739 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Blandingskat Blandingskat

Hej folkens:) Vi har en hankat hvis far var en stor raceren maine coon på over ti kilo og moren var en blanding mellen en maine coon og noget andet. Jeg har læst mange indlæg om hvor længe katte vokser og mange folk siger huskatte vokser til de er ca et år og maine coon kan vokse til de er ca fire år. Hvor længe kan jeg så regne med vores kat vil vokse??? Nogle kloge visdomsord på det område modtages gerne:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blandingskat
  • #1   22. apr 2008 vores trixie blev færdig med at vokse som 3 årig, jeg vil mene at en kat vokser til den 3-4 år.

• #2   22. apr 2008 Huskattekan godt vokse i over 1 år, kommer an på hivlke racer der ligger i den

• #3   22. apr 2008 Helt ærligt så har jeg ingen idé om det, men rent logisk ville jeg umiddelbart gå efter maine coon-normer, når den nu er tre-kvart maine coon... altså til ca 4 år.....

• #4   22. apr 2008 mco vokser til de er mellem 4 og 5 år

• #6   22. apr 2008 Jeg vil tro din blandingskat vokser til den er omkring de 3-4 år og i den sidste den af perioden mere udad end i længde og højde.

• #7   22. apr 2008 felis nej det gør det der er den først færdig udviklet

• #8   22. apr 2008 "Men MCO vokser til de er ca 4 år ?......er det ikke lidt overdrevet......jeg mener, højde og længde er vel udviklet når de er ca 1½ år, og så bliver de som regel tungere/kraftigere derefter"

Enig, jeg synes også, at voksealderen for Maine Coon bliver længere og længere og længere... Længderne og højden er klar, når katten er et års tid til halvandet, og derefter går der endnu et års tid til halvandet med udvikling af tyngde og bredde. Katten er mao. fuldt udviklet, når den er ca. 2,5 - 3 år gammel. Det er det, man "plejede" at sige før i tiden, og også min egen erfaring. Men jeg har på den anden side kun haft racen i tretten år. smiley

• #9   22. apr 2008 Felis F - huskatte er groft sagt den man ikke ved hvad der er i,, mens blandingskatte kender man mindst 1 af racerne...

• #11   22. apr 2008 Gårdkatte kan jo være blandinger af hvad som helst, hvorfor skulle de ellers se så forskellige ud..

Gårdkatte er tit og ofte blandingskatte, som folk smider på porten, og derfor finder hen til den nærmeste gård, hvor den bliver en del af hver dagen..

• #13   23. apr 2008 Felis F - nu har jeg selv arbejdet på en gård smiley Så jo jeg kender godt til det.. Det kom der en ny kat ca 1 gang om året.. For det meste hunner

• #14   23. apr 2008 Mange tak for responsen smiley Der er herligt at kan få lidt hjælp herinde.. Vi håber lidt på han vokser i et godt stykke tid endnu selvom han allerede er en nogenlunde stor kat:)

Kommentér på:
Blandingskat

Annonce