dosering af foder?? - specific dosering af foder?? - specific
hej.....
Vores Mille på 5½måned får foder fra dyrelægen (Specific Neutered Young) som vi har fået af vide af dyrlægen passer til hende da hun er steriliseret..... vi følger doseringen som vi har fået med, men Mille virker til at være sulten hele tiden alligevel (hun spiser ekstremt hurtigt og går hen til sin skål og miaver hele tiden)... mine spørgsmål er så:
- er der andre der har prøvet at fodre med dette foder hvor jeres kat synes at være sulten alligevel?
- kan man fodre med nogle andre piller eller noget ved siden af?
- jer der fodre med Specific fodrer i med andet som suplement- vådfoder eller piller?
mvh Maria og Lasse, og Mille
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
nov 2006
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 1.411
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 93 Svar: 600
dec 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 6
- ellers så forstår jeg ikke formålet med den!!
hun skal have 80 gram om dagen (vi giver hende så 40g om morgenen og 40g om aftenen) siger den der doseringsting da hun vejer omkring 2,5 kg....... så er ikke helt med....
dec 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 6
hvis i lader maden stå fremme hele tiden fylder i så bare skålen op og lader katten selv spise det den vil? - følger i ikke det der doseringsskema?
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Her hjemme er der altid mad i skålen
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 114
Katte kan godt selv finde ud af at stoppe så de ikke forspiser sig og specieltnår hun er killing, virker det som om hun æder konstant.
Så i kan roligt lade skålen stå med tørkost hele tiden.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Man skal tænke på, at katte små-spiser hele døgnet, og der er faktisk lavet undersøgelser, der siger op til 18 gange i døgnet og kun få gram ad gangen.
Fodres de kun eks. 2 gange i døgnet, risikerer man, at de grov-æder og efterfølgende kaster op, især af tørfoder, som bulner op i maven.
Desuden bliver de alt for mad-fikserede, og "tænker" kun på næste gang, skålen bliver fyldt op.
Som sagt, står her altid mad i skålene, og ingen af mine katte, heller ikke kastraterne, er overvægtige.
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
anna
dosering af foder?? - specific