge tid på at sige noget til min nabo, som burde være åbenlyst for enhver. Hvem har lyst til at andres katte besørger i deres have...?
Til gengæld bor vi ud til en ret trafikeret vej, det kan være den kan afhjælpe mig med problemet....
maj 2004
okt 2006
Jeg siger bare, at det på ingen måde kan være andres problem, at du vælger at skide på loven. Det kan kun være dit problem - lige såvel som det kun kan være dit problem, hvis din kat bliver mishandlet.
Aldrig mit eller min nabos problem.
Sara J - <b> Kan alle I fremmed/fritløbende kattehadere ikke bare skramme dem væk fra jeres egne have, så stopper de vel af sig selv.. Og så når der kommer en ny til, kan i starte forfra. GG. </b>
Jo det kunne vi da sagtens, en hvorfor i alverden skulle vi sørge for det? Hvorfor skal jeg have ansvaret for en fremmed kat? Jeg sørger for at mine katte er sunde og raske. Jeg sørger for at mine katte bliver vaccineret og tilset af dyrlæge - jeg kan sq da ikke vide mig sikker på, at den fremmmede kat er syg, eller om den bærer på et eller andet smitsomt, så jeg skal koste rigtig mange penge ved dr. dyr - bare fordi andre ikke gider tage ansvaret hjemme hos sig selv??
Det handler om respekt for hinanden, respekt for kattens liv og respekt for loven...
Ikke alle synes en kat er dejlig - og mske især fordi mange er PÅTVUNGET en kat i haven.. Det kan da ikke være rimeligt.
jan 2006
okt 2006
Gider ikke læse hele diskussionen igennem, så må spørge - Er der en der har skrevet, at hun er ligeglad med hendes hund slår en fremmed kat ihjel.. SYGT..!
---------
Er det ikke lige så meget hundens natur at bide en kat, som det er kattens natur at løbe frit?? hvor sygt er det så lige???
maj 2004
Nu er der jo rigtig mange som, her på min vej ville være meget meget undrende, hvis Basse ikke måtte komme ud mere. De ville helt bestemt synes jeg er en ond kattemor. De har jo kendt ham i 5 år
Det kunne godt være at der sidder en enkelt som er irreteret over katten, men så ville jeg da synes det var rat at de fortalte mig det, så jeg kunne gøre noget ved det, ellers gør jeg jo ikke noget og naboen kan så gå der og bande og svovle over noget som ingen gør noget ved.
Hilsen Marianne
jul 2006
Ja, giv du bare mig ansvaret for, at andre lukker deres katte ud tæt på en trafikeret vej, hvis det kan gøre dig glad.
okt 2006
jul 2006
okt 2006
Hvis ja - så kan folk kontakte dig, men hvis den ikke har, og din kat render i nabokvarteret (ikke hos naboen) hvor ingen lige ved hvor den hører til, hvordan vil du så have at de skal kontakte dig???
jul 2006
jan 2006
Fritløbende katte kan lige såvel som katte i fangeskab, være sunde og raske..
jan 2007
Aldrig mit eller min nabos problem."
Fuldstændig helt og aldeles ENIG:
mar 2007
okt 2006
Så har hundene noget at lege med *FNIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS*
jan 2007
okt 2006
maj 2004
I skal gøre noget ved det, fordi det er jer som har et problem, forstå det dog... man ved jo ikke at der er et problem, hvis man ikke bliver gjort opmærksom på det. Ja det er ulovligt, men hvis man ikke har et problem med ikke at overholde loven, så har man jo reeelt ikke et problem.
Lad mig give et eksempel:
Jeg køre konsekvent 20 km mere i timen end jeg må, jeg har det fint med det, hastigheden passer lige til mit temperament. Jeg er så ude og køre med min mor, hun er nervøs ved at jeg kører for hurtigt, dermed har hun et problem. Hvis hun ikke siger det højt, så bliver det ved med kun at være hendes problem, men i det øjeblik hun fortælle mig, at hun bliver bange når jeg køre for hurtigt, så bliver det mit problem, det bliver min opgave at holde farthastigheden så min mor ikke bliver bange.
Dette var kun et eksembel, jeg overholder farthastighederne, bare så der ikke er nogle som fare i flæsket over dette!
Hilsen Marianne
jan 2006
Sine Gry - Vi nok mange der vil sk... på loven..
Jeg vil ihvertfald foresat lukke min kat ud, hver morgen.
okt 2006
Din mor er nervøs - ergo må du køre roddent i forhold til det hun bryder sig m. Kan du ikke se det, er det dig der har et roblem - og det problem hedder respekt for andre.
Det er forresten også dig der får bøden - ikke mig eller din mor...
jan 2007
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 35 Svar: 167
Synes folk skulle slappe lidt af nu..
Hvorfor er det at dette emne kommer op inu engang. Der er jo ingen der bliver enige om det.
Skal vi ikke bare sige at det er katteejerens ansvar at holde styr på deres dyr. Så må det jo være op til hver enklte at sikre ens kat bedst muligt.
