{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Hjælp...Tjalfe har ondt. {{forumTopicSubject}}

Godmorgen KG.
Igår aftes fandt jeg ud af, at Tjalfe havde virkelig ondt i venstre side af underkæben (Eller ihvertfald der omkring), normalt kommer han op og putter hver gang vi sætter os, men igår blev han bare liggende i kassen. Jeg hentede ham og lå lidt med ham, jeg kom så til, MEGET forsigtigt at strejfe hans venstre side og han begyndte at pyldre - jeg gik lidt i panik over hvad der kunne være galt så jeg ville kigge på det, men hans pyldren over det og det at jeg slet ikke kunne se noget gjorde mig lidt bange. Jeg skal ringe og bestille til hos dyrlægen her kl. 8, men tænkte jeg lige ville spørge jer herinde om nogen har en ide til hvad der kan være sket? Det skal siges det er kommet fra den ene dag til den anden og når han tuller rundt så er det med halen i vejret og hvis ikke det var fordi jeg nussede med ham, ville man aldrig ligge mærke til det. Jo, når han spiser - det ser ud som om han kun tygger med højre side, måske en flækket tand? Eller kan han bare have forslået sig?
Har det bare så skidt med han har så ondt - bare den her halve time varer en evighed. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp...Tjalfe har ondt.
  • #1   11. apr 2008 Hej Mia

    Det er svært at sige hvad der er sket... Men jeg kunne forestille (som du er selv er inde på) at det evt kunne være en flækket tand eller at han har forslået sig...

    Dejligt at høre at du skal til dyrlæge med ham med det samme... poteklem


  • #2   11. apr 2008 msåke noget har sat sig i tandkøbet - det kan være en flækket tand eller måske begyndelse til en betændelse hvor der bare ikke er så megt at se endnu...

    dr. dyr skal nok få ham fixet..

    knus og potetrøst


  • #3   11. apr 2008 Ja ikke? Ved du hvad de gør hvis det er en flækket tand det drejer sig om?
    Jeg har fået en tid kl. 15.40 - hold op der er længe til... smiley


  • #4   11. apr 2008 Tak skal du have... smiley Regner heller ikke med det er noget RIGTIG alvorligt når han ikke viser nogen tegn på det, andet når han spiser eller ved berøring.

  • #5   11. apr 2008 Puha, det lyder væmmeligt!
    God bedring til <b>Tjalfe</b>!
    Og godt at læse at du tager ham til dyrlægen!
    Hold os opdateret.....

    Potetrøstekram herfra.


  • #6   11. apr 2008 Tak for alle jeres svar og trøst. smiley
    Vi har fået en ny tid på torsdag, hvor han skal ligges i narkose og tjekkes. Hun troede, som mange af jer også skriver, at det muligvis er noget betændelse eller en tandbyld. Han fik noget smertestillende og så fodre jeg ham ellers med vådkost, så han ikke skal "døje" med at tygge deres normale tørfoder. smiley Hun var ikke specielt bekymret for ham, i og med han er så frisk og glad, men man kunne nemt se på ham det gjorde ondt når man trykker eller prøver at kigge.
    Er glad for hun tog det så roligt, jeg havde forventet det værste tror jeg - men det gør man vel, når man er bange for sine små kære fejler noget. smiley


  • #7   17. apr 2008 Vil bare fortælle at jeg nu har fået Tjalfe hjem, han er rigtig omtumlet efter dyrlægebesøget som har indeholdt en ordenlig tandbehandling. Jeg fik ham blandt andet røngentfotograferet hvor de kunne konstatere at han har FORL (Feline Oral Resorptive Lesions). Hvilket resulterede i, at han fik fjernet hele 5 tænder. smiley Kan godt forstå det lille pus havde ondt, jeg undrede mig jo meget over det kunne komme fra den ene dag til den anden, og dyrlægen sagde at man ikke ret tit kan se eller mærke det på dem, men at det højstsandsynligt kunne være der var blevet hul ned til nerven i den ene tand, den dag. smiley Har bare så dårlig samvittighed over jeg ikke har opdaget det før, men gjorde noget så hurtigt jeg kunne og håber han får det bedre nu! Så må pengepungen lige lide lidt de næste par måneder. smiley

Kommentér på:
Hjælp...Tjalfe har ondt.

Annonce