{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.326 visninger | Oprettet:

Kan katte virkelig forstå hvad vi sige {{forumTopicSubject}}

Vores to katte får mad to forskellige steder...Charlie på gulvet og Niwer på køkkenbordet....altså ikke det i forstår ved køkkenbordet....men det extra bord man sætter ind i køkkenet som så er meningen at man skal bruge til at spise frokost ved.....hvilket vi aldrig gør...og derfor er det blevet Niwers bord.....

Nå men hun fik så hendes fisk på bordet og Charlie på gulvet.....

Charlie spiste lidt og derefter forlod han køkkenet hvorefter hun for ned og spiste af hans mad

Senere sagde jeg så til hende at hvis hun ikke kunne spise mere af sin egen fisk...ja så ville jeg da sætte det ned til Charlie.....hvorefter hun for ud på hendes bord og holdt brandvagt over hendes resterende fisk...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan katte virkelig forstå hvad vi sige
  • #1   5. apr 2008 Tror kattene forstår mere end vi lige tror. De er uspekuleret engang imellem:o)

  • #2   5. apr 2008 Jeg tror nu ikke, katte kan forstå hele sætninger, men jeg er 100% overbevist om, at de kan genkende mange ord og forbinde det med bestemte ting (lige som hunde kan). De grejer også lyn-hurtigt at bestemte lyde og handlinger fører til et eller andet. F.eks. lyden af køleskabsdøren, dåseåbneren, poseknitren osv.
    Men i hele sætninger hæfter de sig nok kun ved kendte ord.

    Forresten lyder hver enkelt kat sit navn og reagerer ikke på de andres.

    Og når jeg f.eks. slukket lyset i stueetagen, skynder kattene sig op i min seng på første sal, tager jeg de store stålfade frem, myldrer det med katte, for så er det tid til vådmad.


  • #3   5. apr 2008 mega er inde på det helt rigtige - bestemte lyde kan katten forbinde med noget rart... - deraf succes med klikkertræning..

    for mange lyde - sætninger - kan kattene notmalt ikke distigvere mellem, men da vi jo heldigvis har en tendens til at lægge trykket på det ord vi egentlig forbinder med handlingen - fx skal misser have MAD!!!... så lærer den hurtigt at når der er MAD i enden af sætningen - så er det et rart menneske der leverer guf...

    det er jo let for os at tolke som at de forstår hele sætningen *SS* og det er skønt, at når vi så siger sætningen, så kommer katten og kaster sig op af vores ben og spinder løs.. *GG*

    2 gange bonus... hurra katten forstår mig og hurra - katten elsker mig *GG*

    Eksemplet med fisken er rigtig sjovt - personligt lyder det en lille smule - i mine ører - som et rigtig sjovt tilfælde medmindre der har været et ord i den sætnihg du fik sagt som katten forbinder med at du tager maden igen.. meeeeeeeeeen på den anden side.. måske har du bare en af de der katte som overrasker os alle ...

    Rigtig god weekend til alle

    Knus og potekrammere


  • #4   5. apr 2008 om katte fostår ord, kan jeg ikke sige...
    Men at de forstår ordes betydning tror jeg, det har nok noget at gøre med lyden i ordet...
    for hvis siger, årh det er hvis på tide jeg går i seng, er der nogen af kattene der strækker sig, rejser sig og begynder at smuute oven på, og putter sig i min seng..

    Kommer jeh ude fra køkkenet med en skål eller tallarkener og siger nej det er mit, tja så går de lige stille... smiler nogen af dem gør...
    Jeg vil lige sige jeg siger det helt amenligt i et lav toneleje..

    Kommer jeg ind uden at sige andet end missebørn så kommer alle farende...

    En lyd alle regerer på her er lyden af en pose osterejer der bliver åbnet..


  • #5   5. apr 2008 Mine katte forstår meget af dét jeg siger til dem.....
    Når jeg siger <b>nej</b> eller <b>pssst</b> til mine katte, så ved de straks hvad jeg mener.
    Hvis de leger for voldsomt, eller tigger, siger jeg <b>nej</b>, og så stopper de. Hvis de skal hoppe ned fra f. eks. køkkenbordet, siger jeg <b>pssst</b>, og så hopper de ned - nogle gange med et lille protesterende <i>mjav</i>, hihi.....
    De forstår også ordene <b>ja</b>, <b>kom</b> og <b>mad</b>. Når jeg nævner sidstnævnte, uanset hvor jeg befinder mig i forhold til kattene, kommer de alle farende over til mig.

    Poteknus herfra.


  • #6   5. apr 2008 Mimse, min 12 år gamle pige, har utallige gange forbavset mig.

    Det med at hver kat kender sig navn, er jeg ikke i tvivl om.. den kat, hvis navn jeg siger, kommer straks, eller miaver som svar.

    MEN.. en hændelse jeg ikke kan andet end at undre mig over, var i '99, hvor Mimse, en sommer, blev ved med at hoppe op i vindueskarmen. Min mor havde <b>rigtig</b> mange blomster, så det var jo fy fy.. Jeg sad i sofaen, sagde Nej til hende (det ord kendte hun så, og adlød ved at hoppe ned).. så stilte hun sig hen, og så monster-fornærmet ud. (hun har altid været udekat, men var indekat hos min mor i en periode!)

    Jeg sagde dette til hende : 'Hvis du gerne vil kigge udenfor, så kan du ligeså godt sætte dig ved terassedøren' .... hun gloede endnu mere fornærmet på mig, kiggede sig lidt rundt, sukkede dybt og placerede sig... foran terassedøren... og gloede olmt på mig, fra tid til anden.. he he..

    Den har jeg aldrig kunnet bortforklare med at hun har genkendt visse ord.. ingen af dem, ihvert fald ikke udenfor eller terassedør, er blevet brugt i hendes dagligdag, til noget som helst..


  • #7   5. apr 2008 Må sige at det da også forbavsede mig at hun reagerede sådanne men det var jo nok FISK og CHARLIE i samme sætning der gjorde det hehe

  • #8   5. apr 2008 Katte læse tanker? - Det er jeg sikker på, de kan!

    Går jeg hen til køkkenbordet med den hensigt at smøre en håndmad, kommer alle kattene farende.

    Går jeg hen til køkkenbordet (samme sted) for at hente p-pillerne, er der ingen reaktion, bortset fra at hunkattene omgående forsvinder.
    (Har prøvet at gøre det på forskellige tidspunkter af dagen, men med samme resultat).

    Har for nylig læst en interessant bog om emnet *Som katten ser os*.


  • #9   5. apr 2008 Hvem har skrevet bogen <b>Mega</b>?
    Kunne godt tænke mig at læse den.

    Poteknus.


  • #10   5. apr 2008 Jeg har lånt den ud, men får den tilbage i starten af næste uge.
    Så giver jeg en melding.


  • #11   5. apr 2008 Jeg tror ikke mine katte forstår nogle ord - tvivler endda på at de ved hvad de selv hedder :S Men alligevel er de nemme at kommunikere med -kropssprog, mimik, tonefald fra begge parter ... og så et eller andet andet .. måske tankelæsning eller noget....

    Som katten ser os er skrevet af Roger A. Caras.



Kommentér på:
Kan katte virkelig forstå hvad vi sige

Annonce