Tror ikke der er nogen der lukker deres kat ud for at være ond ved den, og omvendt, tror jeg heller ikke at dem der holder dem inde er ude på at være ond ved dem.
Vi har alle forskellige måder at holde kat på og det skal vi respekterte
okt 2006
Jeg vil egentligt godt fortælle en klam historie. Jeg var ude at gå en tur sammen med min søster og bror en dag (det er en del år siden nu).
På denne gåtur så vi en kasse, med noget underligt pelsagtigt stikke ud. vi kiggede i den og så brækkede jeg mig.
I den kasse lå en død kat, der var flået fra hoved til hale. Dens små killinger var også flået og pelsen var smidt oven på dem.
Er det mit problem? NEJ GU ER DET EJ MIT PROBLEM - og så alligevel, for jeg blev edermaeme dårlig over synet, og jeg sov skidt over det i flere dage.
jan 2006
maj 2004
Og ja ramler jeg ind i en anden bilist, mens jeg køre for hurtigt, så har jeg også fået et problem, men det har jeg altså ikke haft i al den tid det er gået godt.
Det er stadig et eksempel og kun for at belyse, at så længe der ikke er nogle som fortæller mig at de bliver generet af min kat, så har jeg ikke et problem.
Derfor vil det da være en god ide at fortælle katteejeren at i har et problem med at deres kat render og skider i deres have.
Hilsen Marianne
jan 2006
Jeg vil dertil dog kommentere, at jeg synes det er vigtigt at fritløbende hankatte er kastreret, så vi ikke får flere vildkatte end vi har i forvejen..
jul 2006
Det har jeg ikke tænkt mig at gøre. Jeg tænker, at mine naboer er ligegyldige fjolser, som er fuldstændigt ligeglade med andre og deres private ejendom og i øvrigt lader deres kat rende frit ud til en trafikeret vej. Jeg vil lukke hullerne i min hæk og så må andre gerne overtage mine "maskotter"...
okt 2006
Nej det er dit ansvar og dit problem - længere er den ikke. Det siger loven og har du bare en smule respekt for andre, så tvinger du dem ikke til at skulle sige det til dig.
jan 2006
okt 2006
Enig i at katte skal være kastreret - fuldstændig enig
maj 2004
Pernille: det er ok med mig, men det er dog et meget voldsomt postulat, at vi er nogle liegyldige fjolser, som er ligeglade med andre og deres private ejendom, det siger faktisk mere om dig, end det siger om mig...
Jeg ville ikke være ligeglad hvis der kom en og klagede over Basse.
Hilsen Marianne
maj 2004
Hilsen Marianne
jan 2006
maj 2004
Hvorfor er det så svært?
Hvis jeg så en som ville gøre en ulovlighed, som jeg ikke kunne acceptere, så ville jeg da sige det til vedkommende.
Hilsen Marianne
jul 2006
Hvis mit indlæg siger noget om mig, må det være, at jeg aldrig kunne finde på at byde mine naboer den opførsel.
okt 2006
ligegyldige fjolser, som er fuldstændigt ligeglade med andre og deres private ejendom og i øvrigt lader deres kat rende frit ud til en trafikeret vej.
Hvad er det præcis i denne sætning, der gør dig til et bedre menneske, med respekt for andres ting??
maj 2004
Jeg ville nok vælge en familie, som bor på landet uden nogle naboer, og dem er der rigtig mange af her, forøvrigt, så kander jeg ikke en eneste gård, hvor der ikke er fritløbende katte....
maj 2004
DErfor har jeg også en forventning om at de kommer og siger det til mig, hvis han er til gene.
Det mindste man kan gøre er da at fortælle vedkommende om problemet, som skrevet flere gange før, så ved ejerne jo ikke at der er et problem, før det bliver sagt. Hvis man ikke tør stå ansigt til ansigt med katteejeren, kan man jo skrive et anonymt brev.
Som jeg har skrevet før, så ville folk her på vejen virkelig synes jeg er en ond ond kattemor, hvis jeg ikke lader Basse være fritløbende, så hvorfor skulle jeg dog stoppe med det?
Jeg er faktisk 200% sikker på at vores genbo ville komme og spørge om de ikke må købe ham, så han kan få lov til at løbe løs igen. De er i forvejen ulykkelige over at vi skal flytte om 3 uger.
Hilsen Marianne
jan 2006
Jeg er godt nok glad for jeg har sådan nogle venlige naboer, der både er tolerante og kan tale med hinanden, selv om man evt. har et problem..
maj 2004
okt 2006
Om man er bange for at atå ansigt til ansigt kan være lige gyldigt. Du kan bare ikke forvente at man kommer til dig, hvis man har et problem med din kat - og sulle man endelig gære det, så er det fordi din kat har lavet så meget ballade, at din nabo er blevet virkeligt træt af din kat.
Det er da ikke fair overfor din nabo???
maj 2004
Hilsen Marianne
maj 2004
Hilsen Marianne
okt 2006
okt 2006
dette sker gang på gang..
hvor tålmodig tror du han er efter et stykke tid??
okt 2006
Eller han tilkalder falck og beder dem fjerne din kat - for din regning vel at mærke.
