Seriøst brug for råd (Utæt kastrat) {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg har haft lavet dette indlæg hvor jeg spørger om hjælp til min farmors hankat
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=36321
han har jo så nu været til dyrlægen og været i behandling for urinvejs sten i en lille uges tid. Men igår ringer min farmor til mig og er ude af sig selv, da han igen har tisset på gulvet i det værelse, hvor han typisk tisser.
Hun begynder at snakke om at alternativ er aflivning, og hun ikke kan overskue det og bla bla bla.
Jeg forsøger at slå koldt vand i blodet og givet hende nogle råd og forklaringer.
men jeg har brug for at vide om de råd jeg giver er rigtige eller forkerte.
Mit forslag han generelt blvier forment adgang til det værelse han typisk tisser i (Det er normalt i løbet af natten). Hun er så bange for at han giver sig til at tisse andre steder. Mit forslag er så at lukke ham ude i bryggers (evt også køkken) om natten da der ikke er gulvtæppe på der, og det da så er noget nemmere at tørre op der. Det siger hun så at hun synes jo er synd, for da hun havde ham i badeværelset for at han skulle tisse til urinprøve lå han bare helt apatisk i badekarret. Mit svar er at det er mere synd at aflive uden at forsøge.
Men HJÆLP - hvad gør jeg? (Min famor er en ældre dame der nemt bliver forvirret, ikke husker så godt, og generelt at brug for at have meget kontrol med sin dagligdag)
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Det var da absolut en mulighed, jeg ville overveje
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
Måske skal han have en omgang mere.
Også ville jeg lukke af, så han ikke havde adgang til det værelse.
Vask pletten hvor han tisser grundigt, feks med Rodalon (ved ikke lige om det er godt for gulvtæppet), men ellers tror jeg man kan bruge eddike.
Håber lige der kommer en anden på banen, omkring det at fjerne tisse lugten....
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
Og pletten blvier vasket med rodalon hver gang. Men det er gulvtæppe med masonit neden under, så det er ikke nemt at få det væk.. Tænkte ikke lige på at skrive det, det var indlysende for mig, at det var det vi gjorde, hehe
Stine - Og ja, ellers så skulle f.eks. hvid eddike være lige så godt som rodalon..
Og nu har jeg lige snakket med hende - hun vil ikke formene adgang, da hun er bange for at han så tisser andre steder. Jeg har forslået at hun så holder hans adgang til bryggers og køkken, og det mener hun er synd for katten, og nu har hun altid haft åbne døre, så det kan hun heller ikke leve med. Suk
Men forløbig er meningen at hun vil snakke med dyrlægen igen efter påske. Og så bliver han jo nok tjekket igen for at se hvordan det er.
Men slet ikke nogen med nogle gode råd?
jun 2006
Ville ikke kunne bære hvis han blev aflivet bare fordi hun ikke kunne overskue det, og jeg ikke kunne give de rigtige råd.
mar 2007
Mit bedste forslag er, at få ham undersøgt igen....
Så håber på en opdatering, når han har været afsted.
Hvis han ingenting fejler og hun ikke vil lukke ham væk om natten, så er jeg helt på bar bund.
jun 2006
mar 2007
Håber på en opdatering....
Seriøst brug for råd (Utæt kastrat)