{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

Frygteligt!! Mislykket aflivning af en killing.. {{forumTopicSubject}}

Det var med stor sorg, at jeg den anden dag læste en artikel i avisen om en hårdt medtaget kattekilling, som blev fundet i en skov af en dame, som luftede sin hund. Hun fandt katten liggende i skovbunden, hvor den mjavede højlydt. Den ku ikke rejse sig og var helt udmagret.

Damen tog katten under jakken og tog den med hjem hvor hun forsøgte at få den til at spise og drikke lidt, men den ku stadig ik rejse sig og slæbte sig hen af gulvet.

Damen ringede til kattens værn eller dyrenes beskyttelse, hukser det ik lige, hvorfra der så kom en dame ud, som tog katten med til dyrlæge. Her blev det så konstateret at katten var blevet mishandlet, sandsynligvis forsøgt aflivet, og havde brækket ryggen og havde alvorlige indre kvæstelser.

Dyrlægen mente at katten var blevet bevidstløs pga kvæstelserne og så smidt i skoven, da man troede den var død, eller for at den skulle dø. Her var den så kommet til bevidsthed og havde ligget hjælpeløs og i stor smerte i flere dage. Killingen havde ingen chance for at overleve og blev derfor aflivet på stedet.

Hvem f**** gør sådan noget???? Der stod i artiklen at der ses flere og flere tilfælde af mislykkede aflivinger af både katte og hunde. Dyrene bliver kvæstet så hårdt at de ikke kan overleve, men dør desværre først efter at have gennemlevet store smerter, og lider ofte i flere dage.

Kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan finde på selv at forsøge at aflive et dyr, fordi man er for nærig til at gå til dyrlægen og få det aflivet på en human måde. Jeg bliver virkelig virkelig vred over at læse sådan noget.
Og meget meget ked af det. Ville ønske man kunne gøre noget...

Katja


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frygteligt!! Mislykket aflivning af en killing..
  • #1   26. mar 2008 må erkende at mennesker der gør den slags lider af et brist... et brist vi andre ikke forstår..

    for det hvor vi tager hånd om og tager ansvar for og stiller os i dyrets sted... der stopper deres forståelse for hvad der er rigtigt og forkert..

    den slags mennekser kan man ikke resonnere med og det er lidt a'la psykopati - ren frustration fordi det er uden for normal tankevirksomhed..

    Vi kan kun begræde at der findes mennekser af denne type, og glæde os over at der findes katte-elskere som os på KG og hunde-elskere som dem på HG og så fremdeles ... at vi - der vil spise havregryn og pasta i månedsvis for at give deres Fido eller Pjevs et godt foder og en lejlighedsvis bøf - er i overtal

    Det er gudskelov os der er flest af... men hvor er det sørgeligt at der findes mennesker der føler anderledes for dyr end os..

    Knus og potetrøst til alle hundehvalpe og killinger der lider så grum en skæbne

    fra Ramses, Sethi og deres mor smiley


  • #2   26. mar 2008 Helt enig med dig....

    Man kan umuligt sætte sig ind i sådan et menneskes tankegang. Sådan en person må virkelig have en stor brist.

    Det er frustrerende at måtte læse så frygtelig en historie og ikke føle at man kan stille noget op. Har så ondt af de dyr, der lider sådan en skæbne.

    Ku slet ikke stoppe med at græde, da jeg læste om den kattekilling. I flere dage lå den der i skoven og kæmpede for sit liv. Dyrlægen havde slet ik ku forstå, hvordan den havde overlevet så længe. Og så endte den alligevel med at måtte lade livet. Det var selvfølgelig godt at den fik fred. Men hvor er det bare sørgeligt. smiley


  • #3   26. mar 2008 hvor er det sket henne?

  • #4   26. mar 2008 I midtjylland tror jeg. Det stod i Herning Folkeblad, så det må ha været i området.

  • #5   26. mar 2008 nå okay. det er frygteligt at folk kan få sig selv til det.

  • #6   26. mar 2008 Stakkels lille mis.
    Åh, det er næsten ikke til at bære, når man hører om , hvordan nogen kan finde på at behandle dyr på den måde.
    Hørte i Regionalradioen i går om 3 drenge, der havde "moret" sig med at smide en kat flere gange ind i en mur. Katten overlever heldigvis. Så vidt jeg kunne forstå, havde man vist også navene på dyremishandlerne.
    Jeg er glad for at mine katte ikke kan komme udenfor vores have. Puh, jeg ville slet ikke have nerver til, at de kunne løbe frit omkring.
    Håber straffen for dyremishandling bliver sat alvorligt i vejret - men det er jo desværre sjældent man finder synderne.



  • #7   26. mar 2008 hvordan kan mennesker dog være så modbydelige... det giver mig kvalme og en stor klump i halsen at høre sådan noget... stakkels lille mis.. godt der var nogen der tog hånd om den så den ik skulle ligge alene i skoven og lide.... ej bliver f*** ked af det når jeg hører sådan noget

  • #8   26. mar 2008 Får virkelig ondt i maven hver gang jeg læser sådan noget:o( Bagefter blir jeg så tosset og fatter ikke verden kan være så ond... HVA F..... tænker folk på.. FØJ!!!!!!!!!!!!!!! De sku altså have samme behandling!!

