Penicillin-kur med opkastninger... Penicillin-kur med opkastninger...
Albus (3 år) er sat på en længerevarende penicillinkur pga slem urinvejsinfektion. Han skal behandles i tre uger med Noroclav Vet 40/10 mg x2 dgl.
De første dage gik det super- det hjalp tydeligvis på hans symptomer. Men så startede balladen.
Han kaster nu op, så vi er i tvivl om hvor meget han får indenbords af medicinen. Vi har været nødt til at holde pause et par dage, hvor han til sidst kunne holde maden i sig. Til gengæld begyndte generne fra urinvejsinfektionen igen, og vi afleverede ny urinprøve til dyrlægen (som dyrker den) og han fik taget blodprøve (bla infektionstal), som der er svar på på mandag.
Han har hidtil fået en blanding af våd og tørfoder, men er nu gået over til vådfoder alene. Vi aftalte igår med dyrlægen at vi skulle begynde at knuse tabletten i vådfoderet, hvilket Albus er fint tilfreds med. Men efter et døgn, hvor alt var fint, kaster han nu igen op efter maden!
Han har også fået sådan noget mavevenligt halløj på en stor sprøjte, som han slikker i sig med glæde. Men åbenbart uden effekt!
Har nogen et godt råd til hvordan vi kan øge chancerne for at penicillinen ikke kommer op igen?
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
Han kan åbenbart ikke tåle penicillinen, måske kan dyrlægen udskrive en anden type?... og måske prøve med noget skånekost-vådfoder, men jeg ville helt sikkert tale med dyrlægen om det.
God bedring med ham
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
jeg ville snakke med dyrlægen om at få noget andet pencillin. det kan godt være at det er den han ikke kan tåle. har prøvet det samme med en, hvor de så valgte at skifte
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.145
Håber du giver masser af vådkost, det kan hjælpe nyrene, med ekstra væske.
Jeg håber det bedste for katten
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.011
Penicillin-kur med opkastninger...