Vedr. Berte Vedr. Berte
Jeg fik heldigvis juledagenes sidste tid. Dyrlægen advarer med det samme om, at det kunne være FIP. Hun blev bedøvet, scannet og taget blod.
Det var ikke pga. væske å, at hun var vommet. Så ingen FIP.
Hun har forstørret bugspytkirtel og lymferne. Det er højst sandsynligt kræft.
Jeg kunne både få hende hjem på prednisolon eller lade hende sove ind med det samme. Begge del var ok, da hun ikke havde ondt.
Da det sidste halve år har været virkelig råddent, kunne jeg ikke klare, at skulle af med hende nu. Så damen kom hjem og skal have lidt kvalme stilende de første dage og så prednisolon fremover. Kommer hun til at få det bedre, bliver det kun nogle måneder.
Jeg holder øje med hende de kommende dage, for det skal vende hurtigt, hvis hun skal leve. Andet har jeg ikke hjerte til og så får hun fred.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Trods alt ønsker jeg dig og Bente en glædelig jul, nyd den og katten
maj 2012
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Det er dog lige så trist, at se hende nu. Jeg fortrød lidt, at jeg ikke lod hende smutte i går, da hun stadig vare slået ud
maj 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Jeg håber for jer begge, at I får nogle gode måneder .... eller uger .... eller i det mindste blot nogle gode dage. Det vigtige er, at den sidste tid er en GOD tid.
Kvalmestillende er vel medrol?... Det kan være et sandt mirakelmiddel. Ikke at katten bliver helbredt, men oplever øget velbefindende.
Her i huset gives piller og pulver heldigvis nemt ved hjælp af kattemalt. Måske det også virker for Berthe... ellers prøv med smør eller andet lækkert. Evt. del pillerne i kvarte eller mindre.
Jeg krydser fingre.
dec 2012
Mht. til at tage piller, var hun en sand mester i at undgå dem. Vildt frustrerende. Kun 1 ting duer, hvis de smager meget grimt. Naboen skal fange hende og putte dem i hende. De 2 dage det stod på, skabte stress. Så det var ikke holdbart.
I dag kl 11 kom en dyrlæge hjem til mig, for at aflive Berte. Her er bare så tomt nu. Jeg savner hende vild meget. Jeg blev dog mere trist og ked af det, at se hende være her, end at hun slet ikke var her.
Det var ikke værdigt for hende mere. For hendes skyld, skulle jeg have sendt hende afsted, allerede i tirsdags. Jeg havde bare regnet med, At hun med prednisolon ville få en god tid. Jeg mærkede hurtigt, at det kun var for min skyld hun var her. Det duer ikke.
Så nu har min smukke pige fred.
maj 2012
Det var helt sikkert den rigtige beslutning du tog, men det var idag du var klar og ikke sidste gang.
Rip Berte
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 344 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.424
dec 2012
I går kunne jeg pludselig forstå og mærke, at man godt kan komme derud, hvor ens egen problemer fylder så meget, at man ikke helt er obs på ens dyr. Ønske om, at de skal leve for evigt, fordi man ville savne dem så frygteligt, kom lidt for tæt på. Det rystede mig sørme lidt.
Når jeg i tv eller læst artikler om, hvordan en såkaldt samler havde flere dyr gående, der var mere døde en levende (nu overdriver jeg lige egen situation) så forstår jeg det godt. Det kræver både mentalt og fysisk overskud, at tage sig af ens dyr.
dec 2012
maj 2012
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvil i fred lille Berte.
Tanker herfra.
dec 2012
Den salgs gør mig noget trist. Omend det var min oprindelige plan. Lige hen i det nye år, hvor hverdagen igen var igang, så ikke der var for mange hygge- og helligdage. Men jeg kunne bare ikke se på hende, uden at blive rigtig trist. Dyr skal afsted, når tid er, og ikke når det bedst, passer i vores kram. Det har jeg da lært.
I dag har jeg haft besøg 2 gange og snakkede lidt i telefon og havde for en kort stund slået hende ud af hovedet. Da jeg så kom fra badeværelset inden sengetid, og kom hen mod stuen, slog det mig igen, da lænestolen og sofaen var tom. Jeg hader da bare den følelse
Jette. Hvad var der med Birk? Var han i øvrigt en hellig birma eller ragdoll?
maj 2012
Han spøger stadig i mine tanker nu og da
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 237
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.013
har først lige læst det i dag
Stort trøstekram herfra.
RIP bette Berte
Vedr. Berte