Hvor mange gange har du råd til det?
apr 2006
Vi kan aldrig blive enige, sådan er det bare......
maj 2004
Jeg siger jo netop at man skal sige det med det samme, der er noget der irretere een og jeg siger også at hvis jeg får en klage, så vil jeg tage konsekvensen af det....
Hilsen Marianne
jul 2006
Hvis en kat køres ihjel og det kunne undgås ved at ejeren havde en løbegård, så er min holdning klar: Ja, det er dyremishandling.
jan 2006
Og nej - har kun rejst mig engang siden jeg loggede på, Og det var for at lukke min kat ud i det fri - hun elsker at ligge ude på fliserne, slikke sol og lytte til fuglesang..
maj 2004
Men meget ærgeligt at Hr. Jensen ikke har fortalt mig om problemet noget før, så Falch ikke behøvede komme og hente katten.
Troede at jeg havde gjort det klart mange mange gange, at jeg går ind for et godt naboskab, derfor ville Hr Jensen vide at det var min kat og at han skulle henvende sig, hvis han får problemer med dem.
Jeg forstår simpelthen ikke at i ikke læser hvad jeg skriver,... jeg har et problem nu, i viste ikke at jeg har et problem med at jeg er træt af at genfortælle mig selv, men nu ved i det og nu er det så jeres opgave at læse hvad jeg skriver.
Hilsen Marianne
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 759
Det er et utroligt følsomt emne dette her..
Nu kommer jeg fra landet med heste, grise, kør og får osv.. Som lille synes jeg det var super hyggeligt med dyrebørn.. hundevalpe og kattekillinger... Jeg kunne dog aldrig forstå hvor de blev af når de blev store... men det var nok også bedst den gang ikke at vide det.. her var det okej at alle mulig fremmede katte kom... det synes jeg ikke nu da jeg er blevet voksen og fornuftig..;-)
men om katte har ret til at være ude eller inde, i løbe gård eller ej.. bestemmer katten vel ikke selv.
Men alle de "vildkatte" der render rundt ude i naturen har sgu da engang været tam katte... dvs det er VORES egen skyld at der er så stor fokus på om katte må rende frit eller ej.
Det er da også VORES skyld at der er så mange uønsket killinger.. og det er da også VORES skyld at naboens sandkasse er fyldt med katte lort osv..
Det kan da aldrig være en kats skyld at VI mennesker er nogle uansvarlige bæster der er pisse lige glade med vores dyr..
Ja undskyld mig og undskyld mit sprog.. men bliver bare så harm over at det altid er hunde og kattene der får skylden.. Og grunden til jeg siger det er VORES skyld.. er fordi så taler jeg om os MENNESKER og planter ikke skylden på nogen bestemt.. andet end os selv..
Vågn op for guds skyld.. Kattene er jo bare som vi mennesker gør dem til.. er de uønsket fordi de tisser på gulvet... tja hvad sker der så.. ud med dem..
men tilbage til det oprendelige emne:
det har vidst taget en dregning, så ved slet ikke hvad det handler om...
men NEJ jeg synes ikke katte må rende frit.. en indhegnet have eller andet helt fint.. der kan den drøne rundt uden at blive bidt, kørt over, blive syg, komme hjem med uønsket killinger.. tja.. den kan leve i fred for alle fare og naboen slipper for at få lort i sin snadkasse,,
Mange problemer vil blive løst hvis VI tænker os om
jan 2006
Ville aldrig anskaffe mig kat, hvis jeg ikke havde mulighed for at lukke den ud..
okt 2006
Nogle mennesker kan bare ikke konfrontere andre med noget - det kan vre på grund af generthed eller gangbesvær, emn det kan da kun være dig der har det problem ....
Det kan kun være dig der må betale afhentningen af en kat - om så det er 20 gang den skal hentes.. Men måske det ville være et vink med en vognstang..???
mar 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 30 Svar: 393
Da jeg flyttede ind hvor jeg bor nu, havde jeg én kat.
Den var fritløber, med alt hvad det indebar af skræk og angst, for før boede vi tæt på en meget traffikeret vej.
Da vi flyttede ind her, var jeg rundt og spørge ALLE naboer om det kunne være et problem med min kat, for så måtte jeg jo aflive ham, hvis han var. (han var da mindst 10 år, og er født som vildkat. Vi har forsøgt at holde ham som indekat, men det gik ikke)
Alle naboer var helt indforstået. (her er også kun 25 huse)
Ret hurtigt fik min kat stor ros af alle naboer, da han tog rotter, og denne by har været ved at blive oversvømmet af rotter, på trods af mange forsøg på at komme dem til livs.
Jeg har i de 3 år vi har boet her, fået 14 katte mere.
Alle sammen nogen der ellers ikke ville ahve fået en chance andre steder.
Jeg har hver gang spurgt naboerne, og de har sagt at de bare synes det var godt hvis der kom flere katte.
En del af de katte jeg har, har været udsat for rigtig grim mishandling af deres tidligere ejere.
