{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Vil du hjælpe? evt støtte økonomisk (Staldkatte) {{forumTopicSubject}}

hey kg...

i fredags fik jeg at vide, at X havde slået et kuld nyfødte killinger ihjel. jeg ville ikke vide hvor mange der var eller noget, for så ville jeg få et personligt forhold til dem, og ville blive ked af det.
lørdag gik jeg så over i deres stald (jeg har altid adgang, da min kalv er derovre og så er det mine svogrer og svigermor der har gården - en hobbyejendom ) med en pakke p-piller i lommen og noget dåsemad, som kunne lokke de mest vilde til...

tre killinger fra sidste år, samt moderen til de aflivede killinger fik en p-pille, og jeg har planer om, at alle de andre hunkatte, som højst sandsynligt er drægtige på nuværende tidspunkt skal have p-piller. Jeg kan desværre ikke forlange, at killingerne ikke bliver slået ihjel, men jeg kan give dem p-piller så de ikke kommer i løbetid...

nu er det så jeg spørger, om der er nogen der vil hjælpe mig med mit formål... med evt at støtte økonomisk (jeg er på SU, og hvis 10-20 hunkatte skal have en pille en gang om ugen, så løber det jo nemt op økonomisk) eller sende en pakke piller eller lign, eller hvad I nu kunne finde på... det er kun fantasien der sætter grænser...

jeg kan bare ikke med min gode samvittighed være vidne til at de små liv bliver slået ihjel, samtidig med at det slider på de stakkels hunkatte at være drægtige...

derfor vil jeg meget gerne have noget hjælp...

og de vil ikke neutralisere hverken hankatte eller hunkatte, og jeg vil ikke have, at de slår de voksne katte ihjel, for jeg har et forhold til stort set alle kattene... og ville allerhelst tage dem hjem allesammen, men det duer jo ikke, når der er over 20-30 katte...

please... vær sød at hjælpe mig...

på forhånd mange tusind tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil du hjælpe? evt støtte økonomisk (Staldkatte)
  • #1   2. apr 2008 tak, hvem der end har ændret overskriften og flyttet den til rette emne smiley

  • #2   2. apr 2008 det er forbudt ved lov selv at slå killinger ihjel. meld dem til politiet. Og dyreværnet. hvis du har vidner og de dømmes får de en bøde, og bliver det ved så vil bøderne løbe op i en mængde der langt overstiger prisen for neutralisering af kattene. kunne du jo så fortælle dem.

    jeg ville gerne hjælpe, men jeg tror ikke det er den rette fremgangsmåde på langt sigt. måske hjælper det lige nu. men du kan jo ikke blive ved med at give dem p-piller i smug. jeg synes helt klart du gør en god gerneing, mener bare ikke du kan blive ved på den måde. der må findes en mere permanent løsning.


  • #3   2. apr 2008 Charlotte og Nina:
    Ja der er desværre mange landmænd der gør det.. Kender mange landmænd der får en til og komme ud og skyde killigere eller kattene.. Det er virkelig så forfærdeligt..
    Læste først for nyligt at det er ulovligt.. Desværre er mange lamdmænd ligeglade smiley


  • #4   2. apr 2008 Er det forbudt ved lov? Det mener jeg ikke, men jeg mener, der skal jagttegn til for at skyde dem, når de ikke er helt nyfødte. Der helt sikkert andre, der ved mere om det.

    Hvor er det altså sørgeligt, at det står sådan til som det gør.


  • #5   2. apr 2008 nemlig... og det er de her absolut også...

    jeg har oprettet samme tråd på hunde og hestegalleri, og der var der nogen der anbefalede at snakke med kattens værn...

    jeg har derfor prøvet at ringe til dem, men de har lige frokostpause...

    vil ringe efter halv et, for der er tlf'erne åbne igen...

    holder jer lige opdateret...


  • #6   2. apr 2008 der står her at det skal forgå hurtigt og smerte frit og det må ikke forgå ved drukning.
    Kapitel 2 § 13
    (link fjernet)


  • #7   2. apr 2008 Lad os håbe at der snart kommer en kattelov:
    (link fjernet)


  • #8   2. apr 2008 som jæger må man skyde dem, samt man må aflive dem umidellebart efter fødselen. Da jeg selv er jæger ved jeg, at man må aflive katte ja for den sags skyde vildkatte som vi kommer forbi på vores jagt

  • #9   2. apr 2008 Er det overhovdet lovligt og have så mange fertile katte rendene???

    Kan ikke forstå at der er så mange landmænd der ikke gider ofre de penge på deres katte, de vil gerne have dem til og fange mus osv, men og ofre noget på dem nej det gider de ikke:o(

    Tør ikke tænke på hva de katte efterhånden er fyldt med!! Det er også synd for katten og skal rende rundt og være drægtig konstant og derefter få sine killinger fjernet, det må da være psykisk hårdt og ikke mindst fysisk:o( Øv hvor gør det mig bare trist sådan noget:o(


  • #10   2. apr 2008 ja mange landmænd ser ikke katten som et kæledyr mm, men som et dyr, som bare skal udfører sit arbejde.

    Så tror jeg ikke der nogle love om, hvor mange katte han må have til at gå rundt på den måde


  • #11   2. apr 2008 jeg har snakket med kattens værn, og de kan ikke hjælpe mig, da de bliver fodret og ikke er juridisk vilde katte...

    så skal jeg snakke med nogle fonde, og sådan...


  • #12   2. apr 2008 Syntes der skal strammes op der!!!!!!

  • #13   2. apr 2008 Så må du forklare dem, der er synd for kattene de ikke bliver sterilliseret, men istedet skal leve som maskiner på en kattefabrik..

  • #14   2. apr 2008 hvem skal jeg forklare det?

    dem på gården er totalt ligeglade...


