foderforsøg m. kilinger {{forumTopicSubject}}
Efter at have læst at eksempelvis Iams killingefoder er bedre end RC, og Hills, har jeg besluttet at lave en prøveperiode herhjemme.
De får normalt RC, men jeg har så købt IAMS kitten, og Hills Science plan kitten.
I denne uge har killingerne haft adgang til deres normale RC, samt IAMS. I starten ville de gerne have det nye, men der gik ikke mere en to dage så mistede de fuldstandig interessen og gik tilbage til det RC.
Her til aften har jeg så hældt noget Hills Scienceplan op til dem og de er helt vilde, de æder løs*G*
Nu må vi se om det kun er nyhedens interesse eller de rent faktisk foretrækker dette foder.
Men konklusionen må være at IAMS ikke hitter herhjemme. og så har jeg så 1 kg. foder stående som ingen gider spise, men okay, det er da fedt at kunne give de små lidt variation.
Har selvfølgelig holdt øje med deres maver, at de ikke har fået tynd**** eller andet ved foderskiftet, og alt ser fint ud;-)
Andre der har været ude i fodereksperimenter i vil dele erfaringer fra?
nov 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 99 Svar: 441
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
Nina P... Du er heldig at du kun har et kilo stående...Jeg har 10...smiler.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
Vi købte en lille prøvepose, men den kostede da alligevel 80 kr. for 1.kg. iams killingefoder.
De gider slet ikke IAMS, men spiser rigtig godt til i hills science plan. og selvfølgelig deres normale RC
foderforsøg m. kilinger