Filtret pels, klippe/trimning ? Filtret pels, klippe/trimning ?
Den ene af mine 3 langhårede katte (1-års blandingsrace), har desværre fået en meget sammenfiltret pels, det er totalt filtret helt ind til huden, dvs det kan mærkes men det er ikke filtret udvendigt så man ser det ikke rigtigt... Det er aldrig sket før at det er blevet så filtret, han har højst haft et par små "klumper" i pelsen der har været til at klippe af, men nu er det ligesom om han har et "dækken" på hele bagkroppen, ikke uner maven. Jeg har fået afvide at det kan være pga fældning. Jeg har talt med en hundeklipper om det, han kan godt klippe ham, men det er uden bedøvelse og det skal han have 650 kr for, så vil jeg hellere til dyrlægen... Men han er nu en meget kælen og skikkelig kat, så jeg tænkte at man selv kunne trimme ham med sådan en klipper. Nogen som har erfaring med det eller lign? Hvor kan man købe sådan en trimmer ? Han er den eneste af mine langhårede katte som har det problem. Jeg har forsøgt at klippe lidt med en saks, men det er helt umuligt, det skal trimmes af, men han sidder bare og spinder når man rører ved det, så jeg burde kunne gøre det selv.. Han er i god foderstand, men jeg går ud fra han fryser når det kommer af, så han skal holdes inde, normalt er han kun udekat... håber nogen kan hjælpe mig... :¤)
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
(link fjernet)
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
sep 2007
sep 2007
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Er din hankat fertil?
Vi har jo selv problemer med at komme til at børste en af vores katte. Hun går direkte til angreb (og hun er ellers en rigtig skøn kat). Hun skal til dyrlægen og i narkose igen på mandag. Og så har vi aftalt med en dyre-adfærdsterapeut om at hun kommer. Vi håber, hun kan komme med nogle gode råd, som vi endnu ikke har forsøgt.
Når du har en kat, som er så nem at arbejde med, er det bare med at holde hans pels i orden hele tiden, så han ikke skal lide ved at komme i så slem en forfatning igen. Hos Missi er det "kun" i pelsen under maven - og det er overhovedet ikke i den retning, som du beskriver.
sep 2007
sep 2007
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 67
sep 2007
Filtret pels, klippe/trimning ?