{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.133 visninger | Oprettet:

SÅ UHELDIG... SÅ LANGT NEDE {{forumTopicSubject}}

Hey hey til alle jeg bruger der ude..
Her er 3 ugers fortælling om mit liv lige nu...
Jeg har 3 dejlige katte.. 2 hun katte som skulle have killinger og en flot hankat som er faren..
Den 17/2-08 fik den ælste kat missy killinger...
Der kom 4 dejlige katte. men den ene overlevede ikke den første nat..
Så det blev 3 rigtig søde og flotte killinger en han(Coda) 2 hunne(lilly og Samie)..
Alt gik i den skønneste orden..
Den 27/02-08 fik min hankat pelle en slem omgang blærebetændelse(skal lige siges jeg har kun indekatte)
af hvad det kom af viste vi ikke lige..
Det blev han så behandlet imod..
Den 29/02-08 begyndte min anden hunkat Baby af få veer, men efter nogle timer med konstant veer tog vi til dyrlæge for vi viste der måtte være noget galt, det var der også hun kunne ikke føde dem selv..
så hun fik hjælp til at føde de første 2 og så kom hun hjem og fødte i sidste 2..
De overlevede alle 4.. mandagen(d. 3/3-08) efter hun fødte(altså fradag) var det som om hun gik i veer igen og vi kørte afsted sent aften med hende og hun blev åbnet op fordi dyrlægen mente at der sad en killing fast inden i hende.og at hun muligvis ville dø..
Det var heldigbis ikke sagen.. men hun havde så mange smarter efter fødselsen at hun hverken kunne komme af med urin eller afføring..
Så dyrlægen tømte hende og vi fik hende med hjem.. 2 dage efter(d. 5/03-08)var hun stadig ikke begyndt at tisse eller noget selv så vi var afsted igen får at få hende tømt..
imellem tiden havde vi flyttet vores hankat hjemmefra for at give Baby fred og 2dage efter(d.7/03-08) Vi havde været afsted men Baby blev Hankatten syg igen..
med blærebetændelse igen så vi tog til dyrlæge igen det viste sig at han havde urinvejssten så han fik lagt katter op og fik tømt blæren..
vi fik noget speciel foder med hjem til ham..
Dagen efter(8/03-08) var det galt igen med pelle og vi måtte afsted igen og fik ham tømt for sted..
vi fik afvide ved dyrlægen at hvis det forsatte var der kun en løsning... Aflivning..
Vi fik ham med hjem igen..
han boede nede ved min mor for han blev overfaldet af Baby år han var hjemme så vi køret ned til min mor med ham igen.. han sov i 5 timer uden at vægne..
sent om aften ringede min mor og sagde at hun troede han var ved at død da der ikke var meget tegn på liv i ham. så vi ringede til dyrlægen igen igen og måtte afsted så hurtig vi kunne..
da vi tkom ned til min mor vægnede han op da jeg kalde på ham, men vi kørte afsted til dyrlægen alligevel...
Vi fik ham med hjem igen og han har det meget beder, så tror det var hjemve han havde..
Jeg har aldrig hørt om en kat der kan få så meget hjemve at den ligger sig til at dø ved det.. men det kan åbenbart ske..
jeg fik ham til at tisse 2 gange samme aften.
Det må være godt tegn..
Men Nu skal vi afsted med Baby igen da hendes indre sår hvor hun er blevet skåret op måske er gået op pga at hun stadig er meget stor pga mælken til killingerne og så har hun ikke været på bakken i snart 2 dage.. så nu skal vi til dyrlæge med hende igen i morgen..
Hvor uheldig kan man være..
Jeg mangler så mmange kræfter af jeg falder om på dunen og sover..
Jeg fodre killinger hver 3-5 time for baby er ikke så god til det selv..
Længere Nede kommer man vist ikke.. Jeg slutter mit indlæg her så jeg kan få nogle timers søvn inden jeg skal op igen..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SÅ UHELDIG... SÅ LANGT NEDE
  • #1   9. mar 2008 Held og lykke med ALLE misserne og de små

  • #2   9. mar 2008 Hejsa...
    Sikke en omgang....ØVØV

    Din dyrelæge har sikkert fortalt dig det...men hvis ikke så skriver jeg det her.....parafin...det giver vi altid vores katte efter en fødsel.....men det kan desværre også være at du har været uheldig at hun får problemer med tarmene efter hun har været åbnet...

