{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Uendelige dyrlæge besøg {{forumTopicSubject}}

Ja sådan føles det ihvertfald smiley Det her år synes jeg godt nok der har været rimelig mange dyrlæge besøg - Normalt er jeg kun til dyrlæge hvert 2 år cirka i forbindelse med vaccination af alle 3 katte, men i år har været helt vildt synes jeg. Nu ved jeg godt der er nogle herinde der har flere katte og f.eks er opdrættere som bruger en del flere penge men jeg blev helt forbløffet da jeg tjekkede min mail og kiggede under fanen Dyrlæge hvor alle mine fakturaer fra dyrlægen er gemt. smiley

Udgifter til Momo i år har indtil videre været: En omgang urinvejsinfektion det kostede 2130 kr smiley

Gaia er så en helt anden sag da hun jo i sommers fik konstateret Epilepsi. Første anfald skete selvfølgelig en lørdag hvor vi måtte til akut dyrlæge - det kostede os 2015 kr. Så var jeg om mandagen ved dyrlæge med hende igen hvor hun fik taget blodprøver og tjekket i hoved og røv, det kostede så lige 1774 kr. Derudover betalte vi knap 400 kr til medicin. I onsdags måtte vi så til den igen da Gaia var kommet til skade og humpede rundt og ville ikke støtte på venstre forben - det kostede os 650 kr.

Men selvom det er rigtigt dyrt så er det ikke penge jeg er ked af at være kommet af med! Bestemt ikke! For man holder jo så meget af de kære små. Men når man regner alle beløbene sammen så synes jeg nu afligevel at 6969 kr er en del penge smiley Men det skal nævnes vi heldigvis har dem forsikret så de fleste penge er heldigvis kommet "hjem" igen og vi har heldigvis også en katte konto hvor der bliver overført 200 kr til hver måned.

Hvad med jer? smiley


Kommentarer på:  Uendelige dyrlæge besøg
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #1   12. okt 2019 Ja jeg har lige være både til min dyrlæge i sidste fredags og så måtte Lukas samme weekend på dyrehospitalet til i mandags, så det blev alt i alt 15,677 kr

    Det er første gang i dag han har lavet afføring siden i tirsdag. Han havde en meget slem forstoppelse, som han nu er blevet skyllet for 2 gange "Fredag" hos dyrlægen og på dyrehospitalet og hvis han ikke kom af med det her i weekenden, så var der kun en vej tilbage, da han åbenbart har det med at have forstoppelse. Sidste gang han have det og blev skyllet var i Juni md smiley

    Så aldrig har jeg været SÅÅ glad idag for at se et pænt stykke afføring. smiley
    Har gået hele weekenden og tænk at jeg måske om nogle dage ikke havde ham mere. Så er bare så lykkelig på hans vegne. smiley


  • #2   12. okt 2019 Jeg tør slet ikke lægge sammen, for jeg er fast afsted med Freddie hver 6. uge til kiropraktor og så skal alle jo vaccineres.
    I år har der været 2 gange tænder, så vidt jeg husker 2 x bronkitis og 7-9-13 ellers rimelig ro på.
    Jeg troede godtnok at jeg ville miste Elvis i sommers, men der var en der holdt hånden over ham smiley

    I 2008 havde jeg 2 syge katte. Den ene var ved at stå af før pinse pga. en nærmest umulig astma, den anden havde også astma, men efter 11 måneder skulle det vise sig, at den altså havde leukæmi.
    Det betød, at dyrlægeregninger udgjorde det år næsten det samme som min husleje!!!
    De var ikke forsikrede, så jeg var glad for både dyrlæge og bankrådgiver smiley
    Sjovt nok har de samme fornavn, så den ene gav mig penge, den anden tog dem smiley


  • #3   12. okt 2019 aner ikke hvad min dyrlægeregning i år står i
    min sidste regning var en aflivning på en søndag til 2700 kr

    men jeg betaler fast 1000 kr til dyrlægen


  • #4   12. okt 2019 Jeg brugte 7000 på et halvt år på dyrlæge. Så kender følelsen.
    Heldigvis også en forsikret kat smiley

    Og var afsted med den ene af mine for 800 kr nu her pga en simpel gang øjenbetændelse og det dækker den forsikring desværre ikke da selvrisikoen er 850 kr. smiley

    Så ja kat er bare dyrt.
    Mine lever på skånekost fordi den ene har så sart mave så han ikke kan leve på andet.
    Det er en DYR fornøjelse med special-kost.

