{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Sår {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen.. opdagede for 4 dage siden at min elskede Hannibal havde noget ørevoks i øret - troede jeg ihvertfald. Det blev hurtigt klart for mig at det var sår. Jeg har haft ham ved dyrelæge idag og hun opdagede sår nedenfor hans andet øre og mener at han kradser dem. Hun tjekkede ham for alskens utøj i pelsen og fandt intet (skal lige siges han er indekat)
Han fik to sprøjter og jeg skal så holde øje med at det bliver bedre til mandag ellers skal jeg kontakte dyrelægen igen.

Mit problem er at allerede nu er han blevet totalt reseveret og jeg har også opdaget et sår på hans ene pote....

Er der nogen som har en idé om hvad der sker? Dyrelægen sagde hun ikke havde set lign. før!

Vh.Jonas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sår
  • #1   7. mar 2008 Hvordan ser de sår ud?
    Min første tanke, da jeg læste om hans ører, var øremider, men det går jeg ud fra, dyrlægen undersøgte ham for? Også at hun undersøgte for øregangsbetændelse?

    Da du så skrev om sår på poten også, opstod tanke om ringorm. Men igen: Hvordan ser såret ud?

    Du skriver, han er totalt reserveret! Det kan måske skyldes sprøjterne, men hvad indeholdt de sprøjter?

    Er han kastreret?
    Er han alenekat og hvis ja, har han altid været det?
    Har du foretaget foderskift for nylig?
    Vasker han sig mere end normalt?
    Ser hans pels og hud normalt ud og uden skæl?

    Sår kan, som du nok kan regne ud, skyldes utroligt mange ting, lige fra hypersoignering, allergi og til nyreproblemer.

    Der findes en nyresygdom, Amyloidosis, som specielt rammer abyssinieren, så hvis din dyrlæge fortsat står på bar bund, bør der nok foretages en blodundersøgelse med henblik på hans nyrer.

    Har du mulighed for at tage et par gode nærbilleder af hans sår?





  • #2   7. mar 2008 Det kan også være hans immunforsvar, der er for stærkt, så det angriber ham selv. Det har min den ene kat, hun får sår under hagen. Min datters den ene kat har det samme, men han får sår i hovedet.
    Så de får en binyrebarkhormonindsprøjtning en gang i mellem for at holde det nede.
    Dette er bare et forslag, hvis alt andet glipper.
    Håber I finder ud af, hvad der er galt, god bedring med
    ham




Kommentér på:
Sår

Annonce