{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

økonomiske udgift ved at have kat... {{forumTopicSubject}}

Hejsa....

Sad den anden dag og tænkte på hvad det egentligt koster at have en halvstor killing/voksen kat gående - tanken blev egentligt fremprovokeret af en interesseret killingekøber som undrede sig over at det var dyrere at købe killing hos mig end mange andre steder....jeg tager 4500.- for en neutraliseret, fuldvaccineret killing som er chippet...med stamtavle, ormebehandlet ect....

Nogen som har gjort sig tanker eller har en udregning....

Nu har vi jo en del katte/killinger - men fx. hver aften fodre jeg med råt - en halvstor killing kan sagten spise en halv kyllingefilet for derefter senere på aftenen at fylde sig med tørkost...i løbet af dagen har den ligeledes konsumeret en del af den forskellige tørkost som står frit fremme hele dagen......

Her ud over er derudgifter til kattelegetøj, viatminer.hvis man anvender fx. extreme Classic grus, Royal cannin foder - går til de almindelige sundheds check - vaccine og tandpleje mv.
, ....samt slidtage på møblerne - som opdrætter er der selvfølgelig andre udgifter så som til test, hjemmeside, telefonregning, besøg af killingekøbere ect.....

Knus Anna - som absolut syntes at 4500 er en fair pris...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  økonomiske udgift ved at have kat...
  • #2   6. mar 2008 hej
    det da bare køberen som prøver at få prisen ned... næsten alle opdrætter har sine kælekatte til 4500 og op til 5000 kr.. og avls katte ligger på 5500 og op til 7oookr og nogle som sælger hvide til avl kan man komme op på 9000 kr... såå din pris ligger som andre..

• #3   6. mar 2008 når jeg engang når så langt (til at få killinger og salg af dem) så bliver killingernes pris, kostprisen, det vil sige det det har kostet mig, ikke mere, andre folk skal da ikke betale for alle de kastrater der bor her, det ville ikke være fair, det er mit valg at have alle dem gående uproduktive, hvis man kalde det det.......
    vaccinationer / sundhedstjek / sundhedsbog( begge 2 så killingen er "færdig med det pjat ved levering)
    600
    neutralisation ( her regningen ud på det antal killinger der er, så piger ikke bliver dyere end drenge)
    1100
    foder + evt modermælkserstatning, stambog, ormekur, loppekur, samt en god og social opvækst
    1000
    så en killing herfra vil typisk komme til at koste omkring 3000 så er den også fix og færdig.

• #4   6. mar 2008 Hejsa Og tak for Jeres svar....

Jeg fik nok lagt spørgsmålet lidt forkert ud.....spørgsmålet var mere rettet på, om nogen havde tænkt over hvad det reelt koster at have kat - generelt såvel som racekat smiley
    Mine købere skal da ikke betale fordi jeg syntes det er hyggeligt at have kat...til tider også hård og bekymrende som nu hvor vores missemor til 7 små killinger fik brystbetændelse og ikke ville amme sine killinger ;-(
    men ....
    Ang. de 4500.- har ingen tanker om at gå ned i pris...syntes så absolut at de er det værd smiley

Anna

• #5   6. mar 2008 Lis, nej, det er min risiko, jeg har ikke nogen ide om at jeg skal tjene på mit opdræt, for mig er det en hobby, en dyr en af slagsen.....
    med kostpris, mener jeg " det det koster " .......altså uden uforudsete udgifter

• #6   6. mar 2008 Nej Karen, men nu er jeg jo også først lige startet, jeg har ikke regnet præcist på det, jeg har selv både han og hunkat, og skal derfor ikke indregne parring, jeg kan jo så håbe, at det kan gøres for den pris, jeg har nævnt.
    jeg har end ikke en drægtig hun endnu, tror jeg da ikke...... han tiltrækkes kun af de damer han har haft på besøg.....so far.....

