{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Genboens kat-hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Min genbo har jordens sødeste kat.
Men det gør ondt at se hvor ligeglad hun er med ham.
Bare siden starten af sommeren har hun rejst på ferie 3 gange hvor hun har låst ham ude.
Han blev angrebet af en hund i sommers og hun ville ikke tage ham til dyrlæge. Han havde et voldsomt sår på låret. Hun ville heller ikke holde ham inde og få såret behandlet. Jeg valgte at tage ham ind hos mig og behandle såret. Lukkede ham ud når såret var fint ogen (næsten 2 uger) . Fik også fjernet alt hans filtrede pels (barberet....) inden jeg lukkede ham ud igen.
I den tid spurgte hun ikke engang til om jeg havde set katten.
Nu er hun på ferie igen og han er igen låst ude. Hun har bedt mig holde øje med huset,men ikke et ord om katten.
Han søger hele tiden herover og vil ind. Jeg har 5 hunde så han starter en større ballade hver gang (flere gange om dagen) . Noget jeg er ved at være ret træt af.
Hende der ejer katten har selv hunde så han er desværre ikke bange for dem.
Jeg ser han sover i naboens blomsterbed.
Jeg har flere gange konfronteret hende med tingene og tilbudt hende at finde et nyt hjem til katten,men hun vil ikke høre snak om det.
Mine hunde har en hundegård som de kan gå ud og ind fra huset til hele tiden og hver gang katten kommer så starter balladen. Jeg orker simpelthen ikke mere .
Jeg bliver sindsyg af at mine hunde går så amok hver gang og har flere gange været nødt til at tage dem ind.
Og det gør ondt i hjertet at vide at den stakkels kat,som er så sød og kælen bare går for lud og koldt vand.
Mit håb er at jer her inde måske har en løsning eller et godt råd på hvad jeg kan gørefor at hjælpe katten (og min egen situation)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genboens kat-hvad gør jeg?
  • #1   13. okt 2019 Hvis katten ikke er mærket, tilhører den personen, der tager den ind. Find den et nyt godt hjem.

  • #2   13. okt 2019 De er desværre nogen der holder kat sådan øv . Hun burde jo ikke have en kat. Jeg synes du kunne prøve at ringe til DB eller politiet og høre om de har mulighed for at hjælpe katten eller give ejeren et påbud . I virkeligheden overtræder hun jo loven og katten er jo i nød uden mad og hjem.. Dyr skal tilses hver dag og ha ly og mad og må heller ikke gå rundt uden at blive behandlet for skader. Men når det er sagt er det faktisk ikke altid så nemt at hjælpe de katte. Måske har i et internat i nærheden de kan måske hjælpe eller rådgive dig.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #3   13. okt 2019 Jeg ville ringe til dyreværnet og fortælle dem alt om kattens dårlige trivsel og høre dem hvad du/de kan gøre.

    Telefontid
    44 94 66 95
    Hverdage: 9.30 - 12.00

    https://dyrevaernet.dk/


  • #4   13. okt 2019 ring og snak med et internat
    da jeg var hos kv havde vi flere tilfælde som din. Og fælles for dem alle var at vi anbefalede at folk indlevede katten hos os
    så skulle vi nok tage os af katten og dens ejer
    og i de fleste af tilfældende endte vi med at beholde katten

    hvis katten ikke er mærket så kan du jo hellere ikke vide hvis kat det er
    så kontakt et internat, og lad dem overtage katten
    fortæl hvad du har oplevet



  • #5   13. okt 2019 Tak for rådene.
    Katten er chippet. Med tatoveringen "chip" i begge ører og en dyrlæge har bekræftet at han er registreret på hende jeg ved ejer den.
    Jeg synes bare så synd for ham for han er bare jordens dejligste kat og det er helt klart at han mangler kærlighed,mad og et godt hjem.


  • #6   13. okt 2019 så indlevere du ham bare på internat med henvisning til hvad du har oplevet
    så skal de nok tage en snak med den dame


  • #7   14. okt 2019 Jeg véd ikke om DB vil hjælpe.
    Det er endt med, at jeg har haft dem tilkaldt til en genbo der var / er alt andet end god ved hunden.
    De har været der, så måske kunne der lige komme et par stykker forbi med lidt "rådgivning"?
    Synd for katten, det er det!


  • #8   14. okt 2019 tænker du bør vælge et andet internat smiley

Kommentér på:
Genboens kat-hvad gør jeg?

Annonce