{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

kastreres vs ikke kastreres {{forumTopicSubject}}

vi har en dejlig main coon, som der kan ses i profilen, han er fra april sidste år. nu snakker vi så om han skal kastreres eller ikke. vi har ikke problemer med hans tempramang, og han går ikke og strinter nogen steder så han lugter ikke. samt han skal forblive en inde kat. så har lidt svært ved at se fordelene ved at lade ham kastrer.

ps. kig da forbi katten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kastreres vs ikke kastreres
  • #1   5. mar 2008 Jeg synes, at det er synd ikke at neutralisere katte, som ikke får mulighed for at parre sig, så jeg ville ikke betænke mig. Drifterne har han, hvis han ikke neutraliseres og det kan på sigt gøre ham meget frustreret. Jo før han neutraliseres, jo bedre.

• #2   5. mar 2008 ja men der er bare noget med, at de er nemmer til at blive overvægtige mm. også er det nok os fordi vi har mindste en kat på at få den kastreret, så man bliver jo altid lidt forsigt

• #3   5. mar 2008 Jeg vil så absolut også anbefale at få katten kastreret. Ingen af de kastrater jeg/vi har haft, har været for tykke. Det gør meget, hvor stor mulighed katten har for at motionere og lege i hjemmet. Du vil absolut gøre ham en tjeneste.

Jeg kan godt forstå, at det har sat jeg spor, at I har mistet en kat i forbindelse med kastration, men det er heldigvis meget meget sjældent det sker.

• #4   5. mar 2008 Jeg har 4 hankastrater, som ikke er overvægtige. Det handler om at give det rigtige mad og at katten kan udfolde sig.

• #5   5. mar 2008 Natascha - jeg kan altså ikke lade være med at kommentere. Hvornår får du dine egne to neutraliseret. Fej lige for egen dør først smiley

• #6   5. mar 2008 Louise E:

Jeg kunne ellers godt tænke mig at høre dine argumenter for at lade dine piger være fertile. Måske kan du overbevise mig om, at jeg tager så evindeligt fejl, når jeg siger, at det er synd at lade katten gå fertil, hvis den ikke skal parre eller parres.

Jeg tillader mig at skrive dette, da alle mine er "ordnet".

• #7   5. mar 2008 jeg kan kun anbefale det, vi har ikke bemærket nogen ændringer ved vores 3,

de hverken overvægtige eller på anden måde ændret fysisk/psykisk

og skal katten ikke bruges til avl, synes jeg det synd den skal gå med de drifter

• #8   5. mar 2008 Vi havde samme "problem" med vores han kat fister, og vi valgte i første omgang ikke at kastrere ham da han slet ikke var et "problem". Men det blev det han blev rigtig ond ved de 3 hunkatte vi har, og han begynte at "humpe" diverse ting og sager. Så han har været under kniven og det er jeg bare glad for vi har fået gjordt. Og han er blevet vores baby kat igen som han altid havde været. Han er også udenlukne indekat. Men viste jeg at det ville blive sådan havde jeg fået det gjordt meget før. så kan kun anbefales smiley

• #9   5. mar 2008 Neutralisering af ikke-avlskatte burde slet ikke diskuteres i 2008 - det burde være en selvfølgelighed.

Jeg kan godt forstå, at Martin er nervøs for at få lagt en kat i narkose, når han har mistet en pga. narkose tidligere, men der kan jo på sigt også være andre årsager til, at katten skal i narkose og så vil du - Martin - forhåbentlig ikke undlade at lade katten komme i narkose bare for at undgå den relativt minimale risiko, der er ved narkose? Du har taget en risiko ved at anskaffe dig en ny kat, nemlig risikoen for at miste.

Samtidig er det dit ansvar at gøre det, der er bedst for katten, både mentalt og fysisk, og for en kat er det ubetinget at blive neutraliseret frem for at blive holdt fertil. Det kan godt være, du ikke synes, hans urin lugter for øjeblikket, men du kan sagtens risikere, at den begynder, ligesom du sagtens kan risikere, at han begynder at strinte inden for - og det er ikke lækkert smiley

Louise - jeg har endnu aldrig haft hunkatte, men jeg fatter ikke din grund til ikke at ville neutralisere dine hunkatte. Det ville svare til, at du selv undlod at beskytte dig mod kønssygdomme, fordi du anså p-piller for at være beskyttelse nok. Nej, de bliver sandsynligvis ikke ufrivilligt gravide, når de går inde - men det ændrer ikke på alle de andre problemer, de kan løbe ind i.......

• #10   6. mar 2008 Alle mine katte gennem tiden har været neutraliserede - både hanner og hunner og ingen af mine katte har været overvægtige, selvom de har mad stående fremme altid.
    Og hvis de har ændret sind, ja, så har det været til det mere kælne.
    Så Martin, jeg kan på det varmeste anbefale katration.

• #11   6. mar 2008 Jeg kan kun give Inge D ret. Hvis en kat skifter sind, når den neutraliseres, så vil det altid blive til det bedre. Mere afbalanceret og kælen. Hvis man oplever noget andet, så vil jeg påstå, at der er noget andet galt med katten.
    Hvis man kunne opdrætte på kastrater, så havde vi ikke andet!

• #12   6. mar 2008 Jeg kan se i denne tråd at både trådstarters katte og Louise E's katte er unge katte, der sandsynligvis ikke er blevet hormonelle.

For hankatte kan der gå op til 2 år inden de bliver rigtigt fertile og begynder at få nykker. De kan begynde at kalde, strinte og blive dybt frustrerede. Og det er ikke alle der stopper med at strinte når de først er begyndt, heller ikke selvom de bliver kastrerede. Synes i det er værd at risikere at få pisset jeres hjem helt i stykker fordi i ikke vil ofre de relativt få kroner på en kastration?

For hunkattene, går det sikkert meget godt med at gå i løb de første mange måneder. Men løbetid på løbetid på løbetid gir med stor sandsynlighed på et tidspunkt en underlivsbetændelse. Og dette kan kræve akut neutralisation, der hos vagtdyrlægen kan koste 3-4 gange en normal neutralisation. P-piller vil også med tiden kunne give underlivsbetændelse, og øger chancen væsentligt for at udvikle kræft osv.
    Hunkatte kan også godt begynde at strinte. Det er ikke sikkert de gør det de første par år. men pludseligt er de så frustrerede og hormonelle at de begynder på det. Og selvom de så neutraliseres er det ikke alle der stopper.

Det er så nemt med unge katte, der knapt er fertile, men pludseligt blir det et helvede for både ejer og kat. I opdræt er det desværre et af de trælse ting, men katte der ikke skal i avl bør ikke udsættes for det. De ender ofte som kastebolde mellem mange ejere fordi de er urenlige og frustrerede.

Mvh Helle, med en 4 årig hunkat, der først lige er begyndt at strinte smiley

• #13   7. mar 2008 For ikke at tale om de hunkatte, der decideret pis*** når de er i løb. Det er et mareridt, og det giver mange opdrættere grå hår i hovedet, når man har fået fat i sådan en linie af gener... Og de samme gener kan naturligvis gøre sig gældende for huskatte også.

Kommentér på:
kastreres vs ikke kastreres

Annonce