{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattelov - underskriftindsamling
  • #1   12. dec 2019 Dét forslag får min fulde opbakning!
    Når en hund skal være mærket, så skal en kat også.
    Sådan!


  • #2   12. dec 2019 Jeg tænker bare på om folk ikke er ligeglade? Der er mange der har katte her, som ikke er mærkede og heller aldrig kommer til dyrlæge. Det fungerer som en slags udekat, der bare kommer forbi et par gange om dagen. De kan jo bare sige det ikke er deres. Der hjælper loven jo ikke.

    Og hvis folk ikke har fået mærket katten, og den så har brug for dyrlæge, så tager de den måske ikke til lægen alligevel. Det er jo netop folk som i forvejen går op i deres katte, som vil få dem mærket, og de havde jo alligevel fået det gjort.

    Der var en der var sur over, at hendes umærkede kat var blevet taget med af katteværnet. Hvad havde hun regnet med? Hun får dem heller ikke neutraliseret, de får og får killinger.


  • #4   13. dec 2019 Jeg tænker også, hvordan det skal håndhæves? Hvis man er typen der har en kat som nyttedyr og ikke så meget andet, og lader den gå fertil rundt, så går man nok ikke til dyrlægen med killingerne for at få dem mærket heller. Og der skal nok altid være købere til billige umærkede killinger. Så bliver det nok bare mere mund til mund ift salg, end i offentlige forums. Og dem der ikke bliver solgt - ja, deres skæbne kan man kun tænke sig til smiley

  • #5   13. dec 2019 Hmmm, det kan da egentlig godt være, at jeg ikke fik tænkt mig om smiley Jeg blev bare så begejstret ved tanken om, at flere bortløbne katte kan komme hjem til deres ejere igen, end tilfældet er i dag. Men dét kræver jo så også, at registrene kommer til at fungere (og helst lægges sammen til ét).

    Det, der ville batte mest i forhold til at få bortløbne katte hjem, var, hvis der kun var ét - velfungerende! - register, OG at der kun var to - velfungerende! - frem/efterlysningssider (jeg siger to fordi, så er der en i reserve, hvis der skulle være nedbrud på den ene).
    Den jungle af efterlysningssider og facebook-efterlysningsgrupper, der efterhånden findes, hjælper absolut ikke katte og ejere til at blive genforenet. Tværtimod. Det er vel nærmest et lykketræf, hvis fremlyser og efterlyser af samme kat bruger samme side. Gør de ikke det, ja, så kommer katten jo ikke hjem.

    Der altid vil være nogen, der ikke vil få mærket deres katte, lov eller ej, men jeg formoder da, at flere vil få det gjort, hvis det bliver lovpligtigt. Flere mærkede og registrerede katte må trods alt kunne hjælpe en smule på ovennævnte problematik.


  • #6   7. jan 2020 Lidt opfølgning:

    https://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/katten-skal-ikke-laengere-vaere-sin-egen-herre-30000-har-skrevet-under

    Noget, der kunne være interessant, og som jeg ikke har set noget om nogen steder :-S , er, hvordan effekten er i de lande, hvor mærkning og registrering er lovpligtigt.

    Og fandme da utroligt, at antallet af dumpede katte åbenbart bliver ved med at stige smiley smiley smiley Og at det kun er ca. en snolle HALV PROCENT af indleverede katte, der kommer tilbage til deres ejer smiley

    ("- Vi får omkring 650-700 katte ind om året. Men det er kun omkring tre eller fire katte, der kommer tilbage til deres retmæssige ejere, fortæller Jens Bak Petersen".) :-S :-S

    så må der sgu være en hel del der heller ikke er interesserede i at få deres katte tilbage :-S Jamen jeg fatter det ikke! og synes det er trist smiley


Kommentér på:
Kattelov - underskriftindsamling

Annonce