  • #9   26. mar 2008 :o( Frygtligt :o( :o( .....Bare Frygtligt....
    Folk er syge i deres Hjerner når de gør sådan noget... Bare ikke rask..

    Bliver helt utlipas og vil kramme mine da man bare ikke kan gøre sådan noget...


  • #10   26. mar 2008 Er helt enig med jer alle. Man får det virkelig skidt af at læse sådan noget. Havde bare lige brug for at dele denne forfærdelige historie med jer, da jeg slet ik lige ku rumme at gå rundt med det alene i hovedet. Lige så frygteligt er det med alle de dyr, som blir udsat for mishandling, blot fordi en flok drenge lige keder sig. Synes virkelig det er en skræmmende udvikling. At folk kan behandle dyr på den måde og være så onde og følelseskolde og ligeglade. Og måske nærmest nyde det også. Denne artikel handlede dog ikke om mishandling for sjov, men om folk som forsøger at aflive deres dyr selv, fordi de ik vil betale for det, og hvor det så mislykkes, fordi de ikke får det gjort ordenligt. Der stod at der har været sager med dyr som er blevet begravet levende, bevidstløse, fordi man har troet at dyret var dødt. Føj for satan.

  • #11   26. mar 2008 det er godt nok noget af det mest tankeløse, og kolde jeg længe har hørt om... jøsses de mennesker skulle straffes på samme måde! -det er fandeme for groft at man kan gøre sådan noget... hvad får man ud af det??
    ej hvor er det bare klamt!
    og det andet du skriver om katja, hvor dyrene er begravet lavende... jamen.. jeg har slet ingen ord der kan beskrive hvor forkert det er...
    det er simpelthen så langt ude at folk ikke vil ofre penge på at få dyrene aflivet ved en dyrelæge.. "så klarer de den lige selv" -ja og det er de sørme gode til hva?! -det er så sygt!!
    jeg kommer selv fra skive ikke langt fra herning.. og kan kun ryste på hovedet over disse mennesker...
    min lillesøster fortalte mig inden jul at hendes svigerindes genbo eller nabo, havde en hund stående bundet i et gammelt utæt skur, uden mad og vand, og de var bare flyttet fra hus og hund... og ingen gjorde noget!?!
    der var så vist nok nogen som havde kontaktet politiet, men der var vist intet blevet gjort i første omgang... ved så ikke hvad der er sket nu.. her ikke hørt mere om hendelsen, så om hund er død af det eller blevet fjernet aner jeg ikke... men det er virkelig skræmmende at sådan noget kan finde sted!! - der skal virkelig strammes op på dette område...


  • #12   26. mar 2008 Ja der skal strammes op, Fatter ikke hvordan man kan acceptere sådan noget i vores samfund!!!!! Folk burde vide bedre.!!

  • #13   26. mar 2008 ja dybt seriøst... det er jo faktisk ulovligt... men folk er f*** bare ligeglade... de skulle virkelig føle samme smerte.. så gjorde de det squ nok ikke igen!!

  • #14   26. mar 2008 Ja folk skal holde deres katte på egen matrikel !!

    Dyrlægen mener.....øhh er der taget røntgenbilleder osv, kunne lyde som en hund har haft fat i den stakkels misling...

    Mener dette ATTER er et "Wake up call" til jer med udegående mislinger


  • #15   26. mar 2008 Der er oz mange som slår sine egne dyr ihjel.. kender mange som slår killinger ihjel!!!

  • #16   26. mar 2008 Ik ulovligt når det gøres i 1. leveuge - dog uden drukning....
    Hvis man feks er jæger, så kan man aflive mange dyr


  • #17   26. mar 2008 Ja I know.. men hader det stadig!!! kender nogen der ligefrem står og praler med det!!! Jeg vil aldrig ku få mig selv til og slå nogen eller noget ihjel!!

  • #18   26. mar 2008 Det kaldes ik "slå ihjel" men aflivning. Det kød du spiser er ligeledes aflivet...hader du os din kebab/ pizza? Med de priser, så er vi ovre dyr som ik har haft et godt liv...

    Folk der praler med hvad?


  • #19   26. mar 2008 Hvem siger jeg ikke er vegatar???

    Praler med hvor nemt de har ved og knække nakken på en lille killing!!!


  • #20   26. mar 2008 Selvfølgelig er du ik vegetar...

    Ja og hvem praler, selvfølgelig er det nemt på en killing, det er ik andet en brusk. Ingen knækkelyde der.
    De fyre du ref til, må ha få venner og små overarme


  • #21   26. mar 2008 Det var nu ikke nemt på den måde jeg mente.. men never mind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • #22   26. mar 2008 anna - du må da indrømme at når en aflivning ikke går helt igennem, så er det da frygteligt ligemeget hvilke dyr det er.

    jeg er vegetar!!


Kommentér på:
Frygteligt!! Mislykket aflivning af en killing..

Annonce