{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Nu kommer vildkattene til mig. {{forumTopicSubject}}

Jeg er flyttet på landet i december. mine katte går inde men udenfor er en del vilde katte. De er halvtamme.

Nu har mindst tre af dem kastet deres kærlighed på mig! Aargh! Hjælp jeg har tre katte og en hund og skal ikke have flere, men I kender katte. De kan ligesom mærke, når der bor en venlig sjæl et sted. Så flokkes de der.

Jeg har fået fjernet en strejfende hankat. Nu er der tre nye. Jeg må blankt indrømme, at jeg fodrede dem i går. Ja det var dumt, men I skulle se dem!.... Stakkels dyr.

Jeg vil observere dem et par dage mere og se om de blir hængende. Så må jeg ud og fange ind og køre til dyrlæge med endnu tre dyr.

Det er sådan en trist fornemmelse at rydde op efter andres uansvarlighed.

Knus

PS inden jeg kører nogle væk, så annoncerer jeg dem naturligvis med foto i forsøg på at finde ejeren først. Det skal man jo også ifølge loven.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu kommer vildkattene til mig.
  • #1   11. mar 2008 hmm og hvis ingen ejer dukker op vil du bare ha dem aflivet? hvad så med at prøve at se om der er andre der kunne have lyst til at adoptere dem?

• #2   11. mar 2008 Stien M: Det er vilde katte. Meget vilde katte. når jeg skrievr halvtamme kan jeg se, at det er misvisende. Disse katte har tydeligvis aldrig været i hænder og de ser syge ud i pels og øjne. Hvis du har set en rigtig vildkat fra landet, beskidt, halvvåd og betændt, så har du "mine" venner beskrevet der.

Vil du have dem da? For så sender jeg gerne min adresse... Det sidste jeg ønsker er at aflive raske dyr og - som jeg endda skriver - rydde op efter andres uansvarlighed. Men hvem i alverden vil tage sådan en kat her? Der er en del ræve i området og grævlinge. Jeg frygter for disse kattes sundhedstilstand...

De er både fertile og vilde. tror næppe de har været i hænder kun set mennesker på afstand.

Men du er velkommen, hvis ingen ejer melder sig. Det ville da lune mit hjerte, hvis de kunne få et hjem. Men tro mig - synes du skulle komme og se dem inden du siger ja.... de ser ikke godt ud.

Stakkels dyr - dumme mennesker, som har svigtet...
    Hm... der er en betet gråmis. Ham kunne vi måske redde! Han ser bedre ud end de andre.... men jeg tror han har en ejer... Han virker heller ikke så vild som de andre hankatte. Jeg gir lige lyd, hvis der er en elelr flere af dem, som er raske og kan omplaceres, for så vil du måske have en eller kender en? Det ville være en ganske rar fornemmelse. Tak:-)

MVH Helle

• #4   11. mar 2008 jeg havde et lign problem her... vi havde en rigtig vild kat, der var så fræk at den løb ind hvis vi havde døre og vinduer åbne, den var meget syg, det kunne man se på den og på et tidspunkt da jeg prøvede at fange den ind angreb den mig så jeg endte på skadestuen.
    da vi så endelig fik fanget den og gjort en ende på dens lidelser (den var meget syg). så kom der en missemor og 4 killinger og flyttede ind i kælderen. jeg hængte flyeres op og var rundt ved alle naboer men ingen kendte katten. så ringede jeg til inges kattehjem og de har sådan et genudsætterprojekt, hvor man kører ind til deres dyrlæge(efter aftale med inges kattehjem) og så bliver katten testet for sygdomme, øremærket og neutraliseret. der skal dog være en der siger go for at tage sig af katten og sørge for den har adgang til mad og vand. men katten bliver sat ud til at "passe sig selv" igen, delvist. så forhindre man da at der kommer en masse killinger lige pludselig. min mor tog en af killingerne og misse mor som kom ind under det projekt. så hvis kattene ingen ejere har og de overhovedet ikke er til at finde så var det måske en mulighed at snakke med inges kattehjem og evt selv tage ansvaret for kattene eller prøve at finde nogen der vil...
    bare en ide.
    hvis du kan finde en adoptiv familie til dem og de er neutraliseret og mærket er de nok lidt nemmere at komme af med.

• #6   11. mar 2008 Men kan også godt forstå at Helle ikke ønsker at have syge katte rendende på hendes egendom. Og ja, jeg kender også godt til de vilde/halvtamme katte man ser på landet som lever et alt for kummerligt og sørgeligt liv. Men ja, det er også bare skruen uden ende, da der jo vil komme nye til og forsøge at overtage territoriet hver gang det bliver ledigt :o(

• #9   11. mar 2008 Helle L, Måske kunne det være en løsning at kontakte Kattens Værn og melde sig som fodervært for gråmissen (KV kan give tilskud til neutralisation).

• #11   11. mar 2008 Hej alle

Tak for de gode svar og råd. Jeg har undersøgt sagen lidt i dag, og jeg kan se, at der er enighed i byen om, at de vilde katte "altid har været her og at der kommer nye til løbende hvis vi fjerner dem der er".

Det ændrer dog ikke ved, at jeg ikke vil have syge og vilde katte gående og skrige deres sult ud ved min hoveddør.Jeg mener, at kattens status bør højnes - selv på landet. Det er så synd for disse dyr og jeg kan hverken se på det eller lukke øjnene. Det er en god idé med Kattens Værn eller Inges Kattehjem. Jeg vil prøve at kontakte dem og høre, hvad de synes.

En ting er sikkert: Nødlidende dyr kommer ikke til mig uden at få en eller anden form for hjælp. Det vil jeg simpelthen ikke kunne leve med bagefter. De spiste maden i går, men jeg har ikke set dem her til aften (de har nok hunkattebesøg:-)). Men holder øje og handler. Er der nogle tamme i blandt, så opretter jeg nok en annonce herinde, hvis de også er raske:-) Det kunne da være skønt med sådan en "omplacering" af en glemt kat som får en ny chance.-)

Som minimum må de indfanges, øremærkes og neutraliseres. der er killinger nok herude. Men det er nok skruen uden ende - desværre

Jeg skal lige sige, at den hankat, som blev fjernet ikke blev aflivet:-) Han fik nyt hjem, da han var tam og udlejers kat. jeg har lejet huset, som vi bor i smiley

Kommentér på:
Nu kommer vildkattene til mig.

Annonce