16.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Filtret pels, klippe/trimning ? Filtret pels, klippe/trimning ?

Den ene af mine 3 langhårede katte (1-års blandingsrace), har desværre fået en meget sammenfiltret pels, det er totalt filtret helt ind til huden, dvs det kan mærkes men det er ikke filtret udvendigt så man ser det ikke rigtigt... Det er aldrig sket før at det er blevet så filtret, han har højst haft et par små "klumper" i pelsen der har været til at klippe af, men nu er det ligesom om han har et "dækken" på hele bagkroppen, ikke uner maven. Jeg har fået afvide at det kan være pga fældning. Jeg har talt med en hundeklipper om det, han kan godt klippe ham, men det er uden bedøvelse og det skal han have 650 kr for, så vil jeg hellere til dyrlægen... Men han er nu en meget kælen og skikkelig kat, så jeg tænkte at man selv kunne trimme ham med sådan en klipper. Nogen som har erfaring med det eller lign? Hvor kan man købe sådan en trimmer ? Han er den eneste af mine langhårede katte som har det problem. Jeg har forsøgt at klippe lidt med en saks, men det er helt umuligt, det skal trimmes af, men han sidder bare og spinder når man rører ved det, så jeg burde kunne gøre det selv.. Han er i god foderstand, men jeg går ud fra han fryser når det kommer af, så han skal holdes inde, normalt er han kun udekat... håber nogen kan hjælpe mig... :¤)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Filtret pels, klippe/trimning ?
  • #1   19. apr 2008 Du kan meget nemt komme til at klippe i ham, hvis ikke han ligger fuldstændig stille. Da vi fik Missi, havde hun rigtig mange knuder i pelsen. Du kan se på et par af billederne i dette album, hvordan hun blev ordnet hos dyrlægen. Vi betalte kun for narkosen (knapt 500 kr. og lånte lokale og remedier til at ordne hende med - fik dog hjælp af en praktikant).

(link fjernet)

• #2   19. apr 2008 OK, men jeg tænkte om det ikke var mere sikkert at bruge en trimmer for at undgå at klippe i huden ? Jeg kan huske da min hunkat blev steriliseret, der sagde dyrlægen at hendes lange hår var så fine at det var svært at klippe hende, der var ingen knuder eller noget, men der skulle jo klippes hvor der skulle opereres... Det jeg forsøgte at klippe med saks, der fandt jeg ud af det går helt tæt ind til huden og derfor tror jeg det er bedre med en trimmer, der er jo afstand på... Hvis han skal bedøves, tror jeg bare det bliver et "sovemiddel" , altså ikke narkose så han skal have hjælp til at trække vejret... Men jeg ved jo ikke hvad det hedder det dyrlægen bruger, men min hankat blev kasreret herhjemme (kun den ene af dem) for jeg skulle alligevel have dyrlægen hjem til mine ponyer...

• #3   19. apr 2008 Janni Y min mor har liget fået klippet deres kat og det var 600 kroner lige ud for det hele... Jeg synes bestemt det er pengene værd, bare det man selv slipper for at stå med det *S*

• #4   19. apr 2008 Ja det er nok ikke for meget, men ham hundeklipperen (han klipper også katte, men mest hunde) han skulle have 650 kr og så var det uden bedøvelse men med vask og negleklipning osv. Han skal kun klippes, ikke alt det andet... Hundeklipperen sagde de var to om en kat, så den ene holdte den. Men så tror jeg det er bedre hos dyrlægen for der kan han jo blive bedøvet...

• #5   19. apr 2008 Hej hej... Ja det er meget længe siden jeg har været herinde, men det er idas Mippi som er helt filtret så jeg tænkte det var godt at søge råd her... Jeg prøver lige at finde din besked... Mvh Janni :¤)

• #6   19. apr 2008 Jeg vil også sige, at det er bedre med trimmeren end med en saks, når det er helt nede ved huden.

Er din hankat fertil?

Vi har jo selv problemer med at komme til at børste en af vores katte. Hun går direkte til angreb (og hun er ellers en rigtig skøn kat). Hun skal til dyrlægen og i narkose igen på mandag. Og så har vi aftalt med en dyre-adfærdsterapeut om at hun kommer. Vi håber, hun kan komme med nogle gode råd, som vi endnu ikke har forsøgt.

Når du har en kat, som er så nem at arbejde med, er det bare med at holde hans pels i orden hele tiden, så han ikke skal lide ved at komme i så slem en forfatning igen. Hos Missi er det "kun" i pelsen under maven - og det er overhovedet ikke i den retning, som du beskriver.

• #7   19. apr 2008 Hejsa... Vores Mippi har aldrig haft det så slemt før, han er meget meget nem og kælen. Det er ligesom et "dækken" på bagkroppen, altså den bagerste del af kroppen og kun oppe og på siden, ikke under... Det er totalt filtret og det er sket hurtigt, Jeg har hørt det kan være fældningen der gør det, men han er den eneste af vores katte som har det problem. Det jeg klippede af (klippede ikke helt ind til huden), der redte jeg det sidste med sådan en fin børste/karte til katte, men det var nærmest umuligt at få redt helt ud men han finder sig fint i det... Jeg må have fat i dyrlægen om det, det må være det bedste...

• #8   19. apr 2008 ps. glemte at skrive at Mippi er kastreret, det blev han da han var ca 1/2 år. Han er heldigvis meget meget kælen og tillidsfuld, men jeg taler med dyrlægen om det på mandag...

• #9   20. apr 2008 Min kat (Fluffy) har også tit haft en filtret pels.. Vi har så bare redt det ud.. Man kan få sådan nogle børster der er bebregnet til katte.. Ved ikke lige om det kunne hjælpe?

• #10   20. apr 2008 Det har jeg forsøgt, men det er komplet umuligt da det ikke bare er en plet der er filtret men et meget stort stykke på bagkroppen, jeg har sådan 2 rigtige børster til katte, en slags kam og så en anden en, ved ikke lige hvad den hedder, har købt det hos en hundeklipper som også klipper katte...

Kommentér på:
Filtret pels, klippe/trimning ?

Annonce