665 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

sp.mål ang. Norsk Skovkat sp.mål ang. Norsk Skovkat

har lige et par sp.mål ang en Norsk Skovkat da jeg går og overvejer lidt om man skulle anskaffe sig sådan en..

Kræver de meget pelspleje eller er det som alm huskat?
Egner de sig til udekatte? (vil jeg tro hvis de oprindelig er fra "skoven") *GG*
Og sidst men ikke mindst.. kan de virkelig ikke fåes billigere end 3000kr og op?
Jeg skal jo ikke til stævner og bruge stamtavle osv..

MVH Den måske kommende Skovkat ejer

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sp.mål ang. Norsk Skovkat
  • #1   22. apr 2008 Der er mere pelspleje end en huskat, de kan godt være indekatte..
    Men vil meget gerne ud... der er det nok bedst med en løbegård eller indhegnet have..

Prisen, tja de koster der omkring, især hvis det er en killing, men hvis du vælger en voksen koster de for de meste ikke så meget..

Er der mere du vil vide er du velkommen til at spørger pr pb..

• #2   22. apr 2008 skulle jeg have en skulle det være en udekat.. syntes det er det mest naturlige for en kat.. har altid haft alm huskatte og de har alle været ude.. men er lidt lun på en Skovkat.. Den ser rigtig skøn og stor ud smiley

• #3   22. apr 2008 når du forhører dig hos en evt. opdrætter, så spørg om katten må blive udekat, det er ikke alle opdrættere der ser med milde øjne på det.
    held og lykke med at få en STOR mis

• #4   22. apr 2008 Kig også på internaterne....

• #5   22. apr 2008 hmmm jeg vil have kat jeg selv bestemmer over smiley men kræver jo heller ikke stamtavle og den behøver jo ikke være 100% ren.. bare den er stor og har det look.. virker også til det er en rolig kat når man sådan læser om de forskellige herinde

• #6   22. apr 2008 der findes masser..... af den slags..... find en kattehandler i nærheden

• #7   22. apr 2008 findes de her i nordjyll??? syntes aldrig jeg har hørt om nogle... men masser af landkatte

• #8   22. apr 2008 hvis du er (U)heldig kan du også få en masse sygdom med i købet.....jeg ved godt jeg er strid..... men det er ment som en hjælp

• #9   22. apr 2008 sætter jeg skam også pris på smiley vil da nødigt have en kat jeg kan riskere bare skal aflives pga sygdom

• #10   22. apr 2008 ja, der er en i fjerritslev.... deres ry er knapt så godt.... men der kan du sikkert få lov at bestemme at katten må gå ude og den må sikkert også gå og være fertil

• #11   22. apr 2008 hmmm lyder nok ikke lige som et sted jeg ville smide mine penge efter en kat så *G*

• #12   22. apr 2008 Åh, nej, haneben ikke dem.... Miko er derfra og så kan jeg til gengæld garantere, at de 3000 ikke rækker i dyrlægeregninger. Efterhånden kan de ganges med 8 herhjemme på Mikos konto.

• #13   22. apr 2008 du får hvad du betaler for

• #14   22. apr 2008 Torben: Et godt råd, overvej seriøst at få fra registreret opdrætter. Mht. de norske, jeg ville aldrig turde lukke mine ud, de er simpelthen så nysgerrige, at de ville komme til skade med det samme. En løbegård eller indhegnet have er at foretrække.

• #15   22. apr 2008 kan være jeg skal holde mig til de alm. huskatte.Jeg syntes det er synd for en kat skal sidde inden for vinduet og se ud i den store spændende verden.. Men er vild med skovkattens udseende

• #16   22. apr 2008 nej Torben, men der er så mange med dårlige erfaringer herinde..... lyt/ læs og lær...... der er et hav af viden herinde....brug det

der findes seriøse opdræt, også uden tavler......de er bare ikke så lette af finde...........jeg sender dig lige en PB

• #17   22. apr 2008 Tjah, men ikke så synd som at være splattet ud på vejen. Mine sidder nu ikke og glaner i vinduet, men leger over hele huset.

• #18   22. apr 2008 Pernille H.. rigtigt nok men syntes nu et katteliv skal være på deres præmisser... men er også mange penge at risikere a miste.. kan sagtens se det.. men jeg er til udekatte... men kan godt være jeg skal holde mig til alm huskatte smiley

• #19   22. apr 2008 det var så vist MCO i stedet for skovtrolde..... jeg er persermenneske, jeg er lovligt undskyldt, jeg lærer aldrig at kende forskel på de 2 store racer

• #20   22. apr 2008 Faktisk tror jeg, at de satser på birmaer nu smiley

• #21   22. apr 2008 okay, det var så nyt for mig Pernille.....

• #22   22. apr 2008 haneben: Ja, de havde fået et par, men de fremgår ikke længere af hjemmesiden. Der er dog NFO/MCO killinger fra 1/3.

• #23   22. apr 2008 **men jeg er til udekatte... men kan godt være jeg skal holde mig til alm huskatte smiley **

Ja! gør det Torben B. På internater og www.vildkat.dk mm. sidder der mange pragtfulde katte og venter på at få et nyt hjem med adgang til det fri. Skønt, hvis du kunne hjælpe en kat (eller to;) ) til et hjem, hvor de kan trives. smiley
    Fordelen ved at vælge en huskat (eller race el. blandingskat for den sags skyld) på internat og oftest også på vildkat.dk er, at neutralisation, øremærkning mv. typisk er inkluderet i prisen.

Held og lykke med at finde den rette kat. Jeg VED den alerede sidder og venter.

• #24   22. apr 2008 ja kunne være en mulighed... har jo også kun haft brugte biler så hvorfor ikke også en "brugt" kat hihi..
    sidder jo og kigger på alle de fine katte på de internater

• #25   22. apr 2008 Selv har jeg aldrig haft andet end genbrugskatte, og finere katte fåes ikke. smiley

• #26   22. apr 2008 genbrugskat kan klart anbefales... har selv en... ham fandt jeg inden på vildkat.dk
    Kan ikke lige huske om det er skrevet længere oppe, men en skovmis skal redes godt igennem med en kam en gang om ugen... og du skal bestemt have det med dine overvejelser hvis ud ønsker en udekat at der så bliver noget mere pelspleje da der er mange kviste borre og andre ting der sætter sig i pelsen.
    Held og lykke med din søgen smiley

• #27   22. apr 2008 Det er for mange racer det mest naturlige for dem at være inde (efter min overbevisning). Du vil ikke opleve at katten mangler at være ude, hvis den aldrig har prøvet det.

Men alting handler om hvad man som ejer har hjerte til. Jeg ville blive dybt ulykkelig hvis en af mine katte valgte at vandre væk i en periode eller for altid.

• #28   22. apr 2008 kender en hvis killinger i hendes kuld der kommer ofte en norsk skovl´kat, da faren er det og dem skal hun have 100 kr for også er de ude katte hvis det var noget..?

Kommentér på:
sp.mål ang. Norsk Skovkat

Annonce