Nu er de åbenbart havnet i kløerne på endnu en mishandler, for jag lader dem altså rende frit.
Jeg bor i en by, med én gade, så de biler der kommer her, kører alligevel aldrig hurtigere end at de kan bremse for alt. (der er i over 30 år ikke kørt så meget som en frø over i denne by).
Hvis ikke mine katte kunne være fritløbere, havde jeg ikke magtet at have så mange, så var en del af dem endt med at blive aflivet. Havde det været bedre?
Jeg tror at mange glemmer at fordi de bor hvor det ikke ville være smart at lade katte løbe frit, så er vi jo stadig nogen der bor så det kan lade sig gøre.
det sårer mig dybt at blive udnævnt til kattemishandler, af nogle, når nu jeg er ret overbevist om at jeg rent faktisk gør en forskel for enkelte katte.
Jeg må da gøre noget rigtigt, når nu kattens værn forærer mig katte, der ellers skulle have været aflivet, da de ikke kan formidles videre på grund af deres tidligere skæbne.
Hvorfor er det at der i katteverdenen er så lidt respekt for hinanden?
Hvis vi så gerne vil bruge kræfter på at forbedre kattenes vilkår, skulle vi så ikke gøre noget mere aktivt for at få styr på alle de vildkatte der ikke har en ejer?
Er det ikke bedre at bruge krudt på at hjælpe på internater, eller samle ind så vi kan få penge nok til at kastrere vildkatte eller aflive dem?
Jeg synes det er synd for katte der ikke kommer ud. Men det er jo fordi jeg dømmer efter mine egne, jeg kan jo ikke vide om indekattene har det ligeså godt, eller måske bedre.
Så lad være med at fordøm mig, for min måde at holde kat, jeg fordømmer nemlig heller ikke jeres. (medmindre i slukker cigaretter på dem, ligesom nogen engang har gjort på min Thorleif)
Hilsen Dorte og de 15 fritløbere.
apr 2006
Hvor har du ret!!!!!
Lad os dog bruge krudtet på at gøre noget ved vildkattene, og støtte internaterne.
apr 2006
apr 2006
jan 2006
mar 2007
Jeg havde nok stadig haft en del katte, emn jeg havde ikke kunnet redde så mange.
Men som i skriver det, så er der jo ingen der siger at dem med neutraliserede katte er bedre end andre.
I får det jo til at lyde som om at man er mishandler af værste skuffe, hvis man har fritløbere.
Jeg ved da godt at nogen er det, og er ret ligeglade, men vi er altså stadig nogen der er meget ansvarlige, selvom vi har frit løbere.
Det jeg efterlyuser, er simpelthen noget forståelse for hinanden, uanset om katte løber frit eller ej.
Du har måske aldrig mødt indekatte-ejere, der ikke burde have haft kat?
Det har jeg.
Når man holder kat (eller dyr i det hele taget), skal man det gøre det så det er bedst for dyret.
Jeg kender skam indekatte, som har lorteliv, og jeg kender indekatte der har supergode liv.
Jeg kender udekatte der har det super, og udekatte, der har det skidt.
Det jeg vil ind på er, hvorfor skyder begge lejre så hårdt efter hinanden?
jeg tror da de fleste af dem der har svaret i denne tråd er ansvarlige katte-ejere, hvorfor så ikke bare blive enige om at være uenige.
Og så bruge alt det her dejlige krudt på at gøre en indsats hvor den er mere behøvet?
Og lige helt uden for tur.
Det er aldeles ikke en hunds natur at dræbe en kat for sjov. En mæt og velstimuleret hund, ville aldrig gøre et andet dyr noget.
Hilsen Dorte der stadig har fritløber katte, men som accepterer at andre gør det anderledes.
jul 2006
Herudover forstår jeg simpelthen ikke, at man er indstillet på denne gambling med sin kats liv og det kommer jeg aldrig til at forstå. Det skyldes ikke manglende respekt, men mine moralske og etiske overvejelser i den retning.
Hilsen Pernille med 5 indekatte som pænt bruger deres bakke...
mar 2007
Hørt Anne, du sagde det så enkelt og fint, og jeg giver dig fuldstændig ret.
Hilsen Dorte og de 15 nusse-misser. (måske snart 17)
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 759
jul 2006
jul 2006
Det er dit valg, det er så sandt, men det er din kat som betaler prisen, hvis konsekvensen af dit valg indtræffer.
mar 2007
jul 2006
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 270
tænker i slet ikke på andre end jer selv.
og alleos7 dorte H:
hvad hvis der er nye der flytter til din by som ikke vil have 14 katte rende i sin have hvad så?? betaler du for at lukke personens have fuldstændig ind?
eller.
feb 2007
jul 2007
Hvorfor ikke overholde den lov der er? Hvorfor ikke have respekt for andre mennesker. JA, I siger vi også skal respektere jer, men hvorfor respekterer I ikke, at vi vil have vores haver, biler, sandkasser i fred???
Hvorfor synes I lige I kan tillade jer at lade jeres kat rende frit, som om den ejede det hele og havde hele verden som baghave? Hvad fanden bilder I jer ind?
