740 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Vedr. Berte Vedr. Berte

Jeg fik heldigvis juledagenes sidste tid. Dyrlægen advarer med det samme om, at det kunne være FIP. Hun blev bedøvet, scannet og taget blod.

Det var ikke pga. væske å, at hun var vommet. Så ingen FIP.

Hun har forstørret bugspytkirtel og lymferne. Det er højst sandsynligt kræft.

Jeg kunne både få hende hjem på prednisolon eller lade hende sove ind med det samme. Begge del var ok, da hun ikke havde ondt.

Da det sidste halve år har været virkelig råddent, kunne jeg ikke klare, at skulle af med hende nu. Så damen kom hjem og skal have lidt kvalme stilende de første dage og så prednisolon fremover. Kommer hun til at få det bedre, bliver det kun nogle måneder. smiley

Jeg holder øje med hende de kommende dage, for det skal vende hurtigt, hvis hun skal leve. Andet har jeg ikke hjerte til og så får hun fred.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr. Berte
  • #1   24. dec 2019 Det lyder alvorligt med Berte. Det er trist, når vi må tage afsked med vores kæledyr. Håber I kan få nogle gode juledage, hvor medicinen forhåbentlig kommer til at virke.

• #2   24. dec 2019 Jeg forstår godt du ikke kunne starte julen med at aflive din elskede kat, når dyrlægen har sagt god for den ekstra tid, Men det bliver svært for dig at leve med den viden, at det er på lånt tid, men du kan forkæle hende og tage afsked på en helt anden og roligere måde, for sorgen reder jo allerede.
    Trods alt ønsker jeg dig og Bente en glædelig jul, nyd den og katten smiley smiley smiley

• #3   24. dec 2019 Bente= Berte smiley

• #4   25. dec 2019 Hun er strid at få til at spise sine piller! Katte er bare snu, når man putter grimme ring i deres mad. Så de første 2 dage, kommer naboen og putter dem i hende. Så håber jeg, at hendes krop får et boost og hun lever lidt op. Som det er nu, er der ikke meget, at komme efter. Den 27 vil jeg tage stilling til, hvorvidt at jeg jeg finder hendes liv værdigt. Så må jeg sige farvel til hende inden nytår. smiley
    Det er dog lige så trist, at se hende nu. Jeg fortrød lidt, at jeg ikke lod hende smutte i går, da hun stadig vare slået ud smiley

• #5   25. dec 2019 Uuuuuhja heist hun Skal have puller og ikke vil, så er det svært, jeg håber det hjælper lidt, og det er nok en god beslutning, at du ser få dage frem ad gangen smiley

• #6   26. dec 2019 Det gør mig ondt, at Berte har det så skidt. smiley

Jeg håber for jer begge, at I får nogle gode måneder .... eller uger .... eller i det mindste blot nogle gode dage. Det vigtige er, at den sidste tid er en GOD tid.

Kvalmestillende er vel medrol?... Det kan være et sandt mirakelmiddel. Ikke at katten bliver helbredt, men oplever øget velbefindende.

Her i huset gives piller og pulver heldigvis nemt ved hjælp af kattemalt. Måske det også virker for Berthe... ellers prøv med smør eller andet lækkert. Evt. del pillerne i kvarte eller mindre.

Jeg krydser fingre.

• #7   27. dec 2019 Hun var meget stille i går. Spiste gik på bakke og en tur i haven. Jeg kunne se, at hendes åndedræt også var påvirket. Måden maven bevægede sig på, når hun trak vejret. Da tænkte jeg, at det her bliver ikke et par måneder.

Mht. til at tage piller, var hun en sand mester i at undgå dem. Vildt frustrerende. Kun 1 ting duer, hvis de smager meget grimt. Naboen skal fange hende og putte dem i hende. De 2 dage det stod på, skabte stress. Så det var ikke holdbart.

I dag kl 11 kom en dyrlæge hjem til mig, for at aflive Berte. Her er bare så tomt nu. Jeg savner hende vild meget. Jeg blev dog mere trist og ked af det, at se hende være her, end at hun slet ikke var her.

