{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Kejsersnit {{forumTopicSubject}}

Hvor tit sker det at en kat må have kejsersnit for at kunne føde?

Jeg spørger fordi da vi i sin tid fik Victoria steriliseret fik vi at vide efter operationen at det var godt vi havde gjort det fordi han kunne se at hun var meget smal og ville aldrig kunne have gennemført en normal fødsel.......

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kejsersnit
  • #1   22. mar 2008 Det er da meget godt gået, måske er det mere udbredt ved andre racer?

• #2   22. mar 2008 Jeg har haft 2 kejsersnit på 2 forskellige hunner i de ca. 15 år jeg havde perseropdræt... den ene havde før fået et kuld uden problemer, denne gang var der bare ikke gang nok i veerne.... Den anden egnede sig bare ikke til at føde.... så hun blev steriliseret i samme omgang...

• #3   22. mar 2008 Jeg har på 14 år haft 3 kejsersnit på 3 forskellige britehunner.
    På de 2 af dem lå killingerne forkert og på det sidste var der kendte fødselsproblemer på linien i forvejen,da både mor,mormor og oldemor havde haft kejsersnit ifm fødsler.
    Behøver jeg at sige at missemor selvfølgelig blev steriliseret...?

• #4   22. mar 2008 Er der slet ikke nogen der har hørt om for smalle fødeveje som min dyrelæge fortalte mig at Victoria havde?

Altså i forbindelse med et kejsersnit

• #5   22. mar 2008 Jeg er sikker på min Rosa har det... derfor har hun heller aldrig fået killinger... Hun er så lille og spinkel, vejer kun 2,5 kg....

• #6   22. mar 2008 Annelise...efter dit valg eller....Samme vægt som min havde før hun blev syg...nu er hun nede på 2,3kg

• #7   22. mar 2008 Mit valg... hun er så lille at jeg ikke ville risikere det... og persere er jo i forvejen ikke de bedste "fødemaskiner", så jeg ville ikke risikere det gik galt.

• #8   22. mar 2008 Det har jeg... min Milky havde det... hun havde meget svært ved at føde den første killing, den sidste blev taget ved kejsersnit, den var desværre død..

i de 16 år jeg har haft opdræt har jeg 5 kejsersnit,

Det ene af dem var efter eget valg, da missemor havde så svær en underlivsbetændelse plus der var mange killinger, så vi valget at håber på det bedste og tage killinger før tid, for at være stikkere på at rede missemor.. alle killinger gik til.. men missemor lever, og har det rigtig godt, hun er steliseret..

• #9   23. mar 2008 Jeg har på 21 år haft ét kejsersnit på en kat, hvor en killing lå på tværs med den ene ben nede i fødselsvejen. Hun fik siden helt uproblematisk flere kuld killinger.

Men jeg har (af opdrættere og dyrlæger) ladet mig fortælle, at racer med forholdsvis store, brede hoveder (bl.a. perser) ofte har besvær med at føde selv, og at nogle perseropdrættere af samme årsag er indstillet på, at deres katte skal føde ved kejsersnit. Altså ikke fordi deres bækken er for smalt, men fordi killingernes hoveder er for store.

• #10   23. mar 2008 Christina....det er da rart at høre at det er en skrøne.....Jeg har da også hørt at Persere generel er dårlige mødre og hvis man påtænker at få killinger ja så skal man være parat til at tage slæbet selv mht fodring etc....sikkert også en skrøne smiley

Kan være at Dr dyr ser flere NFO og MCO fordi de er en mere populær race.......

• #11   23. mar 2008 Kunne være vi skulle oprette et seperat emne om skrøner inden for katteracer.....

• #12   23. mar 2008 Det er da kun glædeligt, hvis det, jeg har hørt, er skrøner, men det er nu perseropdrættere selv, der har fortalt mig det.
    Jeg var da også - ganske vist for mange år siden - til et møde, hvor en perseropdrætter "pralede" af, at hendes killinger var så typede, at de ikke selv kunne sutte, men skulle sondemades. Andre sagde det samme.

Desværre breder sådanne udmeldinger sig som ringe i vandet, og så opstår "skrønerne".

Det samme gør sig gældende mht. HCM for Maine Coon'ens vedkommende. <b>Alle</b> katteracer kan have det, men den forsker, der lagde ud med undersøgelserne, havde selv Maine Coon, og så tog han udgangspunkt i dem.

Kommentér på:
Kejsersnit

Annonce