Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  huskat? - race eller...?
  • #1   18. mar 2008 * Tina M *:

så en huskat er ikke nødvendigvis en ren race, det kan også være en blanding, er det sådan? :o)

• #2   18. mar 2008 Nej nu må I stoppe:-)

haha

Har liget flyttet Don Nemo fra Blandingskatte til Huskatte fordi jeg fik at vide, at han "stod forkert". jeg kender da ikke hans ophav.... Jeg gider altså ikke flytte ham igen. Galskaben må have en ende:-)

Er der et tredje sted? Jeg vil gerne oprette Nemo som KAT nemlig

smiley

Nå kald ham hvad I vil - bare I ikke kalder ham, tidligt op om morgenen eller kalder ham kastrat mens andre hankatte hører det:-)

MVH

• #4   18. mar 2008 okay :o) nu forstår jeg bedre :oP tak for hjælpen smiley

• #6   18. mar 2008 Vil I lige gå ind og se Donnie så? Hvad er han?

Huskat eller blanding?

smiley

For så flytter vi dælme tilbage til blandingskatte (hvor vi var oprettet oprindeligt:-)) hvis der er stemning for det:-)

Jeg kender intet til Donnies ophav. Han er en vildkat fra gaden:-)
    Hvor skal han stå? Under Felis catus måske? smiley
    mvh Helle

• #7   18. mar 2008 Tusind tak Felis F. Så bliver han altså stående nu - uanset hvad I siger -)
    hehe

Men hvor ved vi egentlig det fra?
    Hvem siger ikke, at der er en eller anden race blandet i Donnie et eller andet sted? Brite måske? Eller noget andet?
    Der er vel næppe garantier med Nemos ophav:-)

• #9   18. mar 2008 kunne min lille røde mis så også godt være en huskat? :o) prøv og ki under de billeder i hendes profil hvor hun er lidt ældre :o)

• #10   18. mar 2008 Ja forvirringen er da total:-)
    Røde mis er da lige så meget huskat som Nemo ikk?

Du skal flytte hende, Christiana K. Ellers får du hug:-) haha nej pjat
    Forskellen er måske, at Nemo går inde sammen med racekræene, og at han derfor med 100 % sikkerhed bor i et hus og er kat. Han er derfor HUS-kat:-)

Fnis. nej undskyld, men jeg synes det er meget svært at finde ud af om ens kat uden tavle skal i den ene eller anden kategori:-)

• #12   18. mar 2008 hmmmmm, man burde vel lave en ny inddeling af kattene, så evt lave en der hedder catus domesticus som kun er for de katte man ikke aner noget som helst om hvad angår deres omhav

• #14   18. mar 2008 ok :o) så laver jeg det om til en huskat <33 hehe :oP

• #15   18. mar 2008 Felis F - ja han er nærmest prototype med gråstriber og hvidt:-)

Er der en kategori, der hedder "Sådan en sund kat ude fra en gård af", for så skal han stå der haha

tak for rosen:-)
    an er lidt bette i det, men det skyldes sandsynligvis hans mangelfulde tid hos mormis som killing:-)
    Der er store fordele ved at ligne en killing hele livet, siger han:-)

• #16   18. mar 2008 Sikek vi kan Christina K smiley

Mine MCOer er så vidt jeg ved placeret det rigtige sted:-) Selv om Tara godt nok har enorm meget pels..... er det ikke noget med, at alle racekattene oprindeligt er lavet ved at parre forskellige racer?

åh åh.... så skal de også under blandingkatte !
    Ellers starter mig og Nemo en demo!

Haha smiley Nej pjat ikk os-)

• #17   18. mar 2008 haha :o) smiley

• #18   18. mar 2008 En´huskat er i min verden en kat, hvor man kun kender til mormis (huskat) eller hvor begge forældre er ukendte.

Også er huskatte, staldkatte og gårdkatte nøjagtig det samme.

• #20   18. mar 2008 I min verden stadig en huskat :O)

Blandingen kan lige mange mange generationer tilbage og derfor mener jeg stadig det er en huskat smiley

• #21   18. mar 2008 Huskatte er lidt groft dem man ikke ved hvad der er i, mens man ved blandinger kender min. den ene race smiley

Man kan godt udstille huskatte, Jeg ved ikek om blandingskatte kan udstilles som huskatte smiley

• #22   18. mar 2008 Nogen har altså nogle sære forestillinger om hvad en blanding er, og hvad en huskat er, har jeg set i tidligere tråde.. Jeg kan dog ikke se hvordan der kan være delte meninger om så simpelt fakta..

En huskat er en korthåret racekat. Den mest almindelige, forstået på den måde at det (oftest da) er den der bliver brugt som "musefanger" og dem der ses som "vildkatte"..

En blanding er en kat hvis forældre ikke er af samme race.

• #23   18. mar 2008 * Zabrina * - en huskat findes også som langhåret.. og i servige bliver langhåret huskatte også udstillet..

• #24   18. mar 2008 Natascha F - Nu er huskat ikke en race i den forstand, er du sikker på du ikek tænker på european shorthair?

• #25   18. mar 2008 TJ - jeg må ud med det. Jeg elsker dit profil foto. griner hver gang jeg ser det:-)

• #26   18. mar 2008 Jeg slog det lige op. Huskatten findes da i langhåret

http://www.google.dk/search?hl=da&q=langh%C3%A5ret+huskat&gbv=2&ie=UTF-8&sa=N&tab=iw

Det står også i en af mine kattebøger herovre, at de kan komme med langhårsgen...

• #27   18. mar 2008 Giver NatF ret.
    En huskat er ikke langhåret, og dem du så kalder langhårede huskatte har så på et eller andet tidspunkt været en huskatte BLANDING..

• #28   18. mar 2008 Igen må jeg sige: Se min huskat Nemo. Er han aldrig blandet med noget så fordi han er korthåret? Mig bekendt går der en del korthårede racekatte rundt i verden, så det argument holder da ikke...

Felis Catus er det latinske navn for alle tamkatte uanset race. De udspringer af endten Europæisk eller afikansk vildkat. Dvs at langhårsgenet findes i Felis catus uanset race - også i huskatte

• #29   18. mar 2008 Ctiat fra en af mine kattebøger, katte i farver:

"bla bla bla... Disse KORTHÅRSkatte har ofte bla bla bla.."

• #30   18. mar 2008 Altså, nu kender je en som har en langhåret huskat. Hun kan med sikkerhed sige 5 år tilbage, hvad der ligger bag og der har de alle været korthåret huskatte....
    Det kan da godt være der lige har været en langhåret forbi 10 år tidliger, meeen derfor vil jeg altså stadig mene at katten er huskat.

• #31   18. mar 2008 Helle l - Kan du bevise (fx med dna-test) at din kat er blandet med en anden korthårsrace, så er den en blanding. Men så længe du ikke kan bevise det, er det en huskat.

• #33   18. mar 2008 jeg må give SineGry ret, det er meget morsomt......
    Jeg havde engang en blandings killing, mor: maine coon, far: naboens Don Juan.......... MEEEEEN dyrløgen blev hårdnakket ved med at kalde det en huskat....

• #34   18. mar 2008 enten er en kat en racekat eller en huskat...det med blandinger af racer er noget ævl

• #36   19. mar 2008 Felis, din dovne slave.
    Du har fem pragteksemplarer, har jeg set på andre fora. Hvorfor har du kun oprettet en af dem?

Kan du så komme i gang smiley

Kommentér på:
huskat? - race eller...?

Annonce