{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Bio kattegrus {{forumTopicSubject}}

Da klima og dyrevelfærd får større og større betydning for mig, ville jeg også prøve natur og miljøvenligt katte “grus”.

Har nogen prøvet det, eller bruger det og hvad er dommen?

Det jeg køber nu er super godt, ingen lugt og det klumper nærmest inden tisset rammer det. Hvis nu noget af det naturlige var lige så godt, eller bedre, kunne jeg finde på at prøve det.

Jeg ved, at nogen bruger træpiller. Ved dog ikke om det klumper.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bio kattegrus
  • #1   6. jan 2020 Træpiller klumper ikke, og man bruger enorme mængder af det, (tunge sække og mange af slagsen, meget affald, og bakken bliver hurtigt snavset = mere bakkerengøring).

    Cats Best bliver desværre slæbt rundt i hele huset her smiley men jeg kan ikke finde noget bedre - af flere grunde. Det er bedst for min miljø-samvittighed, for våde kattepoter, og for mine arme arme (små 4,3 kilos poser - i Petworld) .


  • #2   6. jan 2020 Lige en tilføjelse til det med træpiller. Træpillerne smuldrer, når de bliver våde. Da vi brugte træpiller, fjernede jeg smulderet efter bedste evne. Men jeg ved at nogle bare "rører rundt" i træ-smulderet, og så bliver forbruget selvfølgelig lavere, (jeg har bare mine tvivl med hygiejnen så..... Det kan i hvert fald ikke holde en måned, som klumpende grus kan).

  • #3   6. jan 2020 Ja jeg ville gerne være miljørigtigt på det punkt, men har for nu opgivet, jeg gider ikke træsmulder over alt smiley jeg har kikket på andre slags også, men der må, for mit vedkommende, ikke være noget i som kan give allergi, og det er der i flere af dem smiley
    Jeg var så en af dem som rørende rundt smiley og det fungere fint, ingen dårlig lugt, ja på det punkt er det klumpende trægrus det bedste overhovedet, så blev det i bakken, så ville jeg aldrig have gået tilbage til alm kattegrus.


  • #4   6. jan 2020 https://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenstreu/pflanzliches_streu?utm-source=utm_source_teaser&analytics-id=1vo7yhprbsja-2KYiOlr6XSAQKgqgYC82wm

    der er også golden pine men den ser ud til at være udsolgt i øjeblikket.
    det er en jeg selv godt ville prøve


  • #5   7. jan 2020 Jeg kan se de har flere mærker som klumper. Jeg orker ikke dem der ikke gør. Da jeg fik Berte prøvede jeg en tid Silica. Det kunne ikke holde en måned her og puha en aminiak hørm der kravlede op i ens næse, når man skulle tømme bakken smiley

    Sjovt at læse nogle anmeldelser. De er meget forskellige


  • #6   7. jan 2020 førhen brugte jeg det røde kattegrus som hellere ikke klumper. man bestilte ikke andet end at vaske bakker
    og alle kattene havde røde poter smiley smiley smiley

    SÅ jeg er mega glad for klumpende grus - der er meget nemmere at holde rent - både til vores fordel og for kattene
    og det eneste som dur her er golden grey master, Og bytter ikke igen
    men ville dog gerne prøve den der Pine - hvis den ellers kommer igen


  • #7   7. jan 2020 Alt det er ikke klumper køber jeg ikke. Det giver for mig ingen mening. Det jeg har nu er genialt. Jeg ville bare køre den grønne linie. Men det vil blive ret dyrt at have kat så. Så når nu valget igen blev kat, må jeg gå lidt på kompromis

  • #8   7. jan 2020 Jette - jeg er også virkelig træt af Cats-best-smulder! For nylig prøvede jeg (at gå tilbage til) andre grustyper. Men det finkornede betonit-grus a la Extreme Classic, som vi ellers har brugt førhen, klumper for godt - det klistrer fast til poterne som krymmel på trøffelkugler smiley havde nær aldrig fået Tigerino af Brunos poter smiley (efter han var en tur ude i vådt græs og gik direkte ind på bakke :-S ).
    Det hvide betonit-grus fra Rema støver for meget. Så vi er tilbage til Cats Best igen (i det mindste kan man da tydeligt se, hvor man skal feje og støvsuge).


  • #9   7. jan 2020 Ja det problem har jeg kun haft med Tulla, hun kom til at træde i sit eget, hun var jo handicappet, og når jeg var hjemme blev hun gjort ren, så snart hun var færdig smiley

  • #10   7. jan 2020 jeg har prøvet Cats best i en periode
    og det gør jeg så ikke igen

    for alle mine bakker var smurt ind i noget klisterede noget som jeg nær ikke havde fået af igen.

    jeg foretrækker noget som klumper, og syntes det er må dejligt at kunne få noget som både er god for miljøet og som stadig klumper


  • #11   7. jan 2020 Jeg ville også gerne med på bølgen, men jeg synes at det virker lidt for lovende og ja, det røde moler, det bliver vel snart kun brugt til oliespild smiley

    Så jeg holder mig til EverClean og MultiFit ultra klumpende når det er på tilbud smiley


  • #12   7. jan 2020 .jeg har prøvet Cats best i en periode og det gør jeg så ikke igen for alle mine bakker var smurt ind i noget klisterede noget som jeg nær ikke havde fået af igen."

    Jaja, det sagde hun også i går smiley


  • #13   14. jan 2020 Vi bruger greenwoods plant fiber her hjemme. Det er i hele huset men i det mindste er det ikke ler. Det kommer ud i vores kompost og bliver behandlet der. Det kan komme i toilettet i små mængder. Det er billigt og vi er tilfredse.
    Vi overvejer applaws kattegrus men der står ikke om det kan komposteres og det er en del flere penge.


  • #14   15. jan 2020 Mel. Uha det duer ikke her hos mig. Som kørestolsbruger hiver jeg en del med ind i forevejen og der skal ikke mange “bump” på ruten til, før de små forhjul klodser smiley smiley

Kommentér på:
Bio kattegrus

Annonce