Det var ikke værdigt for hende mere. For hendes skyld, skulle jeg have sendt hende afsted, allerede i tirsdags. Jeg havde bare regnet med, At hun med prednisolon ville få en god tid. Jeg mærkede hurtigt, at det kun var for min skyld hun var her. Det duer ikke.

Så nu har min smukke pige fred.

• #8   27. dec 2019 Det er så svært at tage den beslutning, men godt hun er en kat, og kan få hjælp i den situation, for hun forstår den jo ikke, og det er ikke sjovt at få piller når det bliver en kamp.
    Det var helt sikkert den rigtige beslutning du tog, men det var idag du var klar og ikke sidste gang.
    Rip Berte smiley

• #9   27. dec 2019 RIP Berte

• #10   28. dec 2019 Ja man kan blive så bagklog og syntes man skulle have gjort sådan og sådan. Havde jeg været et bedre sted, var hun sendt afsted for nogle uger siden.

I går kunne jeg pludselig forstå og mærke, at man godt kan komme derud, hvor ens egen problemer fylder så meget, at man ikke helt er obs på ens dyr. Ønske om, at de skal leve for evigt, fordi man ville savne dem så frygteligt, kom lidt for tæt på. Det rystede mig sørme lidt.

Når jeg i tv eller læst artikler om, hvordan en såkaldt samler havde flere dyr gående, der var mere døde en levende (nu overdriver jeg lige egen situation) så forstår jeg det godt. Det kræver både mentalt og fysisk overskud, at tage sig af ens dyr.

• #11   28. dec 2019 Sidste billede. En noget træt kat en time før dyrlægen kom

profilbillede
  • #12   28. dec 2019 Det med at have ventet for længe, i bakspejlet, er du ikke ene om, jeg har prøvet det i 2 omgange, men håbet er jo lysegrønt smiley her er Birk dagen før han tog afsted.

profilbillede
  • #13   28. dec 2019 Åh, det var trist, at I ikke lige kunne få nogle gode dage smiley Men ja, det ville være synd at tvinge pillerne i hende.

Hvil i fred lille Berte. smiley

Tanker herfra.

• #14   30. dec 2019 Dyrlægen der var her, takkede mig for at gøre det i en “dum” tid. Hun fortalte, at mange trak den til efter julen og hen over nytår, så ikke de dage blev for svære.

Den salgs gør mig noget trist. Omend det var min oprindelige plan. Lige hen i det nye år, hvor hverdagen igen var igang, så ikke der var for mange hygge- og helligdage. Men jeg kunne bare ikke se på hende, uden at blive rigtig trist. Dyr skal afsted, når tid er, og ikke når det bedst, passer i vores kram. Det har jeg da lært.

I dag har jeg haft besøg 2 gange og snakkede lidt i telefon og havde for en kort stund slået hende ud af hovedet. Da jeg så kom fra badeværelset inden sengetid, og kom hen mod stuen, slog det mig igen, da lænestolen og sofaen var tom. Jeg hader da bare den følelse smiley smiley

Jette. Hvad var der med Birk? Var han i øvrigt en hellig birma eller ragdoll?

• #15   30. dec 2019 Birk var en hellig birma, han havde gennem årene haft meget med øregangsbetændelse, og de sidste 4 uger var han på antibiotika på grund af endnu en omgang, til slut stod hans øjne ikke stille i hovedet, han hoppede ind i ting som stod som de plejede, det sidste af 5 besøg ved dyrlægen var vi enige om, at han enten havde betændelse eller en tumor i hjernen, han havde meldt sig ud af flokken, sov ikke længere ved min pude smiley og han skulle ikke gennem undersøgelser eller operation, for det var for omfattende, så det blev et farvel 2 dage efter han blev 9år.
    Han spøger stadig i mine tanker nu og da smiley men jeg ved han har det godt nu,,, han havde haft mange sygeperioder, og havde kroniske nyreproblemer, men det gør det jo ikke lettere smiley

• #16   30. dec 2019 Trist at hære med Berte. Jeg sender dig varme tanker

• #17   2. jan 2020 jeg er godt nok ked af at læse at Berte ikke længere er her. Kræft er og bliver noget l...
    har først lige læst det i dag
    Stort trøstekram herfra.

RIP bette Berte smiley smiley smiley

Kommentér på:
Vedr. Berte

Annonce