    Sørg for at de små får drukket mælken så hun ikke render ind i en "brystbetændelse"
    Ps. får hun smertestillinde så hun har lyst til at amme de små??
    anna


  • #3   9. mar 2008 U..ha.... Sikke noget af en omgang.... Stakkels dig og de dejlige missere....
    Håber så meget at det hele kommer til at gå okey.... Pøj Pøj da...til jer alle sammen.... Og tillykke med de små smiley

    MIAv fra Attika og jeg


  • #4   9. mar 2008 Det havde ikke været nødvendigt, at dyrlægen åbnede hende for at se, om der stadig var en killing smiley
    Han kunne enten have scannet hende eller taget et røngtenbillede.

    Uanset hvor meget mælk hun så har, skulle det ikke indvirke på såret, hvis dyrlægen vel at mærke har gjort sit arbejde ordentligt og syet såret sammen i tre lag. Såret ligger (sandsynligvis) i en fordybning i buglinien, og mælkekirtlerne ude på hver side af den.

    Killinger og missemor har normalt ingen problemer med diegivningen efter et kejsersnit.

    Jeg går også ud fra, at dyrlægen har givet hende noget smertestillende (Metacam) i forbindelse med operationen.

    Jeg har for øvrigt også oplevet, at en morkat først har forladt sine killinger efter 2 døgn for at gå på bakken.

    PS: Er det en land-dyrlæge, du bruger, eller en smådyrs-dyrlæge, der er vant til katte?

    Held og lykke!


  • #5   10. mar 2008 Puha da for en tur I alle sammen har været igenne...

    Jeg må sige at det varmer mit hjerte utrolig meget at høre hvor meget I gør for jeres katte - frem og tilbage til dyrlæge og pasning af kat et andet sted pga det er det bedste FOR KATTEN....

    Jeg håber det lykkedes at få alle katte raske, og jeg håber at du får sovet lidt din stakkel.

    Potetrøst herfra Sanne


  • #6   10. mar 2008 puha sikke en omgang.

    held og lykke til dig og alle misserne smiley


  • #7   10. mar 2008 Har været ved durlæge i dag og hvis Baby ikke begynder selv at gå i bakken har hun kun 2 dage tilbage.. det er noget med hendes nerver som ikke helt virker.. Vi håber på det bedste men tror desværre ikke at det virker... Min killingerne ligger ved Missy som også har killinger og hin passer dem.. vasker og giver dem det mælk hun har.. Så lige nu har hun 7 killinger.. hun er en dygtig Kat..
    Jeg bruger en dyrlæge som er det smådyr..


  • #8   10. mar 2008 Hejsa Karina

    Hvis din misse mor har 7 killinger....er det en god idee at skaffe hende noget rigtigt nærende foder fra dyrelægen...

    Det med din anden misse mor..lyder ikke godt...jeg xxxx for at hun kommer i bedring.
    anna


  • #9   10. mar 2008 Hun har kun de 3 selv men passer baby's killing sammen med mig., jeg fodere dem 10-12 gange i døgnet... hun startede på p-piller i søndags(efter lægens råd) fordi han katten vil på hende og vi skal ikke have flere killinger.. Hun for det Bedste fodre til Katte med killinger så hun kan ikke få noget bedre..

Kommentér på:
SÅ UHELDIG... SÅ LANGT NEDE

Annonce