{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
134 visninger | Oprettet:

Penicillin-kur med opkastninger... {{forumTopicSubject}}

Albus (3 år) er sat på en længerevarende penicillinkur pga slem urinvejsinfektion. Han skal behandles i tre uger med Noroclav Vet 40/10 mg x2 dgl.
De første dage gik det super- det hjalp tydeligvis på hans symptomer. Men så startede balladen.

Han kaster nu op, så vi er i tvivl om hvor meget han får indenbords af medicinen. Vi har været nødt til at holde pause et par dage, hvor han til sidst kunne holde maden i sig. Til gengæld begyndte generne fra urinvejsinfektionen igen, og vi afleverede ny urinprøve til dyrlægen (som dyrker den) og han fik taget blodprøve (bla infektionstal), som der er svar på på mandag.

Han har hidtil fået en blanding af våd og tørfoder, men er nu gået over til vådfoder alene. Vi aftalte igår med dyrlægen at vi skulle begynde at knuse tabletten i vådfoderet, hvilket Albus er fint tilfreds med. Men efter et døgn, hvor alt var fint, kaster han nu igen op efter maden!

Han har også fået sådan noget mavevenligt halløj på en stor sprøjte, som han slikker i sig med glæde. Men åbenbart uden effekt!

Har nogen et godt råd til hvordan vi kan øge chancerne for at penicillinen ikke kommer op igen? smiley


Kommentarer på:  Penicillin-kur med opkastninger...
Kommentér på:
Penicillin-kur med opkastninger...

x