{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Killing har tynd mave {{forumTopicSubject}}

Vi fik en killing hjem for 9 dage siden, de har gættet sig til at han er cirka 4,5 måned nu. Hans afføring har lugtet en del. Der var nogle enkelte lidt flade lorte i bakken da jeg skiftede den i går, som nok har været lidt blød afføring.

I dag har jeg så næsten lige opdaget, at han har haft tynd mave. Det var simpelthen sprøjtet op af væggen uden for bakken og også op af bakkens væg, (se billedet, som jeg har lagt op). Min kæreste nævnte i går at han har miavet lidt nogle gange på badeværelset hvor hans bakke står. Er det noget vi skal kontakte dyrlægen omkring, eller se det an 1-2 dage? Han er ellers super frisk, spæner rundt og spiser og drikker. Han er fra internat og vi var ude ved internatets dyrlæger i torsdags for at få rebehandling for øremider, og han fik også en ormekur fordi dyrlægen syntes han havde lidt rund mave, men har ikke set nogle orme i bakken.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing har tynd mave
  • #1   15. okt 2019 du bør sætte ham på skånekost i nogle dage indtil han har normal afføring igen
    kogt kylling og så zoolack er rigtig godt. man kan også købe foder hos dyrlægen til dårlig mave

    det kan godt være ormekuren som giver ham dårlig mavse


  • #2   15. okt 2019 Hvis afføringen har en rigtig grim gennemtrængende sur/sød lugt, og den bliver helt gullig og grumet indimellem, så få testet for tarmparasitter.

  • #3   15. okt 2019 Tak for svar. Vi prøver at få noget zoolac i ham, han er desværre ikke så tryg ved os, og så kører vi noget kylling til ham. Er det kun kogt kylling han skal have?

    Hans afføring er ikke gul, det er normal farve, bare tyndt.


  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #4   15. okt 2019 har I holdt ham på samme foder som han har været vant til ?endelig ikke begynde på foderskift lige efter flytning.
    men sæt ham på udkogt ris sammen med kogt kylling et par dage,og gerne kogt afkølet vand til drikkelse.


  • #5   16. okt 2019 Jeg ville personligt tage til dyrlægen med killingen, der skal styr på den mave hurtigt, og jo længere man kokkerere på det selv, jo svære kan det være, at genoprette maven og væskebalancen.
    Øv en omgang på bakken, og lidt uheldigt, at i har en top betjent, for han kan jo lande i en gang lort hver gang han skal i bakken, det vil sige at eventuelle vira, bakterier og måske endda parasitter, spredes i jeres bolig,, Giardia er en af dem, den kan give stinkende afføring, og kan smitte mennesker.


  • #6   16. okt 2019 Berit: Jeg bad meget klart på internatet om at købe en pose foder med af det som han plejede at spise. Men vi har faktisk været i tvivl, for min kæreste synes ikke at det vi har fået med ligner det som lå i hans madskål på internatet.

    Derudover, nævnte dyrlægen i torsdags at hun synes han havde en ret rund/tyk mave og det var derfor han fik en ormekur. Men jeg har på intet tidspunkt inden eller efter set nogle orme, og tror måske stadig han har en lidt rund mave, men synes det er svært at bedømme, for havde heller ikke lagt mærke til det inden dyrlægen sagde det. Men det at maven er rund, kan vel også hænge sammen med at han har haft tynd mave? Jeg tror også han prutter. Men det kan godt være at vi lige skal kontakte dyrlægen i morgen, hvis han stadig har lidt tynd mave.


  • #7   16. okt 2019 FIP?

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #8   16. okt 2019 min første tanke ville ikke dreje sig om FIP ,der er mange andre ting som også ville gøre sig gældende,træthed manglende ædelyst ,tab i vægt ,trods stor mave.
    faktisk vil mange nærmest have forstoppelse ved FIP,da maven holder op med at arbejde normalt.
    men det kan jo være,at det alligevel har været et andet foder du har fået med .også skift af vådfoder kan give tynd mave.
    det kan egentligt også hænge sammen med virus,som kan være blusset op i forbindelse med vaccine og flytning.
    men jeg ville lige forhøre mig hos dyrlægen.tag temperaturen og se om den er normal også.


  • #9   16. okt 2019 Når din kat erkøbt på internat, så kan du ringe til dem, og de henviser dig til den dyrlæge de bruger, og nu og da betaler de behandlingen.

  • #10   16. okt 2019 diarre er altså en bivirkning til ormekur
    http://medicintildyr.dk/produkt.aspx?produktid=1374


Kommentér på:
Killing har tynd mave

Annonce