{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

forelsket i en vildkat {{forumTopicSubject}}

Åh ja.. ude hos min søster løber der den flotteste vildkat jeg nogen siden har set..
Er helt vild forelsket i den.. men den er såå sky...
Vi er begge blevet helt vild forelsket i den.. og prøvet at bygge lidt tillid op med den. . Tror det er en perser blanding.. eller en ægte langhåret perser. Flot er Hun . tror jeg det er. .

Den bor længere nede af vejen.. Men den kommer aldrig ind.. Madskålene står uden for. Så den kan spise der men ikke komme ind. .

Nu sidder vi og spekulere. Hvis vi bliver venner med den.. Ville det så være forkert af os at tage den til os`?.
Den er begyndt at gå til vores vindue. Fordi vi kaster mad ud til hende. (tror det er en hende pga af skilpadefarverne). Men hører hun en lyd. løber hun langt væk igen.. hende pels er pjusket og langt fra plejet. Vi har overvejet at spørge dem. Men vi har ikke lyst. . før vi i det mindste har lidt kontakt med katten. . Men kan vi tillade os at tage hende?.. Min søster flytter nok snart i hus. også havde de tænkte sig at tage hende med der. Men er det forkert at "stjæle" en kat på den måde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forelsket i en vildkat
  • #1   10. apr 2008 havde det været min kat, i havde taget havde jeg godt nok gået amok. Så vil da i hvert fald anbefale jer, at snakke med dem der har den, da det andet er ulovligt

  • #2   10. apr 2008 Jamen martin..

    Hvis du ikke går op i din kat overhoved?
    Den sover ude om natten, om dagen, i frost.. i regn.. Gemmer sig under aviser . osv. Dens pels er virkelig uglet.. Jeg tvivler på den nogen siden er blevet redt. Det må også gøre ondt på den. Dens mad står også ude i alt slags vejr. Tror du så virkelig du ville blive så gal hvis du behandlede dit dyr sådan?


  • #3   10. apr 2008 Lis D. Det ville være hos min søster den kom til at gå.. Og hendes katte er allerede "venner" med den. De hilser når de mødes uden for. osv.

    Og nej den er alt for sky til at man kan komme i nærheden. . Desværrer. men vi prøver langsomt at bygge et tillidsbånd op


  • #4   10. apr 2008 Det er lige meget hvordan man behandler sin kat, det giver dig ikke nogen ret eller grund til at tage katten uden ejeren ved det. Samt det kan jo være en udekat, hvor den måske har et sted at bo udenfor. Når de foder den er det vel fordi de trods alt holder af katten.

  • #5   10. apr 2008 Blanka - jeg tror det aller bedste du kan gøre er, at kontakte dem der har katten, og tilbyd dem at passe katten.
    Hvis du pointerer, at den ser skidt ud, og at det er lidt synd for katten, men du har mulighed for at pleje dens pels, så tror jeg du for lov til at tage den til dig.

    Men det ER altså ulovligt at stjæle en anden persons kat...



  • #6   10. apr 2008 Men det er vel kun ulovligt hvis den er mærket ? ik?

    Hvis man bare det midste går op i sine dyr ville man da sørge for mærknign.. (vel og mærke jeg ikke ved om den er mærket)

    Også ville man da holde pelsen ? smiley


  • #7   10. apr 2008 Men som sagt.. Hvis vi kan få kontakt til dyret. Ville vi også snakke med dem om det.


  • #8   10. apr 2008 nej det er heller ikke lovligt at tage et dyr der ikke er mærket, der er går mange katte rundt på landet mm som ikke er mærket, men det giver dig ikke nogen ret til at tage dyrt.

  • #9   10. apr 2008 Jeg kan sagtens følge dig...

    Men katten er en anden mands ejendom, ligegyldigt om den er mærket eller ej.
    Hvis der står en bil på vejen som er i ussel stand, så berettiger det dig heller ik at ta den vel?

    Syntes du skulle kontakte ejeren og sige, at du har forelsket dig i katten, og om du evt må købe den.....Der er ik noget som penge....


