{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
569 visninger | Oprettet:

Sæson for snotnæser? {{forumTopicSubject}}

Ja vi mennesker ved jo hvornår sæsonen kommer, men er der nogle af jer derude der virkelig kæmper med snottede katte??

Elvis er blevet forkølet igen - sådan 20 nys i træk....
Han ender jo nok hos dyrlægen, for der er også kommet et par host og i sommers havde han jo bronkitis...

Jeg frygter jo selvf. at det går på omgang, men er også lidt træt af, at når man passer dem med vacciner, så snotter de alligevel og i nat havde han det ikke godt.

Har I en fornemmelse af, at det kommer i bølger - altså som når vi har influenza-sæson?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sæson for snotnæser?
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #1   27. okt 2019 Det ved jeg desværre ikke noget om, da alle mine katte i gennem mange år jeg har haft, har hverken være snottet, nyst eller forkølet. Måske er det fordi de kun kommer ud i haven.
    De er kun blevet vaccineret da de var killinger. Ved godt mange synes man skal vaccinerer årligt eller hvert 3 år, men min fornemmelse er at det ikke hjælper ret meget og er ikke ret sundt for kroppen.... Eller så har jeg bare været mega heldig smiley
    Men hvis jeg havde haft ude/inde katte ville jeg have fået det gjort. smiley


  • #2   27. okt 2019 det er sæson for snotnæser i øjeblikket
    jeg har haft flere som har været en tur igennem. simba er endt på ronoxan

    var på internat i går (jubilærum) og der sad vel 10-12 katte og min 5 var snottet.



  • #3   27. okt 2019 Jeg er glad for, at mine ikke snotter, og har ikke haft snot katte i en del år, men måske hjælper det også, at jeg har luftrenseren Mac 500, som fjerner bakterier, virus og meget andet i luften, en kæmpe hjælp for mig, er at den også fjerner naboernes tobaksrøg som kommer ind til mig, så jeg har endnu ikke været alvorligt snottet eller fået bronkitis, som jeg plejer på denne årstid smiley

  • #4   27. okt 2019 Jette:
    Er den dyr??


  • #5   27. okt 2019 Jaaah det er den, men ikke så dyr som, hvis jeg skulle flytte smiley 4500kr for den første og fik rabat på nr 2, en dækker det som svare til 30m2, men er det ikke et problem med naborøg, kan man sætte den der hvor man har behov for det, da jeg kun havde 1 flyttede jeg den fra stuen til værelset hver dag. Og ud over det skal der en ny ultraviolet pære i ca en gang om året, og den koster ca 1000kr.
    Men for dig kunne det måske være en ide i det rum hvor du får din dialyse, uvc lys bruges også ved sårheling, og er måske løsningen ved de bakterier som ikke er følsomme over for penicelin.


  • #6   27. okt 2019 Jeg er ikke dialysepatient - det er Anja smiley
    Jeg har bare astma og derfor lød det oplagt smiley

    4500 kr. for 30 kvm. Det er da ret dyrt, men den kan jo stå i soveværelset, det er jo der man opholder sig flest timer smiley


  • #7   27. okt 2019 Ups ja jeg byttede lige rundt på jer, undskyld!
    Ja jeg er glad for min, jeg har helt klart haft færre problemer med pollen, men det har været et tillægs gode, jeg har på kort tid fået 5 rygende naboer, og det var et problem, så da min overbo skulle flytte og den nye havde været der for at se lejligheden, fortalte min overbo, at den nye lugtede kraftigt af røg smiley og jeg ved fra tidligere, at røg fra overboen kommer ned gennem teknikskabet, så måtte jeg gøre noget, for i forvejen kommer der røg ind fra den ene nabo, så slemt så det lugter som et værtshus her inde ( han drikker også) så mere røg kunne jeg ikke bære smiley


  • #8   28. okt 2019 Nå, men lige en update:
    Jeg har været hos dyrlægen med Elvis.
    Han har både lungebetændelse og bronkitis, så nu er han på penicilin og binyrebarkhormon.
    Godt at han kom afsted.


  • #9   28. okt 2019 av for den
    så var det da rigtig godt at du fik ham afsted

    god bedring med ham

    simba har allerede fået det bedre efter at han startede op på pencillin i torsdags. han havde noget på den ene lunge - var kommet i god ting så kun lungebetændelse på højre lunge...


  • #10   28. okt 2019 Binyrebarkhormon er en god ting... men farlig smiley

    Jeg er lige kommet hjem og Elvis har det umiddelbart glimrende smiley
    Lige på trods af, at det er begge lunger smiley


  • #11   28. okt 2019 heldigvis går det somregle ret hurtigt over igen
    har prøvet det flere gange - oftes her om efteråret


  • #12   28. okt 2019 Han har det meget bedre i aften - det tåler ingen sammenligning.
    Dog er appetitten ikke på sit højeste, men det kan man jo heller ikke forvente.


  • #13   28. okt 2019 Øv en omgang, godt det går fremad smiley

  • #14   29. okt 2019 Ja det er underligt, har aldrig haft problem med snottede næser før. Men nu har både Akio og Luna nyst og nyst i to ugers tid, det er heldigvis næsten væk nu.

Kommentér på:
Sæson for snotnæser?

Annonce