{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Kat urinerer/skider i sengen {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har lige fået en ny gammel mis ind ad døren, da jeg lige er flyttet fra en skoæske af en lejlighed, til en stor 88m2 lejlighed uuue på landet.

Hun er en super sød mis, som hedder plet. 4 år gammel, og IKKE steriliseret(Dette får jeg gjort hurtigst muligt via. en AniPlan, så hun også kan blive vaccinere og tjekket grundigt)
Dog har jeg været ude for forleden at der var afføring i sengen da jeg vågnede, og så i dag at der var tisset i sengen.
Jeg har herefter rengjort med rodalon spray, for at fjerne lugten, og fjernet kattens adgang til rummet indtil videre.

Først troede jeg at det var fordi at jeg kom de der smarte poser under gruset i kattebakken, så fordi at jeg troede at der var for lidt grus i bakken. Har også prøvet lidt forskelligt grus.

Det er værd at vide at det ikke er adfærd som tidligere ejer kan nikke genkeldelse til, hun er en bestemt dame, men hun brugte altid bakken. Her tror jeg at hun har brugt bakken en enkelt gang i de 3 dage hun nu har været her i smiley

Har i nogle inputs, jeg prøver nu at lukke af fra resten af hytten så hun ikke bliver stresset pga. pladsen, bakken er fra tidligere hjem, så den lugter af "toilet" hjemmefra.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat urinerer/skider i sengen
  • #1   2. okt 2019 Tja fertile katte markerer sig med tis og nogle gange med afføring. Det er helt normalt.

  • #2   2. okt 2019 tænker også at det vil hjælpe med en neu
    for mange fetile katte er urenlige af den grund at de ønsker at markere deres område

    og når de gå det i sengen ja så er det fordi det er en hendes seng

    så skynd dig at få hende neu. for det er det eneste som hjælper


  • #3   3. okt 2019 Kan kun tilslutte mig neutralisering!
    Har du kun en bakke, så få en til, hvilken type er hun vandt til? Med eller uden top? Stil bakken et roligt sted, nu har du lukket til værelset, men vil du åbne igen, så prøv at sætte en bakke tæt på sengen, og læg en voksdug over sengen,,, sengen er det sted som dufter mest af dig, og det tiltrækker.
    Husk Rodalon er giftigt for katte, og det tager ikke alt duft fra urinen, så prøv med R10 fra Matas, eller noget tilsvarende.
    Som regen når katte tisser på bløde ting som senge eller tøj, er det urinvejsproblemer, men jeg tror nu også din markere sig, fordi den er kommet et nyt sted hen, og en kat bliver tryk, når den kan lugte sig selv.


  • #4   3. okt 2019 Jeg ringer til Skjern Dyrehospital og får arrangeret den helt store tur til hende.
    Hun er hverken øremærket eller vaccineret, så det skal også lige gøres sammen med neutraliseringen. Jeg tror næsten at det sværeste bliver at få hende ind i buret. Hun styrter stadigvæk afsted når jeg kommer lidt for tæt på, men hun er da begyndt at komme tættere og tættere på. smiley


  • #6   3. okt 2019 Jeg har bare fået at vide at hun er vant til den fine grus som dufter af babypudder.
    Så har købt 3 x 12KG Tigerino Canada Grus, som så skulle ankomme i dag.

    Pt. Kører vi bare med hvad købmanden havde, det kan jeg se at hun også går op i og bruger. SÅ længe der er lukket ind til soveværelset.

    P.S
    Der er noget jeg ikke helt forstår. Hun er VILDT kræsen.
    Hun vil ikke have godbidder af nogen art, eller vådfodder af nogen art. Hun vil KUN have vand og sin whiskas +1 tun tørfodder


  • A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #7   3. okt 2019 Mon hun kan se fremmede dyr gennem vinduerne? Det kan øge utrygheden ved at være et nyt sted. Hvis dét kan være problemet, kan Du prøve at trække gardinerne for...

    Andre katte bliver trygge, hvis de kan sidde højt oppe og overvåge deres kongerige smiley
    Så måske lidt plads på en boghylde med en stol eller andet, katten kan bruge som trinbræt

    Ovennævnte kun som supplement til at katten snarest neutraliseres smiley

    De allerbedste hilsener


  • #8   3. okt 2019 Så er der kommet lidt styr på tingene.
    Jeg har tegnet en Udvidet VetPlan på hende, skal så lige ned og underskrive papirer, og så aftaler vi en dag i næste uge hvor hun skal neutraliseres og have hele pakken smiley Så håber jeg at det hjælper.

    P.S
    Fik lige fat i missen, hun har intet øremærke, så tvivler på at hun nogensinde har været hos en dyrlæge.


  • #9   3. okt 2019 Godt du hjælper smiley Fulgte hun med lejligheden?

  • #10   3. okt 2019 Hæhæ, nej. Lavede et opslag på FB hvor jeg skrev at jeg ledte efter en tro følgesven, og så kom min kat herud til mig. Hun er stadigvæk helt vildt sky, og kommer kun lige ind og kæler og "holder øje" med mig i stuen når mørket er faldt på.