Ja, undskyld mig, men det pisser mig sgu af at folk er så egiostiske og så snæversynede. Vi lever i dagens Danmark 2008, det er IKKE kattens natur at leve udenfor. HVORFOR risikere at jeres kat bliver kørt ned, hængt, sparket, mishandlet.. Dét kan I som ejere ikke rende fra - for det er fandme jeres ansvar, om I vil indse det eller ej.
feb 2007
jan 2007
Men at gøre dét ER respektløst, så jeg forstår ikke hvorfor i søger respekt for det.
jul 2007
Jeg kører heller ikke 110, der hvor jeg må kører 80 ?
jan 2007
Ellers kan jeg garantere dig for at katten kommer hvor det passer den og gør hvad den vil.
Den forstår ikke bedre.
feb 2007
det skulle man sku tro
jul 2007
Ja det var kattens natur for flere år siden - som sagt så lever vi altså i år 2008 nu og der er sket mange ændringer siden. En kat har det bedre af at leve et godt liv indendørs, med aktiviering evt. løbegård m.m. End at rende frit ude og risikere at blive sparket til eller mishandlet på en anden måde. Hvordan kan du vide dig sikker på at en i nærheden ikke har lagt rottegift ud? Det kan en kat altså også dø af.
Fatter virkelig ikke i tager chancen.
dec 2004
Hvorfor er det lige, at vi med indekatte gang på gang hører/læser dette " jeg betragter det som dyremishandling hvis mine katte ikke får lov at gå frit"...........og ikke må føle os trådt på?
Der SIGES/SKRIVES uden omsvøb, at VI rent faktisk er dyremishandlere.
Jeg har een gang for alle gjort mine naboer OBS på, at mødes jeg deres katte i min have, på min bil, siddende på mine kattes løbegård osv, ja så bliver de indfanget og afleveret på dyrehospitalet,som også er kattens værn. Det koster dem så penge at få udleveret deres kræ.
Det fik nogen på andre tanker.
Men selvfølgelig, jeg kan jo bare gøre som dem med fritløbende katte vil have jeg skal gøre.
Jeg kan bare samle kattelort op fra mine blomsterbede.
Vaske min bil 5 gange i ugen, fordi kattene gerne vil ligge på den varme motorhjelm.
Holde mine katte væk fra deres løbegårde, så de ikke bliver smittet med alverdens sygdomme.
Kastrere mine hankatte, så de løse fertile hankatte, kan synge for mine hunkatte i fred.
skal jeg blive ved?
Jeg synes da I skal lade jeres katte løbe frit...........men så lad vær at hyle over at de er væk eller kørt ned.....I har taget valget for jeres kat, længere er den ikke.
MVH
En dyrplager
mar 2007
Vi bliver jo aldrig enige.
Men ved du hvad, jeg respekterer dig og din måde at holde kat på. (jeg er faktisk ikke et øjeblik i tvivl om at dine katte har det rigtigt godt).
Kunne du så ikke respektere mig, selvom jeg gør det anderledes end dig.
Vi er jo på mange andre punkter ret enige, så hvorfor køre denne "skyttegravs-krig" mod hinanden.
Lad os vende kræfterne imod dem der mishandler deres katte, ved at slå eller sulte, eller bare generelt ikke opfylder kattenes behov.
ps: Og inegen er vel i tvivl om at hvis man har fritløbere, så SKAL de bare være vaccineret, øremærket og neutraliserede.
Hilsen Dorte, der fuldt ud respekterer andres måde at gøre tingene på, og bare gerne ville have den samme respekt tilbage.
apr 2007
Hold kæft hvor var jeg sur!!!!
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Svar: 157
Enig, men jeg undrer mig også tit over, at når folk hører, at vores katte ikke kommer ud, så er deres kommentar oftest:"Men de er jo også dyre!"
Ja undskyld, OG?! I mit hjerte er vores huskatte-hittemisling nøjagtig lige så dyr som vores racekatte, og når jeg fortæller dem, at vores katte ikke skal ud og lege med bilerne, slås med de fritløbende katte, skide i naboens børns sandkasse eller ligge på deres bil, så bliver de tavse. Oftest brokker de sig selv over naboernes kat, når snakken falder på kat, men at forestille sig, at tingene kan gøres anderledes, end de har været de sidste 2000 år, det gør de ikke!
Jeg har fuld forståelse for, at folk kan hade katte, og jeg tager ansvaret for mine ved at holde dem hos mig selv. Det er jo ikke mine naboer der har valgt at have katte - det er mig! Og forhåbentlig blive kattes status højere med tiden, men der er vist lang vej igen med de holdninger der ses her....
dec 2004
Christina B....jep den har jeg også hørt.......altså den med " ja men de er jo også dyre".
Jeg plejer at svare: " Dyr er ikke bare dyr, dyr er dyrebare"
dec 2004
Hvad ville du sige til, hvis jeg fortalte dig, at du skulle blive tør bag ørerne, holde mund og høre efter....................skulle jeg bestemme det? Nej vel.