  • #10   10. apr 2008 ....og rigtig mange katte er sky overfor fremmede, hvilket er godt, da de ellers ville blive stjålet eller det der er værre......

  • #11   10. apr 2008 og hva så når hun flytter og den ikke får mad hos jer mere???

    kan godt se jeres tanke og den er sød og romantisk!

    men synes dælme det er synd hvis i begunder og fodre den og i så bare flytter, det er dybt uansvarligt. Sååååå afsted med dig og din søster og snak med ejeren! inde i foder mere osv

    men husk hvis den er vild, som du beskriver den, skal i nok ikke regne med at få en kælepot, og har i tænkt på den skal gøres renlig osv, for i kan jo ikke bare tage den med og så lade den gå udefra, så vil den jo prøve at finde "hjem" ved godt jeg lyder negativ, men vil bare sikre mig i har tænkt i har tænkt alt igennem og det ikke bare lige er sådan at atge en vildt kat til sig.

    fx tager man en vildkilling til sig skal den ikek være over 5 uger, da den så allerede er meget præget som vildkat, mener det var inges kattehjems side jeg læste det på, dengang jeg fik min simba

    held og lykke
    mvh jannie





  • #12   10. apr 2008 vi har før overtaget "vildkatte" min pjuske var . 10-12 uger da vi tog ham som vildkat. han hvæsede af os i en uge hvor vi ikke kunne komme i nærheden af ham. Han er den bedste og mest kærlige kat vi har haft. Når de flytter ville vi sørge for den stadig komme med mad. osv. hvis vi af en eller anden grund ikke kunne tage den med.

    Hvis vi får kontakt til katten. Så ville vi også snakke med ejerne om det. Hvis de er ligeglade.. som vi tror.. ville vi tage den med. .

    Vi ved godt at mange katte er sky uden for. det har vi taget forbehold til. Derfor fodre vi den ikke dagligt. Men hvis vi ser den går vi ud og sætter os ned og kaster mad til den. så den kan se vi ikke gør den ondt. ellers åbner vi vinduet og kaster mad ud derfra.


  • #13   10. apr 2008 nu er der os en stor forskel på at tage en killing til sig og tage en voksen vildkat til sig, da en voksen vildkat sådan set ikke kan tæmmes

  • #14   10. apr 2008 Enig.. Enig..

    Men.. lidt kattehvisker har man altid over sig ikke? ;).
    Ej spøg til side..

    vi vil kun gøre noget ud af det hvis vi kan se fremskridt . også vil vi gå ned og tale med ejerene.. og se hvad vi kan finde ud af


  • #16   10. apr 2008 så i vil først skabe "positiv" kontakt til katten inde i kontakter ejeren??

    og i fodre ikke hverdag men kaster dog mad ud hvis den er der.

    undskyld jeg synes det lyder meget uansvarligt jo mere du skriver, får lidt tanken at du tror det er en dukke. sorry!

    og der er som martin siger meget stor forskel på killing og en voksen kat!

    jeg synes i skal stoppe mens legen er god!

    tag ud på ingeskattehjem eller andet dyreinternat hvis, i gerne vil give en kat nyt hjem, der er masser af katter der har brug for et nyt hjem som ikke har

    mvh jannie


  • #17   10. apr 2008 Er fuldstændig enig med Jannie R.!

  • #18   10. apr 2008 Selvfølgelig må man ikke stjæle andre menneskeres katte! MEN hvis katten er så knottet i pelsen, at det kan betegnes som vanrøgt, så bør man selvfølgelig gøre noget. Tage en snak med ejeren, eller få dyreværnet til at sende en konsulent ud til ejeren. Måske vil ejeren frivilligt give afkald på katten ... Men I skal nok ikke regne med, at den bliver let at flytte fra sit territorie, hvis den er sky og har været vant til at leve udendørs.