    Der er lige ankommet et læs fra zooplus i kradsetræer og andet tilbehør, så håber jeg det bliver lidt mere bekvemt for hende at bo her efter at jeg får det sat op, og får hende vaccineret og neutraliseret smiley


  • #11   3. okt 2019 Okay, det var åbenbart lidt værrer end jeg troede, har gået en ordentlig rundtur lejligheden, og hun har nærmest tisset på alt, flyttekasser, poser osv. smiley

  • #12   3. okt 2019 det kan være hårdt med en fetil dame.
    om ikke andet så med rengøringen.

    men du har noget at se frem til når hun bliver neu


  • #13   3. okt 2019 Når hun nu skal have den store tur hos dyrlægen, så få lige tjekket hendes urin, nogle katte får urinvejsproblemer i forbindelse med stres, og en flytning = stres.
    Jeg håber alt bliver godt for dig og katten smiley


  • #15   4. okt 2019 Hej Lotte.

    Jeg fik en lille pose med hendes grus med da jeg fik hende, men det var slet ikke nok til den bakke, så hun ville slet ikke gå i den.
    Nu har jeg fyldt en ny bakke med Tigerino Canada grus og sat den ind i stuen, og hun har brugt den i nat smiley Så tror endelig at der er bingo på gruset. Kan ikke lige se om hun har tisset andre steder end i bakken lige pt.

    Jeg fik desværre 0 papirer med på katten, så dyrlægen foreslog at det hele bare blev gjort smiley

    Jeg nævnte det med tisseriet til en af vetrinærsygeplejerskerne, og de sagde at vi nok burde tjekke hendes urin, da der får jeg noget specielt grus med hjem


  • #16   4. okt 2019 Lille opdatering:

    Hun har simpelthen været så dejlig i dag. I dag var så dagen hvor hun tog springet, og har lagt ved siden af mig som sidder på computeren, hvor jeg har sat sådan en kattehule op ved siden af mine skærme. Hun ELSKER at ligge og få nus.
    Samtidig har hun KUN brugt bakkerne efter at jeg har fået det nye grus i dem. Ja, lidt luksusdyr er man vel smiley Ikke noget med at tisse på poser, tæpper, puder eller i kasserne.

    Jeg syntes dog at hun er super sød, fordi jeg tror ikke helt at hun vidste hvordan hun skulle bruge kradsetræerne som nu er sat op i stuen, jeg måtte selv lige over og slå "kløerne" i træerne et par gange før at hun kom over at gjorde det samme smiley . Nu kan hun nærmest ikke lade dem værre, de er simpelthen så sjove at hoppe rundt og slås med smiley

    Ang. Dyrlæge, var jeg nede i Skjern i dag og fik underskrevet VetPlan og Forsikring på hende. Så på Torsdag i næste uge skal hun og jeg en tur til dyrlægen så hun får hele turen, missen skal jo have det godt smiley

    Vedhæftede et billede fra i morges, der lagde hun sig på puderne ved siden af PC border og lå og "snakkede" med mig.



    profilbillede
  • #17   4. okt 2019 jeg tror du får alletiders kat når hun bliver neu.
    hun ser rigtig dejlig ud smiley

    og man er vel en dame så hun skal jo have det grus damen kunne tænke sig

    jeg bruger golden grey master og har ingen problemer. jo hvis jeg en dag er løbet tør og må købe noget billigt i spar. så har jeg urenlige katte smiley smiley smiley


  • #18   4. okt 2019 Tillykke med damen smiley
    Hos min dyrlæge foreslår de præ-blodprøver før narkose. Så får hun lige tjekket nyrer osv. på samme tid.
    Ved du hvordan hun har levet før? Hvis hun har været meget ude, så er det måske en god ide lige at få lavet en FIV/FeLV test og når hun så skal vaccineres (nu regner vi med at hun er negativ) så bed om at få hende vaccineret mod leukæmi.


  • #19   4. okt 2019 Anja N
    Haha, ja, min tidligere kat ville KUN røre Golden Grey Master grus med babypudderduft smiley
    Hende her skal så have Tigerino Canada med babypudderduft kan jeg se smiley

    Husk vildkattene
    Jo tak, hun er sku dejlig, nu hun er faldet lidt til smiley
    Hun har haft det godt der hvor hun boede før, ejeren var også super sød. Hun har sneget sig ud 2 gange i løbet af hendes 4 år, jeg ved ikke om det er nok til at kræve FIV/FeLV? Hun får som sagt hele pakken når nu hun alligevel bliver lagt i narkose. Smed også lige en loppe, flat og ormekur oveni bare for at være -helt- sikker. De tjekker før vaccine en blodprøve smiley


  • #20   5. okt 2019 Når hun kun er smuttet ud et par gange, så tror jeg ikke at den test er nødvendig smiley

  • #21   10. okt 2019 Så er vi kommet tilbage fra dyrlægen. Hun er bare -HELT- færdig.
    Så tror bare at den står på ro og massere af nus her til aften.
    Jeg har lavet en mad og vandskål til hende og sat den ved siden af mit PC bord, så jeg kan holde øje med hende. Hun blev steriliseret, vaccineret, tandrenset, fik loppe og ormekur.
    Der var ingen øremidder, hendes ører var fine, så de anbefalede mig bare at smøre hendes ører med en fed creme hvis de begyndte at klø igen.

    Andet end det, er hun nu en sund, rask, og steriliseret mis smiley


  • #22   10. okt 2019 Dejligt at høre, det gik godt og skønt du erstatte ansvarlig over for din kat smiley

  • #23   10. okt 2019 det er godt at hører at det hele er gået efter planen
    så er det tid til at nyde hende


Kommentér på:
Kat urinerer/skider i sengen

Annonce