Så LAD VÆRE med at fortælle nogen som helst at et emne er uddebatteret for det ER det ikke før alle har sagt det de har på hjerte og LAD VÆRE med at fortælle mig at jeg skal slappe af.....det skal du ikke blande dig i.
jul 2007
dec 2004
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 8 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 113
Dem som fortæller, at de bor jo langt ud på landet, vil jeg spørge, hvad så, hvordan kommer du, dine gæster eller postbudet til dig? Formentlig med en bil, ikke sand? En kat, som ikke er vant til biler bliver endnu mere overrasket af denne voldsomme mennesketing.
Samtlige argumenter er nok blevet nævnt, men en ting Marianne H., har naboen så bed dig sidde og holde vagt med en vandpistol foran sin nye bil, hele natten??? Og har du så gjort det? Ville du gøre det? Det er nemt nok at aflevere en vandpistol. Hvordan stiller du dig til en fint regning over en nylakeret bil? Jeg tror der holder den gode naboskab op.
Bare et surt opstød, kunne ikke lade være. Ville gerne stemme på starteren af tråden. Du har min stemme.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 15
Darling elsker at komme ud, men går aldrig ud af haven og hun ville have et dårligt liv hvis hun var tvunget til at blive indendørs. Siger ikke at det er dårligt for katte at være inde, men det ville det være for Darling.
En anden ting er at hvis man forbyder katteejere at lukke deres katte ud så siger man samtidig at det er ok at folk mishandler forbipasserende katte, folk kan jo bare lade være med at lukke dem ud. Hvor er det grotesk at sige sådan noget.
Og til det med hvor kattene går på toilet.... Det kan man jo ikke kontrollere 100 procent. Man skal gøre hvad man kan, helt sikkert, men der vil sq kunne opstå fejl.
Synes det er et kæmpe problem at skyde skylden på kattejere der ikke tænker som en selv for at ANDRE mishandler dyr.
Vil sq ikke finde mig i at jeg og andre bliver kaldt for dyremishandlere fordi andre ude i landet ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt.
Hvis man virkelig mener at dyrene ikke skal lukkes ud fordi andre er onde ved dem, så skal alle mennesker også forbydes mod at gå ud og have en bøde hvis de gør det, fordi folk bliver overfaldet. tævet, voldtaget og slået ihjel hver dag.
Og alle de kriminelle i fængslerne og dem der stadig er ude i landet skal bare blive ude på gaderne, frit og rart, for alle os der er normale og opfører os ordenligt, alligevel får en bøde hvis vi går ud.
På den måde lader man sq de kriminelle vinde. Er da for latterligt og absolut ikke gennemtænkt.
Held og lykke med at blive statsminister med en ide som denne.
maj 2007
Nøgleordet her er at holde opsyn med sine dyr, og så vidt muligt beskytte dem for omkringliggende trusler. Og vigtigst af alt - God kommunikation med folk omkring en.
Hvis nogen fra det område jeg bor i kom og fortalte at Darling på nogen måde var til gene for dem, ville jeg enten udstyre dem med en vandpistol så Darling meget hurtigt ville lære at hun ikke skulle være i vedkommenes nærvær eller holde hende inde.
maj 2007
maj 2007
Synes ikke at det er dyremishandling at lukke dem ud ELLER holde dem inde.
Igen så kommer det an på katten - nogle katte vil ikke ud, andre vil ikke lukkes inde
maj 2007
Det er ikke kattens skyld hvis den bider en fugl ihjel. Heller ikke ejerens.
Sådan fungerer naturen bare og sådan er det.
Ja det er sørgeligt hvis katten løber væk, men er enig i at det ikke er noget man kan tillade sig at råbe op om hvis man har lukket katten ud.
JA man skal kontrollere sine dyr - men man afgør sq selv om det gøres bedst ved indhegning, god kommunikation med naboer o.lign. eller ved at hole dyrene inde eller i snor.
Så længe vi passer vores dyr ordenligt og lytter til hinanden så burde der ikke være et problem.
Intet af det ejerne gør i denne debat er dyremishandling.
maj 2007
Hvor mange af jer der råber så højt op om det har ALDRIG gået over for rødt? ALDRIG kørt to km i timen for stærkt? ALDRIG på en enormt lang køretur været nødt til at stige ud af bilen og tisse i grøften fordi der var mere end en time til næste toilet?
Hvor er det hyklerrisk. Helt ærligt.
Ja, selvfølgelig skal man respektere loven og ligeså vigtigt hinanden. Men det gør folk bare ikke. Loven omkring løse dyr kunne være ligegyldig hvis alle bare kunne respektere at nogle af dem man bor i nærheden af ikke vil have at der er løse katte.
Da jeg flyttede ind tjekkede jeg med det samme om folk havde et problem med min kat som fritløber. I vores nyheds/info brev der kommer hver måned fra grundejerforeningen bliver der refereret til mig med tlf.nr. og et billede af Darling så folk kan kende hende, til evt nye beboere og alle andre om at hvis min kat er et problem skal de endelig bare sige til, eller melde det til grundejerforeningen, og så vil problemet blive løst. Også hvis det betyder at Darling fremover skal holdes inde.
