16.314 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hvad betyder det når halen ryster? Hvad betyder det når halen ryster?

Hej,
Min kat har noglegange halen lodret op i luften, og så begynder halen at lave sådan nogle mærkelige rystelser helt inde ved roden, mens hun skyder lidt ryg. Det sker i kælesituationer, og jeg tror, det er et udtryk for nydelse, men nogen der ved hvad det betyder?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad betyder det når halen ryster?
  • #1   17. apr 2008 Sjovt nok har jeg også tænkt det samme.
    De ryster også på halen på nøjagtig samme måde, når de strinter.....

Poteknus.

• #2   17. apr 2008 Tja.. jeg kunne også godt tænke mig at vide det, da begge kmine katte også ryster med halen (det er mest Walther når han snakker).... smiley

• #3   17. apr 2008 Halen lige op, men bøjet yderst: Neutral kat.

Halen lige op, men uden bøjning: Halerejsningen er en hilsen, der
    indbyder og tillader kontakt. Efterfølges hyppigt af gnubben-op-ad.

Halen lige op, men uden bøjning, samt en sitren: Den fertile han- eller hunkats adfærd ved strintning. Ses også som "luftstrint" hos kastrater, der enten hilser, eller har forvildet sig ind på en andens kats territorium.

Halen holdt ud til siden: Seksualadfærd, der udvises af en villig hunkat.

Halen svipper let fra side til side: Katten har måske fået øje på et eventuelt jagtbytte.

Logren med tunge slag: Lettere irritation; hvæsses der samtidig, kan det signalere et snarligt angreb.

Halen holdt nede, men med løftet bagdel: En aggressiv kat står med siden til en anden kat.

Halen er busket og buet: Katten står med krum ryg, og den går fra at være aggressiv til at være forsvarende. Ses ofte hos unge katte, der møder en hund.

Halen er busket og lige ud: Balancen er nu tippet over mod aggression.

Halen er busket og lige ned: Angreb indledes.

Halen nede og kurvet omkring kroppen: En tilfreds kat, der har det behageligt.

(Hentet inde på www.netdyredoktor.dk)

• #4   17. apr 2008 Mange tak for svaret.

• #5   17. apr 2008 hehe, de der haleregler tror jeg lige vores katte skal læse igen, for de har enten ikke forstået dem eller osse har de misfortolket dem da de fik dem lært som killinger

• #6   17. apr 2008 Tak for jeres svar!

• Helle P
    Helle P Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #7   31. mar 2016 Min har altid gjort det, når jeg sidder på toilettet, så går den under mine ben og "kilder" mig med halen... Det er lidt underligt, men den har gjort det lige siden jeg fik hende, da hun var omkring 3 mdr gammel... Hun er også begyndt at gøre det samme med emhætten, når hun går på komfuret... hehe så får emhætten lige en tur med halen... måske synes hun den er beskidt (for det er den!) ..

profilbillede
Kommentér på:
Hvad betyder det når halen ryster?

Annonce