    Det er dæleme noget skidt med de langhårskatte, der ikke får passet pelsen. Sandsynligvis vil den ikke kunne vænne sig til at blive børstet - og så hedder det altså barbering under narkose. Det koster penge, og ejeren af katten må være villig til at betale ... ellers ved jeg ikke...

    Jeg har en veninde, der faktisk har stjålet naboens katte - bestemt ikke fordi hun havde lyst til flere katte, men hun kunne ikke bære at de skulle gå afmagrede rundt, med pelsknotter og fysiske skader. Tror faktisk at naboen helt har glemt, at hun havde anskaffet katte, for de bor dør om dør i rækkehus, og naboen har end ikke reageret på at "hendes" katte har fået øretatoveringer og er blevet normalvægtige og pæne i pelsen.


  • #19   10. apr 2008 Jannie R.. Tror da ikke det er en dukke.. nu må du lige..
    Alt vi vil er kattens bedste.. At fodre en sulten kat . er der noget galt i det?..

    Vi er ikke interreseret i at få flere katte. dog når dyret ser sådan ud.. så.. jah.. ville vi i hvertfald åbne vores hjem for den..

    Men okay.. vi vil så bare lade katten være...

    Så kan man jo håbe at den smider alt sin pels selv oog får det bedre ..

    stakkels mis..


  • #20   10. apr 2008 Jeg vil også sige at det er farligt at tage den til dig uden at snakke med de nuværende ejere.... (når jeg skriver farligt, så mener jeg at du kan risikere at de bliver mega sure)...

    Jeg ville også gå amok hvis nogen tog min kat til sig.... (Godt nok plejer vi vores katte)...

    Håber du finder ud af det...



  • #21   10. apr 2008 Jeg synes det er rigtig fint at i vil redde katten, og jeg forstår jer udemærket godt. (kan ikke selv lade være med at hjælpe alle de herre løse katte)

    Men jeg synes dog at hvis i vil redde den, så skal i virkelig tænke alle de ting igennem, som er nævnt her i tråden, mht. bakketræning, sygdomme osv. Og så ville jeg også lige tale med ejerne.

    I skal jo så også være sikre på at hvis i tager katten til jer, at i så vil beholde den, og give den et godt liv - resten af livet. Det ville være alt for synd hvis den skulle tilbage til noget af det samme igen.

    Men held og lykke med det! smiley

    Hold os gerne opdateret:)


  • #22   10. apr 2008 ejjjj havde skrevet en lang smøre så strejkede min computer grrrrrr

    prøver igen!

    jeg er sikker på du gør det af et rigtig godt hjerte, at du kun vil katten det bedste! som alle andre der giver råd herinde, men der er jo mange problemstillinger som vi er flere der har været indeover!

    det jeg mener med dukken, er at i bare vil fjerne den efter eget godt befindene, og måske ikke for kattens bedste.

    i vil gerne have og alligevel siger du i ikke vil! og som susanne siger skal i jo være sikre på i vil havde den resten af dens liv, det kan jo sagtens være 15 år!!

    og til din kommentar i fodre jo ikke bare katten, i gør det jo med en bagtanke og som jeg sagde tidligere, hva så når i flytter, i starten vil i msåke komme forbi med lidt mad men lige pludeslig er tiden der ikke det bliver besværligt osv osv!

    men vi vil jo alle den stakkels mis det bedste, men det kræver jo også bare at det valg man tager er helt gennetænkt!

    vil gerne slutte af med at sige igen, jeg er sikker på du gør det fordi du har et godt hjerte!

    men glæder mig til at høre når i snakket med dens ejer, og høre hva de siger, ellers kan i jo melde dem for dyremishandling!

    mvh jannie



  • #23   10. apr 2008 lige en ting til, det nytter jo ikke du går total i forsvare på den måde, som du svare bla mit indlæg på, det er jo en debat. og alle er måske ikke enig i det skrevende, det er jo det smukke ved en debat!

    men håber du skriver løbende, så alle os nysgerrige kvinder kan følge med :O)


Kommentér på:
forelsket i en vildkat

Annonce