Jeg har over 200 naboer. Ingen har melt at Darling er et problem. Der er i løbet af de sidste 2 år kommet over 20 nye naboer til, og de har heller ikke meldt noget.
Jeg har taget ansvar og brugt enorm meget tid på at opdrage min kat til at komme når jeg kalder og desuden til at blive på min grund. Det må sq da være at tage ansvar.
jul 2006
Jeg har med bedste vilje læst dine indlæg, men du overbeviser mig ikke. Jeg har fremmede katte i min have, som jeg til enhver tid gerne vil undvære. Jeg synes ikke, at det er at atge ansvar at lukke sin kat ud på egen hånd, så her er vi bestemt heller ikke enige.
Og en kat som kun går i egen have, jeg kan ikke modbevise det, men medmindre katten er ældgammel. eller meget syg, så er det ret usandsynligt.
Kald mig bare hyklerisk, jeg beder ikke om andet, end det jeg selv byder mine naboer, nemlig at mine katte holder sig væk fra haver og trafik.
jan 2006
Følger: 52 Følgere: 56 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 436
maj 2007
Synes det er helt i orden og forståeligt at du ikke vil have fremmede katte på din grund, og respekterer din holdning fuldt ud.
Også derfor min kat er opdraget til ikke at gå ud fra grunden.
Vil dog tilføje at hun hverken er ældgammel eller syg. Hun er bare godt opdraget. Det kan faktisk godt lade sig gøre at lære katten hvad den må og hvad den ikke må.
Kan godt være du føler det er usandsynligt, er også helt i orden, men sådan er det ikke med Darling i hvert fald.
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
Hvordan kan i genereliserer ALLE katte. IKKE alle katte er ens og nogle har brug for at komme ud hver dag/ andre har ikke. Indse det dog. Det er ligesom mennesker. nogen af os har brug for den daglige løbetur, andre kan sidde på sin flade dag ind og dag ud.....that's life.
Man tager desuden en risiko ved meget her i livet og et er at en kat kan komme til skade på alle mulige måder, ligesom du kan blive kørt over når du går over vejen i morgen. Personligt syns jeg ikke man kan tillade sig at spille hellig bare fordi man har en indekat, som "ihvertfald ikke kommer til skade" eller som godtnok "ikke udsættes for fare".
Jeg kunne aldrig drømme om at holde min kat inde, for ved hvor trist og ustyrlig han bliver når han ikke får sin daglige løbetur. Vil gøre alt for at mine dyr har det godt.
Jeg kan godt se at det er lidt dumt at have udekatte hvis man bor i nærheden af en meget befærdet vej, men herre gud, i et villakvarter hvor der bor mange børnefamilier som elsker dyr, hvad er problemet der??
Får man en klage over at sin kat render gentagne gange i en nabos have, så snakker man da om tingene og må som ejer selvfølgelig finde en løsning.
Jeg syns det er fint med jer der vælger at have jeres katte inde, men i må F*%/#"/ også respekterer os der vælger at have udekatte. Det er jo ikke fordi vi hader katte at vi lader dem rende ude, så havde vi nok valgt et andet dyr.....
apr 2007
Det er for mig pointen i hele denne sag!
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 105 Svar: 309
det er måske billisterne som skulle have en bøde for at ikke kigge ordentligt på vejen ..
løver og tigere er jo heller ikke indenfor - de kan os komme til skade og det kan mennesker også ..
derfor er jeg meget uenig
jun 2007
nov 2007
Følger: 46 Følgere: 43 Katte: 8 Emner: 44 Svar: 1.030
jun 2007
det er min mening..
De er ikk skyld i de dør, det er menneskernes skyld..
jun 2007
lis: Kan vi jo også se ved at jeg IKKE synes det er okay at give katte stød med vilje, om det så er et el hegn eller andet ..
Men vi er jo forskellige .. så Her burde ikke skrives mere om det ..
jun 2007
Jeg lader min kat være ude og du siger at hvis den en mand kører den ned, er det stadig kun min skyld..
okay fint du har den holdning,,
Men så er det også såen her..
vi siger lige du har en søn.. bare et ex.
Hvis han går ude, og en kører ham ned - så er den ikk billistens skyld, men DIN skyld fordi du har givet ham lov til at komme ud..
Hvorfor s´kal ham der kørte så ha en bøde eller i fængsel ..
nov 2007
jun 2007
katte er ikk så dumme som i åbenbart mener,,
min kat nærmer sig ikk biler og veje, da den er bange for dem.
og den har lys i halsbåndet som billister skal lægge mærke til, og hvis de ikk gør burde de få taget kørekortet ..
vi bliver aldrig enige alligevel..
så hvorfor fortsætte ..
jun 2007
Jeg synes ejerne skal give dem lys i halsbåndet ..
Og at billister passer bedre på ..
jun 2007
nov 2007
jun 2007
du synes simpelthen at en lille klokke eller et lille lys er dyreplageri..
men at give katten stød.. det er sku fint ..
latterligt siger jeg bare,,
jun 2007
mange synes katte skal være ude, og mange synes inde..
såen er og blir det bare ..