  • #15   2. apr 2008 Charlotte.. ja det kan blive en umulig opgave:o( Syntes det du gør er kanon:o)

  • #16   2. apr 2008 tak... jeg kan bare ikke have at de små pus bliver slået ihjel på den måde...

  • #17   2. apr 2008 Kan jeg heller ikke, har selv reddet mange killlinger fra og blive slået ihjel, så jeg ved præcis hvordan du har det!!!! Man gør hva man kan. Men det re så svært og ændre på folk!!!

  • #18   2. apr 2008 Martin - hvor står der noget om, at jægere pr. definition må skyde "vildkatte", de kommer forbi på deres jagt? Ordet "kat" blev taget ud af jagtloven tilbage sidst i firserne og har ikke stået der siden.......

    At en masse jægere *mener*, de må skyde katte, gør det bestemt ikke rigtigt.

    Folk med jagttegn må skyde katte med den hensigt at aflive dem, hvis katten kommer ind på et område, hvor jægeren har jagtretten *og* de øvrige regler i Lov om mark og vejfred er overholdt, nemlig at katten skal være optaget og fremlyst i en vis periode først.

    Folk uden jagttegn må ikke skyde katte overhovedet og må - bortset selvfølgelig fra dyrlæger - kun aflive katte på indtil 1 uge og ikke ved drukning.


  • #19   2. apr 2008 min fejl der må min jagtlærer havde givet forkert information, som sådan set er ringe, det var nemlig ham der forklarede mig det for tre år siden.

    men sådan står der.
    Dansk jagt lovgivning årg. 2000 -->

    Er det tilladt at skyde en omstrejfende kat? NEJ!

    Ligemeget hvor du ser en kat er det ikke tilladt.

    Om den er med eller uden halsbånd..
    Det er IKKE tilladt.


  • #20   2. apr 2008 Hatten af for dig Martin - og det lyder da ikke godt, at en jagtlærer giver forkerte informationer til sine elever.

  • #21   2. apr 2008 Ganske enkelt forfærdeligt at katte ingen rettigheder har :-((

    Havde det været hunde, kaniner osv der bare løb på gården og formerede sig, SÅ ville der blive taget hånd om problemet....


  • #22   2. apr 2008 May: synes sådan set os det er noget ringe af ham at give fejl informationer. Det må han heller hører for næste gang jeg ser ham. Men det skal dog siges, at der heller ikke er blevet skud til kat på nogen af vores jagter

  • #23   2. apr 2008 Charlotte B, Måske hjælper det misserne, hvis du fortæller gårdejeren, at han har lov til at medtage dokumenterede udgifter til gårdkattene i sit driftsregnskab.

  • #24   2. apr 2008 *Mega* .: ja men er det ikke kun udgifter til foder, eller har vi fået nogen sager kørt igennem med, at det os kan bruges på p-piller mm? Det er jeg nemlig ikke sikker på


  • #25   2. apr 2008 Mig bekendt er det også dokumenterede udgifter til dyrlæge, men er ikke helt sikker. Mon ikke der står noget under DB eller KV?
    Kigger ved lejlig! (Skal gå nu)


  • #27   2. apr 2008 deter desværre kun en hobbyejendom, og jeg tvivler på, at de har et dicideret (staves?) driftsregnskab... så den vej kan jeg ikke gå...

    Christina og Richard C: hvordan gjorde du? jeg har desværre ingen mulighed for at tage killingerne til mig, da min kæreste har samme holdning som resten af familien... som jeg jo ikke deler...


  • #28   2. apr 2008 Jeg har en ven, han er kun 19 så han bor stadig hjemme, så det er ikke ham der ønsker det skal være sådan, men hans forældre.

    De har 2 hunkatte som får killinger konstant og de må ikke komme ind overhovedt.. det værste er at jeg altid lige sku se killingerne, det gjorder så ondt og vide de ville slå dem ihjel, hvis jeg lovede og finde hjem til dem fik de lov og leve, jeg har sågår måtte lyve og sige jeg havde fundet hjem til dem, jeg knoklede i 2 måneder sidste gang for og finde gode hjem til dem, og ja vi ville selv ha taget dem hvis ikke jeg havde ku finde hjem, hvis der er nogen der spekulere på det!!

    Vi boede på samme vej så jeg gik derop flere gange om ugen, havde fået tilladse til bare og gå om i deres have, De skulle jo gerne være så vant til mennesker som overhovedt muligt!!

    Kæretsen og jeg lavede et lille hus til dem, så de ikke frøs om natten. Nogen gange tog jeg oz lidt mad med op til dem.

    Men det er en endeløs kamp:o(


  • #29   2. apr 2008 Christina & Richard C.
    Når det "kun" drejer sig om to katte, kunne de så ikke i det mindste give dem p-piller, hvis de ikke vil bekoste neutralisering?

    Prøv (hvis du ikke allerede har gjort det) at forklare dine svigerforældre, at hunkatten er et af de dyr, der har den største moderfølelse, og om de ikke har så meget medfølelse, at de vil sørge for, at kattene kan undgå gang på gang at opleve deres killinger bliver dræbt.


  • #30   2. apr 2008 Mega: Det er oz en gåde for mig, har forslået dem det, men de vile helst ikke ofre penge på kattene, det er bare så svært da det er så langt fra min verden og ha dyr på.

    Deres ene hunkat var her i sommers så medtaget af orm, sagde det til min ven, som sagde han nok sku købe en kur til den, men det er ikke blevet gjort endnu, jeg rykkede for det i over et halvt år, men til sidst ga jeg op, han havde den ene undskyldning efter den anden!!


Kommentér på:
Vil du hjælpe? evt støtte økonomisk (Staldkatte)

Annonce