• #7   6. mar 2008 No kidding...... tak det har jeg fundet ud af........ jeg lader hende lige få et par chancer mere inden hun kommer under kniven

• #8   6. mar 2008 Det skal lige siges, at hun bestemt IKKE er interesseret i ham, nej hun går til hunden og vimser rundt, når hun "løber", hun har været i 3 løb indtil videre

• #9   6. mar 2008 om hun er drægtig vides ikke, da mine katte går overalt og jeg ikke mandsopdækker dem, dog har jeg kun 1 fertil han, så der ingen UPS kuld kommer

• #10   6. mar 2008 Jeg har lige sat min pris op.... en kælekat vil koste omkring 4500. så er den fix og færdig..
    så er der en fertil ca 6000. så'e det

der er jo en masse udgifter omkring test osv.. men ang de hvide tja, hved ikke helt hvad de kommer til at koste.. skal jo lige undersøge hvad det koster og tester dem..

• #11   6. mar 2008 og her er heller ikke noget overskud.. på nogen måde... det er ren underskud, men for søren jeg elsker det jo

• #12   6. mar 2008 Lige præcis Hanne, det er lige netop den tanke jeg går og har...... Jeg elsker mine misser, og det er de ægte og kastrater, avldyr og huskatte........dem alle hver og een, og heldigvis er min kærlighed til dem gengældt.

• #14   6. mar 2008 Krista....

Kan kun give dig ret... Det nytter ikke noget at kikke på de udgifter der kommer...

Lige for tiden, ligger jeg med et mega underskud.. det har jeg ski ikke lyst til at kikke nærmer på.. det klare jeg hen ad vejen..

Og så nyde mine katte...

• #15   6. mar 2008 det kommer vel an på om man trænger til det, jeg har ikke et udpræget ønske om "noget nyt" til mig selv, for havde jeg det, købte jeg det ....... uanset ...... jeg forventer ikke at tjene en øre på mit opdræt, derimod vil jeg gerne lave nogle søde og kærlige kælemisser, det er fint nok med mig.

• #16   6. mar 2008 jeg ved det ikke, den ene af mine tøser er måske, måske ikke drægtig, hun gider ikke jeg kigger efter røde dutter, og for ikke at stresse hende lader jeg hende gå, kommer de så kommer de og gør de ikke ja, så går hun jo nok snart i løb igen.....
    Jeg må erkende det er med hjertet og ikke med hjernen jeg vil opdrætte, men du skal da være velkommen til at blive skrevet op til en killing, når den tid er

• #17   6. mar 2008 gry, min Tango er nu altså godt nok en dreng, selv om du har skrevet "hun er yndig" *GGGGG* og han er meget viril

• #18   7. mar 2008 Hej Anna.

Vi sælger vores kælekatte til 3500,- men overvejer kraftigt at sætte prisen lidt op.
    Et løst regnestykke giver mig:
    1000,- for parring
    175,- for stamtavle
    1000,- for neutralisering
    1000,- + for chip og vaccinationer
    x antal kroner for madpakke og legetøj til killingerne, når de flytter
    Dertil kommer så de mange mange kg foder, som mormissen spiser ekstra under drægtigheden, foder til killinger og de uforudsete udgifter. Så med vores nuværende pris er det næsten et sikkert underskud på forhånd. Hmm, må vist hellere tænke lidt nærmere over det snart... ;o)
    En opdrætter jeg kender har lavet et regnestykke, der sagde, at hvis hun skulle have sin opdrætterkonto i 0 efter ca 10 års opdræt, så skal hun sælge sin næste killing for 40.000,- så det giver da lidt stof til eftertanke.

sine gry A skrev:"jeg kan altså ikke se at det er et problem HVIS man tjener lidt på sin hobby"

Nej, og *hvis* et enkelt kuld skulle gå hen og give overskud, så ligger der enten en regning og venter hos dr dyr, eller overskudet bliver ædt op ved næste kuld.

Mange hilsner fra Christina

• #19   7. mar 2008 Christina B.. hey hvor kan man får en parring for 1000 kr.... eller mener du pr killing

• #20   7. mar 2008 Hanne
    Hele mit regnestykke er pr killing. Det burde jeg måske have skrevet, men for mig var det bare indlysende, at 175 for stamtavle ikke dækker hele kuldet og ej heller 1000 til neutralisering, chip og vacc.

Mit regnestykke er pr killing

• #21   9. mar 2008 Synes faktisk det lyder enormt billigt med 4500. ville jeg ikke have noget problem med at give.... har oplevet meget dyrere katte smiley og synes det er fair at man skal have råd til at holde det hele kørende

Kommentér på:
økonomiske udgift ved at have kat...

Annonce