Min mening er min mening, og jeres meninger er jeres meninger altså ..
hvad er problemet..
jun 2007
jun 2007
Jeg sagde lys gjorde jeg ..
Ja men de får ONDT af stød.. Og JO det gør de, lige meget hvad du siger..
jun 2007
I tror i kan få mig ned med nakken, men nej ..
Jeres meninger er jeg lige glad med altså hehe ..
så længe i tror jeg katte har det super godt ved at at kunne komme ud, så det fint
jun 2007
jun 2007
kan godt være jeg er yngst, men jeg opfører mig som den ældste herinde.. i snakker ikk om jeres katte mere, men i snakker om alt muligt andet..
i er fine mennesker der dør hvis i ikke får ret..
men får i ikke ..
jeg har ikke tid til at skrive her inde mere, sys det er latterligt at andre mennesker ikke må have deres egne meninger for jer !!!..
sådan er det vel Bare ..
Hyg jer, Hejhej
nov 2007
Er man meget mere voksen fordi man har udekatte??... hmmm.. så er jeg sgu glad for jeg ikke er det!!!!!!!!!!!!!!!! Kom Lis og Sine lad os være barnlige sammen.. weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee:o)
jun 2007
hyg jer i børnehaverne .. hejhej
jul 2006
Randi, du lukker dine katte ud. Det er dit valg, men også dit ansvar hvis katten køres ned eller f.eks. mishandles. Ligeledes er det dit ansvar, hvis din kat er til gene for dine naboer og lad mig betro dig, jeg er meget træt af mine naboers katte.
nov 2007
nov 2007
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Den kom springende ud fra en have - ud på vejen - og BANG under min bil..... Og det lyder meget grimt når en kat bumber flere x op i bunden og ned i vejen.
Den kunne have nok så meget lys og lyd i halsbåndet - det ville aldrig have hjulpet den.
Desværre løb kræet væk, såret - det er helt sikkert. Og nu slæber den sig måske hjem, eller ligger og dør en pinefuld død et eller andet sted.
Jeg forbander de skide ejere der bryder loven, og lader deres katte løbe frit, så man kan komme ud for sådanne oplevelser. Jeg har det så dårligt med det!
Stakkels kat.
nov 2007
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 104
Jeg er en af de dyremishandlere som førhen har ladet mine katte rende frit i nabolaget, fik endda sat en rigtig grim kattelem i vores nyindkøbte dør, fordi at kattene skulle kunne passe deres udeliv. Mine ude/indekatte havde - og ja HAVDE den fine egenskab at de kom når jeg fløjtede. Det gjorde de bare ikke en dag. En efter en er 3 af mine huskatte forsvundet, og dette på under 1 år. Jeg elskede bestemt ikke mine dyr mindre fordi jeg lod dem gå ude, og at nogen kan sige den slags er i mine ører til grin.
Nu er jeg så blevet en ny type mishandler, jeg har nemlig låst kattelemmen, og min sidste kat Striber må finde sig i at være indekat. Det har givet en del problemer, og hun er faret imellem benene af hunden en del gange, men er pænt blevet fløjtet ind igen. Vi er så småt igang med projekt løbegård, til Striber og en evt. ny misser, for jeg lader aldrig mere mine katte gå frit.
Men jeg kunne ikke drømme om at svine andre til for at de gør - det er virkelig op til folk selv, og de har ansvaret. Jeg skal også selv betale mine bøder, og har selv måttet skrabe mine katte af vejen, sågar aflive en. dyrekøbte erfaringer som jeg ikke kan ændre - men I skal ikke et sekund betvivle at jeg elskede mine katte.
mennesker er unikke - til dels på grund af deres evne til at danne egne holdninger og meninger. Det synes jeg man bør respektere
Venlig hilsen en dyremishandler*2
okt 2006
Det må vi ikke i dag...
Det er noget der hedder revolution og erkendelse af, at det ikke hjælper en hujende fis at tæske sine børn - som man måtte dengang.
Randi - dine fantastiske idéer om lys i halsbåndet, de holder ikke en meter.
For det første er det ulovligt, at lave en katastrofeopbremsning for en kat, og for det andet er det hamrende farligt. Bilen kan skride voldsomt ud, og føren kan miste livet.
Er det sådan en tilværelse du ønsker?
Folk skal bremse op for alle katte - med fare for sit eget og andres liv??
Nej - den dag du kan tiltale folk på en voksen og sober måde, kan jeg og andre tage dig og dine udtalelser alvorligt.
Lige nu bliver du vurderet som en muggen teenager, der ikke lige har fået din vilje hos moar og far..
jul 2007
apr 2007
nov 2007
okt 2006
Det er af sikkerhedsmæssige årsager, og ikke fordi katten er mindre værd..
jul 2006
Nej, det er der ingen dyr, der har, hvor får du da den fjollede tanke fra?
nov 2007
nov 2007
Udekatte burde forbydes