1.663 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

dosering af foder?? - specific dosering af foder?? - specific

hej.....

Vores Mille på 5½måned får foder fra dyrelægen (Specific Neutered Young) som vi har fået af vide af dyrlægen passer til hende da hun er steriliseret..... vi følger doseringen som vi har fået med, men Mille virker til at være sulten hele tiden alligevel (hun spiser ekstremt hurtigt og går hen til sin skål og miaver hele tiden)... mine spørgsmål er så:
- er der andre der har prøvet at fodre med dette foder hvor jeres kat synes at være sulten alligevel?
- kan man fodre med nogle andre piller eller noget ved siden af?
- jer der fodre med Specific fodrer i med andet som suplement- vådfoder eller piller?

mvh Maria og Lasse, og Mille

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dosering af foder?? - specific
  • #1   14. mar 2008 Prøv at lade maden stå fremme hele tiden....

• #2   14. mar 2008 Mine katte har adgang til fyldte madskåle hele døgnet.Jeg tror hun er sulten,så lad hende have adgang til at spise lige så tit hun vil;o)

• #3   14. mar 2008 Jeg fodre med specific og vi har fodret til at stå fremme hele tiden smiley Katte er bedre end f.eks. hunde til at dosere deres mad, dvs. at de ofte ( ikke alle ) spiser mange små måltider i løbet af en dag istedet for at sluge det ( som nogle hunde godt kan finde på ) .

• #4   14. mar 2008 men er det ikke meningen med specific at man skal fodre efter den doseringsting der er med???
    - ellers så forstår jeg ikke formålet med den!!
    hun skal have 80 gram om dagen (vi giver hende så 40g om morgenen og 40g om aftenen) siger den der doseringsting da hun vejer omkring 2,5 kg....... så er ikke helt med....

• #5   14. mar 2008 vi tager ikke maden fra hende, vi lader skålen stå til den er tom......
    hvis i lader maden stå fremme hele tiden fylder i så bare skålen op og lader katten selv spise det den vil? - følger i ikke det der doseringsskema?

• #6   14. mar 2008 Nej, jeg følger ikke noget.
    Her hjemme er der altid mad i skålen smiley

• #7   14. mar 2008 Næh, vi følger heller ikke doseringen..den er vist mest vejledende smiley

Katte kan godt selv finde ud af at stoppe så de ikke forspiser sig og specieltnår hun er killing, virker det som om hun æder konstant.
    Så i kan roligt lade skålen stå med tørkost hele tiden.

• #8   14. mar 2008 Hos mig har jeg altid fodret ad libitum (også hundene).
    Man skal tænke på, at katte små-spiser hele døgnet, og der er faktisk lavet undersøgelser, der siger op til 18 gange i døgnet og kun få gram ad gangen.

Fodres de kun eks. 2 gange i døgnet, risikerer man, at de grov-æder og efterfølgende kaster op, især af tørfoder, som bulner op i maven.
    Desuden bliver de alt for mad-fikserede, og "tænker" kun på næste gang, skålen bliver fyldt op.

Som sagt, står her altid mad i skålene, og ingen af mine katte, heller ikke kastraterne, er overvægtige.

• #9   14. mar 2008 Kan kun give Mega ret....katten får et bedre forhold til at spise...ligeledes kan killinger glemme at spise fordi de er så optaget af at lege...derfor er det godt at have mad/vand skåle stående på flere stratetiske steder ...for så...ups..der stod jo noget mad...mums må hellere spise nu smiley

anna

Kommentér på:
dosering af foder?? - specific

Annonce