{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
842 visninger | Oprettet:

Værste gang ævl {{forumTopicSubject}}

Hey, en ven viste mig dette nye foder fra Petworld
https://www.petworld.dk/kattefoder/familiens-kattemad

Ifølge teksten:
- Højt fedt- og proteinindhold
- Kostfibre forbedrer tarmfloraen
- Mineraler vedligeholder tænderne
- Omega-3 og -6 styrker hud, pels og led

“indeholder alle væsentlige ingredienser, som din kat naturligt ville indtage hvis katten levede vildt i naturen.”
“Sammensat af danske dyrlæger.”
“Foderpillen reducerer tandsten”

Ingredienser:
hvede, forarbejdet animalsk protein (fjerkræ/okse/svin), hvedeklid, hydrolyseret animalsk protein (fjerkræ), animalsk fedtstof (svinefedt), hydrolyseret animalsk protein (kylling digest), mineraler.

Analytiske bestanddele:

Protein: 30%
Fedtindhold: 10%
Omega-6 fedtsyrer: 13,53g
Omega-3 fedtsyrer: 0,81g
Råaske: 8,5%
Træstof: 3,5%
Kalcium: 1,6%
Fosfor: 1,3%
Magnesium: 0,1%
Natrium: 0,25%
Kalium: 0,6%

Undskyld men jeg bliver skisme lidt forarget - hvornår spiser katte HVEDE i NATUREN? Sikke noget BS
Højt fedtindhold? WHAT - 10% svarer til et light foder til katte der skal tabe sig, absolut ikke noget man skal fodre med for evigt.
Reducerer tandsten - jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde efterhånden... Hvor naive er folk?

Der er så mange ting galt med det her foder og den beskrivelse der er lavet af det, at jeg ikke engang ved om jeg fik det hele med - sikkert ikke. Hvorfor kan vi ikke få noget lovgivning på området? Det er fuldstændig tåbeligt at folk kan reklamere med ting der IKKE er rigtige og der er ingen konsekvenser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værste gang ævl
  • #1   15. okt 2019 tænker også at magnesiumen er for høj

    og så tænker jeg at svin ikke hører hjemme i kattefoder. det er som om de helgadere. der kan være fjerkræ, okse kød og gris i.

    og det med at der er en dyrlæge ind over....pis og papir(pænt sagt


  • #2   15. okt 2019 Jeg er enig i at foderet ikke er hvad dyrlægerne anbefaler.

    Men for at kunne lave en lovgivning på området, kræver det at man VED hvad der er godt for katten, og det er der desværre ikke nogen der rigtig ved. Man har nogle gisninger som er dem dyrlægerne har lavet anbefalinger ud fra, men det er meget mere kompliceret end det.

    Vi kender i princippet ikke rigtig noget til foderoptagelse og der igennem også protein-optagelse.

    Mange mener idag at foder er godt så længe der er højt proteinindhold. (Minimum over 32 procent)

    Men ingen har gjort sig tanker om hvilken protein der er i foderet, og hvilke proteinkilder katten kan optage.
    Vi ved egentlig ikke om katte kan optage protein fra køer og grise da de aldrig har været små nok til at være et bytte for katten.

    Desuden anbefaler dyrlægerne en del kulhydrat idag også.

    Plus at kattene har været tamkatte i rigtig rigtig mange år hvilket vi heller ikke ved hvad det har gjort for deres fordøjelses-system.

    Så selvfølgelig skal man holde øje med hvad der er i ens foder, men vi ved slet ikke nok om foder til at lave en lov om hvad man skal fodre sin kat med.


  • #3   15. okt 2019 Giver det mening at skrive til Petworld ift. misvisende markedsføring? Det er da virkelig ikke noget at fodre sine katte med det der smiley



  • #4   15. okt 2019 I andre lande er det ulovligt at reklamere med at det renser tænderne, da studier has bevist det ikke hjælper. Det er da et sted at starte - og hvad med at der kom lovgivning om deklaration af f.eks ingredienser, kulhydrater og andet? Lige nu er det ikke obligatorisk men et tilvalg om man skriver alle vitaminer i procenter eller oplyser om hvor mange % på ingredienslisten der bruges af hvilken ingrediens

    Fælles, logiske regler som gør det nemmere for forbrugerne at træffe deres eget valg bør der kigges på


  • #5   16. okt 2019 Det har for lavt fedt og ikke noget reelt kød, kun pulver med pulver på, så skamkogt at der ikke er meget af det gode tilbage, men hvede er der i meget kattemad, og det hæver proteinholdet i fodret, men katte kan ikke udnytte protein fra planter.
    Jo vi ved godt hvad katte skal bruge, og det er undersøgt, de er kødædere, og indtager kun en smugle maveindhold fra deres bytte, men indekatte får ikke byttedyr, og mange udekatte spiser ikke deres bytte, men lever af 50-80% menneske serveret mad, ja det er en dansk undersøgelse af kattes maveindhold, og det var dem på landet, ikke fra byerne, som var samlet ind, efter at være kørt ihjel.
    Det protein som er lettest at fordøje er æg, fisk og fugl, så snart du går over i de større planteædende dyr, så er kødet svære at omsætte, og okse er det sværeste.
    Alt foder hvor taurin er tilsat, er fordi det kød som er brugt, er behandlet så meget, at taurinen er ødelagt, og hvis det ikke skal tilsættes, bør der være øjen og hjerne med i fodret, det er der mange som vil stejle over, men det er der de store mængder taurin findes.

    Tørfoder kan ikke rense tænder, og amerikanske undersøgelser giver tørfoder skylden for kattenes mange tandproblemer, ja selv FORL/TR, fordi kattens tænder er som sakse som klipper og skære, mere end de knuser, og de er ikke skabt til at tygge tørfoder.


Kommentér på:
Værste gang ævl

Annonce