{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.694 visninger | Oprettet:

Katte og flytning {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen...

Min kæreste og jeg flytter i hus på 120 km2 d. 28 april, og vi skal selvfølgelig have vores missere med smiley

Mit spørgsmål er:

Hvordan kan man gøre en flytning for en kat nemmest og mindst stressende?

Vil også lige høre hvor længe de skal gå inde før de må komme ud....

Håber der er nogen der kan give os et svar.

Knus Sanne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte og flytning
  • #1   4. apr 2008 er de vant til at være andre steder end hos jer? der ved mener jeg om de blir passet hos forældre eller venner nogengang? for så ville jeg lade dem være der mens i flytter, og ellers er det måske nok bedst de kommer ud det nye sted lidt før i flytter så de kan vænne sig til det.

  • #2   4. apr 2008 Når i flytter alle tingene, så luk dem inde i et værelse. Så er de ikke i vejen og de oplever ikke alt det hullumhej.

    Også sørg for at de møbler er på plads, når kattene flytter ind det nye sted.

    Sådan har jeg i hvert fald gjort de gange, hvor jeg har flyttet.


  • #3   4. apr 2008 Stine M:

    De er ikke vant til at være passet ude... de bliver passet hjemme...
    Fint - jeg vil prøve at taget dem derud før tid smiley

    Stine A:

    Okay - vi har et soveværelse (stort) hvor de kan være i fred med nogle møbler og deres kattebakke og mad og vand smiley


  • #4   4. apr 2008 Hej Sanne;o)
    Tillykke med huset,håber I blir glade for det ..

    Os Stine kom med de vise ord*S*


  • #5   4. apr 2008 Os=og

  • #6   5. apr 2008 Tak Miss Frankie smiley

  • #7   5. apr 2008 Jeg tror såmænd ikke det vil hjælpe særligt at tage dem med derud et smut, inden I flytter ind. Men et alternativ til at lukke dem inde i et rum i jeres nuværende bolig under flytningen er, at I kunne gøre et værelse klar i det nye hus. En af jer kan så tage derud med kattene, (altså flytte kattene som det første) mens den anden ordner selve flytningen. Bliv i rummet sammen med kattene, mens flyttefolk slæber ting ind i huset. Det er sådan jeg selv foretrækker flytning med kat.

    Hold dem inde i to uger, inden I lukker dem ud første gang. Og hvis de ikke virker til at være faldet til efter de to uger (det er de forhåbentlig) så vent indtil de er det.

    Og stort tillykke med huset!


  • #8   5. apr 2008 Tak Tinka for svaret... Den metode du skriver her er sådan set det vi har lagt planer om.... smiley



  • #9   5. apr 2008 De gange vi er flyttet har Djaxa været lukket inde i sin transportkasse på badeværelset (hun bruger sin transportkasse som hule så hun er tryg ved kassen) mens der flyttes og huset er fuld af flyttefolk etc.
    Så er alle ting blevet flyttet og som det sidste flyttes Djaxa og hun placeres i det nye hus ligeledes på badeværelset.
    Når alle flyttefolkene så er gået så lukkes hun ud af transportkassen og får frit lejde til at inspicere sit nye hjem. Dette har fungeret upåklageligt de gange vi er flyttet :o)
    Hun er hver gang faldet meget hurtigt til hvilket har været bemærkelsesværdigt da hun er en meget sky og forsigtig kat overfor fremmede ...

    Djaxa er indekat så problematikken omkring hvornår du kan lukke dine katte ud kan jeg ikke svare på ...

    Tillykke med huskøbet :o)


  • #10   6. apr 2008 Tak Sanne M smiley


Kommentér på:
Katte og flytning

Annonce