    Men de er ALLE pengene værd smiley


  • #5   12. okt 2019 Når ja den pris kan ikke skræmme mig smiley mit dyreste år med katte, var da jeg havde mine 3 første bimser, der brugte jeg over 25000kr på dyrlæge og specialfoder i et par omgange smiley og det blev til 2 aflivninger, så det var et hårdt år, og det var alle 3 som var syge på skift, jeg brugte også penge på taxa til dyrlægen en del omgange, og Tulla var indlagt i 2 omgange, begge gange uden at vide om hun kom hjem igen.
    De 2 drenge jeg har nu, er billige i drift (7-9-13) bortset fra det med tænderne som har kostet 17500kr for hver over ca 3 år, så har de hverken været akut syge eller har kroniske lidelser smiley Så nu oplever jeg hvor afstressende katte kan være, for det er altså stressende når der aldrig går en månede uden syge katte, og jeg tror ikke jeg ville kunne klare sådan en omgang igen,, det er så også med i min beslutning om ikke, at skulle have flere katte, sammen med min alder og helbred.
    Men jeg håber jeg har Røde og Mitti længe endnu smiley smiley


  • #6   13. okt 2019 Ork det ene år brugte jeg over 60.000 hos dyrlægen. Vel at mærke en billig tysk dyrlæge. smiley

    I år har jeg brugt næsten 8000 på en kat alene. Så kommer alle de andre oveni.


  • #7   13. okt 2019 Nøj, hvor det bliver dyrt hvert år for jer der har mange katte!
    Tinka har endnu ikke været det dyreste, men i juli var hun til sundhedstjek og vaccination, hvor dyrlægen blev OBS på hendes tænder. Det betød en røntgenundersøgelse, som kræver narkose, så regningen for det årlige tjek blev noget dyrere. Mener det ialt blev 2700 kr. Den lykkelige udgang på udskrivningen er, at der ikke er grund til bekymring vedr. tænderne - det var heldigvis falsk alarm smiley
    Har tidligere haft en Bengaler, som på 2 mdr I starten af 2018 kostede 10.000 kr i dyrlæge-regninger. Det synes jeg faktisk er meget - ikke imens det står på, da gør man ALT - men dér skulle vi nok have stoppet tidligere - for kattens skyld... men det er nemt at være bag-klog.
    Nu har jeg forsikring på Tinka, som de andre også anbefaler. Undersøgelser, som den med tænderne, dækker forsikringen dog ikke.


  • #8   14. okt 2019 Jeg har generelt havet alt for mange dyrlægebesøg med mine dyr gennem årene. Der er ikke en der kunne nøjes med det årlige tjek og en evt vaccine.

    Det er åbenbart mit lod, at mine dyr har en dyrlæge med i måsen, når de ankommer her. Af samme årsag, er en forsikring i hus før dyret. Dog fik jeg ikke nogen på den kat jeg har nu. Og det har jeg så inderligt fortrudt. Med min historik, er det simpelthen for dumt.

    Jeg gemmer ikke fakturaer fra dyrlægen. Jeg burde nemlig være ruineret og være erklæret personlig konkurs for mange år siden. Ej jeg bliver depri af regninger. Så læne pengene er der, tænker jeg ikke meget over det. Men det er kun godt, at jeg ikke burger mange skillinger på mig selv. smiley


Kommentér på:
Uendelige dyrlæge besøg

Annonce